Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
chetka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 19, 2013 9:05 am
Lokalizacja: KrK

Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: chetka » czw lip 27, 2017 3:38 pm

Pomóżcie bo za 3 dni wyprawa a w parchu nie działają świece żarowe i elektryczne wentylatory chodzą nawet na zaplonie.
Oddałem samochód bo nie działała klima do "specjalistow" okazało się że przepalil się przewód od sterownika w kabinie do przekaznika kolo akumlatora.
Jak odebrałem to nie działało sterowanie świec zarowych oraz wentylatory działają non stop.
Dodatkowo nie działa obrotomierz ale to już pewnie co innego. Przypuszczenie mam na jakiś czujnik temperatury?

Patrol Y61 1998
z przełożonym silnikiem 42TD

będę wdzięczny za jakiekolwiek rady

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: Takayuki » czw lip 27, 2017 4:49 pm

Rozwalili wiązkę naprawiając, albo stopił się przewód i poprzytapiał jakieś przewody?
Wentylatory coś załącza, przekaźnik, czujnik, miernik w rękę jak się coś znasz i po kablach szukaj skąd sygnał bierze...
Albo ścigaj specjalistów niech oddadzą sprawne auto.

Awatar użytkownika
chetka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 19, 2013 9:05 am
Lokalizacja: KrK

Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: chetka » wt sie 01, 2017 6:23 am

No i okazało się, że wszystkie awarie się połączyły.

Klima nie działała bo padł przekaźnik koło akumulatora. Niestety w trakcie naprawy przez przypadek tudzież z powodu jakiegoś strzała prądowego ucierpiał przekaźnik od ECM'a. ECM padł i przestał sterować świece żarowe, klime i obrotomierz bo nie miał prądu - do tego wszystkiego doszedłem sam.

Natomiast wcześniej genialny elektryk powiedział, że przegnił kabel od klimy dał nowy bezpośrednio od sterowania klimy do przekaźnika. W związku z czym klima działała "na twardo". Świecie żarowe pan elektryk też ogarnął. Powiedział, że nie działają bo padł czujnik temperatury i dorobił nam włącznik w kabinie :) Też wysterował przekaźnik ręcznie. Nie umiał tylko naprawić obrotomierza.

Wniosek z tego prosty jak chcesz coś mieć dobrze zrobione to zrób sobie sam.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: Wowos » wt sie 01, 2017 7:52 am

Grzanie swiec z guzika nie nazwalbym naprawa... :roll:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: purti » wt sie 01, 2017 10:19 am

Szczególnie, że w tym aucie jest 2 stopniowe grzanie świec :-?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: Wowos » wt sie 01, 2017 6:03 pm

Td42 ma dwustopniowe grzanie? :roll:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z wentylatorami i świecami zarowymi

Post autor: purti » wt sie 01, 2017 8:00 pm

Tak. A przynajmniej powinien byś sterownik grzania świec.. i przejście na dogrzewanie po rozruchu, ale nie dam sobie nic obciąć, żę w każdym egzemplarzu są 6v i 12v. Za to w każdym do zielonego sterownika świec powinien dochodzić sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego, który używany jest do regulacji czasu grzania przed rozruchem i dogrzewania silnika już po rozruchu.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość