Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Ag-Auto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 18, 2020 6:50 pm

Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: Ag-Auto » śr paź 28, 2020 7:42 am

Na początku napiszę , że to mój pierwszy post więc się przywitam . Witam wszystkich ! :)13

Chciałem założyć posta bardziej technicznego niż o tym czy wsadzać czy nie itp ,odnośnie swapa M57 do y61

Mam parcha z 3.0d i zakupiłem już silnik (właściwie całą e60)
Z 3.0d 218km w manualu . Zastosować chciałbym adapter łączący skrzynie BMW z reduktorem Patrola .
Dodam że przeleciałem 176 stron fora i nie znalazłem konkretnych info

Moje pytania
1. Czy posiada ktoś schemat instalacji M57 do podłączenia z parchem i do odpalenia

2. Słyszałem że da się użyć jakiś różnych poduszek silnika żeby nie przespawywać łap oryginalnych w patrolu .

Narazie tyle mam z niewiadomych od strony technicznej . dzięki wszystkim za radę 💪

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: purti » śr paź 28, 2020 11:14 am

Siema. Fajnie, że próbujesz to sam ogarnąć.
Może być cieżko o taką wiedzę na tym forum..
Próbowałeś na forum patrolniętych ?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: bzibziak » śr paź 28, 2020 2:01 pm

Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.

No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.

P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16839
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: Kabal » śr paź 28, 2020 2:35 pm

bzibziak pisze:
śr paź 28, 2020 2:01 pm
Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.

No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.

P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Ty byś założył wątek i się chwalił etapami. Albo chociaż mi ślij! :D
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Ag-Auto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 18, 2020 6:50 pm

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: Ag-Auto » śr paź 28, 2020 5:01 pm

Dziękuję za informację , tak na patrolnietych też pytałem .
Człowiek szuka gdzie może bo jednak jak satysfakcja że zrobiło się takiego swapa samemu ( i przy pomocy dobrych forumowiczów :D ) jest napewno większa niż oddać i zapłacić :-)

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: bzibziak » czw paź 29, 2020 9:34 pm

Kabal pisze:
śr paź 28, 2020 2:35 pm
bzibziak pisze:
śr paź 28, 2020 2:01 pm
Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.

No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.

P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Ty byś założył wątek i się chwalił etapami. Albo chociaż mi ślij! :D

Nie mogę zakładać, bo jak założę to zaraz biorę następnego gruza i pozostałe smutno czekają w kolejce mimo setek godzin i taczek hajsu :)21 chociaż póki co się chyba większość jednak doczekała :)2
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje

Post autor: NUREK MAV » ndz mar 24, 2024 10:24 am

Podepnę się pod temat bo dotyczy turbiny garrett, czy ktoś stosował zamiennik Maxpeedingrods T3 T4 T04e w zasilaniu/ doładowaniu M57 ?
https://pl.aliexpress.com/item/10050040 ... Redirect=y
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość