Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mopar » czw sty 05, 2012 7:29 pm

Szanuj oryginalną linę-to najlepsza z jaką pracowałem.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: honki » czw sty 05, 2012 9:48 pm

Niestety nie mam oryginalnej liny :( Kupiłem z pustym bębnem.
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: psawiak » pn sty 16, 2012 2:48 pm

Miałem 9 mm stalówkę ( myślałem że to jakaś spuchnięta 8, trochę była zmęczona) - zerwała się w zdrowym przekroju, miałem 10 mm stalówkę - żle nawinięta zakleszczyła się, wogóle za gruba, za ciężka i do dupy.
Teraz mam na bębnie syntetyk 10 mm, 25 m długi. Skróciłem celowo 5m czyli jeden rządek, żeby zostało miejsce było na niekontrolowane nawinięcie. Robi dobrze. Komfort pracy wzorowy.

Z innej beczki - z próżności podjechałem na hamownię. Tak żeby sprawdzić kondycje silnika. Koła SST 33x12,5 ( czyli 80 cm średnicy ), przełożenia 4,375. przebieg na Polskę :wink: 280 tkm, co 5tkm muszę dolać 0,5-1,0 l oleju w zalezności od stopnia upalania. Oto wyniki ( całkiem zadawalające biorąc pod uwagę straty na przeniesieniu napędu ), :

Obrazek

czyli moc max. 109KM, moment max 243Nm, ale dostepne 220Nm juz od 1300 obr/min. vmax na rolkach 175 km/h. Przed wyjazdem do Tunezji ważyłem go z pełnym bakiem, bez wody, jedzenia i pasażerów ale z kierowcą wyszło równo 2700 kg.

Taka ciekawostka.
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Wowos » pn sty 16, 2012 3:46 pm

Na silniku - ciekawe ile na kołach :wink:
Ale wynik przyzwoity.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » wt sty 24, 2012 6:59 pm

miesiąc temu rozmawiałem z gościem na temat silnika td4.2t , jechał do japoni mówił że ma 2 nagrane silnik , jak cena przyzwoita to przywiezie
dzisiaj dzwonie i "tak był ale by tu kosztował 10tyś i się niezdecydowałem" :)11
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Piotrek M » sob lut 11, 2012 8:17 pm

Piotrek M pisze:Czyli te altki z silników 1,7 d z Łopli to różne bywają ?
Myślałem,że wystarczy zanabyć alternator od Łopla z silnikiem 1,7d [od Isuzu] i szlus.
No i zanabyłem altek od Opla 1,7 D [silnik Isuzu], pasuje w mocowania, mała przeróbka w zasilaniu w olej, ale mam inny problem, zamontowany altek ładuje tak jak powinien [mierzone miernikiem], lecz niestety nie gasnie kontrolka ładowania oraz wody w filtrze.
Czy ktoś ma jakies sugestie o co kaman ? Czy istnieje możliwość aby "coś tam pokombinować" aby kontrolka pokazywała jak trzeba ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » sob lut 11, 2012 8:22 pm

w kotce jeden kabelek do wycięcia , a ten co zostanie to miejscami trzeba zamienić
znaczy + się odcina
a kontrolke trzeba przepiąc w miejsce +
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Piotrek M » ndz lut 12, 2012 11:05 am

Kostka jest dwu pinowa, jeden to wzbudzenie a drugi idzie na kontrolkę.
Więc chyba żadnego z nich nie mogę wyciąć -czysto teoretyzuję, bo na prądzie się kompletnie nie znam.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Tomek Kulik » ndz lut 12, 2012 6:15 pm

Wowos pisze:Na silniku - ciekawe ile na kołach :wink:
Ale wynik przyzwoity.
Toż właśnie na kołach mierzył...
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Wowos » ndz lut 12, 2012 7:09 pm

Napisane jak byk "Moc na: silniku" :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: psawiak » wt lut 14, 2012 9:39 pm

dokładnie, na silniku. przy okazji - piecyk wciąga ok. litra oleju silnikowego /1000 km, dużo terenu, długie dojazdówki.
Czy mam zacząć sie bać :roll: ??
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » wt lut 14, 2012 10:21 pm

Piotrek M pisze:Kostka jest dwu pinowa, jeden to wzbudzenie a drugi idzie na kontrolkę.
Więc chyba żadnego z nich nie mogę wyciąć -czysto teoretyzuję, bo na prądzie się kompletnie nie znam.
zaufaj mi i zrób jak napisałem
altek z opla jes wzbudzany kontrolką i stałego + nie potrzebuje
wiem co pisze ,bo jestem po wymianie alternatora
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Piotrek M » sob lut 18, 2012 7:01 pm

Alleluja Bracie :)21
Altek podłączony i ładuje oraz lampkę gasi.
Flaszkę Ci wiszę [mam nadzieję że u Franca będę mógł się odwdzięczyć]
Wielkie dzięki.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » sob lut 18, 2012 7:24 pm

Piotrek M pisze:Alleluja Bracie :)21
Altek podłączony i ładuje oraz lampkę gasi.
Flaszkę Ci wiszę [mam nadzieję że u Franca będę mógł się odwdzięczyć]
Wielkie dzięki.
zawiłe ale zrozumiałeś :)2
termin zlotu pokrył się z weselem brata :)11
może i bym się wymigał , ale chec co bym go zawiózł
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Piotrek M » pn maja 07, 2012 12:50 pm

Popierd ..ły sie mi typy motorków i zapytałem w "benzyniakach" i końcówki :)12

No więc , jest sens kombinowania z dziwnymi końcówkami wtrysków, czy szukać Bosch lub Denso ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » pn maja 07, 2012 2:59 pm

Piotrek M pisze:Popierd ..ły sie mi typy motorków i zapytałem w "benzyniakach" i końcówki :)12

No więc , jest sens kombinowania z dziwnymi końcówkami wtrysków, czy szukać Bosch lub Denso ?
Pytaj Andrzeya on wymieniał.

Czyżby muchy z baku pozatykały Ci wtryski ??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Piotrek M » wt maja 08, 2012 10:09 am

Ale Endrju mało wiarygodny jest, bo co z tego że jego pomnik ma wymienione wtryski, jak to auto non stop o mechaniorów stoi i kilometrów nie tłucze ?!
:lol:
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Peepuck! » wt maja 08, 2012 4:04 pm

Peepuck! pisze:
Piotrek M pisze:Końcówki wtryskiwaczy do TB42 kupować dedykowane [Bosch lub Denso], czy szukać zamienników ?
Na pewno nie bosch i zamienniki. Tylko Zexel bądź Denso.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt maja 08, 2012 7:35 pm

Peepuck! pisze:
Peepuck! pisze:
Piotrek M pisze:Końcówki wtryskiwaczy do TB42 kupować dedykowane [Bosch lub Denso], czy szukać zamienników ?
Na pewno nie bosch i zamienniki. Tylko Zexel bądź Denso.
Dlaczego nie Bosch?
Przecież pompy Kiki i Zexel to licencyjne japońskie Bosche...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Peepuck! » wt maja 08, 2012 7:45 pm

Nie wiem dlaczego. Gadałem z kilkoma pompiarzami i zgodnie twierdzą: do japończyków bosch absolutnie nie ( może to lokalnie jakiś małopolski zabobon ale coś w tym jest, że każdy z którym gadałem twierdzi podobnie). Poza tym skoro zexel szedł na pierwszy montaż to czemu go nie stosować? Denso to też bardzo dobra japońska firma i polecają nawet bardziej, zwłaszcza do patroli (też nie wiem czemu). :roll:
LSD pisze: Przecież pompy Kiki i Zexel to licencyjne japońskie Bosche...
I tutaj ponoc diabeł tkwi w szczegółach. Owszem to licencja boscha ale wykonanie japońskie a to już dwa inne światy...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt maja 08, 2012 7:57 pm

Peepuck! pisze: I tutaj ponoc diabeł tkwi w szczegółach. Owszem to licencja boscha ale wykonanie japońskie a to już dwa inne światy...
Japońce wszystko potrafią dopracować :)

Pierwszy Patrol też był licencją... Willysa.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: miastek » wt maja 08, 2012 9:34 pm

Dobra to niech ktoś powie na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryski w 4.2D i jakim momentem mają być skręcone.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt maja 08, 2012 10:39 pm

miastek pisze:Dobra to niech ktoś powie na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryski w 4.2D i jakim momentem mają być skręcone.
To jeszcze napisz czy pompa rzędowa czy roto, bo ciśnienia są różne :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: miastek » śr maja 09, 2012 8:46 am

roto
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » śr maja 09, 2012 9:17 am

Ciśnienie regulacyjne na pompie 147,1 - 152,0 bara.

Wtryski otwarcie:

nowy - 103-113 bara
używany - 98-103 bara
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości