K160 pompa paliwa

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Krzysiek_MM » pt kwie 30, 2021 11:07 am

W160 czyli trochę cięższy że zdrowym sd33 potrafił przy przegazówce i strzale że sprzęgła ruszyć z pieskiem opon.
Na 33x12.5x15.
:)21
Tam jeszcze jest kilka rzeczy do sprawdzenia.
Dymi przy bucie w podłogę?

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Marci » pt kwie 30, 2021 12:17 pm

wiem bo miałem w160 7os. w czerwonym kolorze , taki autobus :)21 , ale on nielubi długich podjazdów bo się konie szybko męczą :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » pt kwie 30, 2021 12:29 pm

Dymi przy bucie w podłogę?
No właśnie w ogóle nie dymi przy bucie w podłodze. Praktycznie ledwo zauważalnie. O czarnej smudze nawet nie ma co myśleć.

Ja wiem ze to nie jest wyścigówka ale on na prawdę muli pod górki na asfalcie. Właśnie ten brak czarnego dymu z rury zasugerował mi że może mieszanka jest za uboga. No albo coś jest gdzieś przytkane.

Sprawdzę jeszcze filtr na pompie zasysającej paliwo, w instrukcji jest napisane że to taki mały siatkowy filtr, jeszcze przed głównym filtrem. Może tam go przytkalo? I mam pomysł aby odkręcić wydech i sprawdzić , może tam też coś się zatkał?

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Krzysiek_MM » pt kwie 30, 2021 12:38 pm

Za mało paliwa ma.
Szukaj sam lub z pomocą kogoś kto zna takie stare konstrukcje. Tam cudów nie ma. Jak dasz do pompiarza współczesnego to może się poddać zaraz po otwarciu maski.
Aha, takich parchów miałem chyba osiem sztuk.
:)21

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » sob maja 01, 2021 1:11 pm

Wydech sprawdzony. To nie to.
Filtr pompki paliwa cały był zawalony i miał urwany kołnierz, musiałem wiertłem wykręcić. Tak wyglądał: https://photos.app.goo.gl/Z1WgcyZfFtqWi4c5A
Wyczyściłem i założyłem. Muszę kupić nowy po weekendzie.
Jakiejś znaczącej poprawy nie ma, czyli albo coś dalej się zapchało (może na przewodzie od baku? Albo na zaworze zwrotnym?) albo to jednak pompa. Czytałem że możliwe że membrana w pompie jest uszkodzona i dlatego nie podaje większej dawki.
Na razie odpuszczam dalsze poszukiwania.
Najbliższy serwis pomp w którym robią takie starocie jest pod Sandomierzem ale i tam od razu zastrzegli że z częściami może być problem :( więc może nie ma co tego ruszać póki w ogóle jeździ :)

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Marci » sob maja 01, 2021 4:58 pm

z tymi silnikiami i pompami niema problemu części dostępne , są stosowane w wózkach widłowych , jaką ma vmax na czarnym i rozmiar opon podaj
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » sob maja 01, 2021 7:35 pm

i temperatura też pewnie wyższa niż normalnie? Pamiętaj, że uboższa mieszanka ma wyższą temperaturę spalania, nie odkładaj naprawy, bo silnika szkoda.
Co do vmaxów, jak miałem ten problem z syfem, to u mnie spadła do ok.100-110km/h (z ładunkiem wakacyjnym i namiotem dachowym), wcześniej do 140 latałem bez problemu, więcej z namiotem nie testowałem :) Na pusto 160 (wg gps), teraz zewnętrzna klatka pewnie go ograniczy.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » sob maja 01, 2021 8:25 pm

Opony 33x12.5, na czarnym 110 do 120 z górki...
160 na pusto?? :o nie wiem czy mój by się nie rozpadł :lol:
Faktycznie w lato wskazówka temperatury w lecie jest za połową ale myślałem że to normalne...
Pompa jest Kiki na licencji Boscha, gość mówił że może być problem z częściami ale podobno zależy co konkretnie trzeba itd.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Marci » ndz maja 02, 2021 10:51 am

mój na 31r15 , wakacyjny załadunek 140km/h , optymalna 110 , vmax nigdy nie sprawdzałem :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » ndz maja 02, 2021 12:03 pm

No to u mnie obecnie optymalna to 90km/h więc lekko odstaje.. Nawet jak rozmiar opon jest 33 a nie 31.
Na chwilę obecną skończyły mi się pomysły co oprócz pompy to może być. Myślałem jeszcze o wtryskach ale silnik pracuje równiutko i odpala ładnie.
Po 10 maja pompiarz będzie mógł zerknąć więc się wyjaśni mam nadzieję.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Marci » ndz maja 02, 2021 1:23 pm

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » ndz maja 02, 2021 6:04 pm

160 na pusto, czyli bez ładunku wakacyjnego. Teraz z klatką zewnętrzną pewni już tyle nie poleci. A klatka zewnętrzna, plus 2 kajaki, plus dwa rowery jeden za drugim na dachu - do 120 nie mogłem dociągnąć na ekspresówce, a zużycie paliwa 19l/100 - cisnąłem, bo przed nocką chcieliśmy dojechać... po dotankowaniu i przeliczeniu mocno zwolniłem :D . W drodze powrotnej nie przekraczając 100 do 12 spadło. Wszystko na 32x11,5.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » ndz maja 02, 2021 6:19 pm

oryginał :) Może warto w takim stanie trzymać?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Marci » ndz maja 02, 2021 6:34 pm

jarcion pisze:
ndz maja 02, 2021 6:19 pm
oryginał :) Może warto w takim stanie trzymać?
to moje pudło , było w orginale , ale sprzedałem lata temu , jak żona była z drugą w ciąży , troszku żałuje , było mineło , w tamtym czasie były ważniejsze potrzeby , sprzedałem i kupiłem pickupa d22 z zd30 z 2005r, to był skok technologiczny o 17lat , parch 1988r. nie było co porównywać do parcha , choć był wyciszony i dopieszczony ale te 17lat różnicy to było coś czego nie da się porównać , pojechał gdzieś jak mnie pamięć nie myli w zielonogórskie .
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » pn maja 03, 2021 6:32 pm

Super kolor miał.W ogóle wersja długa fajnie wygląda. Ja ma krótkiego, takiego https://photos.app.goo.gl/ygvUC1stQ2W163ei8
https://photos.app.goo.gl/i2C3ejq6Fsp7cB8m6
W lesie sprawdza się idealnie, łatwo można zawrócić na oddziałowej drodze, zwrotny niesamowicie jest. A jak wersja długa? Zwrotny?

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: Marci » pn maja 03, 2021 7:49 pm

zwrotnoć autobusu :)21 , zawsze jeździłem dużymi autami więc mi to nie przeskadzało
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » wt maja 04, 2021 9:37 am

na codzień turlam merolka 124- mały też nie jest :), ale tam gdzie merolkiem na raz zawracam, to patrol (długi) na trzy razy :lol:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » śr maja 05, 2021 9:16 am

Pytanie z innej beczki: jarcion, jak masz poprowadzone odpowietrzenie przedniego mostu? muszę wyprowadzić gdzieś wąż i zastanawiam się jak go najlepiej puścić. Zrobiłbyś jaką fotkę?

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » śr maja 05, 2021 9:46 am

Odpowietrzenie z mostu jest wyprowadzone na lewe nadkole pod maskę, w okolice akumulatora , metalowa rurka (oczywiście nie od samego mostu) z puszką (jak nie spadła:) ) Na prawym nadkolu jest podobnia, ale ze skrzyni zdaje się.

Foty mam, ale nigdy nie opanowałem sztuki wrzucania tutaj zdjęć...
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2021 11:48 am przez jarcion, łącznie zmieniany 1 raz.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » śr maja 05, 2021 9:58 am

Dzieki, super, fotki pomogą. Ja mam tylko goły krucieć na moście. Planuję kupić wąż fi4mm i po prostu wyciągnąć go w górę tylko właśnie się zastanawiałem jak to najlepiej zrobić.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » śr maja 05, 2021 11:50 am

na koniec węża załóż filtr paliwa, nie będzie syf leciał a oddychać będzie :) wylot do atmosfery skieruj w dół.

wrzuć mi na prv maila albo nr tel, to foty wyślę
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10925
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: goralski » śr maja 05, 2021 4:19 pm

jarcion pisze:
śr maja 05, 2021 9:46 am
Odpowietrzenie z mostu jest wyprowadzone na lewe nadkole pod maskę, w okolice akumulatora , metalowa rurka (oczywiście nie od samego mostu) z puszką (jak nie spadła:) ) Na prawym nadkolu jest podobnia, ale ze skrzyni zdaje się.

Foty mam, ale nigdy nie opanowałem sztuki wrzucania tutaj zdjęć...
Wchodzisz tu :
https://imgbb.com/
Wysyłasz zdjęcie, kopiujesz (BBC full link Code) i wklejasz tutaj
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » czw maja 06, 2021 1:08 pm

dzięki, na przyszłość się przyda. Foty na maila poszły
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: czuczuu » śr maja 26, 2021 12:47 pm

No więc tak:
- byłem u pompiarza, okazało się że kręciłem nie tą śrubą co trzeba :oops: załączm zdjęcie którą śrubą w tej pompie reguluje się dawkę paliwa (obrót w lewo zwiększa dawkę), może komuś się przyda: https://photos.app.goo.gl/fDdC6TtGWBXp8NQA8 my zrobiliśmy 2 obroty, powyżej 2 obrotów nie było wpływu na moc a kopcił za badzo
- filtr wstępny paliwa, który był zapchany, jest już nie do kupienia (nie produkują), założyliśmy filtr przelotowy na przewodzie przed pompą paliwa
- odpowietrzenie baku okazało się zupełnie zatkane, co powodowało duże podciśnienie i zasysanie paliwa do baku. Przewód wychodzący z baku jest drożny, natomiast metalowa rurka, do której podpięty jest przewód, a która idzie po ramie od tylnego nadkola aż do komory silnika jest zatkana :(
Tymczaswowo odpiąłem rurkę odpowietrzenia baku i założyłem na nią filtr przelotowy aby nic tam nie wpadło no i zastanawiam się czym przetkać metalową rurkę?? rurka ma ze 3-4mm średnicy i kilka zagięć pod kątem prawie 90 stopni... ktoś ma jakiś pomysł jak ją przepchać? dmuchanie sprężonym powietrzem nic nie dało....puszczenie nowej rurki to ostateczność (no chyba że można ją wypuścić gdzieś indziej? ale nad tym jeszcze nie myślałem)
Fachowiec (zboczeniec zawodowy) wysłuchał jeszcze że po rozgrzaniu silnika jeden wtrysk lekko stuka (ja nie słyszę) ale stwierdził że nie warto tego ruszać na razie, więc nie ruszam.
Dobra wiadomość jest taka, że auto zaczęło normalnie jeździć, lekko kopci pod dodaniu gazu na maxa i pod gókę, a pod dłuuugą górkę nie słabnie (prawdopodobnie przyczyną było zatkane odpowietrenie baku). Dziękuję wszystkim za pomoc!
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2021 2:22 pm przez czuczuu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: K160 pompa paliwa

Post autor: jarcion » czw maja 27, 2021 7:47 am

no i fajnie :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości