Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mike133 » czw mar 31, 2011 7:35 pm

Ej, Motacze, nikt nie chce kolektora pod T28? :o
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mopar » pt kwie 01, 2011 12:01 pm

To cudo co jest na allegro?
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mike133 » pt kwie 01, 2011 12:36 pm

mopar pisze:To cudo co jest na allegro?
Ta blaszana puszka w zestawie z turbiną?
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Ba » pt lis 25, 2011 11:26 am

A co drogie koledzy myślo o: IHI VF28
Wytargana z Subaryny 2.5
Moja T3 już jest już regenerowana 3 raz (w tym 2 razy gwarancyjnie), więc niemal jestem pewien, że fachury zrobią znowu szałową robotę na 10 tyś km. A ta bym miałbym po małych biedronkach.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: scuaz » sob mar 03, 2012 10:04 pm

pany , czy z nowych turbin at aby sie nadała ?
http://allegro.pl/t25-t28-turbo-nissan- ... 61780.html
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » ndz mar 04, 2012 2:15 am

scuaz pisze:pany , czy z nowych turbin at aby sie nadała ?
http://allegro.pl/t25-t28-turbo-nissan- ... 61780.html
Zasadniczo tak, ale jak turbinka ma być nad kolektorem, to nie będzie pasował dolot. W tym konkretnym egzemplarzy będzie skierowany dokładnie w stronę silnika.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: scuaz » ndz mar 04, 2012 6:28 am

LSD pisze:
Zasadniczo tak, ale jak turbinka ma być nad kolektorem, to nie będzie pasował dolot. W tym konkretnym egzemplarzy będzie skierowany dokładnie w stronę silnika.

znaczy przede wszystkim chodziło mi o wilekość i tak po dokładnych oględzinach fot to faktycznbie pod kolektor by ta konkretna była dobra, a któro lepsze rozwiązanie?(tak się zastanawiam czemu większośc zestawów kit ma właśnie nad kolektorem turbinke)
mi się wydaje że dało by rade zmieścić pod a na wszelki wypadek trzeba będzie zamówić pare flansz pod kolektor
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Ba » ndz mar 04, 2012 10:38 am

A nie jst tak, że stronę goręcą zimną idzie dowolnie obracać?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: scuaz » ndz mar 04, 2012 12:21 pm

mi się wydaje ,że powinno się udać obrucić
tylko pozostaje wykminić mocowanie zaworka regulującego siśnienie doładowania
choć w turbinie z linka widać odlew pozwalający na obrót 90 stopni względem siebie
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » ndz mar 04, 2012 12:23 pm

Zdaje się że to jakiś chińczyk, więc ja bym sobie odpuścił.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » ndz mar 04, 2012 12:40 pm

Ba pisze:A nie jst tak, że stronę goręcą zimną idzie dowolnie obracać?
Obracać można, ale widać, że w tym modelu nie ma innej możliwości przykręcenia siłownika od WG. Trzeba by zrobić nowe mocowanie siłownika.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: scuaz » ndz mar 04, 2012 12:45 pm

znalazłem ,że hitachi ht18 to orginał (ale jakoś narazie nie namierzyłem)
a takia z subaru imprezy td 04 nie za duża?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Starck » ndz mar 04, 2012 5:53 pm

N2O pisze:Zdaje się że to jakiś chińczyk, więc ja bym sobie odpuścił.
:)21
Większość z tych turbin do kit'ów uturbiania 4,2 to chińczyki. Z HITACHI HT18 na czele.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: scuaz » ndz mar 04, 2012 8:08 pm

Starck pisze:
Większość z tych turbin do kit'ów uturbiania 4,2 to chińczyki. Z HITACHI HT18 na czele.
ale lepiej chinską nową ,czy szukać używki?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Ba » ndz mar 04, 2012 8:09 pm

LSD pisze:
Ba pisze:A nie jst tak, że stronę goręcą zimną idzie dowolnie obracać?
Obracać można, ale widać, że w tym modelu nie ma innej możliwości przykręcenia siłownika od WG. Trzeba by zrobić nowe mocowanie siłownika.
Detal. Wystarczy mbc za stówkę.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » ndz mar 04, 2012 9:36 pm

Ba pisze: Detal. Wystarczy mbc za stówkę.
Nie wiedzę zwiąku...

Mając MBC nadal potrzebny jest siłownik GW, a więc nadal trzeba przerabiać jego mocowanie chcąc przekręcić kruciec dolotowy turbiny.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Starck » ndz mar 04, 2012 9:57 pm

Obrazek

oto porównanie ciśnienia dołasowania w funkcji przyspieszenia (obrotów silnika).
PATROL Y61 z silnikiem TD42Ti. Bardzo ważne - wydechy w każdym przypadku powiększone do 3 cali, o czym się u nas z reguły zapomina. :wink:

Trzy często używane turbiny do kitów turbo silnika TD42T.
Osobiście używam dwóch turbin GARETT GT2860 i SCHWITZER S2A.
Ale trzeciego uturbię z TH18 :)21
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » ndz mar 04, 2012 10:14 pm

HT18 to jest fabryczne turbo i jest za słabe aby wyciskać z tego silnika moc.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Starck » ndz mar 04, 2012 10:21 pm

To mi wcale mocy nie brakuje. :)12
A w szybkościówki się nie bawię 2,5 tonowym czołgiem o wys 2,45 i 70cm wykrzyżach :)21


No dobra....
jaka turbina da więcej mocy?
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » ndz mar 04, 2012 10:26 pm

Na forum patrol4x4.com najbardziej sobie chwalą bodajże mitsu TD05-16G.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Starck » ndz mar 04, 2012 10:33 pm

N2O pisze:Na forum patrol4x4.com najbardziej sobie chwalą bodajże mitsu TD05-16G.
To ta kropkowana kreska na podanym wykresie. Jak widać - żadna różnica - może 5%.
Poza tym, szybciej wchodzi a później już nie trzyma.

No ale "ziarnko do ziarnka...."
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » ndz mar 04, 2012 10:38 pm

Ale bo było jakieś całkiem seryjne td05, trzeba poczytać i popytać na tamtym forum, ktoś robi takie że wymiatają.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Starck » ndz mar 04, 2012 10:45 pm

Czytałem i pytałem - wyszło na to, że oni chętnie grzebią przy pompach. Mają speców od tego i nikt sam ameryki nie dokrywa.
Max poziom to wyciągnięcia z 4,2 diesla to 300KM i nie całe. Przynajmniej u kangurów :)21

Te próby, o których tu słyszałem z większymi turbinami kończą się tym, że auto dalej jeździ jak atmosferyczny a turbo się włącza przy końcu obrotów. Nawet jak sobie poradzą z dawką to w terenie korzyść z tego niewielka.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » ndz mar 04, 2012 10:48 pm

Ja tam kiedyś wyczytałem, że na tych turbo mitsu pojęcie turbodziury po prostu nie istnieje.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » ndz mar 04, 2012 11:59 pm

Starck pisze:Max poziom to wyciągnięcia z 4,2 diesla to 300KM i nie całe. Przynajmniej u kangurów :)21
Taka moc to już lekka przesada dla tego silnika.

Ja stopiłem tłoki mając ok 200 KM :)

Jako, że to auto wyprawowe to zamieniłem szatańską rzędową pompę wtryskową na bardziej ucywilizowaną roto z boostem.
Efekt to duży spadek mocy, zużycie paliwa niższe o 2 litry, ale za to pewność powrotu do domu :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości