Laminaty do patrola

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Rafał P.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr cze 20, 2007 9:07 pm

Laminaty do patrola

Post autor: Rafał P. » ndz cze 24, 2007 9:59 pm

Witajcie.
Ostatnio tak się zastaniawiałem, że w zasadzie to cały w przód w patrolu tzn błotniki i maskę można by zrobić z laminatu, co obniżyło by wagę na przodzie ( zawsze to parę kilo do przodu ), elementy z laminatu łatwiej naprawić w przypadku uszkodzenia o co w terenie nie trudno, no i co najważniejsze brak korozji.
Bardzo chciał bym prosić sznownych kolegów o opinie w tej sprawie.
Powiem tylko że kiedyś robiłem coś takiego do range rover`a i całkiem nieżle się to spisywało zwłaszcza w terenie.
I pytanie czy błotniki i maska z hiszpana pasują do innych modeli czyli wszystkich k160 i 260.
Pozdrawiam
Rafał P.

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » ndz cze 24, 2007 10:51 pm

w zasadzie temat juz wiele razy poruszany ale mysle ze akcja warta zachodu tylko ze zrobienie pojedynczej sztuki wiaze sie z duzymi kosztami jesli ktos ma mozliwosci zrobienia czegos takiego i cena nie byla by z kosmosu to jestem zainteresowany :)
a wydaje mi sie ze blotniki i maska pasuja bo z tego co wiem k260 i k160 roznia sie z wygladu antrapami znaczkiem i takimi pierdolami
ale niech wypowiedza sie jeszcze znawcy :D
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
PAT
 
 
Posty: 992
Rejestracja: pt mar 17, 2006 9:06 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: PAT » ndz cze 24, 2007 10:58 pm

Waga się smiejszy ,ale z tą naprawą chyba sie nie zgodze.Łatwiej wyklepac czy nawet kawałek wspawać niż posklejać :)21
............................!!! !!! !!!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz cze 24, 2007 10:59 pm

z gr maska też pasuje...
a moim zdaniem sens niewielki.. sportowy patrol nigdy nie będzie a robienie rzeźby dla zaoszczędzenia 10 kg to też nie przemawia do mnie, to nie samurai i nawet 20kg nie robi różnicy.

co do trwałości - wybacz ale blacha zabezpieczona odpowiednim kawałkiem metalu wytrzyma więcej niż plastik, baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » ndz cze 24, 2007 11:36 pm

Mroczny pisze:z gr maska też pasuje...
a moim zdaniem sens niewielki.. sportowy patrol nigdy nie będzie a robienie rzeźby dla zaoszczędzenia 10 kg to też nie przemawia do mnie, to nie samurai i nawet 20kg nie robi różnicy.

co do trwałości - wybacz ale blacha zabezpieczona odpowiednim kawałkiem metalu wytrzyma więcej niż plastik, baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
w zasadzie z trwalosci masz racje
ciekawe jak by wygladlao to cenowo
Mroczny dales mi do myslenia masz racje z tym ze blacha jednak bardziej mnie ochroni a przez te 3 lata w terenie to juz rozne rzeczy widzialem
bezpieczenstwo bardzo mocny argument
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pn cze 25, 2007 6:14 am

Maqulinka !! Gdzie jest Maqulinka ?? :wink: On zgłebiał temat dość poważnie. Do mnie tez nie przemawia łatwość naprawy. Czasem ocieramy sie delikatnie o baobab i wystarczy blache dosłownie wypchnać i nie ma śladu. Laminat trzeba by było naprawiac... :roll:
Jedyna korzyść jak mi przychodzi do głowy to brak korozji ale jedyny element gdzie mozna by go zastosować to chyba maska. Ta skolei tak bardzo nie gnije :roll:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » pn cze 25, 2007 9:15 am

na allegro wystawial sie gosciu z laminatami do parcha za plotniki maszke i atrapke woloal cos kolo 800 pln trza poszukac tam
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
PAT
 
 
Posty: 992
Rejestracja: pt mar 17, 2006 9:06 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: PAT » pn cze 25, 2007 9:16 am

Z moją wagą na takiej masce o tych gabarytach bał bym sie położyć czy usiąść co nieraz sie zdaża jak niechce sie pantofelków zamoczyć :)23
............................!!! !!! !!!

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » wt cze 26, 2007 9:38 pm

Mroczny pisze:z gr maska też pasuje...
a moim zdaniem sens niewielki.. sportowy patrol nigdy nie będzie a robienie rzeźby dla zaoszczędzenia 10 kg to też nie przemawia do mnie, to nie samurai i nawet 20kg nie robi różnicy.

co do trwałości - wybacz ale blacha zabezpieczona odpowiednim kawałkiem metalu wytrzyma więcej niż plastik, baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..

Dokładnie. Dla fanów wagi lekkiej Trabanta bym polecił... :)21

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » wt cze 26, 2007 11:05 pm

jak ktos ma za duzo kasy to wszystko sie da
starczy zrobic ala tomcat
wywalic bude wstawic klatke i plastiki formy zrobic se swoje
wstawic sprezyny obciac reme
wszelkie elementy metalowe z molibdenu nawet mocowanie mechanika
zostaje masa motorka i napedow i malych kulek ew mozna inny motor zapodac ale w dobrym blocie w trolu najmniej awaryjny mimo ze ciezki jest motor

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr cze 27, 2007 7:38 am

Peepuck! pisze:Maqulinka !! Gdzie jest Maqulinka ?? :wink:
....co ....gdzie..... jak ..yyyyyy ...obecny :)21

A no trochę się rozglądałem - wnioski są takie, że jeśli ma być oszczędność na wadze to laminat musi być cienki co oczywiście sprawia, że jest podatny na uszkodzenia mechaniczne :)3 mało praktyczne w naszym przypadku.
Można zrobić elementy nadwozia tak, że będą one wytrzymałe - są różne rodzaje włókna i różne żywice - ale tu oszczędność wagi w stosunku do blachy jest pomijalna.
Zaletą jest to że ewentualne naprawy można wykonać szybko, tanio i samemu, no i dochodzi jeszcze argument o braku korozji. Kolejną zaletą laminatów jest to, że w zasadzie można z niego zrobić wszystko - czyli daje możliwość modyfikacji nadwozia według własnego uznania.
Reasumując - moim zdaniem warto - jak ktoś ma warunki, żeby samemu to zrobić :)2
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Post autor: crocop » śr cze 27, 2007 1:35 pm

Maqlinka pisze:
Peepuck! pisze:Maqulinka !! Gdzie jest Maqulinka ?? :wink:
...
Reasumując - moim zdaniem warto - jak ktoś ma warunki, żeby samemu to zrobić :)2
A moim zdaniem ktos kto nie miał z tym do czynienia nie powinien sie sam za to zabierac... strata czasu i pieniędzy a efekt koncowy niekoniecznie bedzie taki jak oczekiwalismy.
IMHO zeby probowac rzeźbic w laminatach trza miec jakies w tym chociaz małe doświadczenie.
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr cze 27, 2007 1:49 pm

crocop pisze: A moim zdaniem ktos kto nie miał z tym do czynienia nie powinien sie sam za to zabierac... strata czasu i pieniędzy a efekt koncowy niekoniecznie bedzie taki jak oczekiwalismy.
IMHO zeby probowac rzeźbic w laminatach trza miec jakies w tym chociaz małe doświadczenie.
Tylko, że to doświadczenie żeby zdobyć to trzeba coś zacząć robić - jak ktoś ma ochotę i warunki to nie widzę problemu. Co do samej technologii to są książki (głównie tematyka żeglarska - choć też coś w lotnictwie się znajdzie) drogie to wcale nie jest więc można próbować - tylko strasznie brudna robota i wymaga sporej ilości miejsca (pomieszczenie zamknięte z dobrą wentylacją). Poza tym - taka umiejętność przyda się nie tylko do zrobienia maski czy błotników - laminat ma szerokie zastosowanie zarówno przy samochodach jak i w innych dziedzinach - a sami wiecie jaka jest satysfakcja jak się coś samemu zrobi :)2
Life's Too Short For A Full Time Job

Rafał P.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr cze 20, 2007 9:07 pm

Post autor: Rafał P. » śr cze 27, 2007 9:57 pm

Zajmuję się laminatami od 8 lat, i nie taki diabeł straszny jak go malują.
Do Range zrobiłem kiedyś całe poszycie ( maska , dzwi, błotniki tylne i tylna klapa ) zastosowałem żywice epoksydowe, np. poszycie dzwi na epoksydzie gramatura 900 g/m2 więc nie dużo.
Po sezonie rozmawiałem z chłopakami i wyszło na to że poszycie było dość mocne i elastyczne w przeciwieństwie do blachy która jest dość mocna i mało elastyczna.

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Post autor: crocop » czw cze 28, 2007 11:28 am

Jasne ze próbować można i nawet należy to robic, ja bynajmniej nie porywałbym sie od razu na robienie gotowych błotników czy innych elementów karoserii.
Co innego nauka laminowania poprzez np. naprawe laminatu (czyli np. zalaminowanie pęknięć, dziur itp.) a co innego wykonanie laminatu od podstaw czyli prawidłowe wykonanie formy i potem uzyskanie z niej gotowego elementu. To szereg procesów do wykonanie do których niestety potrzebna jest praktyka i wiedza i umiejętności.
Oczywiscie mozna próbowac, skopac cos z 10 razy i tak nie wyjdzie jak trzeba a kosszty tego wyjdą 10 razy wieksze niz pójść do goscia i kupic gotowy laminat.
Nie jestem w tym temacie jakims fachowcem i nie sprzedaje zadnych laminatów do aut :lol: ale osobiscie jakbym miał kupic gotowy element u kogos niz go sam robic wybralbym zakup gotowego
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » śr lip 04, 2007 3:52 pm

No niee, z laminatów to tylko hardtop. Patrol pancerny ma być i za to jest lubiany :)2

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » czw lip 05, 2007 7:56 am

Ja mysle, ze to jest zawsze kwestia, do czego ten samochod ma słuzyc -

wyprawy dalsze i bliższe, jazda na codzień, rajdy w lekkim ekstremie - olać i nie dotykać laminatów - taki Patrol ma być pancerny i bardzo wytrzymały.

Jeśli natomiast ktoś poważnie myśli o trochę ostrzejszym podejściu do rajdów off-road, czy to przeprawowych czy to szybkich to niestety w pełni przygotowany Patrol jest za ciężki (u mnie wyszło ok 2,5t z trapami i całym potrzebnym szpejem i orurowaniem) i trzeba szukac gdzie i w jaki sposob go odchudzic patrz obnizyc wage. Samo poszycie (blachy+mechanizm podnoszenia szyb+zawiasy) drzwi przednich to waga 20kg; doliczyc szybe i boczki i ...- maski jeszcze nie ważyłem, ale liczę ze to jest ok 30-40kg.
I jeśli ktoś podchodzi, ze 20kg to nic, to po zliczeniu tego nic nagle okazuje sie ze można z w pełni wyposażonym Patrolem przeprawowym (lub tym co z niego pozostało) na 35 calowych kołach zejść do wagi 1,8 T
Nadal ześwirowany...

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw lip 05, 2007 9:25 am

Mroczny pisze: baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
Trochę Cię poniosło :)21 Co do dachu i drzwi to owszem....ale maska i błotniki ?? :roll: :)21

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw lip 05, 2007 12:21 pm

Klamer pisze:Ja mysle, ze to jest zawsze kwestia, do czego ten samochod ma słuzyc -

wyprawy dalsze i bliższe, jazda na codzień, rajdy w lekkim ekstremie - olać i nie dotykać laminatów - taki Patrol ma być pancerny i bardzo wytrzymały.

Jeśli natomiast ktoś poważnie myśli o trochę ostrzejszym podejściu do rajdów off-road, czy to przeprawowych czy to szybkich to niestety w pełni przygotowany Patrol jest za ciężki (u mnie wyszło ok 2,5t z trapami i całym potrzebnym szpejem i orurowaniem) i trzeba szukac gdzie i w jaki sposob go odchudzic patrz obnizyc wage. Samo poszycie (blachy+mechanizm podnoszenia szyb+zawiasy) drzwi przednich to waga 20kg; doliczyc szybe i boczki i ...- maski jeszcze nie ważyłem, ale liczę ze to jest ok 30-40kg.
I jeśli ktoś podchodzi, ze 20kg to nic, to po zliczeniu tego nic nagle okazuje sie ze można z w pełni wyposażonym Patrolem przeprawowym (lub tym co z niego pozostało) na 35 calowych kołach zejść do wagi 1,8 T
bardzo slusznie napisales - to wszystko zalezy ......

a tak swoja droga , to sie zastanawiam nad tym ile lzejszy jest blotnik z laminatu od metalowego -bo jakos mi sie wydaje ze niewiele :-?

maska to napewno bedzie lzejsza bo orginal jest wyjatkowo ciezki :(

ps- jak tam to cos dla mnie ??bo wracam niedlugo 8)
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » czw lip 05, 2007 5:57 pm

CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » czw lip 05, 2007 6:08 pm

Adamo pisze:
Mroczny pisze: baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
Trochę Cię poniosło :)21 Co do dachu i drzwi to owszem....ale maska i błotniki ?? :roll: :)21
No dobra-stań na masce z laminatu wychodząc przez drzwi zatopione po klamki w błocie otworem szyby bocznej-wytrzyma :roll:

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Post autor: crocop » czw lip 05, 2007 6:32 pm

mozna zrobic ze wytrzyma spokojnie nawet ciezar kilku osób 8) , ale na pewno kosztem wiekszej wagi... :wink:
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » czw lip 05, 2007 7:15 pm

To po co wymieniać oryginał :o ?? Też wytrzymuje... Tylko korozja może go chwycić... :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości