Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Moderator: Kosiarz
Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Pomóżcie bo za 3 dni wyprawa a w parchu nie działają świece żarowe i elektryczne wentylatory chodzą nawet na zaplonie.
Oddałem samochód bo nie działała klima do "specjalistow" okazało się że przepalil się przewód od sterownika w kabinie do przekaznika kolo akumlatora.
Jak odebrałem to nie działało sterowanie świec zarowych oraz wentylatory działają non stop.
Dodatkowo nie działa obrotomierz ale to już pewnie co innego. Przypuszczenie mam na jakiś czujnik temperatury?
Patrol Y61 1998
z przełożonym silnikiem 42TD
będę wdzięczny za jakiekolwiek rady
Oddałem samochód bo nie działała klima do "specjalistow" okazało się że przepalil się przewód od sterownika w kabinie do przekaznika kolo akumlatora.
Jak odebrałem to nie działało sterowanie świec zarowych oraz wentylatory działają non stop.
Dodatkowo nie działa obrotomierz ale to już pewnie co innego. Przypuszczenie mam na jakiś czujnik temperatury?
Patrol Y61 1998
z przełożonym silnikiem 42TD
będę wdzięczny za jakiekolwiek rady
Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Rozwalili wiązkę naprawiając, albo stopił się przewód i poprzytapiał jakieś przewody?
Wentylatory coś załącza, przekaźnik, czujnik, miernik w rękę jak się coś znasz i po kablach szukaj skąd sygnał bierze...
Albo ścigaj specjalistów niech oddadzą sprawne auto.
Wentylatory coś załącza, przekaźnik, czujnik, miernik w rękę jak się coś znasz i po kablach szukaj skąd sygnał bierze...
Albo ścigaj specjalistów niech oddadzą sprawne auto.
Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
No i okazało się, że wszystkie awarie się połączyły.
Klima nie działała bo padł przekaźnik koło akumulatora. Niestety w trakcie naprawy przez przypadek tudzież z powodu jakiegoś strzała prądowego ucierpiał przekaźnik od ECM'a. ECM padł i przestał sterować świece żarowe, klime i obrotomierz bo nie miał prądu - do tego wszystkiego doszedłem sam.
Natomiast wcześniej genialny elektryk powiedział, że przegnił kabel od klimy dał nowy bezpośrednio od sterowania klimy do przekaźnika. W związku z czym klima działała "na twardo". Świecie żarowe pan elektryk też ogarnął. Powiedział, że nie działają bo padł czujnik temperatury i dorobił nam włącznik w kabinie
Też wysterował przekaźnik ręcznie. Nie umiał tylko naprawić obrotomierza.
Wniosek z tego prosty jak chcesz coś mieć dobrze zrobione to zrób sobie sam.
Klima nie działała bo padł przekaźnik koło akumulatora. Niestety w trakcie naprawy przez przypadek tudzież z powodu jakiegoś strzała prądowego ucierpiał przekaźnik od ECM'a. ECM padł i przestał sterować świece żarowe, klime i obrotomierz bo nie miał prądu - do tego wszystkiego doszedłem sam.
Natomiast wcześniej genialny elektryk powiedział, że przegnił kabel od klimy dał nowy bezpośrednio od sterowania klimy do przekaźnika. W związku z czym klima działała "na twardo". Świecie żarowe pan elektryk też ogarnął. Powiedział, że nie działają bo padł czujnik temperatury i dorobił nam włącznik w kabinie

Wniosek z tego prosty jak chcesz coś mieć dobrze zrobione to zrób sobie sam.
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Grzanie swiec z guzika nie nazwalbym naprawa... 

y60 autobus, czerwony.
Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Szczególnie, że w tym aucie jest 2 stopniowe grzanie świec 

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Td42 ma dwustopniowe grzanie? 

y60 autobus, czerwony.
Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi
Tak. A przynajmniej powinien byś sterownik grzania świec.. i przejście na dogrzewanie po rozruchu, ale nie dam sobie nic obciąć, żę w każdym egzemplarzu są 6v i 12v. Za to w każdym do zielonego sterownika świec powinien dochodzić sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego, który używany jest do regulacji czasu grzania przed rozruchem i dogrzewania silnika już po rozruchu.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość