SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Misiek Cypr » śr sie 28, 2013 8:14 pm

Byla dyskusja o srubach nowych.

Glowicowych, bym nie demonizowal, ale demolki nie czynia.

Natomiast korbowodowe, potrafia balaganu narobic. prawdopodobnie jest weryfikacja dlugoscia onych. Ale cholernie wazna jest owalizacja korbowodu, bo to narobic balaganu potrafi. Ale jak nie wybuchlo przy rozruchu to nie wybuchnie tak szybko :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » ndz paź 06, 2013 7:59 pm

da radę impuls wtyki m60 dać na zegary y60 aby obrotomierz zadziałał ?
albo jak wogóle sprawić sobie obrotomierz ? bo nie mam, a by mi się przydał w y60 z m60

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall_jr » ndz paź 06, 2013 8:04 pm

Pod oryginalne zegary od 60 to problem, w GR jak myślę było R6 a m60 to chyba fałacht :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn paź 07, 2013 7:13 am

a skąd obrotomierz GRa 2,8TD bierze impuls na obrotomierz?

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall_jr » pn paź 07, 2013 7:34 am

Z czujnika na rozrządzie a dokładnie z kółka rozrządu pompy wtryskowej :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » pn paź 07, 2013 7:47 am

pilmar pisze:da radę impuls wtyki m60 dać na zegary y60 aby obrotomierz zadziałał ?
albo jak wogóle sprawić sobie obrotomierz ? bo nie mam, a by mi się przydał w y60 z m60
Ostatecznie zawsze mozna kupic za stówke i przykrecic obok lub naped podmienic w liczniku

http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/192/141 ... e-tlo.html
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall_jr » pn paź 07, 2013 7:50 am

Szarbia pisze:naped podmienic w liczniku
To je dobra pomysła :)2 ładnie będzie wyglądało
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn paź 07, 2013 8:11 am

vandall_jr pisze:
Szarbia pisze:naped podmienic w liczniku
To je dobra pomysła :)2 ładnie będzie wyglądało
Taki patent miałem w uazie przy silniku 2,9 i obrotomierzu łady.
A taki uniwersalny podłączę pod pin obrotomierza we wtyce M60 i to zadziała?

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn paź 07, 2013 9:06 am

Podłaczyłem taki uniwersalny do 6 cylindrowego( taki był pod ręką) i zadziałało.
Co ciekawe ten uniwersalny na cyferblacie ma skale do 8 tys.
Patrol skalę ma do 6 tys.
Gdy ten uniwersalny 6-cio cylindrowy podłożę pod cyferblat patrola, to 8tys obr.
nakłada się na 6 tys obr patrola.
Czyli wkład obrotomierza uniwersalnego ustawionego do pracy przy 6 cylindrach,
podłozony pod skalę cyferblatu patrola
DA NAM PRAWDZIWY pomiar obrotów silnika.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » czw paź 24, 2013 7:39 am

Niniejszym informuje, ze niektore V8 (np. 4.5 Cadillac V8) beda pasowac do skrzyni...








Frontery V6 :)21
http://www.cardomain.com/ride/2046320/1 ... er/page-3/

W sensie Isuzu ma dzi-emowy patern skrzyni.
Rzecz wymaga jeszcze sprawdzenia ale mysle, ze jest warta uwagi.

Skrzynia Froty V6 part time jest na calkiem spore sprzeglo 265mm, ma niewyjacy reduktor na kolach zebatych z wyjsciem na przod po prawej
ale
nie ma neutrala w reduktorze, wlaczanie 4x4 guzikiem (mozna przejac wajhe od Montereya) no i docisk wyciagany a nie wciskany (pewnie trzeba by cos pomotac)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=21&t=77586
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic. ... 0&start=60

Znalazlem piekny temat o skrzyniach:
http://www.jeeps-offroad.com/showthread.php?t=4740

EDIT
O LS4 tez ma taki pattern

http://www.pirate4x4.com/forum/general- ... -meat.html

http://www.gmtuners.com/LS4/swap2.htm
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » sob lis 02, 2013 4:28 pm

Tu jest fot pare o remonciku S62:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... S-Raceware

Zobaczcie dlaczego zwykle robi sie tulejowanie S62:

Obrazek

Pomiedzy cylindrami jest tylko 5mm alu i jak tam wydmucha uszczelke to sie robi dziura (tu pomiedzy 2 i 3 cylindrem).
Podobno lekarstwem na to sa metalowe uszczelki pod glowice.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn lis 11, 2013 6:48 pm

Skrzynia bmw 5-bieg pod m60.
gdzieś tu czytałem, że do tych skrzyń dostępne są części -
potrzebuję łozysko główne wałka sprzęgła i uszczeniacz -zaślepkę tyłu.
Kupię to gdzieś ?
bo skrzynie rozebrałem :-?

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » pn lis 11, 2013 7:00 pm

pilmar pisze:Skrzynia bmw 5-bieg pod m60.
gdzieś tu czytałem, że do tych skrzyń dostępne są części -
potrzebuję łozysko główne wałka sprzęgła i uszczeniacz -zaślepkę tyłu.
Kupię to gdzieś ?
bo skrzynie rozebrałem :-?
Nowe czesci tu:

http://www.silesiaparts.pl/?page_id=18

zarejestruj sie na bmw-sport.pl to bedziesz mial troche taniej

edit

popatrzylem teraz na dwa katalogi no i nie widze tam czesci do skrzyni tylko cale skrzynie niestety :roll:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=05

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... nsmission/

ale lozysko i uszczelniacz to nie jest jakis problem by dobrac - tak mysle.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn lis 11, 2013 8:05 pm

dzięki
łożysko mam wyjęte, więc poszukam.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pt lis 15, 2013 8:28 am

Tarcza sprzęgła.
Oryginalna nowa LUK 267mm, bez tłumika drgań waży 1,2kg
iveco 2,8 265mm z tłumikiem drgań(które miałem zakładac) waży 1,9kg
dorobiony 6-cio łopatkowy spiek waży 1,8 kg (można go odchudzic jeszcze o jakieś 0,3kg)
zastanawiam się jak wzrost wagi tarczy wpłynie na pracę skrzyni(szybkośc zmiany biegów), oraz na zużycie się synchronizatorów.
Wiadomo - większa masa do rozpędzenia/zwolnienia w czasie zmiany biegu.
Ma ktoś doświadzczenie w tym temacie?

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pt lis 15, 2013 11:04 pm

skrzynia 5 biegowaZF bmw od m60 3-litrowewgo.
Szukałem nietypowego łozyska głownego i uszczelniaczy, może synchronizatora 3....
pojechałem na szrot, pomierzyłem różne skrzynie bmw,
okazuje się że do remontu wyciachanej skrzyni zf 5 biegowej m60( które cenią jakby ze złota były a i tak ciężko spotkac dobrą) kupujemy tanią, dobrą skrzynię z e39 2,5TDS - do wyboru jest tego dużo.
Z m60 bierzemy obudowę(jak chce się nam wszystko rozbierac), lub tylko jej przednią częśc.Bebechy z 2,5 TDS.
W pakiecie mamy wolniejsze przełożenia,
bo przełożenia wałek sprzęgła/wałek pośredni są: dla m60: 30/43 , dla 2,5TDS 25/43 - czyli sporo wolniej.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pt lis 15, 2013 11:23 pm

.
Ostatnio zmieniony pt lis 15, 2013 11:26 pm przez pilmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: N2O » pt lis 15, 2013 11:25 pm

RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pt lis 15, 2013 11:41 pm

jedynka dużo wolniejsza,
generalnie wszystkie biegi wolniejsze ,nawet czwórka,
piątka taka sama. (porównanie 2,5TDS do 3,0 V8).
Dzięki za linki.
Poprawił mi się humor, bo mało nie kupiłem skrzyni do v8 za 2 tys.
Za tą z 2,5 tds zapłaciłem 100 zł, bo już była przeznaczona do kontenera ze złomem.

a do naprawy 6-ki z m60b40/m62b44 potrzebujemy skrzynie z e39 3,0D :)21 (ale tego jeszcze nie rozbierałem)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: N2O » pt lis 15, 2013 11:43 pm

Może na tej stronce uda Ci się znaleźć dokładnie takie skrzynie jak masz, bo tego multum rodzajów jest.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » śr lis 20, 2013 10:08 pm

pilmar pisze:
a do naprawy 6-ki z m60b40/m62b44 potrzebujemy skrzynie z e39 3,0D :)21 (ale tego jeszcze nie rozbierałem)
nie pasuje

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » śr lis 20, 2013 10:13 pm

pilmar pisze:jedynka dużo wolniejsza,
generalnie wszystkie biegi wolniejsze ,nawet czwórka,
piątka taka sama. (porównanie 2,5TDS do 3,0 V8).
tu pasuje,
złożyłem,
ale szybciej bym złożył sowiecki zegarek z kukułką po omacku niż te skrzynie :)21

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » czw lis 21, 2013 7:45 am

A "grubosc" bebechow?
Wytrzymie teraz te 400Nm?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » czw lis 21, 2013 10:18 am

wałek sprzęgłowy nawet grubszy w 2,5tds - ma mniejsze przewężenie za wieloklinem sprzęgła.
Reszta podobna.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: N2O » czw lis 21, 2013 11:20 am

400Nm to spokojnie powinna wytrzymać, po chiptuningu ludzie przekraczali tą granicę w TDS'ach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość