Webasto w Parchu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: hugh_h » śr gru 22, 2010 6:38 pm

Przemm pisze:ja wroce do tematu grzalki ( defa)
mysle ze sprawa nie wyglada tak zle,
grzala zamontowana w dolnym wezu grzeje wode w chlodnicy, to to woda ogrzewane sa tez inne elementy
woda po rozruchu blyskawicznie ogrzewa silnik, przez co ruch na zimnym jest krotszy
samochody z skandynawii tak maja, zakladam ze nikt by nie montowal tego jakby to nie dzialalo.
mysle ze pomysl jest super, trzeba miec tylko 220v na parkingu
ja obawiam sie bardziej przeplywu wody czyli czy grzalka nie zabiera przeswitu weza, mysle ze nie, ale to tylko mnie martwilo
wiadomo webasto lepsze ale tez ma ciut inne zadanie i cene
P.
to możną poczytać
http://wup.defa.com/en/wup_products_preheaters.html
ps jeszcze korekta, miejce zamontowania zalezy od od typu silnika, elektroniki itp
też rozważałem ale ... sprawdziłem ze w moim bloku silnika nie zostało przewidziane miejsce na grzałkę, więc sobie darowałem, bo o ile umieszczenie jej w bloku silnika może by coś dało to nawet grzałka 500W będzie musiała naprawdę długo być włączona, żeby coś istotnie się zmieniło, a jak będzie poza blokiem to już w ogóle kiepsko to widzę.
nie liczyłbym na to że ogrzany płyn po przepłynięciu dużo zmieni,
teraz jeszcze to czego się obawiałem odnośnie grzałki się potwierdza bo webasto ma 5kW mocy, i na początku mimo że waż wychodzący z ciepłym płynem jest naprawdę gorący to płyn po powrocie z silnika jest zimny i musi trochę pochodzić aby dało się zaobserwować zmianę temperatury silnika.

tak myślałem o grzałce i sobie odpuściłem ... grzałka koło 200zł + jakieś gniazdka, programator, kombinacje z modyfikacja termostatu i bieganie z kablami po śniegu. nawet jak wyszło by 300zł to w porównaniu do tego ile kosztowało mnie webasto i jaka to wygoda, to 300zł to stanowczo za drogo. koszty webasto nadszarpnęły trochę mój niewielki budżet ale warto.

inną wersją ze względu na niską cenę która rozpatrywałem to podgrzanie porcji ON przed odpaleniem silnika i to mi się wydawało bardziej sensowne niż grzałka.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Webasto w Parchu

Post autor: vivit » śr gru 22, 2010 7:56 pm

willi7 pisze:
vivit pisze:Dobry wynalazek... :)21 testuję od miesiaca
Super polecam dla kogoś kogo auto stoi pod chmurką....w taką zimę jak znalazł....cieplutkie rano...
Trzeba tylko jeszcze pomyśleć nad miejscem dla drugiego aku bo energetycznie żarłoczne dziadostwo...
jezeli zależy Ci na ciepłym (tyłku) wnętrzu i rozmarzniętych szybach to pomyśl nad "suchym" zdecydowanie mniej żarłoczne (tylko rozruch, trochę pobiera)
Nie kolego to tak przy okazji...bardziej zależymi na porąbanym ZD30... :)21 może w jakiś nadprzyrodzony sposób przedłużę mu żywot :)21 o ile to możliwe...


wiem wiem ...wywalić klamota...niestety w tej chwili nie ma kasy na zabieg kardiochirurgiczny...poszły na inwestycję w fimrę... :)21

Awatar użytkownika
willi7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: willi7 » śr gru 22, 2010 9:57 pm

ciepły rozruch w każdym silniku zdecydowanie wydłuża jego życie !!!

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: hugh_h » śr gru 22, 2010 11:22 pm

to jeszcze trzeb by podpiąć się z pompą elektryczną do obiegu oleju żeby odpalić smarowanie przed startem .... to będzie nieśmiertelny
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Webasto w Parchu

Post autor: vivit » śr gru 22, 2010 11:24 pm

willi7 pisze:ciepły rozruch w każdym silniku zdecydowanie wydłuża jego życie !!!
O ile tak mówią to podobno....ile w tym prawdy to się obaczy....
Zawsze lepiej ciepły pali niż zimny...tyle pewne...

Awatar użytkownika
willi7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: willi7 » czw gru 23, 2010 3:58 am

vivit pisze:
willi7 pisze:ciepły rozruch w każdym silniku zdecydowanie wydłuża jego życie !!!
O ile tak mówią to podobno....ile w tym prawdy to się obaczy....
Zawsze lepiej ciepły pali niż zimny...tyle pewne...
jednym z wielu namacalnych dowodów są berlińskie taksówki które robią dwukrotnie większe przebiegi od ich cywilnych odpowiedników.

marmag
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 8:09 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Webasto w Parchu

Post autor: marmag » czw gru 23, 2010 8:33 am

Przemm pisze:ja wroce do tematu grzalki ( defa)
mysle ze sprawa nie wyglada tak zle,
grzala zamontowana w dolnym wezu grzeje wode w chlodnicy,
Tak się zastanawiam - Po Co ??? grzać wodę w chłodnicy ??(no chyba, że naprawdę jest tam woda :o )

Czy nie lepiej byłoby wpiąć grzałkę w wąż od nagrzewnicy i małą pompką (np. od webasto) wymóc obieg cieczy. Wówczas efektywność będzie większa, bo nie będziemy grzali dużej , tylko małą ilość płynu chłodzącego (przy okazji nie psujemy tarmostatu), a przy okazji by można dmuchnąć trochę ciepłego luftu do wnętrza i funkcjonalność byłaby podobna do pełnego Webasto.
Poza tym silnikowi nie jest potrzebna wysoka temperatura, żeby miał łatwy rozruch - wystarczy, że nie będzie zmrożony czyli szczątkowe ciepło po wyjściu z nagrzewnicy i przepłynięciu przez silnik spełniałoby tą rolę.

Może wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie, bo powyżej są tylko przemyślenia logika nie mającego wielkiego pojęcia o technice motoryzacyjnej.

Wesołych Świąt

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: hugh_h » czw gru 23, 2010 8:01 pm

jak na mój gust i doświadczenia to silnik naprawdę ma duża pojemność cieplną, a grzałka ma niewielką moc co daje duuuużo czasu na efekt, myślę że tak do -10°C to średnio są jakiekolwiek problemy z odpaleniem, a poniżej to grzałką no troche potrwa żeby do tej temperatury dojechać.

myślałem też tym wcześniej z tym ze nie z pompką od webasto, bo ona jest na 12V wiec kombinacje znowu jeszcze większe ale z pompką od pralki ... moje wątpliwości były takie - jaką temperaturę wytrzyma pompka i jak wpływać będzie na obieg wymuszany przez silnik, myślałem o dodatkowych zaworach w układzie albo trójnikach ale to znowu komplikacja układu.
rozważałem przeróżne kombinacje zanim zdecydowałem się na webasto, no z jakiegoś powodu mimo ceny
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Starck » pt sty 07, 2011 12:56 pm

Mogę tylko powiedzieć, że ten sezon zimowy i poprzedni codziennie rano wsiadam do ciepłego auta - wracając z roboty to samo :wink: W nosie głęboko mam czy to wtedy coś wydłuża czy skróca. :roll:
Miło popatrzeć jak inni drapią te szyby, a później dymią na biało... :)21

Dla poparcia moich słów zapraszam na film o drapaniu. Żeby było jasne - JA NIE DRAPIĘ.
http://www.youtube.com/watch?v=K-4906LL ... re=related
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Fiba » ndz lut 23, 2014 2:14 pm

Odświeżę temat . Ostatnio nabyłem webasto eberspacher AIRTRONIC D2 suche , mam zamiar go zamontować w niespotykany sposób . Chce wymontować tylną szybę a w to miejsce wsadzić tej samej grubości blachę aluminiową i do niej przykręcić w górnej części webasto wypuszczając wydech i zasysanie powietrza na zewnątrz .Zastanawiam się tylko czy wydech taki krótki nie będzie głośny bez tłumika . Jak myślicie zda to egzamin . Zaznaczam ,że wydech i rura ssąca będą przedłużane po wyjściu na zewnątrz blachy coby na krzaczorach nie pourywać.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Ingrid » ndz lut 23, 2014 4:06 pm

Podepnę się, ponieważ właśnie miejsce montażu w patrolu (myślę że to problem nie tylko parcha, który taki najmniejszy nie jest) spowodowało że odpuszczam na chwile obecną montaż suchego, mimo że je mam pod ręką. Podobno to idealne rozwiązanie do spania w środku, ale... Rozwiejcie moje wątpliwości... Mianowicie śpię sobie z tyłu, a "nad głową" mam buczące urządzenie, umieszczone wysoko, i ciepłe powietrze od razu idzie w górę, mając problem z ogrzaniem niższych partii samochodu. Jest dość blisko głowy śpiącego, a nikt nie chce spać "przy kaloryferze"... W tej chwili, kiedy śpię w aucie z wodnym webasto, to samo urządzenie jest daleko pod maską, wyciszone, bezpieczne, doprowadzenie ciepła jest realizowane przez fabryczne nawiewy, czyli np. daje sporo na nogi, trochę na środek, bo ciepłe i tak leci w górę, i w ten sposób leżąc sobie z tyłu, np. głową w tył pojazdu, nie mam problemu z hałasem, i z tym np. że w twarz leci mi gorące powietrze, a nogi marzną... Wręcz przeciwnie, do oddychania mam stosunkowo najchłodniejsze "świeże" powietrze... Co innego w wysokiej budzie, urządzenie pod fotelem, jak w busie, a użytkowanie na zasadzie jazdy, a nie "przegrodzenia" auta w połowie wysokości stelażem do spania. Co do wodnego, to pomijam ekonomię, nie śpię w aucie na co dzień (póki co :wink: ) i te parę zł na paliwo mogę dorzucić.. Oczywiście to moje teoretyczne z suchym dywagacje, niech rozwieją je użytkownicy takowego... Niemniej jednak mam nadzieję że daje to trochę do przemyśleń gdzie umieścić suche....... Może jednak lepiej pod maską i wpiąć się w fabryczne kanały powietrzne ?

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Fiba » ndz lut 23, 2014 4:52 pm

Pod maską na pewno jest najbezpieczniej nie ma o czym mówić ale problem z utrzymaniem go w miarę w czystości . Nie raz pod maską jest tyle błota ,że webasto trzeba by jakoś obudować a miejsca nie tak znów za wiele. Po drugie wprowadzenie rury o śred . 60 mm z komory silnikowej do kabiny nie jest takie proste .

Jak jest zabudowa do spania to praktycznie kubatura kabiny zmniejsza się o połowę.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Ingrid » ndz lut 23, 2014 8:31 pm

Tak, problem z czystością to problem dość podstawowy, choć wodne musi sobie jakoś radzić w tych warunkach.

A próbowałeś to upchać w nadkolu ? Powinno się zmieścić. Ile mocy ma to Twoje suche ?

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Webasto w Parchu

Post autor: mopar » ndz lut 23, 2014 9:20 pm

Eberek ma dosc mocno ograniczony sposób montażu. Czyba tylko w 2 pozycjach działa. Webasto praktycznie w kazdej może być. Heniu sciagnij manuala i i sprawdz Sobie czy napewno w tej pozycji będzie robić. Ja polecam suche. Przyjemne cieplo i brak wilgoci a hałas do zniesienia.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Fiba » ndz lut 23, 2014 9:43 pm

Moje ma 1,8 kW i to jest webasto suche . Wystarczająca moc do Patrola .Mam tylko problem z zasilaniem , bo mam z tyłu szuflady i nie mam jak dostać się do baku , musiał bym rozbierać cała zabudowę a tego bym nie chciał .
Nie wiem czy dobrze ale chcę wpiąć trójnik przed filtrem paliwa i stamtąd zrobić zasilanie tylko nie wiem czy pompka da rade bo to będzie około 3 metrowej długości przewód zasilający .
Dominik przeglądałem instrukcje montażu i zamontuje go poziomo tak jak zalecają .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Ingrid » ndz lut 23, 2014 10:52 pm

3 m rurki da radę. Ja mam z 5 m od pompki do webasta i daje radę to pchnąć. A zabudowa fakt, bardzo ogranicza.. dlatego jej nie mam. Stelaż i dopasowane pojemniki wsuwane pod spód. Mimo to nie wiem jaki masz problem z dostarczeniem paliwa, wpinasz się trójnikiem w przewód idący do filtra paliwa i po temacie. Nie musisz dostawać się do zbiornika od góry.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Fiba » ndz lut 23, 2014 10:53 pm

Ingrid pisze:3 m rurki da radę. Ja mam z 5 m od pompki do webasta i daje radę to pchnąć. A zabudowa fakt, bardzo ogranicza.. dlatego jej nie mam. Stelaż i dopasowane pojemniki wsuwane pod spód. Mimo to nie wiem jaki masz problem z dostarczeniem paliwa, wpinasz się trójnikiem w przewód idący do filtra paliwa i po temacie. Nie musisz dostawać się do zbiornika od góry.
Tak zamierzałem zrobić jak napisałem wyżej .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Ingrid » ndz lut 23, 2014 11:05 pm

Sorry, nie odczytałem, Tak, da radę. Sam montując swoje nie byłem pewien, więc wspawałem dodatkowy króciec, siegający przy okazji wyżej lustra paliwa w zbiorniku niż smok fabryczny, by w razie czego nie wypalić całego paliwa, jeśli auto będzie z jakiś przyczyn miało go mało, ale potem zobaczyłem że jak się kupuje nowy zestaw, to dają właśnie króciec, by zrobić to właśnie tak "na skróty".

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: LSD » śr lut 26, 2014 12:46 am

Fiba pisze:Odświeżę temat . Ostatnio nabyłem webasto eberspacher AIRTRONIC D2 suche , mam zamiar go zamontować w niespotykany sposób . Chce wymontować tylną szybę a w to miejsce wsadzić tej samej grubości blachę aluminiową i do niej przykręcić w górnej części webasto wypuszczając wydech i zasysanie powietrza na zewnątrz .Zastanawiam się tylko czy wydech taki krótki nie będzie głośny bez tłumika . Jak myślicie zda to egzamin . Zaznaczam ,że wydech i rura ssąca będą przedłużane po wyjściu na zewnątrz blachy coby na krzaczorach nie pourywać.

Jak masz bagażnik dachowy to można spróbować wygospodarować na nim troche miejsca. Potrzebna będzie jakaś obudowa - (alu ryfel) oraz wloty przez dach do cyrkulacji powietrza. Genearalnie do ogarnięcia i jest to w miarę bezpieczne miejsce dla webasta i dla użytkowanika.
Pytanie tylko czy pompka wypchnie paliwo 1,5 m w górę?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Webasto w Parchu

Post autor: Fiba » śr lut 26, 2014 8:11 am

Mam bagażnik ale wprowadzenie rury o przekroju 6 cm do kabiny i żeby to zabezpieczyć przed gałęziami to nie takie proste .A i samo dostarczenie paliwa do webasta trzeba jakoś zabezpieczyć .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość