Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » wt gru 04, 2012 9:36 am
Sawa GR pisze:Wlałem ATF od ciebie, nie najtańszy zobaczymy czy wypłucze, ale spuszczę go dopiero na wiosnę bo za drogo wychodzi

to jest i tak tani 100% syntetyk
a płucz zwykłym ATF po 14 zeta za litr
Czwarte serce

-
zulu
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pt cze 08, 2012 7:38 am
Post
autor: zulu » pn gru 10, 2012 10:56 am
nissan Patrol GU4 2005 rok.
pełna blokada jest pokrętło.
Czy można nalać olej do mostów który został ze skrzyni biegów Motul Multi ATF?
Każdy sprzedawca twierdzi co innego.
Jeśli nie to jaki olej nalać do mostów przód, tył?
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » pn gru 10, 2012 2:23 pm
zulu pisze:nissan Patrol GU4 2005 rok.
pełna blokada jest pokrętło.
Czy można nalać olej do mostów który został ze skrzyni biegów Motul Multi ATF?
Każdy sprzedawca twierdzi co innego.
Jeśli nie to jaki olej nalać do mostów przód, tył?
Wszystko masz w tym temacie!
Do mostów GL-5 85/90 (hipol itd...)
Rozwiązałeś ten problem z obrotami?? Ciekawi mnie to, czy to skrzynia? Czy coś innego?
Nissan Patrol
-
zulu
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pt cze 08, 2012 7:38 am
Post
autor: zulu » pn gru 10, 2012 3:45 pm
sebson pisze:zulu pisze:nissan Patrol GU4 2005 rok.
pełna blokada jest pokrętło.
Czy można nalać olej do mostów który został ze skrzyni biegów Motul Multi ATF?
Każdy sprzedawca twierdzi co innego.
Jeśli nie to jaki olej nalać do mostów przód, tył?
Wszystko masz w tym temacie!
Do mostów GL-5 85/90 (hipol itd...)
Rozwiązałeś ten problem z obrotami?? Ciekawi mnie to, czy to skrzynia? Czy coś innego?
W sprawie obrotów są postępy ale mizerne. Mam błąd komputera 0055 system normal
Szukam fachowca, na forum napisali że to może być czujnik w skrzyni biegów.
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » pn gru 10, 2012 4:07 pm
Rozumiem, że olej w skrzyni wymieniłeś??
Nissan Patrol
-
zulu
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pt cze 08, 2012 7:38 am
Post
autor: zulu » pn gru 10, 2012 5:29 pm
sebson pisze:Rozumiem, że olej w skrzyni wymieniłeś??
Tak już był wymieniany dwa miesiące temu. Wskaźnik wskazuje troszeczkę powyżej max. Może to być jakiś problem?
Ciężko zobaczyć stan oleju jest taki jasny.
-
seba4x4
-

- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: seba4x4 » pt sty 04, 2013 4:09 pm
Doradźcie proszę, jaki olej stosować do 2,5 YD w D22? Zalałem go 10W40 API CF. Taki olej miał wlewany dotychczas w Niemczech, nie wiem czy szukać CF-4....
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pt sty 04, 2013 8:59 pm
seba4x4 pisze:Doradźcie proszę, jaki olej stosować do 2,5 YD w D22? Zalałem go 10W40 API CF. Taki olej miał wlewany dotychczas w Niemczech, nie wiem czy szukać CF-4....
podaj mi na pw rocznik i moc silnika to ci podam co tam ma byc
Czwarte serce

-
seba4x4
-

- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: seba4x4 » sob sty 05, 2013 7:47 am
133 KM, 2002 rok produkcji
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » sob sty 05, 2013 7:13 pm
zalecany lekkobieżny 5w30 zmiana co 12 mieś lub co 20 tys. lub jak w trudnych warunkach eksploatowany to zmiana co 6 mies. lub co 5 tys.
do skrzyni syntetyk ale EP nie zwykły
Czwarte serce

-
seba4x4
-

- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: seba4x4 » sob sty 05, 2013 8:14 pm
Hmmm, według niemieckiej książki obsługi cały czas miał wlewany 10W40, raczej nie warto po 230 tkm zmieniać na 5W30......
-
Jac1980
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm
Post
autor: Jac1980 » czw mar 14, 2013 8:36 pm
kupiłem sobie na promocji w auchanie Lotosa 10W40 5L za 46 zeta (normalna cena to ok 70-80zł), szkoda silnika czy szkoda oleju żeby do parcha wlać (2,8 z 91r nastukane 310 tysi) ?
czytałem gdzieś że lotos jest bee ale są ludzie którzy chwalą sobie lotosa, na plus jest chyba to że nie jest podrabiany chociaż mogę się mylić
-
Tito600
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: wt wrz 06, 2011 8:00 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: Tito600 » pn mar 25, 2013 8:46 pm
Moj parch jest 1992 rok 2.8TD i ma chłodnicę oleju więc jaki mam gwint na filtrze oleju? Np. Filtron ma dwa symbole : OP588 oraz OP563 który ma duży gwint bo podobno jak mam chłodnicę oleju to mam duży gwint, jak to jest? Jak filtr wykręce to i tak nie mam porównania czy duży czy mały gwint, pierwszy raz wymieniam olej w nim dlatego nie wiem...

-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » pn mar 25, 2013 10:02 pm
Najlepiej dogadaj się w sklepie i weź obydwa typy - niepasujący oddasz.

y60 autobus, czerwony.
-
Tito600
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: wt wrz 06, 2011 8:00 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: Tito600 » wt mar 26, 2013 4:23 pm
Kupiłem Filtron OP588 i ma większy gwint niż ten drugi ale czy będzie pasował to sie okaże....

-
mopar
-

- Posty: 1282
- Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mopar » wt wrz 03, 2013 10:48 pm
Co wy karwa macie z tym filtronem. Zakochani w gównie a cenowo to samo co dobry inny

Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » śr wrz 18, 2013 10:07 am
mopar pisze:Co wy karwa macie z tym filtronem. Zakochani w gównie a cenowo to samo co dobry inny

patryjoci

Czwarte serce

-
rafale_23
-

- Posty: 292
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
- Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafale_23 » sob paź 19, 2013 6:42 pm
polska robota...zawsze lepsza niż chińska...
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
-
Takayuki
-

- Posty: 9210
- Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Takayuki » sob paź 19, 2013 6:55 pm
Jasne, ja wessa Ci rodzimą robotę do silnika to nic złego nie powiesz na filtrona?

Oryginał made in japan przecież w aso majątek kosztuje, 38+vat do td42

-
rafale_23
-

- Posty: 292
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
- Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafale_23 » wt paź 22, 2013 7:17 am
i wiele innych marek jak np.mann tez w tych granicach...
ale po co?olej też lejesz japoński?
Wszystko jest jeden uj a jak jest,jeden uj to po co przepłacac...
Tez czesto stosuje lepsze częsci z górnych półek ale sam juz nie widze w tym sensu...
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
-
Takayuki
-

- Posty: 9210
- Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Takayuki » wt paź 22, 2013 2:20 pm
Filtronów widziałem kilka w kawałkach albo z luźnym środkiem, noname tak samo, bardziej znanych firm typu właśnie mann czy knecht nie - stąd ta opinia. No i filtry najtańsze i lepsze nie są identyczne, bez przesady... tak jak części, jest różnica.
I o ile można się zastanawiać czy pakować część zamiennik za tysia czy oryginał za dwa tysie, to przy filtrze kilka dych oszczędności nie ma moim zdaniem sensu przy szkodach jakie to może narobić...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt paź 22, 2013 2:59 pm
Sęk w tym że filtron wcale nie jest tani i bywa że oryginał jest tańszy w serwisie.

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pt lis 01, 2013 10:14 pm
N2O pisze:Sęk w tym że filtron wcale nie jest tani i bywa że oryginał jest tańszy w serwisie.

Taa masz racje olej orlena też droższy od innych, rzekł bym że cenowo elitarny

Czwarte serce

-
Peecet
-

- Posty: 205
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
- Lokalizacja: Wawa/Józefosław
Post
autor: Peecet » sob lut 15, 2014 7:06 pm
Patrol Y61 2.8
co ?, gdzie ? - poniżej wszystko w temacie na podstawie Service Manual
do mostów wchodzi
Przód - 5,4
Tył - w zależności od typu
lepkość

-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » ndz mar 02, 2014 6:39 pm
Panowie podajcie konkretny olej do wspomagania kierownicy bo już pie.....ca dostaję, dextron srekstron atf 3 ocipieć idzie......rozumiem, że wymiana tylko "od góry" poprzez odessanie starego i nalanie nowego???
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości