K160 L28 - przymiarka

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » śr lut 08, 2017 3:43 pm

Cześć czołem! (na razie tak nieoficjalnie, bo nie wiem czy długo tu wytrzymam z Wami w tym dziale :)21 )
Dorosłem CHYBA do momentu, by w garażu zagościł super Patrol super 8) .
W związku z tym mam do Waszego szanownego grona jedno proste pytanie, na które, niestety odpowiedź zna ok. tuzin z Was (tylu naliczyłem użytkowników tegoż wynalazku :roll: ) .
Auta potrzebuję do pracy, dojazdy po czarnym to tak ca 40km dziennie, a później to różnie, ale zazwyczaj po lesie w górach za ciągnikiem lkt łatwo nie jest.
Na jakie spalanie podtlenku LPG mogę liczyć na czarnym przy oponie MT 32-33" x najlepiej 10,5", ale to rzadki wymiar, więc 12,5"????
Ma to być w miarę cywilizowany MT-ek, coś w stylu BFG KM1, nie żadne szumexy.
Czarne w moim przypadku to takie pół na pół - wioskowe wąskie zakręciaste i pagórkowate dróżki i szybka gładka międzynarodowa szosa.
Czy dobrze zakładam, że ilości 17-20l/100km są realne?
Reszta plusów dodatnich takiego pojazdu wydaje mi się być znane i do zaakceptowania, a w.w. kwestia jest o tyle wążna, że zakładam codzienny użytek syfa, i to on na mnie, a nie ja na niego ma zarabiać.
Oczekuję ożywionej i pełnej optymistycznych akcentów dyskusji, inaczej wywołam po nickach wszystkich 12 namierzonych przeze mnie użytkowników, albo strzele focha i kupie se Dacie !!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Mroczny » śr lut 08, 2017 4:13 pm

jedyny powód zakupu k160 to sd33t
serio

piękny stary klekot


a benzyna.. cóz..
to nie jedzie
jest stare
ma gaxnik..

nie rób sobie tego

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » śr lut 08, 2017 4:55 pm

ani to optymistyczne, ani w temacie, więc Panu już podziękujemy :)21

A tak na poważnie, wiem, wiem że super parch zabytek to tylko sd33t, ale:
- jest ciężki (nie znalazłem tylko rzeczywistej różnicy mas tych obu silników), więc tak sobie dumam, że może ten niedobór Nm benzyna nadrobi mniejszą masą
- może nie załapać się na moje kryterium ekonomiki, w nim spalanie zaczyna się od 13l jak mniemam
- uwielbiam dobrze zrobione LPG - taki fetysz
- kryzys wieku średniego objawia się u mnie nawrotem do gaźników - kupiłem ostatnio coś takiego, i jestem zachwycony, nie wiem tylko dlaczego wszyscy się ze mnie śmieją (subaru libero- autobus do zadań specjalnych, oczywiście innych niż planowany parch)
- do dynamiki żuka przyzwyczaiło mnie obecne autko (70KM 135Nm w budzie 1300kg i na 30"MT-wolnossący diesel), więc to też mogę zaakceptować*


*te moje dotychczasowe rozważania to czysta teoria, nie jechałem jeszcze L28, ale myślę że gdybam blisko prawdy

ps.
mógłbyś Kolego, (lub ktokolwiek widział, ktokolwiek wie) naświetlić mi kwestię ekonomii sd33t pod kątem moich założeń z pierwszego posta?
proszę tylko nie krzyczeć że jest szukaj - po 3 dobach przeczesywania 167 stron tego "literackiego pomnika starojapońskiej myśli technicznej" tylko pod kątem benzyniaka, trochę mi witki opadają...
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2017 5:38 pm przez sylvan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: lysy76 » śr lut 08, 2017 5:34 pm

Czyli postanowiłeś...
szukasz poparcia tylko. :)21
Bierz L28.
:)21
Wujek Dobra Rada 8)

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » śr lut 08, 2017 5:41 pm

No coś w tym stylu. Szukam potwierdzenia pod kątem ekonomi i może wyjaśnienia pewnego dylematu... - dlaczego statystycznie duża grupa użytkowników L28 w końcu pisze posty : jak wymienić L28 na sd33t????

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Krzysiek_MM » śr lut 08, 2017 6:29 pm

No bo właśnie ekonomia, prostota i niezajebliwość przemawiają jednoznacznie za 3.3
:)21
Pisze to jako aktualny/były posiadacz kilku 160
:)21

Awatar użytkownika
Naimadnobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 8:48 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Naimadnobos » śr lut 08, 2017 6:42 pm

Ja się niestety pozbyłem mojego K160 z L28, czego bardzo obecnie żałuję, ale jeśli chodzi o ekonomikę na oponie takiej jak piszesz (33' 12,5 BFG)
skrzynia 4-ka!!
Po trasie przy 70-80 14litrów LPG
Przy 100-110 (więcej to już strach..) 24-28 litrów LPG, także tak...
Jeśli zamierzasz tylko w koło komina i powoli:) to ok ekonomia może jakaś w tym jest, ale im szybciej tym mniej.
Niemniej jednak zajefajny motorek, brzmi pięknie i dobrze pracuje na lpg, na klekota bym go nigdy nie zamienił.
Jest - Nissan Patrol Y61 2,8 Long
Był - Nissan Patrol K160 2,8 LPG

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » śr lut 08, 2017 7:05 pm

prostota i niezajebliwość napewno, ale czy ekonomia?
1 - 13-15 l/100 to coś koło 63-72zł/100km
2- 17-20l LPG ---------------38-44zł/100km
Zużycie biorę trochę z sufitu, dlatego ten topic, żeby urealnić moje sugestywne odczucia co do spalania tych silników na średnim MT-ku na asfalcie.
Zdaję sobie sprawę, że w bagnie obydwa lecą w kosmos, dlatego skupiam się tylko na asfalcie.
Moja sytuacja jest o tyle nietypowa, że dużo jeżdżę dziennie po czarnym, ale jak już zjadę z niego to ten tego...., dlatego musi być MT-ek, wciągarka i dość toporna/odporna konstrukcja spodu pojazdu.

ps. Jak tak sam siebie czytam to zaczyna mi się kojarzyć typowy użytkownik/napaleniec na Vm-a w jeepie, gdzie tylko on widzi na różowo, a całe forum mu mówi jak jest :)21 :)21 , ech przejdą mrozy, wleze sobie pod swoje toczydło upapram se łapki i może mi przejdzie :)21

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Krzysiek_MM » śr lut 08, 2017 7:14 pm

Nie wiem skąd ci sie wzieło spalanie 15/100 na czarnym?
A lekkiej nogi nie mam i koła to najczęściej 33''
Jak znajdziesz przytomnego benzynowca to kup
Te które ja widziałem najczęściej miały problemy z wolnymi obrotami i odpalaniem na ciepło

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » śr lut 08, 2017 7:15 pm

ooo kolego Naimadnobos lejesz waść miód na me serce :D
Charakterystyka mej pracy jest taka, że np. od poniedziałku (3dni) zrobiłem 200km po czarnym (a raczej białym) nie zapuszczając się nigdzie w las (zresztą teraz mamy ciekawie - pod 60 cm zmarzniętego od góry śniegu jest ...błoto, tak więc tentego, nawet jakbym chciał, to nie mam czym jechać, tylko nóżki...) dlatego ważne dla mnie jest spalanie na asfalcie.
Po za tym 110 takim autem???to się da tak w ogóle? Dla mnie 100 to jest już bariera dźwięku-nieprzekraczalna, boję się tylko że moje wioskowe kręte i górzyste pół drogi do pracy autko będzie chciało potraktować jak cykl miasto ....

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » śr lut 08, 2017 7:17 pm

co do danych spalania się nie upieram, proszę o jakieś wskazówki, tak sobie przypominam tylko mgliście jakieś pogawędki z lokalnymi GR-owcami..

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: tomek 79 » czw lut 09, 2017 8:54 am

K mialem kilka, l28 to moja pierwsza milosc,benzynowiec fajny jak ma malo nalotu,a o to dzis ciezko,ogolnie to kup Tujote,dziekuje

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: N2O » sob lut 11, 2017 9:03 am

Naprawdę zdrowe L28 nie jedzie, to zapierdala.
:)21
Zawsze można wrzucić wersję Turbo z osobowych nissanów.

SD33T mimo wszystko jest zajebiste, a pali na 33" od 10 do 14 przy normalnej jeździe. Wydłubanie większej mocy wcale nie zwiększa spalania, a zapierdala jeszcze lepiej. :)21
Te samochody sprawne bez problemu jeżdżą nasze austostradowe 140km/h i gdy mają komplet wygłuszeń nie są męczące i dość ciche. Prowadzą się też bardzo poprawnie przy dużych prędkościach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Ba » sob lut 11, 2017 4:33 pm

Jeżeli chcesz l28 z uwagi na cool factor - to szacun na dzielni i szapoba.
Jeżeli chcesz l28 z uwagi na ekonomike spalania to jesteś grzybem i Januszem i umrzyj teraz.
:)21
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Misiek Cypr » sob lut 11, 2017 5:19 pm

Ale ja nie rozumiem, jak auto do jezdzenia 100km dziennie po ancwalcie, jezdzenia w teren w gnoju po klamki ma byc tym samym autem. Tak sie nie da. W szczegolnosci autem 30 lat +.

Kto dzis ogarnia gazniki. Jak przyjedziesz do mechanixa, ktory porusza sie bez pomocy balkonika, to Cie z tym pogoni.

Kup dwa auta, jedno w teren, drugie do zabawy. Jak masz 40km do roboty po wiejskich drogach, to pewnie bez auta nie dotrzesz do roboty. A jedno auto, nawet w miare mlode moze tego nie zapewnic.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » sob lut 11, 2017 6:01 pm

Ba, liczą się obie te rzeczy - cóż - taki mamy klimat, umrę więc przepełniony szacunem :)14 .(byle nie za szybko)

Do roboty mam w obie strony trzydzieści parę km (w jedną stronę naście)i to jeżdżę zawsze i codziennie, później jest kilka miejsc w terenie oddalonych od centrum o jakieś 15 - 20 km i tego już dwoma autami nie ogarnę, chyba że z syfem na lawecie :-?
Do tej pory ogarniam to dieselkiem na 30" MT-eku i on mi zjadał tak koło 10+ l/100.
Auta w domu i tak są zawsze 3: duża osobówka zjada 20l LPG, "maluszek" 10l Pb (zaczeliśmy ostatnio dochodzić do porozumienia i teraz już coś koło 8 ) no i coś w błoto na MT-kach, tak że jak chce przyoszczędzić to mam wybór.
A mechanikę, blacharkę i takie tam ogarniam sam, także nie wiem co to mechanix :)21, a że elektroniczno - komputerowe cuda trochę mnie się znudziły stąd powrót do korzeni i gaźniki...

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: tomek 79 » sob lut 11, 2017 9:01 pm

nie i tyle w temacie
do kazdego starucha 30+ trzeba lekko z dwa klocki dolozyc i pol roku spawac,pozniej malowac,nie tedy droga przechodzilem ten temat wiele razy w dzisiejszych czasach szkoda czasu :)16

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Patryk 160 » sob lut 11, 2017 9:17 pm

sylvan pisze:.......
bierz, masz

http://allegro.pl/nissan-patrol-k160-ha ... 31708.html

kup i jeździj, jeździłem długi czas benzyną, zapier..la fajnie ale wolę dizla

tak więc jak już kupisz, zacznij od cięcia i liftowania, wpier..l mu zderzaki jakieś itd, ze 8 ledowych halogenów...

jak już go potniesz i obhalogenujesz to wtedy przyjade kopnąć Cię w tyłek, twardym butem, za zniszczenie fajnego wozu ,
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

sylvan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:24 pm
Lokalizacja: beskid niski

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: sylvan » ndz lut 12, 2017 6:33 pm

Ufffff!!!!!
Wszyscy tu macie mniejszą bądź większą rację, dziękuję za posty ściśle merytorycznie podchodzące do tematu (porównujące L28 z SD33), za inne również - dają do myślenia.
Ale za pomysły takie jak podsuwa Patryk 160 to powinni na rynku w dyby wsadzać, (albo w jakąś inną multiple) :)21
Skłaniałem się raczej ku opcji rozgrzebania czegoś na sezon bądź dwa i ocalenia truchła od zagłady. Wiem, wiem, już to raz zrobiłem (piaskowanie, spawanie, malowanie i co tam jeszcze-wszystko samodzielnie) i chwil depresji było przy tym bez liku, także ten, no.....
Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za udział w dyskusji - mam o czym myśleć.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 L28 - przymiarka

Post autor: Patryk 160 » ndz lut 12, 2017 8:34 pm

Nuta ironii była, wszak napisałem w ostatniej linijce, że za spieprzenie tego wozu spotkała by Cię kara .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość