...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Krotkie pytanie:
Y61 dlugi GU4: czy tuleje gumowo-metalowe tylnich wahaczy sa identyczne? Tzn od strony ramy i od mostu oraz czy to samo dla wahacz gorny i wahacz dolny?
pozdr
Y61 dlugi GU4: czy tuleje gumowo-metalowe tylnich wahaczy sa identyczne? Tzn od strony ramy i od mostu oraz czy to samo dla wahacz gorny i wahacz dolny?
pozdr
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Powitać
Panie i Panowie problem z Y60. Podczas ostatniego upalania prawy tylny klocek starł się do blachy i ewakuował sie poza zacisk. Skutkiem tego był brak hebli gdyż tłoczek podążył za klockiem. 15 km do domu, dotoczyłem się jakoś do domu hamując może z 4-5 razy dolewając płyn. Wczoraj wytargałem ten tłoczek, zmieniłem wszystkie uszczelniacze oraz wszystkie klocki. Wszystko odpowietrzone w kolejności prawy tył - lewy tył - korektor - prawy przód - lewy przód x 3. Hamulce są, ale karwa na tylnych kołach. Na korektorze zamontowany dystans o wartość liftu. Tylne kola można zablokować bez problemu na asfalcie. Przód zero ! Jak hamuje pulsacyjnie auto jeszcze słabiej hamuje bez blokowania kół. Co jakiś czas słychać jakiś dziwny dźwięk albo spod pedału hamulca albo pompy w komorze silnika .. Takie kwiczenie.
Jakieś pomysły?
Pompa nowa - zamiennik z allegro - wymieniona 6 miesięcy wstecz.
Panie i Panowie problem z Y60. Podczas ostatniego upalania prawy tylny klocek starł się do blachy i ewakuował sie poza zacisk. Skutkiem tego był brak hebli gdyż tłoczek podążył za klockiem. 15 km do domu, dotoczyłem się jakoś do domu hamując może z 4-5 razy dolewając płyn. Wczoraj wytargałem ten tłoczek, zmieniłem wszystkie uszczelniacze oraz wszystkie klocki. Wszystko odpowietrzone w kolejności prawy tył - lewy tył - korektor - prawy przód - lewy przód x 3. Hamulce są, ale karwa na tylnych kołach. Na korektorze zamontowany dystans o wartość liftu. Tylne kola można zablokować bez problemu na asfalcie. Przód zero ! Jak hamuje pulsacyjnie auto jeszcze słabiej hamuje bez blokowania kół. Co jakiś czas słychać jakiś dziwny dźwięk albo spod pedału hamulca albo pompy w komorze silnika .. Takie kwiczenie.
Jakieś pomysły?
Pompa nowa - zamiennik z allegro - wymieniona 6 miesięcy wstecz.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Witam, problem następujący: na rozgrzanym silniku przy wrzucaniu czwartego biegu jest delikatny zgrzyt. Jakie jest prawdopodobieństwo że po wymianie oleju w skrzyni przestanie zgrzytać? Może olej mieć z tym coś wspolnego? Ponoć chyba nigdy nie był wymieniany. Czy to może np jakiś synchronizator? Jesli tak, to jaki koszt naprawy/wymiany? Na zimnym wszystko cacy. Pacjent Y61
Pajero
Niva
Y61
Niva
Y61
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Żadne, sprawdź sprzęgło,zeeb pisze:Jakie jest prawdopodobieństwo że po wymianie oleju w skrzyni przestanie zgrzytać?
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Tudzież pada synchronizator.vandall_jr pisze:Żadne, sprawdź sprzęgło,zeeb pisze:Jakie jest prawdopodobieństwo że po wymianie oleju w skrzyni przestanie zgrzytać?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Sprzęgło nie ślizga. Da się jakoś sprawdzić czy to synchronizator a nie coś w skrzyni bez zrzucania jej z auta?
Pajero
Niva
Y61
Niva
Y61
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Synchronizator biegu jest w skrzyni.zeeb pisze:Sprzęgło nie ślizga. Da się jakoś sprawdzić czy to synchronizator a nie coś w skrzyni bez zrzucania jej z auta?
Jedynie co mozesz uczynic, to zalac gesty olej lub rozebrac skrzynie i ją wyremontować.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
4 bieg jest na wałku głównym, temu czuć go jak sprzęgło się kończy. Możliwe, że tu jest problem synchronizatora nie mówię że nie. Ale prawdopodobieństwo, że po wymianie oleju przejdzie, jest żadne. Sprzęgło zobaczyć bo skrzynia weg
To zabije resztę skrzyni
odradzam 

OlekGR pisze:Jedynie co mozesz uczynic, to zalac gesty olej
To zabije resztę skrzyni


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Polemizowałbym - u mnie nadal żyjevandall_jr pisze:OlekGR pisze:Jedynie co mozesz uczynic, to zalac gesty olej
To zabije resztę skrzyniodradzam

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Witam może ktoś coś doradzi Patrol Y 61 2.8 krotki .)Cały czas pali się kontrolka z napędów ,zielona.Raz świeci normalnie raz przygasa.
Czujnik na reduktorze sprawdzony ,sterowanie dif loka czarny sterownik podmieniony ,dalej to samo .Czy może mieć coś wspólnego z tym komputer?
Co dziwne jak się rozłączy całkowicie napędy (mała dźwignia w pozycji trzeciej ) przestaje świecić.Na reduktorze i 4x4 świeci normalnie nie przygasa.
Może ktoś coś podobnego miał? Może ktoś ma schemat przez co idzie ta cholerna kontrolka.
Czujnik na reduktorze sprawdzony ,sterowanie dif loka czarny sterownik podmieniony ,dalej to samo .Czy może mieć coś wspólnego z tym komputer?
Co dziwne jak się rozłączy całkowicie napędy (mała dźwignia w pozycji trzeciej ) przestaje świecić.Na reduktorze i 4x4 świeci normalnie nie przygasa.
Może ktoś coś podobnego miał? Może ktoś ma schemat przez co idzie ta cholerna kontrolka.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Czyli co na 2h raz świeci normalnie, raz jest przygaszona ?dejmon pisze:Witam może ktoś coś doradzi Patrol Y 61 2.8 krotki .)Cały czas pali się kontrolka z napędów ,zielona.Raz świeci normalnie raz przygasa.
Czujnik na reduktorze sprawdzony ,sterowanie dif loka czarny sterownik podmieniony ,dalej to samo .Czy może mieć coś wspólnego z tym komputer?
Co dziwne jak się rozłączy całkowicie napędy (mała dźwignia w pozycji trzeciej ) przestaje świecić.Na reduktorze i 4x4 świeci normalnie nie przygasa.
Może ktoś coś podobnego miał? Może ktoś ma schemat przez co idzie ta cholerna kontrolka.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Teraz już cały czas świeci na 2H
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
A patrzyłeś na kabelki przy skrzyni - czy nie przetarte czasem ?
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Kable sprawdzałem są ok.
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Może ktoś inny pomoże - kiedy uruchamiałem swoją Zmotę rozgryzałem sterowanie blokady tyłu. Pamiętam (było dawno) że był w instalacji elektrycznej jakiś moduł elektroniczny do którego podłączało się most i reduktor. Nie mogę teraz tego znaleźć; może pamięć już nie ta ? Ktoś coś kojarzy ?
Znalazłem!!!
Manual GR Y61 -sekcja PD strony 44-50. Nie mogę wkleić fotki. Jeśli nie masz tego manuala (jest mnóstwo wersji) daj namiar , to Ci podeślę. 2Mb wagi.
Znalazłem!!!
Manual GR Y61 -sekcja PD strony 44-50. Nie mogę wkleić fotki. Jeśli nie masz tego manuala (jest mnóstwo wersji) daj namiar , to Ci podeślę. 2Mb wagi.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Cześć.
Pojawił się u mnie problem ze skrzynią biegów, może ktoś coś doradzi.
Patrol Y61 3.0 ale z silnikiem V8 6.5 TD
Skrzynia nie hałasowała, nie zgrzytała, czasem tylko pojawiał się problem z synchronizacją 5 biegu (po wrzuceniu z 5 na luz, czasem musiałem zapiąć najpierw 4, ale nie zawsze), olej był wymieniany regularnie.
Wczoraj przed odpaleniem, chciałem wrzucić luz (nie wchodząc do auta) i stuknąłem w lewarek aby wypiąć bieg (chyba wsteczny lub 2). Po przekręceniu kluczyka autem szarpnęło do przodu, znaczy nie wskoczył luz. Pofatygowałem się i wlazłem do kabiny i wtedy okazało się - o zgrozo - że skrzynia nie rabotajet.
Ani na odpalonym, ani na zgaszonym silniku.
Ani z wciśniętym, ani z puszczonym sprzęgłem.
Nie szło wrzucić żadnego biegu (oprócz tego zapiętego "4") ani luzu.
Po chwili udało się zapiąć coś "u góry" potem okazało się, że to piątka.
Na tejże piątce, na zapiętym reduktorze i rozpiętych sprzęgiełkach, doturlałem się do domu.
Jak jechałem na "5" nic nie hałasowało, jechało się normalnie.
Piątkę mogę wypiąć ale bezpośrednio na czwórkę, brak luzu.
Lewarek lata po okręgu, czuć jakieś wpusty o które trochę zahacza.
Macie jakieś pomysły?
Posypała się skrzynia, czy może tylko coś z wybierakiem - wcześniej na lewarku był duży luz - latał jak....
Z góry dziękuję za radę.
Pojawił się u mnie problem ze skrzynią biegów, może ktoś coś doradzi.
Patrol Y61 3.0 ale z silnikiem V8 6.5 TD
Skrzynia nie hałasowała, nie zgrzytała, czasem tylko pojawiał się problem z synchronizacją 5 biegu (po wrzuceniu z 5 na luz, czasem musiałem zapiąć najpierw 4, ale nie zawsze), olej był wymieniany regularnie.
Wczoraj przed odpaleniem, chciałem wrzucić luz (nie wchodząc do auta) i stuknąłem w lewarek aby wypiąć bieg (chyba wsteczny lub 2). Po przekręceniu kluczyka autem szarpnęło do przodu, znaczy nie wskoczył luz. Pofatygowałem się i wlazłem do kabiny i wtedy okazało się - o zgrozo - że skrzynia nie rabotajet.
Ani na odpalonym, ani na zgaszonym silniku.
Ani z wciśniętym, ani z puszczonym sprzęgłem.
Nie szło wrzucić żadnego biegu (oprócz tego zapiętego "4") ani luzu.
Po chwili udało się zapiąć coś "u góry" potem okazało się, że to piątka.
Na tejże piątce, na zapiętym reduktorze i rozpiętych sprzęgiełkach, doturlałem się do domu.
Jak jechałem na "5" nic nie hałasowało, jechało się normalnie.
Piątkę mogę wypiąć ale bezpośrednio na czwórkę, brak luzu.
Lewarek lata po okręgu, czuć jakieś wpusty o które trochę zahacza.
Macie jakieś pomysły?
Posypała się skrzynia, czy może tylko coś z wybierakiem - wcześniej na lewarku był duży luz - latał jak....
Z góry dziękuję za radę.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Zacznij od lewarkaLANDEK pisze:może tylko coś z wybierakiem

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Tulejka się zużyła.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Wczoraj tak mi się gość zagalopował ustawiając zbieżność że potrzebuje na gwałt wymiaru tzn. jaka długość powinien mieć drążek kierowniczy w y61 ,oczywiście pytam o ten za kołem.
Gdzieś to było bo mierzyłem po wymianie końcówek ale .....
Gdzieś to było bo mierzyłem po wymianie końcówek ale .....

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Dzisiaj przestało mi wyświetlać godziny w obrotomierzu ,sprawdzałem bezpieczniki obok kierownicy są ok.Podświetlenie działa.Skąd to jest zasilane?
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Pewnie z akumulatora jakimś kabelkiem przez stacyjkę ? Na poważnie, sprawdź styk taśmy z tyłu zegarów.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
ok. zegar wrócił,po rozebraniu licznika ,wyczyszczeniu wszystko wróciło .
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Ma ktoś pomysł co może być w wyciągarce warn 9.5 XP . Rozebrałem i przesmarowałem cały zespól sprzęgła i teraz wyciągarka ma ze 2 mety bezwładności w rozwijaniu i w zwijaniu jak wyłączę pilotem ,przedtem było ale standardowa kilkanaście cm . Gdzie tkwi problem chyba w hamulcu przerabiał ktoś temat ? Będę wdzięczny za sugestie .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
y61 2.8 prędkościomierz przestał działać,wskazówka opadła,natomiast kilometry wyświetla ale nie nalicza.Ktoś miał podobny przypadek? Szukać w zegarach czy to ewidentnie impulsator ? Będę wdzięczny za wskazówki.
PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości