...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: benek » sob kwie 16, 2016 3:41 pm

Krotkie pytanie:
Y61 dlugi GU4: czy tuleje gumowo-metalowe tylnich wahaczy sa identyczne? Tzn od strony ramy i od mostu oraz czy to samo dla wahacz gorny i wahacz dolny?
pozdr
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: kubanos » ndz kwie 24, 2016 8:05 pm

Powitać

Panie i Panowie problem z Y60. Podczas ostatniego upalania prawy tylny klocek starł się do blachy i ewakuował sie poza zacisk. Skutkiem tego był brak hebli gdyż tłoczek podążył za klockiem. 15 km do domu, dotoczyłem się jakoś do domu hamując może z 4-5 razy dolewając płyn. Wczoraj wytargałem ten tłoczek, zmieniłem wszystkie uszczelniacze oraz wszystkie klocki. Wszystko odpowietrzone w kolejności prawy tył - lewy tył - korektor - prawy przód - lewy przód x 3. Hamulce są, ale karwa na tylnych kołach. Na korektorze zamontowany dystans o wartość liftu. Tylne kola można zablokować bez problemu na asfalcie. Przód zero ! Jak hamuje pulsacyjnie auto jeszcze słabiej hamuje bez blokowania kół. Co jakiś czas słychać jakiś dziwny dźwięk albo spod pedału hamulca albo pompy w komorze silnika .. Takie kwiczenie.


Jakieś pomysły?
Pompa nowa - zamiennik z allegro - wymieniona 6 miesięcy wstecz.

zeeb
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt sty 29, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Tychy

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: zeeb » sob maja 07, 2016 12:54 pm

Witam, problem następujący: na rozgrzanym silniku przy wrzucaniu czwartego biegu jest delikatny zgrzyt. Jakie jest prawdopodobieństwo że po wymianie oleju w skrzyni przestanie zgrzytać? Może olej mieć z tym coś wspolnego? Ponoć chyba nigdy nie był wymieniany. Czy to może np jakiś synchronizator? Jesli tak, to jaki koszt naprawy/wymiany? Na zimnym wszystko cacy. Pacjent Y61
Pajero
Niva
Y61

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: vandall_jr » ndz maja 08, 2016 11:11 am

zeeb pisze:Jakie jest prawdopodobieństwo że po wymianie oleju w skrzyni przestanie zgrzytać?
Żadne, sprawdź sprzęgło,
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

OlekGR
Posty: 373
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 8:09 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: OlekGR » pn maja 09, 2016 8:52 am

vandall_jr pisze:
zeeb pisze:Jakie jest prawdopodobieństwo że po wymianie oleju w skrzyni przestanie zgrzytać?
Żadne, sprawdź sprzęgło,
Tudzież pada synchronizator.

zeeb
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt sty 29, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Tychy

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: zeeb » pn maja 09, 2016 9:38 am

Sprzęgło nie ślizga. Da się jakoś sprawdzić czy to synchronizator a nie coś w skrzyni bez zrzucania jej z auta?
Pajero
Niva
Y61

OlekGR
Posty: 373
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 8:09 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: OlekGR » pn maja 09, 2016 8:46 pm

zeeb pisze:Sprzęgło nie ślizga. Da się jakoś sprawdzić czy to synchronizator a nie coś w skrzyni bez zrzucania jej z auta?
Synchronizator biegu jest w skrzyni.
Jedynie co mozesz uczynic, to zalac gesty olej lub rozebrac skrzynie i ją wyremontować.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: vandall_jr » pn maja 09, 2016 8:57 pm

4 bieg jest na wałku głównym, temu czuć go jak sprzęgło się kończy. Możliwe, że tu jest problem synchronizatora nie mówię że nie. Ale prawdopodobieństwo, że po wymianie oleju przejdzie, jest żadne. Sprzęgło zobaczyć bo skrzynia weg :)21
OlekGR pisze:Jedynie co mozesz uczynic, to zalac gesty olej


To zabije resztę skrzyni :)21 odradzam :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

OlekGR
Posty: 373
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 8:09 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: OlekGR » wt maja 10, 2016 12:34 pm

vandall_jr pisze:
OlekGR pisze:Jedynie co mozesz uczynic, to zalac gesty olej


To zabije resztę skrzyni :)21 odradzam :wink:
Polemizowałbym - u mnie nadal żyje :)

Awatar użytkownika
dejmon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 13, 2011 5:56 am
Lokalizacja: Pszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: dejmon » ndz maja 15, 2016 3:04 pm

Witam może ktoś coś doradzi Patrol Y 61 2.8 krotki .)Cały czas pali się kontrolka z napędów ,zielona.Raz świeci normalnie raz przygasa.
Czujnik na reduktorze sprawdzony ,sterowanie dif loka czarny sterownik podmieniony ,dalej to samo .Czy może mieć coś wspólnego z tym komputer?
Co dziwne jak się rozłączy całkowicie napędy (mała dźwignia w pozycji trzeciej ) przestaje świecić.Na reduktorze i 4x4 świeci normalnie nie przygasa.
Może ktoś coś podobnego miał? Może ktoś ma schemat przez co idzie ta cholerna kontrolka.

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: kubanos » śr maja 18, 2016 3:58 pm

dejmon pisze:Witam może ktoś coś doradzi Patrol Y 61 2.8 krotki .)Cały czas pali się kontrolka z napędów ,zielona.Raz świeci normalnie raz przygasa.
Czujnik na reduktorze sprawdzony ,sterowanie dif loka czarny sterownik podmieniony ,dalej to samo .Czy może mieć coś wspólnego z tym komputer?
Co dziwne jak się rozłączy całkowicie napędy (mała dźwignia w pozycji trzeciej ) przestaje świecić.Na reduktorze i 4x4 świeci normalnie nie przygasa.
Może ktoś coś podobnego miał? Może ktoś ma schemat przez co idzie ta cholerna kontrolka.
Czyli co na 2h raz świeci normalnie, raz jest przygaszona ?

Awatar użytkownika
dejmon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 13, 2011 5:56 am
Lokalizacja: Pszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: dejmon » śr maja 18, 2016 7:47 pm

Teraz już cały czas świeci na 2H

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Wojtek » śr maja 18, 2016 9:58 pm

A patrzyłeś na kabelki przy skrzyni - czy nie przetarte czasem ?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
dejmon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 13, 2011 5:56 am
Lokalizacja: Pszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: dejmon » czw maja 19, 2016 7:01 pm

Kable sprawdzałem są ok.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Wojtek » pt maja 20, 2016 8:26 am

Może ktoś inny pomoże - kiedy uruchamiałem swoją Zmotę rozgryzałem sterowanie blokady tyłu. Pamiętam (było dawno) że był w instalacji elektrycznej jakiś moduł elektroniczny do którego podłączało się most i reduktor. Nie mogę teraz tego znaleźć; może pamięć już nie ta ? Ktoś coś kojarzy ?

Znalazłem!!!
Manual GR Y61 -sekcja PD strony 44-50. Nie mogę wkleić fotki. Jeśli nie masz tego manuala (jest mnóstwo wersji) daj namiar , to Ci podeślę. 2Mb wagi.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: LANDEK » ndz maja 29, 2016 10:27 am

Cześć.
Pojawił się u mnie problem ze skrzynią biegów, może ktoś coś doradzi.
Patrol Y61 3.0 ale z silnikiem V8 6.5 TD
Skrzynia nie hałasowała, nie zgrzytała, czasem tylko pojawiał się problem z synchronizacją 5 biegu (po wrzuceniu z 5 na luz, czasem musiałem zapiąć najpierw 4, ale nie zawsze), olej był wymieniany regularnie.
Wczoraj przed odpaleniem, chciałem wrzucić luz (nie wchodząc do auta) i stuknąłem w lewarek aby wypiąć bieg (chyba wsteczny lub 2). Po przekręceniu kluczyka autem szarpnęło do przodu, znaczy nie wskoczył luz. Pofatygowałem się i wlazłem do kabiny i wtedy okazało się - o zgrozo - że skrzynia nie rabotajet.
Ani na odpalonym, ani na zgaszonym silniku.
Ani z wciśniętym, ani z puszczonym sprzęgłem.
Nie szło wrzucić żadnego biegu (oprócz tego zapiętego "4") ani luzu.
Po chwili udało się zapiąć coś "u góry" potem okazało się, że to piątka.
Na tejże piątce, na zapiętym reduktorze i rozpiętych sprzęgiełkach, doturlałem się do domu.
Jak jechałem na "5" nic nie hałasowało, jechało się normalnie.
Piątkę mogę wypiąć ale bezpośrednio na czwórkę, brak luzu.
Lewarek lata po okręgu, czuć jakieś wpusty o które trochę zahacza.

Macie jakieś pomysły?
Posypała się skrzynia, czy może tylko coś z wybierakiem - wcześniej na lewarku był duży luz - latał jak....

Z góry dziękuję za radę.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: vandall_jr » ndz maja 29, 2016 6:16 pm

LANDEK pisze:może tylko coś z wybierakiem
Zacznij od lewarka :)21 zmiany
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: N2O » wt maja 31, 2016 6:42 pm

Tulejka się zużyła.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Raymund » śr cze 29, 2016 9:24 am

Wczoraj tak mi się gość zagalopował ustawiając zbieżność że potrzebuje na gwałt wymiaru tzn. jaka długość powinien mieć drążek kierowniczy w y61 ,oczywiście pytam o ten za kołem.
Gdzieś to było bo mierzyłem po wymianie końcówek ale ..... :(

Awatar użytkownika
dejmon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 13, 2011 5:56 am
Lokalizacja: Pszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: dejmon » pt lip 08, 2016 8:36 pm

Dzisiaj przestało mi wyświetlać godziny w obrotomierzu ,sprawdzałem bezpieczniki obok kierownicy są ok.Podświetlenie działa.Skąd to jest zasilane?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Wojtek » sob lip 09, 2016 7:37 am

Pewnie z akumulatora jakimś kabelkiem przez stacyjkę ? Na poważnie, sprawdź styk taśmy z tyłu zegarów.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
dejmon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 13, 2011 5:56 am
Lokalizacja: Pszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: dejmon » sob lip 09, 2016 10:29 am

ok. zegar wrócił,po rozebraniu licznika ,wyczyszczeniu wszystko wróciło .

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Wojtek » ndz lip 10, 2016 7:37 am

:)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Fiba » wt lip 12, 2016 8:30 am

Ma ktoś pomysł co może być w wyciągarce warn 9.5 XP . Rozebrałem i przesmarowałem cały zespól sprzęgła i teraz wyciągarka ma ze 2 mety bezwładności w rozwijaniu i w zwijaniu jak wyłączę pilotem ,przedtem było ale standardowa kilkanaście cm . Gdzie tkwi problem chyba w hamulcu przerabiał ktoś temat ? Będę wdzięczny za sugestie .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
ssslavo
Posty: 712
Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: ssslavo » śr lip 27, 2016 3:21 pm

y61 2.8 prędkościomierz przestał działać,wskazówka opadła,natomiast kilometry wyświetla ale nie nalicza.Ktoś miał podobny przypadek? Szukać w zegarach czy to ewidentnie impulsator ? Będę wdzięczny za wskazówki.
PATROL
SAMURAI
GEKON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości