Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pt mar 09, 2007 6:42 pm
A nudzi mi się więc założe nowy temat

mam taki dylemat czy mosty od gr-a wytrzymają Boggery o wymiarze 37x13 r15 biorąc pod uwagę zainstalowany silnik 5,2 od granda z automatyczną skrzynią pytam bo mam okazje zakupić takie gumy po okazyjnej cenie a nie chce się bez sensu wtopić. Ktoś ma może jakieś doświadczenia

z góry dzięki za kasztany i za te mniej istotne konkretne wypowiedzi

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Mroczny
-

- Posty: 40596
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt mar 09, 2007 6:44 pm
jak już takiego konkretnego potwora budujesz - nie chcesz o zwolnicach pomyśleć..
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pt mar 09, 2007 6:46 pm
Mroczny pisze:jak już takiego konkretnego potwora budujesz - nie chcesz o zwolnicach pomyśleć..
a no myślałem ale troche za ciężkie mi się widzą(priorytetem waga poniżej 2t) jak ten rozmiar będzie za duży to wole mniejsze kółka założyć
w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Mroczny
-

- Posty: 40596
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt mar 09, 2007 6:49 pm
jest gdzieś temat 37" w k160 - tam masz kilka wypowiedzi osób używających większych kółek w parchach wszelkiej maści. Moim zdaniem wytrzyma bez problemu (z obserwacji i domysłów jeno, nie z doświadzcenia)
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pt mar 09, 2007 6:52 pm
no wiem mój kuzyn ma w k260 37,5 ale to są MTR-y czyli bieżnik znacznie mniej agresywny jednak bogger ma czym ciągnąć, w alternatywie są też simexy, boggery się wzięły przypadkiem ale widziałem już co potrafią i efekt jest bardziej niż zadowalający

no i należy pamiętać o silniku mocniejszym o 100KM
w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pt mar 09, 2007 6:56 pm
przy tym piecu pewno często będziesz mielił przeguby i blokade.
wojtek P. i kilku innych jednak je mielą i to przy mniejszych piecach.
ale są rozsądną alternatywą w takiej zmocie.
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pt mar 09, 2007 6:57 pm
leszek pisze:przy tym piecu pewno często będziesz mielił przeguby i blokade.
wojtek P. i kilku innych jednak je mielą i to przy mniejszych piecach.
ale są rozsądną alternatywą w takiej zmocie.
przecież wiesz że ja mam lekką nogę my to na imprezach pamparampam zawsze

ta fura to tylko do lansu i żeby tym razem były dwie minuty

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt mar 09, 2007 8:05 pm
Zrob

Bedzie co podziwiac. A czy bedzie jezdzic i sie urywac to sie okaze

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » pt mar 09, 2007 8:11 pm
osobiście największe jakie widziałem to 38x14,5x15 przy motorach powyżej 200 KM. magam mosty wytrzymały to chyba tobie też wytrzymają.
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pt mar 09, 2007 9:12 pm
jak kubuś zejdziesz na dwie minuty to się wycofuje z tego spotru albo odrzutowca zbuduje

-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » sob mar 10, 2007 12:44 am
Gdzieś na czeskich stronkach oglądałem kiedyś parę długich GR na Boggerach, więc da radę.
Półosie, blokady i przguby ukręca się najczęściej przy skokach, kiedy rozpędzone koła nagle przyziemiają i gwałtownie zwalniają. Wystarczy o tym pamiętać.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » sob mar 10, 2007 8:39 pm
okej to zamawiam ale na odpowiedzialność Leszka
p.s. nie strasz bo sie zawezme

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz mar 11, 2007 8:39 am
kup sobie najwyżej coś ukręcisz i będziesz trzy minuty na minusie

-
4x4free
-

- Posty: 140
- Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: 4x4free » ndz mar 11, 2007 12:11 pm
Jak chcesz odrobic te 3 minuty

to kombinuj bo mam boggery 39,5x18 cali - czyli jak kupisz 37 cali to pozostanie Ci 3 minuty i 2,5 cala

Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » ndz mar 11, 2007 12:23 pm
Moze se karwa jeszcze gasienice zalozycie?

-
4x4free
-

- Posty: 140
- Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: 4x4free » ndz mar 11, 2007 12:52 pm
Misiek Bielsko pisze:Moze se karwa jeszcze gasienice zalozycie?

Nie czepiaj się

Byly juz na aucie

Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » ndz mar 11, 2007 2:06 pm
4x4free pisze:Misiek Bielsko pisze:Moze se karwa jeszcze gasienice zalozycie?

Nie czepiaj się

Byly juz na aucie

i jak? robiły ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
4x4free
-

- Posty: 140
- Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: 4x4free » ndz mar 11, 2007 3:09 pm
Robily wrazenie na laskach w W-wie

i na przekładni

. Ani razu na nich nie jezdzilem bo by mnie z lasu wyrzucili

Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » ndz mar 11, 2007 5:38 pm
Misiek Bielsko pisze:Moze se karwa jeszcze gasienice zalozycie?

hmm trzeba to przemyśleć

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » wt mar 13, 2007 12:14 pm
mudder pisze:Misiek Bielsko pisze:Moze se karwa jeszcze gasienice zalozycie?

hmm trzeba to przemyśleć

ciekawe czy dwie dadzą lepszy efekt

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » wt mar 13, 2007 9:55 pm
zależy jaki lagier wchodzi w rachubę

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
bullterrier
-

- Posty: 179
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:02 pm
- Lokalizacja: Vratislavia/Varsovia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bullterrier » czw cze 28, 2007 3:56 pm
Mam pytanko do szanownych kolegów. Jak boggery zachowują się na asfalcie. Czy da radę "w miarę komfortowo" podróżować nimi na dalsze trasy (ok 300/400 km max) z prędkościami ok 90/100 km/h. Jak to wygląda w porównaniu do BFG MT na przykład bo z tymi miałbym porównanie. I kolejna sprawa jaką mają trwałość te opony na czarnym. O teren nie pytam bo to już wiem. Konkretnie myślę o 35" 14.5 na krótkim patrolu Y61.
pozdrawiam
-
saymon198
- jestem tu nowy...

- Posty: 86
- Rejestracja: czw lip 06, 2006 5:13 pm
- Lokalizacja: Zamość
Post
autor: saymon198 » czw cze 28, 2007 4:43 pm
Witam
Panowie ja mam Patrola 4.2 benzyna i kręcenie półosi i rozrywanie przegubów to jego ulubione zajęcie co rajd wymieniam conajmniej jedną półoś a mam jedynie simexy 12.5 a jak bym założył buggery 15 to w czasie rajdu wymieniał bym półoś dwa razy na dzień. Więc nie wiem czy warto lepiej kupić mosty volvo albo całe auto, taniej wyjdzie.
A co do jazdy po czarnym na buggerach to trochę gorzej nisz na simexach, czyli jak byś leciał traktorem z lat 80 100km/h czyli głośno zakręty bierzesz 10 metrów wcześniej i zaczynasz hamować dużo przed innymi.
Pozdrawiam
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » czw cze 28, 2007 6:07 pm
saymon198 pisze:Witam
Panowie ja mam Patrola 4.2 benzyna i kręcenie półosi i rozrywanie przegubów to jego ulubione zajęcie co rajd wymieniam conajmniej jedną półoś a mam jedynie simexy 12.5 a jak bym założył buggery 15 to w czasie rajdu wymieniał bym półoś dwa razy na dzień. Więc nie wiem czy warto lepiej kupić mosty volvo albo całe auto, taniej wyjdzie.
A co do jazdy po czarnym na buggerach to trochę gorzej nisz na simexach, czyli jak byś leciał traktorem z lat 80 100km/h czyli głośno zakręty bierzesz 10 metrów wcześniej i zaczynasz hamować dużo przed innymi.
Pozdrawiam
To albo z ciebie kierownik kiepski albo mechanika masz do bani. (a może masz dyfry od Uaza?)
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » czw cze 28, 2007 6:10 pm
bullterrier pisze:Mam pytanko do szanownych kolegów. Jak boggery zachowują się na asfalcie. Czy da radę "w miarę komfortowo" podróżować nimi na dalsze trasy (ok 300/400 km max) z prędkościami ok 90/100 km/h. Jak to wygląda w porównaniu do BFG MT na przykład bo z tymi miałbym porównanie. I kolejna sprawa jaką mają trwałość te opony na czarnym. O teren nie pytam bo to już wiem. Konkretnie myślę o 35" 14.5 na krótkim patrolu Y61.
pozdrawiam
boogery nie zachowuja sie na asfalcie
jesli juz musisz dojechac na rajd autem to pokombinuj i miej komplet szosowych opon na zmiane
(Pa)Trol 3,3 D

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość