Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Zibi » pt sie 10, 2012 12:35 pm

To wg. mnie bardzo niedobrze sobie wymyśliłeś.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Raymund » pt sie 10, 2012 12:40 pm

Rozwin prosze,ja nie pisze ze to super rozwiazanie :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » pt sie 10, 2012 12:45 pm

Ja mam dobinsonsa sprężyny +2" bez dodatkowych kg i przód mi mocniej klapnął niż tył :roll: chyba sobie wrzucę jakieś cienkie podkładki bo mi trochę krzywo stoi :lol: :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pt sie 10, 2012 12:53 pm

kuba500 pisze:
Zibi pisze:Progresywne są bardzo wygodne w przypadku auta wyprawowego. Zachowują miękkość w przypadku auta pustego i odpowiednią sztywność w przypadku auta załadowanego. Auto prowadzi się pewnie i nie buja w zakrętach bowiem wraz ze wzrostem szybkości a więc siły nacisku na spreżynę jej charakterystyka pracy się utwardza.
:)21 też tak mi mówili przed zakupem, u mnie jednak to się nie sprawdziło o ile jeszcze przy załadowanym jest w miarę ok to na pusto - taczka, krótki Y60 lift 2" sprężyny progresywne+amory komplet Dobinsona, w porównaniu do seryjnego zawieszania to jak przesiadka z Patrola do Samuraia :)16
Kuba,
powiem Ci co Ci mówiłem po przejażdżce na Rayówce.
Masz za dużo twardego polibusza, i małe koła.
Polibusz strasznie usztywnia pracę całego auta i wtym zawiasu.
Ja mam 35" i ta opona już powoduje, że auto jest miększe.
Mam też wszędzie silentbloki orginalne nissana poza mimośrodami Superpro.

Taka jest moja koncepcja i tak ja to widzę :)21

U mnie są sprężyny Dobinsona podobno progresywne 70mm...i amory Ome.
Twardo nie jest ale to krótki, to naturalnym jest że skacze :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Raymund » pt sie 10, 2012 12:54 pm

Zagaj 1 a jak z twardoscia masz (amory Lovelsa) ?

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » pt sie 10, 2012 12:56 pm

Raymund pisze:A jak z twardoscia masz (amory Lovelsa) ?
DuraShocki mam :)21 nie pamiętam już jak był na fabrycznym, może trochę twardo, chociaż w parchu to chyba lepiej nie będzie :)21 w zakrętach się bardzo dobrze i pewnie prowadzi :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: kuba500 » pt sie 10, 2012 12:58 pm

sebson pisze:
kuba500 pisze:
Zibi pisze:Progresywne są bardzo wygodne w przypadku auta wyprawowego. Zachowują miękkość w przypadku auta pustego i odpowiednią sztywność w przypadku auta załadowanego. Auto prowadzi się pewnie i nie buja w zakrętach bowiem wraz ze wzrostem szybkości a więc siły nacisku na spreżynę jej charakterystyka pracy się utwardza.
:)21 też tak mi mówili przed zakupem, u mnie jednak to się nie sprawdziło o ile jeszcze przy załadowanym jest w miarę ok to na pusto - taczka, krótki Y60 lift 2" sprężyny progresywne+amory komplet Dobinsona, w porównaniu do seryjnego zawieszania to jak przesiadka z Patrola do Samuraia :)16
Kuba,
powiem Ci co Ci mówiłem po przejażdżce na Rayówce.
Masz za dużo twardego polibusza, i małe koła.
Polibusz strasznie usztywnia pracę całego auta i wtym zawiasu.
Ja mam 35" i ta opona już powoduje, że auto jest miększe.
Mam też wszędzie silentbloki orginalne nissana poza mimośrodami Superpro.

Taka jest moja koncepcja i tak ja to widzę :)21

U mnie są sprężyny Dobinsona podobno progresywne 70mm...i amory Ome.
Twardo nie jest ale to krótki, to naturalnym jest że skacze :)21
sęk w tym że z tyłu wywaliłem polibusze na rzecz gumowych silentblokow z przodu zostały faktycznie polibusze lecz nie twarde lecz miękie z DRM, co do kól fakt mam małe może wpłwać na komfort ale... przejedź się parchem Pieki na jeszcze mniejszych szosowych kołach z fabrycznym zawiasem+podkładki pod spreżyny i wtedy wrócimy do tej rozmowy :)21
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2012 1:06 pm przez kuba500, łącznie zmieniany 1 raz.
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Raymund » pt sie 10, 2012 1:03 pm

zagaj1 pisze:
DuraShocki mam :)21
A co to bo nie wiem :oops:

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » pt sie 10, 2012 1:39 pm

Wygląda identycznie jak Lovels, ta sam fabryka podobno, tylko nie jest poddawana tak rygorystycznym testom, podobno :)21 z MTMprofi to mam :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » pt sie 10, 2012 2:11 pm

Zibi pisze:
kuba500 pisze:
Zibi pisze:Progresywne są bardzo wygodne w przypadku auta wyprawowego. Zachowują miękkość w przypadku auta pustego i odpowiednią sztywność w przypadku auta załadowanego. Auto prowadzi się pewnie i nie buja w zakrętach bowiem wraz ze wzrostem szybkości a więc siły nacisku na spreżynę jej charakterystyka pracy się utwardza.
:)21 też tak mi mówili przed zakupem, u mnie jednak to się nie sprawdziło o ile jeszcze przy załadowanym jest w miarę ok to na pusto - taczka, krótki Y60 lift 2" sprężyny progresywne+amory komplet Dobinsona, w porównaniu do seryjnego zawieszania to jak przesiadka z Patrola do Samuraia :)16
A od kiedy to dobinsons robi spreżyny progresywne? bo ja nie widziałem w ofercie.
mało widziałeś :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Zibi » pt sie 10, 2012 2:32 pm

Toż się poprawiłem póżniej.

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pt sie 10, 2012 2:57 pm

@Kuba,
ale pieka ma chyba Y61?? Czarnego??
Jeśli tak, to Y61 jest szerszy i wogóle nim bardziej się komfortowo jeździ :wink:
Wiem bo miałem i fakt była taki, że na orginalnych kółkach jak na długiego to był dość twardy :)21

Musiałbyś się pofatygować i założyć 35" to zobaczyłbyś jak ten balon fajnie amortyzuje :wink:
Aha! Może spuść trochę powietrza z kół :)21

p.s będziesz na 3K kamp dziś??
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Raymund » pt sie 10, 2012 3:27 pm

O to to tez sie zastanawiam czy nie kupic (mam 32" na 17) na felge 16 ale 33" :roll:

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pt sie 10, 2012 4:09 pm

Raymund pisze:O to to tez sie zastanawiam czy nie kupic (mam 32" na 17) na felge 16 ale 33" :roll:
Tak zrób jak Ci za twardo :)21
Większy balon amortyzuje :)2
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Raymund » pt sie 10, 2012 4:58 pm

Nie tak znowu twardo,tylko blysla mysl o 2 kompletach-
32" at na 17 alu patrolowskie i
33" mt na 16 stalowych z fajnym et :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: N2O » pt sie 10, 2012 5:12 pm

Jeśli jedne będą 32" AT, to drugie najlepiej mieć 35" MT.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Raymund » pt sie 10, 2012 5:20 pm

:)21 nie nie ,kiedys te 32" at tez zmienie na 33"at
a na stalowej 16 -tce bylby 33" mt -wystarczy na czy zero
8)

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Sawa GR » pn sie 13, 2012 12:03 pm

kuba500 pisze:... przejedź się parchem Pieki na jeszcze mniejszych szosowych kołach z fabrycznym zawiasem+podkładki pod spreżyny i wtedy wrócimy do tej rozmowy :)21
Ja mam springi fabryczne z ląga 4,2 w króciaku i podkładki 5cm, kolega ma dobinsona +2 bez dodatkowych kg. U niego można zgubić sztuczną szczękę u mniej jest fajnie... ... na pusto jak jedziemy sami, jak troszkę go doładuję to bycze jaja mają co robić dlatego zbieram na Dobi...
U mnie sztywniejszy zawias ma jedną zaletę, im bardziej kolebocze :)21 tym wolniej jeżdżę po wyjebach (nie jeżdżę w rajdach) i tym bardziej oszczędzam auto. Na miękkim zawiasie (np jaki miałem w nivie) jeździłem dużo szybciej niż Patrolem i ciągle coś gubiłem, parchem mniej skaczę i bardziej go oszczędzam...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: mik » czw sie 16, 2012 10:19 am

Długo zastanawiałem się czy pisać coś w tym temacie, ale ostatnio dość mocno zirytował mnie swobodny pierdoling uprawiany przez coponiektórych.

Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.

Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)

Ze względu na to że temat dotyczy ostatnio zestawów 3 calowych zrobię dla potomnych małe porównanie (grubość drutu z jakiego są wykonane oraz współczynnik ugięcia (RATE) świadczący o twardości sprężyny – im mniejsza wartość tym charakterystyka pracy bardziej miękka)

„Kultowe OME” - spręzyny 3 calowe

przód - drut 18, RATE 43 N/mm
tył – drut 20, RATE 51 N/mm

W OME występuje jeden zestaw ( bez podziału na SWB, LWB oraz wersje silnikowe)

Dobinsons


SWB

przód silnik 2.8 i 3.0 – drut 17, RATE 38,5 N/mm
przód silnik 4.2 – drut 18, RATE 42 N/mm
tył – drut 18, RATE 37,69 N/mm

LWB

przód silnik 2.8 i 3.0 – drut 18, RATE 42 N/mm
przód silnik 4.2 – drut 19, RATE 55,9 N/mm
tył – drut 19, RATE 42 N/mm

w przypadku sprężyn tylnych do LWB występują jeszcze wersje obciążeniowe,
dla 3 cali są to dodatkowe 3 pozycje ( nawet do +600kg)


Z powyższego porównania można łatwo wywnioskować że odpowiednio dobrane sprężyny Dobinsona nie będą twardsze od OME, a nawet w przypadku bezobciążeniowych sprężyn tylnych, Dobinsons będzie miał charakterystykę miększą. Oczywiście powyższe dotyczy zestawów do wersji nadwoziowej LWB.
W przypadku zestawów 3 calowych do SWB, OME jest dużo twardsze od Dobinsona.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Wowos » czw sie 16, 2012 10:29 am

Bo niektórzy zamiast poprostu zadzwonić, dopytać się o szczegóły, tudzież o dobranie pod swoje auto, to kupują to co akurat się nawinie i jest na stanie, albo któryś sprzedawca wciśnie, i później się pojawiają takie obiegowe mity...
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » czw sie 16, 2012 12:42 pm

Jesio i zulu to sprowokowali :lol: :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Marcin-Kraków » czw sie 16, 2012 1:26 pm

mik pisze:Długo zastanawiałem się czy pisać coś w tym temacie, ale ostatnio dość mocno zirytował mnie swobodny pierdoling uprawiany przez coponiektórych.

Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.

Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)
Zgadzam sie w 100% z Twoja opinia. To prawda, ze najczesciej powodem pozniejszego narzekania, sa wybory samego kupujacego. I jak mialem okazje sam wielokrotnie sprawdzic, czasem poprostu klienta nie da sie przekonac ze jest w bledzie.

Natomiast jak wiesz, bo czesto o tym rozmawialismy, nie jestem wstanie zrozumiec dlaczego, nie promuje sie sprzezyn podobnych w konstrukcji do oryginalow, czyli progresywnych.
To sa wlasnie uniwersalne sprezyny, czyli takie do uzywania na codzien, z mozliwoscia okazjonalnego doladowania auta typu wakacyjny wyjazd. A jakby nie patrzec wiekszosc wlasnie tak uzytkuje auta.
Dodatkowo taka sprezyna jest w stanie wolnym dluzsza co jest jedynie plusem, i nie generuje problemow przesowania sie w lozach czy dodatkowego kombinowania z dyslokatorami.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Eskapada » czw sie 16, 2012 3:48 pm

mik pisze:
„Kultowe OME” - spręzyny 3 calowe

przód - drut 18, RATE 43 N/mm
tył – drut 20, RATE 51 N/mm

.

19mm według katalogu i zgadza się zmierzyłem suwmiarką.

Poza tym to :)2 :)2 :)2 święta racja.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

zulu
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 08, 2012 7:38 am

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zulu » ndz sie 19, 2012 8:38 am

Marcin-Kraków pisze:
mik pisze:Długo zastanawiałem się czy pisać coś w tym temacie, ale ostatnio dość mocno zirytował mnie swobodny pierdoling uprawiany przez coponiektórych.

Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.

Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)
Zgadzam sie w 100% z Twoja opinia. To prawda, ze najczesciej powodem pozniejszego narzekania, sa wybory samego kupujacego. I jak mialem okazje sam wielokrotnie sprawdzic, czasem poprostu klienta nie da sie przekonac ze jest w bledzie.

Natomiast jak wiesz, bo czesto o tym rozmawialismy, nie jestem wstanie zrozumiec dlaczego, nie promuje sie sprzezyn podobnych w konstrukcji do oryginalow, czyli progresywnych.
To sa wlasnie uniwersalne sprezyny, czyli takie do uzywania na codzien, z mozliwoscia okazjonalnego doladowania auta typu wakacyjny wyjazd. A jakby nie patrzec wiekszosc wlasnie tak uzytkuje auta.
Dodatkowo taka sprezyna jest w stanie wolnym dluzsza co jest jedynie plusem, i nie generuje problemow przesowania sie w lozach czy dodatkowego kombinowania z dyslokatorami.

Proszę o informacje gdzie dostanę obecnie!!! sprężyny 3" progresywne do Patrola Długiego 3.0 2005 rocznik.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: anatol » ndz sie 19, 2012 11:38 am

w przypadku sprężyn tylnych do LWB występują jeszcze wersje obciążeniowe,
dla 3 cali są to dodatkowe 3 pozycje ( nawet do +600kg)


A czy te obciązeniowe mają wpływ na urywanie się przgubów :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości