Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Moderator: Kosiarz
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Szanuj oryginalną linę-to najlepsza z jaką pracowałem.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Niestety nie mam oryginalnej liny
Kupiłem z pustym bębnem.

Nissan Patrol Y60 TD42+PTO
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Miałem 9 mm stalówkę ( myślałem że to jakaś spuchnięta 8, trochę była zmęczona) - zerwała się w zdrowym przekroju, miałem 10 mm stalówkę - żle nawinięta zakleszczyła się, wogóle za gruba, za ciężka i do dupy.
Teraz mam na bębnie syntetyk 10 mm, 25 m długi. Skróciłem celowo 5m czyli jeden rządek, żeby zostało miejsce było na niekontrolowane nawinięcie. Robi dobrze. Komfort pracy wzorowy.
Z innej beczki - z próżności podjechałem na hamownię. Tak żeby sprawdzić kondycje silnika. Koła SST 33x12,5 ( czyli 80 cm średnicy ), przełożenia 4,375. przebieg na Polskę
280 tkm, co 5tkm muszę dolać 0,5-1,0 l oleju w zalezności od stopnia upalania. Oto wyniki ( całkiem zadawalające biorąc pod uwagę straty na przeniesieniu napędu ), :

czyli moc max. 109KM, moment max 243Nm, ale dostepne 220Nm juz od 1300 obr/min. vmax na rolkach 175 km/h. Przed wyjazdem do Tunezji ważyłem go z pełnym bakiem, bez wody, jedzenia i pasażerów ale z kierowcą wyszło równo 2700 kg.
Taka ciekawostka.
Teraz mam na bębnie syntetyk 10 mm, 25 m długi. Skróciłem celowo 5m czyli jeden rządek, żeby zostało miejsce było na niekontrolowane nawinięcie. Robi dobrze. Komfort pracy wzorowy.
Z innej beczki - z próżności podjechałem na hamownię. Tak żeby sprawdzić kondycje silnika. Koła SST 33x12,5 ( czyli 80 cm średnicy ), przełożenia 4,375. przebieg na Polskę


czyli moc max. 109KM, moment max 243Nm, ale dostepne 220Nm juz od 1300 obr/min. vmax na rolkach 175 km/h. Przed wyjazdem do Tunezji ważyłem go z pełnym bakiem, bez wody, jedzenia i pasażerów ale z kierowcą wyszło równo 2700 kg.
Taka ciekawostka.
Y60 TD42 pojechał do ludzi
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Na silniku - ciekawe ile na kołach
Ale wynik przyzwoity.

Ale wynik przyzwoity.
y60 autobus, czerwony.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
miesiąc temu rozmawiałem z gościem na temat silnika td4.2t , jechał do japoni mówił że ma 2 nagrane silnik , jak cena przyzwoita to przywiezie
dzisiaj dzwonie i "tak był ale by tu kosztował 10tyś i się niezdecydowałem"
dzisiaj dzwonie i "tak był ale by tu kosztował 10tyś i się niezdecydowałem"

y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
No i zanabyłem altek od Opla 1,7 D [silnik Isuzu], pasuje w mocowania, mała przeróbka w zasilaniu w olej, ale mam inny problem, zamontowany altek ładuje tak jak powinien [mierzone miernikiem], lecz niestety nie gasnie kontrolka ładowania oraz wody w filtrze.Piotrek M pisze:Czyli te altki z silników 1,7 d z Łopli to różne bywają ?
Myślałem,że wystarczy zanabyć alternator od Łopla z silnikiem 1,7d [od Isuzu] i szlus.
Czy ktoś ma jakies sugestie o co kaman ? Czy istnieje możliwość aby "coś tam pokombinować" aby kontrolka pokazywała jak trzeba ?
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
w kotce jeden kabelek do wycięcia , a ten co zostanie to miejscami trzeba zamienić
znaczy + się odcina
a kontrolke trzeba przepiąc w miejsce +
znaczy + się odcina
a kontrolke trzeba przepiąc w miejsce +
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Kostka jest dwu pinowa, jeden to wzbudzenie a drugi idzie na kontrolkę.
Więc chyba żadnego z nich nie mogę wyciąć -czysto teoretyzuję, bo na prądzie się kompletnie nie znam.
Więc chyba żadnego z nich nie mogę wyciąć -czysto teoretyzuję, bo na prądzie się kompletnie nie znam.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Wawa
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Toż właśnie na kołach mierzył...Wowos pisze:Na silniku - ciekawe ile na kołach![]()
Ale wynik przyzwoity.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Napisane jak byk "Moc na: silniku" 

y60 autobus, czerwony.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
dokładnie, na silniku. przy okazji - piecyk wciąga ok. litra oleju silnikowego /1000 km, dużo terenu, długie dojazdówki.
Czy mam zacząć sie bać

Czy mam zacząć sie bać


Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
zaufaj mi i zrób jak napisałemPiotrek M pisze:Kostka jest dwu pinowa, jeden to wzbudzenie a drugi idzie na kontrolkę.
Więc chyba żadnego z nich nie mogę wyciąć -czysto teoretyzuję, bo na prądzie się kompletnie nie znam.
altek z opla jes wzbudzany kontrolką i stałego + nie potrzebuje
wiem co pisze ,bo jestem po wymianie alternatora
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Alleluja Bracie
Altek podłączony i ładuje oraz lampkę gasi.
Flaszkę Ci wiszę [mam nadzieję że u Franca będę mógł się odwdzięczyć]
Wielkie dzięki.

Altek podłączony i ładuje oraz lampkę gasi.
Flaszkę Ci wiszę [mam nadzieję że u Franca będę mógł się odwdzięczyć]
Wielkie dzięki.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
zawiłe ale zrozumiałeśPiotrek M pisze:Alleluja Bracie![]()
Altek podłączony i ładuje oraz lampkę gasi.
Flaszkę Ci wiszę [mam nadzieję że u Franca będę mógł się odwdzięczyć]
Wielkie dzięki.

termin zlotu pokrył się z weselem brata

może i bym się wymigał , ale chec co bym go zawiózł
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Popierd ..ły sie mi typy motorków i zapytałem w "benzyniakach" i końcówki
No więc , jest sens kombinowania z dziwnymi końcówkami wtrysków, czy szukać Bosch lub Denso ?

No więc , jest sens kombinowania z dziwnymi końcówkami wtrysków, czy szukać Bosch lub Denso ?
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Pytaj Andrzeya on wymieniał.Piotrek M pisze:Popierd ..ły sie mi typy motorków i zapytałem w "benzyniakach" i końcówki![]()
No więc , jest sens kombinowania z dziwnymi końcówkami wtrysków, czy szukać Bosch lub Denso ?
Czyżby muchy z baku pozatykały Ci wtryski

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Ale Endrju mało wiarygodny jest, bo co z tego że jego pomnik ma wymienione wtryski, jak to auto non stop o mechaniorów stoi i kilometrów nie tłucze ?!


- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Peepuck! pisze:Na pewno nie bosch i zamienniki. Tylko Zexel bądź Denso.Piotrek M pisze:Końcówki wtryskiwaczy do TB42 kupować dedykowane [Bosch lub Denso], czy szukać zamienników ?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Dlaczego nie Bosch?Peepuck! pisze:Peepuck! pisze:Na pewno nie bosch i zamienniki. Tylko Zexel bądź Denso.Piotrek M pisze:Końcówki wtryskiwaczy do TB42 kupować dedykowane [Bosch lub Denso], czy szukać zamienników ?
Przecież pompy Kiki i Zexel to licencyjne japońskie Bosche...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Nie wiem dlaczego. Gadałem z kilkoma pompiarzami i zgodnie twierdzą: do japończyków bosch absolutnie nie ( może to lokalnie jakiś małopolski zabobon ale coś w tym jest, że każdy z którym gadałem twierdzi podobnie). Poza tym skoro zexel szedł na pierwszy montaż to czemu go nie stosować? Denso to też bardzo dobra japońska firma i polecają nawet bardziej, zwłaszcza do patroli (też nie wiem czemu).

I tutaj ponoc diabeł tkwi w szczegółach. Owszem to licencja boscha ale wykonanie japońskie a to już dwa inne światy...LSD pisze: Przecież pompy Kiki i Zexel to licencyjne japońskie Bosche...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Japońce wszystko potrafią dopracowaćPeepuck! pisze: I tutaj ponoc diabeł tkwi w szczegółach. Owszem to licencja boscha ale wykonanie japońskie a to już dwa inne światy...

Pierwszy Patrol też był licencją... Willysa.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Dobra to niech ktoś powie na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryski w 4.2D i jakim momentem mają być skręcone.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
To jeszcze napisz czy pompa rzędowa czy roto, bo ciśnienia są różnemiastek pisze:Dobra to niech ktoś powie na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryski w 4.2D i jakim momentem mają być skręcone.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
roto
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Ciśnienie regulacyjne na pompie 147,1 - 152,0 bara.
Wtryski otwarcie:
nowy - 103-113 bara
używany - 98-103 bara
Wtryski otwarcie:
nowy - 103-113 bara
używany - 98-103 bara
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości