
Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Moderator: Kosiarz
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Jeżuuuu malusieńki ... 

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Witam witam,
Jestem nowy na tym forum i jest to mój pierwszy post. Jestem szczęśliwym posiadaczem patrola y60 long z 1988. Kupiłem go niecałe 10 lat temu. W momencie zakupu był już przerobiony do offroadu jednak stan jego karoserii dawał wiele do życzenia. W ostatnim czasie udało mi się w końcu przełożyć karoserię. Przejdźmy jednak do rzeczy. Ów patrol jest podniesiony na ramie. Oprócz oryginalnych poduszek znajdujących się między ramą a karoserią ma dołożone 10 cm stalowe podkładki, które dają mu tzw. body lift 4 cale. Myślę, że z takim body liftem już go zostawie, choć wydaje mi się trochę przesadzony jak na moje potrzeby. Chciałbym teraz pogrzebać trochę w zawieszeniu. Pewien fachowiec oglądając, mojego patrola kilka lat temu, zauważył, że zawieszenie jest trochę spartaczone. Mianowicie chodzi o to, że wieżyczki od przednich amortyzatorów zostały dosyć sporo skrócone, po to aby po podniesieniu budy na ramie nie trzeba było wstawiać dłuższych amorów. Chciałbym teraz wymienić wieżyczki na takie o oryginalnej długości i wymienić amortyzatory, sprężyny i co tylko potrzeba na takie żeby wszystko pasowało. Czy ktoś z Was może mi doradzić w tym temacie?
Pozdrawiam
Jestem nowy na tym forum i jest to mój pierwszy post. Jestem szczęśliwym posiadaczem patrola y60 long z 1988. Kupiłem go niecałe 10 lat temu. W momencie zakupu był już przerobiony do offroadu jednak stan jego karoserii dawał wiele do życzenia. W ostatnim czasie udało mi się w końcu przełożyć karoserię. Przejdźmy jednak do rzeczy. Ów patrol jest podniesiony na ramie. Oprócz oryginalnych poduszek znajdujących się między ramą a karoserią ma dołożone 10 cm stalowe podkładki, które dają mu tzw. body lift 4 cale. Myślę, że z takim body liftem już go zostawie, choć wydaje mi się trochę przesadzony jak na moje potrzeby. Chciałbym teraz pogrzebać trochę w zawieszeniu. Pewien fachowiec oglądając, mojego patrola kilka lat temu, zauważył, że zawieszenie jest trochę spartaczone. Mianowicie chodzi o to, że wieżyczki od przednich amortyzatorów zostały dosyć sporo skrócone, po to aby po podniesieniu budy na ramie nie trzeba było wstawiać dłuższych amorów. Chciałbym teraz wymienić wieżyczki na takie o oryginalnej długości i wymienić amortyzatory, sprężyny i co tylko potrzeba na takie żeby wszystko pasowało. Czy ktoś z Was może mi doradzić w tym temacie?

Pozdrawiam
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
amortyzatory są mocowane do ramy a nie budy - czyli lift budy nie ma znaczenia
4" to trochę z czapy jest - siła jaka działa przy zderzeniu sprawi, że urwie tę budę - zrób 2", wsadź zawieszenie jakiego potrzebujesz itd...
4" to trochę z czapy jest - siła jaka działa przy zderzeniu sprawi, że urwie tę budę - zrób 2", wsadź zawieszenie jakiego potrzebujesz itd...
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Łał, już dawno nie widziałem tak poprawnie napisanego postu.
Filolog?
Filolog?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Może zwyczajnie skończył szkołę w czasach kiedy jak komuś nie szło to chodził na zajęcia korekcyjne aż dał radę, zamiast brać papiery na dysfunkcje - jak dzisiaj.
W temacie... jak Mroku napisał, karoseria nie ma nic do amortyzatora. Te wieżyczki się mieszczą pod fabryczną, bez liftu.
Mam podkładki 7 czy 8cm, też zastane, z poiliteranu jakiegoś. Nie wiem czy od korozji, czy od przeciążeń, miejscami pękają takie wzmocnienia budy które na podkładce leżą. Auto dostało w kość, ale mimo wszystko... nie powinno pękać.
W związku z tym pomyśl co chcesz i co by pasowało, to coś powiemy

W temacie... jak Mroku napisał, karoseria nie ma nic do amortyzatora. Te wieżyczki się mieszczą pod fabryczną, bez liftu.
Mam podkładki 7 czy 8cm, też zastane, z poiliteranu jakiegoś. Nie wiem czy od korozji, czy od przeciążeń, miejscami pękają takie wzmocnienia budy które na podkładce leżą. Auto dostało w kość, ale mimo wszystko... nie powinno pękać.
W związku z tym pomyśl co chcesz i co by pasowało, to coś powiemy

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Rzeczywiście jestem po filologii, ale nie polskiej tylko angielskiej
Staram się w miarę możliwości pisać poprawnie i tyle 
Wracając do tematu - przede wszystkim bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jeśli wymienię wieżyczki na oryginalne i zamontuję nowe amory i nowe sprężyny z liftem 2" to rozumiem, że pojazd się uniesie jeszcze bardziej? Chciałbym raczej tego uniknąć, bo już teraz ciężko mi się do niego wspiąć
Tym bardziej, że mam kubełkowy fotel... Byłbym skłonny obniżyć go na ramie do liftu 2" (musiałbym wtedy przepołowić 5 obecnych, stalowych 4-calowych podkładek, żeby uzyskać 10 podkładek 2-calowych). Do tego myślę żeby wymienić wieżyczki, o których już wcześniej wspominałem i dać nowe amory oraz sprężyny z liftem 2". Jak na moje rozumowanie wydaje się to być dobrym rozwiązaniem. Patrol byłby podniesiony na tym samym poziome co teraz, lift na ramie nie byłby tak przesadzony jak jest obecnie, co by już nie groziło urwaniem karoserii przy zderzeniu o czym wspominał Mroczny. A 2- calowy lift zawieszenia byłby optymalny, bo nie zmienia znacząco geometrii pojazdu i nie wymaga dodatkowych zabiegów jak np. wydłużanie drążka panharda. Zgadza się? 


Wracając do tematu - przede wszystkim bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jeśli wymienię wieżyczki na oryginalne i zamontuję nowe amory i nowe sprężyny z liftem 2" to rozumiem, że pojazd się uniesie jeszcze bardziej? Chciałbym raczej tego uniknąć, bo już teraz ciężko mi się do niego wspiąć


Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
dokładnie tak jak piszesz..
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Na pewno nie trzeba nic przerabiać? Poniżej link do podobnego tematu z innego forum:
https://www.forumsamochodowe.pl/patrol- ... t58529.htm
Ktoś na końcu napisał, że przy lifcie krótkiej wersji patrola są potrzebne pewne przeróbki. W długiej wersji jest tak samo? Chciałbym tylko dodać, że mam opony 35 cali.
https://www.forumsamochodowe.pl/patrol- ... t58529.htm
Ktoś na końcu napisał, że przy lifcie krótkiej wersji patrola są potrzebne pewne przeróbki. W długiej wersji jest tak samo? Chciałbym tylko dodać, że mam opony 35 cali.
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Przodu nie musisz ,ale tył to sam zobaczysz i zdecydujesz czy Ci to nie przeszkadza. Ja tył przedłużyłem.
Jeszcze temat stabilizatorów , ale raczej już ich nie posiadasz.
Jeszcze temat stabilizatorów , ale raczej już ich nie posiadasz.

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
jak masz 35 cali to musisz mieć co najmniej 3 cale liftu albo podcięte błotniki (albo jedno i drugie
)
jeśli mówimy o zawieszeniu nie budzie
mimośrody są do poprawienia kątów w przednim zawieszeniu, niektórzy twierdzą że nie trzeba inni że dużo zmieniają
ja tam mam i sobie chwale
do 3 cali lepsze będą dropboxy do 2 tuleje mimośrodowe
lift 2+2 jest spoko ale to nie tak że nie rozjedzie się zupełnie zawieszenie, jak popatrzysz to przy podniesieniu na sprężynie o 5 cm panhardy pociągną mosty w swoją stronę, jeden w prawo drugi w lewo i auto będzie miało 4 ślady
jeśli nie jeździsz dużo po asfalcie i auto jest głownie w teren to olać spraw można jeśli jeździsz po asfalcie dużo to w krótkim parchu będzie to odczuwalne w długim aucie nie tak bardzo choć w mimośrody i tak bym zainwestował, nie jest to przecież aż tak znaczący koszt 

jeśli mówimy o zawieszeniu nie budzie
mimośrody są do poprawienia kątów w przednim zawieszeniu, niektórzy twierdzą że nie trzeba inni że dużo zmieniają

ja tam mam i sobie chwale

lift 2+2 jest spoko ale to nie tak że nie rozjedzie się zupełnie zawieszenie, jak popatrzysz to przy podniesieniu na sprężynie o 5 cm panhardy pociągną mosty w swoją stronę, jeden w prawo drugi w lewo i auto będzie miało 4 ślady


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi 
Jeśli będę mieć lift 2+2 to nadal będę musiał przyciąć błotniki czy obędzie się bez?
Mówiąc o mimośrodach macie na myśli tuleje mimośrodowe? Czy jeszcze coś? Zamontowanie takich jak w poniższym linku załatwi sprawę? Czy może polecicie jakieś inne? Patrolem jeżdżę też sporo po asfalcie, także nie chciałbym stracić na komforcie i bezpieczeństwie jazdy.
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... 7980105-to
Potrzebuję też pomocy odnośnie zrobienia nowych przewodów paliwowych i hamulcowych. Proszę odeślijcie mnie do tematu z tym związanego, bo ja nic nie znalazłem na tym forum, a nie chce być zbesztany za off top
Pozdrawiam

Jeśli będę mieć lift 2+2 to nadal będę musiał przyciąć błotniki czy obędzie się bez?

Mówiąc o mimośrodach macie na myśli tuleje mimośrodowe? Czy jeszcze coś? Zamontowanie takich jak w poniższym linku załatwi sprawę? Czy może polecicie jakieś inne? Patrolem jeżdżę też sporo po asfalcie, także nie chciałbym stracić na komforcie i bezpieczeństwie jazdy.
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... 7980105-to
Potrzebuję też pomocy odnośnie zrobienia nowych przewodów paliwowych i hamulcowych. Proszę odeślijcie mnie do tematu z tym związanego, bo ja nic nie znalazłem na tym forum, a nie chce być zbesztany za off top

Pozdrawiam
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
tak, takie tuleje mimośrodowe
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Witam Starszyznę,
Lift 2 cale zrobiony kiedyś, kiedyś. OME.
Jednak trzeba to poregulować, dorzucam wahacze/panhard i mimosrody. Tuleje idą oryginały gumowe Nissan.
Poradźcie jakie mimośrody :
Super pro, Dobinson czy OME - te ostatnie to chyba poliuretan. Żeby to się dobrze i w miarę komfortowo zgrywało. Będzie M57.
Piotr
Lift 2 cale zrobiony kiedyś, kiedyś. OME.
Jednak trzeba to poregulować, dorzucam wahacze/panhard i mimosrody. Tuleje idą oryginały gumowe Nissan.
Poradźcie jakie mimośrody :
Super pro, Dobinson czy OME - te ostatnie to chyba poliuretan. Żeby to się dobrze i w miarę komfortowo zgrywało. Będzie M57.
Piotr
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Dzięki , i to zatem pójdzie.
Piotr
Piotr
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz cze 21, 2015 5:53 pm
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Tuleje mimośrodowe - asymetryczne
Mam problem, auto całe rozebrane i nie mam jak wyznaczyć pionu na wahaczu. Czy ktoś jest w stanie zmierzyć lub wysłać zdjęcie w którym miejscu ma się znaleźć tuleja asymetryczna w Y61 przy lifcie 2”? Chodzi mi o kat ze zdjęcia lub jakikolwiek inny sposób wyznaczenia miejsca
Mam problem, auto całe rozebrane i nie mam jak wyznaczyć pionu na wahaczu. Czy ktoś jest w stanie zmierzyć lub wysłać zdjęcie w którym miejscu ma się znaleźć tuleja asymetryczna w Y61 przy lifcie 2”? Chodzi mi o kat ze zdjęcia lub jakikolwiek inny sposób wyznaczenia miejsca

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz cze 21, 2015 5:53 pm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości