Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pt mar 28, 2014 6:22 pm
Well, Cybul raczej ogarnięty człowiek, więc nie martwiłbym się zbytnio. Dopytaj, czy gwint robiony, czy wpuszczany. A jeśli wpuszczany, to jak jest mocowany. Nie sądzę, żeby popełnił szkolny błąd. Nie z doświadczeniem w sporcie. A takowe ma.
A zważ, że mówię o swoim konkurencie jakby nie było, więc to coś znaczy

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » pt mar 28, 2014 8:28 pm
Panowie, a powiedzcie mi jeszcze , kończąc wątek panhardów, czy jeżeli z przodu różnica w przesunięciu jest 1cm, czyli wydłużyć bym musiał o 0,5cm to jest to sens robić czy można sobie odpuścić? i zrobić tylko tył bo tam już jest korekta o ok. 2cm?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
Mroczny
-

- Posty: 40590
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » sob mar 29, 2014 5:57 am
olej - bo zrobić dobrze przedniego panharda nie jest łatwo. To nie rułka ale pręt
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » sob mar 29, 2014 6:53 pm
oki dzięki Mroku w takim razie olewam przód,,, tylny zrobiony i wygląda w końcu jak człowiek

,,,,aha przy okazji regeneracji kul widze że nie mam tych dekielków w kuli oddzielających kulę od zwrotnicy, jakiś s....syn pewnie je wywalił albo uszkodził.....pytanie czy one są konieczne czy można bez nich latać

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » sob mar 29, 2014 8:06 pm
boban22 pisze:oki dzięki Mroku w takim razie olewam przód,,, tylny zrobiony i wygląda w końcu jak człowiek

,,,,aha przy okazji regeneracji kul widze że nie mam tych dekielków w kuli oddzielających kulę od zwrotnicy, jakiś s....syn pewnie je wywalił albo uszkodził.....pytanie czy one są konieczne czy można bez nich latać

Trzeba je mieć, bo jak tylko dostanie Ci się troche wody do kuli to pierwsze pójdą łożyska.
Podpowiem Ci, że role tych blaszek doskonale spełniają denka puszek od piwa
Ładnie wyciąć + troche silikonu do uszczelnienia.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » sob mar 29, 2014 8:13 pm
thx

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » ndz mar 30, 2014 8:16 pm
No i umordowałem te kule, wygłaskałem, wypucowałem, pomalowałem...wymieniłem oczywiście uszczelniacze półosi, łożyska zwrotnic, uszczelniacze kul.....iii.... nadal, gdy łapię koło gór i dół i poruszam przód tył wyczuwalny jest luz, byłem przekonany że to łożyska zwrotnic a tu duuupa.....Panowie podrzućcie jakieś pomysły co tam znowu szlag trafił bo umordowałem dwa dni w garażu i brak uśmiechu na mojej uje....nej twarzy

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » ndz mar 30, 2014 8:21 pm
trzeba było przy okazji wzmocnić obudowe przy kulach coby przy zapitalaniu most się nie wygiął
a do łożysk piasty zaglądałeś

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
dziabagos
- jestem tu nowy...

- Posty: 54
- Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:31 pm
Post
autor: dziabagos » ndz mar 30, 2014 8:25 pm
By zlikwidować luz na zwrotnicy wydaje mi się, że stosuje się odpowiednio dobrane podkładki. Ja przy demontażu zwrotnicy przy każdym łożysku miałem po jednej. Podkładki do kupienia chyba w zakładowym sklepie.
Y60, 93r , 2.8T coś tam porobione
-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » ndz mar 30, 2014 8:52 pm
Luz góra - dół mogą dawać łożyska zwrotnicy lub pisty.
Luz prawo - lewo cały układ kierowniczy.
Co zrobiłeś z podkładkami, jak włożyłeś nowe łożyska zwrotnicy? Jeżeli zostawiłeś tak jak były?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » ndz mar 30, 2014 9:11 pm
o których podkładkach mówisz / o tych kwadratowych od góry i dołu.? wymieniłem bieżnie, a łożyska dałem z uszczelniaczem gumowym, coś tam jeszcze jest innego do roboty?
akurat podkladki montował kto inny, teraz pytałem były tylko dwie , dał po jednej od dołu na każdej kuli, a od góry bez niczego na silikonie...jaka jest zasada regulacji tymi podkładkami?...chociaż wydaje mi się że u mnie jest luz na łożysku piasty

bo jak ruszam tarczą to wszystko jest zbite, zwarte a delikatnie pracuje w środku przynajmniej tak to odczuwam
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » ndz mar 30, 2014 9:51 pm
pierwsza i najważniejsza zasada jest taka że : NA DOLE I NA GÓRZE MA BYĆ TAKA SAMA WARTOŚĆ DYSTANSOWANIA TYMI PODKŁADKAMI
bo inaczej masz półoś i przegub ustawione mimośrodowo
na w dupę dostaje cały most
nie inaczej .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » ndz mar 30, 2014 10:02 pm
przeca ona jest grubości włosa

, nie wiedziałem że to ma takie znaczenie...czyli dam te dwie na jedną stronę a drugą zrobię bez podkładek na silikonie...przynajmniej odległości będą zachowane....chyba że w ogóle wywalić te podkładki i zrobić obie strony bez

z tego co widziałem w zakładowym sklepiku są dostępne różne grubości tych podkładek...nic z tego qmam, skąd wiadomo jaką dobrać...nie nadaję sie na machaniora za tępy jestem

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz mar 30, 2014 10:04 pm
Wszystko jest opisane w manualu serwisowym - należy zmierzyć siłę potrzebną do obrotu zwrotnicy za pomocą siłomierza.
A tak to nie widzisz gdzie się rucha? Przecież to widać gołym okiem.
Jak tarcza się rusza a jarzmo nie, to masz luz na łożyskach piast.

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » ndz mar 30, 2014 10:09 pm
żeś z tym siłomierzem pojechał

,, mnie też to wygląda na łożysko piasty, bo jak na maxa luzy skasowałem to poprawiło się zdecydowanie,ale za duży opór jest przy toczeniu koła....a dletego tak dopytuję bo znowu jakiś pseudo mechanik co to robił to sp...lił bo miało być wszystko wymienione.....a tak spędziłęm weekend w kanale karwa, ale nie poddam się doprowadze to do końca....ale ściąganie łożysk zwrotnicy to bajka dopiero palnik dał radę

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » ndz mar 30, 2014 10:34 pm
boban22 pisze:przeca ona jest grubości włosa

, nie wiedziałem że to ma takie znaczenie...czyli dam te dwie na jedną stronę a drugą zrobię bez podkładek na silikonie...przynajmniej odległości będą zachowane....chyba że w ogóle wywalić te podkładki i zrobić obie strony bez

z tego co widziałem w zakładowym sklepiku są dostępne różne grubości tych podkładek...nic z tego qmam, skąd wiadomo jaką dobrać...nie nadaję sie na machaniora za tępy jestem

przecież mechanicy to złodzieje i biorą pieniądze za nic , tylko piją piwo .
samemu można to zrobić ,dać uscelniaki za 3,60 i będzie jak ta lala

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » ndz mar 30, 2014 11:00 pm
ty się nabijasz a ja serio temat chcę ogarnąć,,,,,ale cóż pozostaje metoda prób i błędów....a dobry mechanik swoje kosztuje i tu nie żal wydać kasy ,,,tylko zbyt dużo jest paparuchów
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » ndz mar 30, 2014 11:04 pm
Jak po kasowaniu nadal jest luz to nie dobrze.
Na pewno łożyska należy wymienić. Nie kupuj w sklepie z łożyskami tylko dedykowany komplet do Y60 bo duże łożysko jest specjalnie nafrezowane.
Dobrze jest też obejrzeć czop pistaty. Łożysko nie może mieć na nim luzu. Ja ostatnio musiałem wymieniać czop, bo łożysko się obracało na czopie i nawet po założeniu nowego był luz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » pn mar 31, 2014 9:56 am
Gdzie dostałeś czop ? Kiedyś widziałem w sklepiku zakładowym, ale jak chciałem kupić, to wcięło ...
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn mar 31, 2014 9:58 am
Czop-srop - punktak, młotek, loktajt i wio

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » pn mar 31, 2014 10:23 am
ernil pisze:Czop-srop - punktak, młotek, loktajt i wio

To lepiej od Ciebie aut nie kupować

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn mar 31, 2014 10:28 am
Uspokój się

Telefon Ci emotikon nie wyświetla?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » pn mar 31, 2014 10:40 am
Jak byłem mały i koszulę jeszcze w zębach nosiłem, to tak się robiło (tylko wówczas niezastąpiony był Hermertic) bo do niczego części dostać nie można było ; teraz to jest passe'
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn mar 31, 2014 2:02 pm
Oczywiście.
Ale też prawidłowo wykonane nie grozi armagedonem, więc nie dramatyzujmy.
W dobie części zamiennych dostępnych w 24h max, to takie sobie kungfu i klientowi bym nie zrobił - niech sobie piastę zakupi.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
dziabagos
- jestem tu nowy...

- Posty: 54
- Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:31 pm
Post
autor: dziabagos » pn mar 31, 2014 6:17 pm
boban22 pisze:przeca ona jest grubości włosa

, nie wiedziałem że to ma takie znaczenie...czyli dam te dwie na jedną stronę a drugą zrobię bez podkładek na silikonie...przynajmniej odległości będą zachowane....chyba że w ogóle wywalić te podkładki i zrobić obie strony bez

z tego co widziałem w zakładowym sklepiku są dostępne różne grubości tych podkładek...nic z tego qmam, skąd wiadomo jaką dobrać...nie nadaję sie na machaniora za tępy jestem

Nie mając doświadczenia pozostaje tylko metoda z manuala o której N20 pisał. Komplet podkładek na jedną stronę kosztuje 22 zł, a ty chcesz na sylikon robić. Takie trochę podcieranie dupy szkłem. Nie wiem jak długo wytrzymuje Ci uszczelniacz półosi, ale mnie Patryk właśnie natchnął, by sprawdzić czy nie pomyliłem czasem podkładek i może stąd przeciekanie uszczelniacza.
Y60, 93r , 2.8T coś tam porobione
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości