Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Moderator: Kosiarz
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
To wg. mnie bardzo niedobrze sobie wymyśliłeś.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Rozwin prosze,ja nie pisze ze to super rozwiazanie 

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Ja mam dobinsonsa sprężyny +2" bez dodatkowych kg i przód mi mocniej klapnął niż tył
chyba sobie wrzucę jakieś cienkie podkładki bo mi trochę krzywo stoi




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Kuba,kuba500 pisze:Zibi pisze:Progresywne są bardzo wygodne w przypadku auta wyprawowego. Zachowują miękkość w przypadku auta pustego i odpowiednią sztywność w przypadku auta załadowanego. Auto prowadzi się pewnie i nie buja w zakrętach bowiem wraz ze wzrostem szybkości a więc siły nacisku na spreżynę jej charakterystyka pracy się utwardza.też tak mi mówili przed zakupem, u mnie jednak to się nie sprawdziło o ile jeszcze przy załadowanym jest w miarę ok to na pusto - taczka, krótki Y60 lift 2" sprężyny progresywne+amory komplet Dobinsona, w porównaniu do seryjnego zawieszania to jak przesiadka z Patrola do Samuraia
powiem Ci co Ci mówiłem po przejażdżce na Rayówce.
Masz za dużo twardego polibusza, i małe koła.
Polibusz strasznie usztywnia pracę całego auta i wtym zawiasu.
Ja mam 35" i ta opona już powoduje, że auto jest miększe.
Mam też wszędzie silentbloki orginalne nissana poza mimośrodami Superpro.
Taka jest moja koncepcja i tak ja to widzę

U mnie są sprężyny Dobinsona podobno progresywne 70mm...i amory Ome.
Twardo nie jest ale to krótki, to naturalnym jest że skacze

Nissan Patrol
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Zagaj 1 a jak z twardoscia masz (amory Lovelsa) ?
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
DuraShocki mamRaymund pisze:A jak z twardoscia masz (amory Lovelsa) ?



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
sęk w tym że z tyłu wywaliłem polibusze na rzecz gumowych silentblokow z przodu zostały faktycznie polibusze lecz nie twarde lecz miękie z DRM, co do kól fakt mam małe może wpłwać na komfort ale... przejedź się parchem Pieki na jeszcze mniejszych szosowych kołach z fabrycznym zawiasem+podkładki pod spreżyny i wtedy wrócimy do tej rozmowysebson pisze:Kuba,kuba500 pisze:Zibi pisze:Progresywne są bardzo wygodne w przypadku auta wyprawowego. Zachowują miękkość w przypadku auta pustego i odpowiednią sztywność w przypadku auta załadowanego. Auto prowadzi się pewnie i nie buja w zakrętach bowiem wraz ze wzrostem szybkości a więc siły nacisku na spreżynę jej charakterystyka pracy się utwardza.też tak mi mówili przed zakupem, u mnie jednak to się nie sprawdziło o ile jeszcze przy załadowanym jest w miarę ok to na pusto - taczka, krótki Y60 lift 2" sprężyny progresywne+amory komplet Dobinsona, w porównaniu do seryjnego zawieszania to jak przesiadka z Patrola do Samuraia
powiem Ci co Ci mówiłem po przejażdżce na Rayówce.
Masz za dużo twardego polibusza, i małe koła.
Polibusz strasznie usztywnia pracę całego auta i wtym zawiasu.
Ja mam 35" i ta opona już powoduje, że auto jest miększe.
Mam też wszędzie silentbloki orginalne nissana poza mimośrodami Superpro.
Taka jest moja koncepcja i tak ja to widzę![]()
U mnie są sprężyny Dobinsona podobno progresywne 70mm...i amory Ome.
Twardo nie jest ale to krótki, to naturalnym jest że skacze

Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2012 1:06 pm przez kuba500, łącznie zmieniany 1 raz.
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
A co to bo nie wiemzagaj1 pisze:
DuraShocki mam![]()

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Wygląda identycznie jak Lovels, ta sam fabryka podobno, tylko nie jest poddawana tak rygorystycznym testom, podobno
z MTMprofi to mam 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
mało widziałeśZibi pisze:A od kiedy to dobinsons robi spreżyny progresywne? bo ja nie widziałem w ofercie.kuba500 pisze:Zibi pisze:Progresywne są bardzo wygodne w przypadku auta wyprawowego. Zachowują miękkość w przypadku auta pustego i odpowiednią sztywność w przypadku auta załadowanego. Auto prowadzi się pewnie i nie buja w zakrętach bowiem wraz ze wzrostem szybkości a więc siły nacisku na spreżynę jej charakterystyka pracy się utwardza.też tak mi mówili przed zakupem, u mnie jednak to się nie sprawdziło o ile jeszcze przy załadowanym jest w miarę ok to na pusto - taczka, krótki Y60 lift 2" sprężyny progresywne+amory komplet Dobinsona, w porównaniu do seryjnego zawieszania to jak przesiadka z Patrola do Samuraia

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Toż się poprawiłem póżniej.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
@Kuba,
ale pieka ma chyba Y61?? Czarnego??
Jeśli tak, to Y61 jest szerszy i wogóle nim bardziej się komfortowo jeździ
Wiem bo miałem i fakt była taki, że na orginalnych kółkach jak na długiego to był dość twardy
Musiałbyś się pofatygować i założyć 35" to zobaczyłbyś jak ten balon fajnie amortyzuje
Aha! Może spuść trochę powietrza z kół
p.s będziesz na 3K kamp dziś??
ale pieka ma chyba Y61?? Czarnego??
Jeśli tak, to Y61 jest szerszy i wogóle nim bardziej się komfortowo jeździ

Wiem bo miałem i fakt była taki, że na orginalnych kółkach jak na długiego to był dość twardy

Musiałbyś się pofatygować i założyć 35" to zobaczyłbyś jak ten balon fajnie amortyzuje

Aha! Może spuść trochę powietrza z kół

p.s będziesz na 3K kamp dziś??
Nissan Patrol
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
O to to tez sie zastanawiam czy nie kupic (mam 32" na 17) na felge 16 ale 33" 

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Tak zrób jak Ci za twardoRaymund pisze:O to to tez sie zastanawiam czy nie kupic (mam 32" na 17) na felge 16 ale 33"

Większy balon amortyzuje

Nissan Patrol
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Nie tak znowu twardo,tylko blysla mysl o 2 kompletach-
32" at na 17 alu patrolowskie i
33" mt na 16 stalowych z fajnym et
32" at na 17 alu patrolowskie i
33" mt na 16 stalowych z fajnym et

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Jeśli jedne będą 32" AT, to drugie najlepiej mieć 35" MT.


Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

a na stalowej 16 -tce bylby 33" mt -wystarczy na czy zero

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Ja mam springi fabryczne z ląga 4,2 w króciaku i podkładki 5cm, kolega ma dobinsona +2 bez dodatkowych kg. U niego można zgubić sztuczną szczękę u mniej jest fajnie... ... na pusto jak jedziemy sami, jak troszkę go doładuję to bycze jaja mają co robić dlatego zbieram na Dobi...kuba500 pisze:... przejedź się parchem Pieki na jeszcze mniejszych szosowych kołach z fabrycznym zawiasem+podkładki pod spreżyny i wtedy wrócimy do tej rozmowy
U mnie sztywniejszy zawias ma jedną zaletę, im bardziej kolebocze

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Długo zastanawiałem się czy pisać coś w tym temacie, ale ostatnio dość mocno zirytował mnie swobodny pierdoling uprawiany przez coponiektórych.
Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.
Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)
Ze względu na to że temat dotyczy ostatnio zestawów 3 calowych zrobię dla potomnych małe porównanie (grubość drutu z jakiego są wykonane oraz współczynnik ugięcia (RATE) świadczący o twardości sprężyny – im mniejsza wartość tym charakterystyka pracy bardziej miękka)
„Kultowe OME” - spręzyny 3 calowe
przód - drut 18, RATE 43 N/mm
tył – drut 20, RATE 51 N/mm
W OME występuje jeden zestaw ( bez podziału na SWB, LWB oraz wersje silnikowe)
Dobinsons
SWB
przód silnik 2.8 i 3.0 – drut 17, RATE 38,5 N/mm
przód silnik 4.2 – drut 18, RATE 42 N/mm
tył – drut 18, RATE 37,69 N/mm
LWB
przód silnik 2.8 i 3.0 – drut 18, RATE 42 N/mm
przód silnik 4.2 – drut 19, RATE 55,9 N/mm
tył – drut 19, RATE 42 N/mm
w przypadku sprężyn tylnych do LWB występują jeszcze wersje obciążeniowe,
dla 3 cali są to dodatkowe 3 pozycje ( nawet do +600kg)
Z powyższego porównania można łatwo wywnioskować że odpowiednio dobrane sprężyny Dobinsona nie będą twardsze od OME, a nawet w przypadku bezobciążeniowych sprężyn tylnych, Dobinsons będzie miał charakterystykę miększą. Oczywiście powyższe dotyczy zestawów do wersji nadwoziowej LWB.
W przypadku zestawów 3 calowych do SWB, OME jest dużo twardsze od Dobinsona.
Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.
Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)
Ze względu na to że temat dotyczy ostatnio zestawów 3 calowych zrobię dla potomnych małe porównanie (grubość drutu z jakiego są wykonane oraz współczynnik ugięcia (RATE) świadczący o twardości sprężyny – im mniejsza wartość tym charakterystyka pracy bardziej miękka)
„Kultowe OME” - spręzyny 3 calowe
przód - drut 18, RATE 43 N/mm
tył – drut 20, RATE 51 N/mm
W OME występuje jeden zestaw ( bez podziału na SWB, LWB oraz wersje silnikowe)
Dobinsons
SWB
przód silnik 2.8 i 3.0 – drut 17, RATE 38,5 N/mm
przód silnik 4.2 – drut 18, RATE 42 N/mm
tył – drut 18, RATE 37,69 N/mm
LWB
przód silnik 2.8 i 3.0 – drut 18, RATE 42 N/mm
przód silnik 4.2 – drut 19, RATE 55,9 N/mm
tył – drut 19, RATE 42 N/mm
w przypadku sprężyn tylnych do LWB występują jeszcze wersje obciążeniowe,
dla 3 cali są to dodatkowe 3 pozycje ( nawet do +600kg)
Z powyższego porównania można łatwo wywnioskować że odpowiednio dobrane sprężyny Dobinsona nie będą twardsze od OME, a nawet w przypadku bezobciążeniowych sprężyn tylnych, Dobinsons będzie miał charakterystykę miększą. Oczywiście powyższe dotyczy zestawów do wersji nadwoziowej LWB.
W przypadku zestawów 3 calowych do SWB, OME jest dużo twardsze od Dobinsona.
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Bo niektórzy zamiast poprostu zadzwonić, dopytać się o szczegóły, tudzież o dobranie pod swoje auto, to kupują to co akurat się nawinie i jest na stanie, albo któryś sprzedawca wciśnie, i później się pojawiają takie obiegowe mity...
y60 autobus, czerwony.
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Jesio i zulu to sprowokowali



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Zgadzam sie w 100% z Twoja opinia. To prawda, ze najczesciej powodem pozniejszego narzekania, sa wybory samego kupujacego. I jak mialem okazje sam wielokrotnie sprawdzic, czasem poprostu klienta nie da sie przekonac ze jest w bledzie.mik pisze:Długo zastanawiałem się czy pisać coś w tym temacie, ale ostatnio dość mocno zirytował mnie swobodny pierdoling uprawiany przez coponiektórych.
Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.
Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)
Natomiast jak wiesz, bo czesto o tym rozmawialismy, nie jestem wstanie zrozumiec dlaczego, nie promuje sie sprzezyn podobnych w konstrukcji do oryginalow, czyli progresywnych.
To sa wlasnie uniwersalne sprezyny, czyli takie do uzywania na codzien, z mozliwoscia okazjonalnego doladowania auta typu wakacyjny wyjazd. A jakby nie patrzec wiekszosc wlasnie tak uzytkuje auta.
Dodatkowo taka sprezyna jest w stanie wolnym dluzsza co jest jedynie plusem, i nie generuje problemow przesowania sie w lozach czy dodatkowego kombinowania z dyslokatorami.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
mik pisze:
„Kultowe OME” - spręzyny 3 calowe
przód - drut 18, RATE 43 N/mm
tył – drut 20, RATE 51 N/mm
.
19mm według katalogu i zgadza się zmierzyłem suwmiarką.
Poza tym to



Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Marcin-Kraków pisze:Zgadzam sie w 100% z Twoja opinia. To prawda, ze najczesciej powodem pozniejszego narzekania, sa wybory samego kupujacego. I jak mialem okazje sam wielokrotnie sprawdzic, czasem poprostu klienta nie da sie przekonac ze jest w bledzie.mik pisze:Długo zastanawiałem się czy pisać coś w tym temacie, ale ostatnio dość mocno zirytował mnie swobodny pierdoling uprawiany przez coponiektórych.
Wbrew obiegowym opiniom sprężyny Dobinsons nie są twarde.
Twardość zestawów wynika ze złych wyborów ( często klienci decydują sie na sprężyny +200kg bo taką kiedyś wylansował modę na zestawy ten portal – sprzedawało sie OME z tyłem zawsze +200kg – a to jest zły wybór, po to są sprężyny bezobciążeniowe aby stosować je do pustego auta)
Natomiast jak wiesz, bo czesto o tym rozmawialismy, nie jestem wstanie zrozumiec dlaczego, nie promuje sie sprzezyn podobnych w konstrukcji do oryginalow, czyli progresywnych.
To sa wlasnie uniwersalne sprezyny, czyli takie do uzywania na codzien, z mozliwoscia okazjonalnego doladowania auta typu wakacyjny wyjazd. A jakby nie patrzec wiekszosc wlasnie tak uzytkuje auta.
Dodatkowo taka sprezyna jest w stanie wolnym dluzsza co jest jedynie plusem, i nie generuje problemow przesowania sie w lozach czy dodatkowego kombinowania z dyslokatorami.
Proszę o informacje gdzie dostanę obecnie!!! sprężyny 3" progresywne do Patrola Długiego 3.0 2005 rocznik.
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
w przypadku sprężyn tylnych do LWB występują jeszcze wersje obciążeniowe,
dla 3 cali są to dodatkowe 3 pozycje ( nawet do +600kg)
A czy te obciązeniowe mają wpływ na urywanie się przgubów
dla 3 cali są to dodatkowe 3 pozycje ( nawet do +600kg)
A czy te obciązeniowe mają wpływ na urywanie się przgubów

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości