Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: miastek » wt mar 31, 2015 8:43 am

tonyhalik pisze:no ciekawe jaki warsztat potrafi zbadać zawieszenie, rozbujać na boki i przebadać amortyzatory cwaniaku. ja takiego nie widziałem jeszcze. ja nie jadę tam na obowiązkowy przegląd tylko na sprawdzenie zawieszenia . Tak się wszyscy irytują jak zadasz pytanie nie w tym wątku lub ktoś powtórzy pytanie, ale jak piszą takie bzdety to jest OK. Nie zaśmiecaj mi wątku jak nie możesz mi pomóc. jak nie masz do kogo zagadać, to weź psa ze schroniska może umili ci życie. pozdro
Nie masz zielonego pojęcia o aucie które kupiłeś. Nie słuchasz rad tych co zęby na nich zjedli, uważasz że byle diagnosta zna się lepiej. Założysz byle jaki termostat zamiast sprawnego oryginału który zapewne masz. Gówno się zatnie, zagotujesz silnik i będziesz beczał że patrol to szajs a 2.8 do moto pompy się tylko nadaje.
Myślę, że jakiś paprak nieźle na tobie zarobi a z auta zostaną zgliszcza.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Wowos » wt mar 31, 2015 8:57 am

tonyhalik pisze:no ciekawe jaki warsztat potrafi zbadać zawieszenie, rozbujać na boki i przebadać amortyzatory cwaniaku. ja takiego nie widziałem jeszcze. ja nie jadę tam na obowiązkowy przegląd tylko na sprawdzenie zawieszenia . Tak się wszyscy irytują jak zadasz pytanie nie w tym wątku lub ktoś powtórzy pytanie, ale jak piszą takie bzdety to jest OK. Nie zaśmiecaj mi wątku jak nie możesz mi pomóc. jak nie masz do kogo zagadać, to weź psa ze schroniska może umili ci życie. pozdro
Dowolny porządny mechanior, który robi 4x4 będzie w stanie po przeglądnięciu i przejechaniu się autem powiedzieć o nim więcej, niż przeciętny diagnosta.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Adamek » wt mar 31, 2015 10:01 am

Heh, widze, ze stara gwardia nie rdzewieje i trzyma charakter foruma na odpowiednim poziomie. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » wt mar 31, 2015 5:23 pm

tonyhalik pisze:Witam.

Sprawdziłem Wisko jak radziłeś Marcingalloper . Po odpaleniu zatrzymałem je bez problemu. Być może to termostat lub jego brak. Zauważyłem, że złącze wychodzące z czujnika temperatury który jest umiejscowiony w bloku silnika poniżej wtrysków jest dziwnie luźne. Wymienię termostat i czujnik temperatury. Czy polecacie jakiś termostat szczególnie? Bo czujnik to chyba standard.

zapytałem się pare postów wyżej jaki termostat powinieneom kupić, ale koledzy wolą zasypywać forum śmieciami niż odpowiedzieć. Niestety ale nie znam pożądnego serwisu w mojej okolicy, a z opinie o tych które są (tylko 1) są lekko mówiąc nie przychylne. Diagnosta do którego się wybieram, jest wyposażony w różne mechanizmy ( nie wiem jak to się nazywa) między innymi płyta kontroli ustawienia kół jezdnych, urządzenie do kontroli amortyzatorów oraz urządzenie do szarpnania kołami. gdy pojadę do mechanika chcę wymienić za jednym razem wszystkie zużyte elementy zawieszenia za jednym razem. Pozdrawiam pomocnych kolegów (śmieciarzy na forum). Bo sami chyba uznacie że piszecie nie w tym wątku.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » wt mar 31, 2015 5:40 pm

tonyhalik pisze:pożądnego
Yyyy? Jakiego? To od pożądania?
tonyhalik pisze:nie przychylne
http://sjp.pwn.pl/zasady/;629515
tonyhalik pisze:(...)chcę wymienić za jednym razem wszystkie zużyte elementy zawieszenia za jednym razem(...)
To jest banalne. Zamawiasz komplet i wymieniasz. Bo na 90% cały komplet będzie do wymiany :)21

Czyli:

- tulejki/gumy
- sprężyny
- amortyzatory
- końcówki/drążki
- śruby/nakrętki
- skorodowane nadmiernie wahacze tylne i tylny panhard

Do tego trzeba zweryfikować i raczej naprawić wszystkie mocowania (wyrobione otwory).
I oczywiście podratować ramę.

Jednocześnie trzeba sprawdzić łożyska, luzy na zwrotnicach, ewentualne wycieki.

Następnie przyjrzeć się wałom, wyważyć je, sprawdzić krzyżaki, wielowpust/wieloklin, łożyska na wyjściu z reduktora i na wejściu na mosty.

Jakby tego było mało, to należy się przyjrzeć szeroko pojętej geometrii zawieszenia w zależności od zastosowanego zestawu liftującego i w razie potrzeby dokonać korekt (regulowane panhardy, wahacze, dropboxy, mimośrody, drążki kierownicze, końcówki stabilizatorów, bla bla bla...).

A jeszcze nie doszliśmy do terkoczącej skrzyni biegów, dychawicznego silnika i przegnitego nadwozia.

Mówić dalej?

Aha!
Tą płytą pomiarową, szarpakami, testerem amortyzatorów, to sobie ten Twój diagnosta wykona pomiar fabii sąsiadki. Bo do auta typu Patrol szkoda z tym podchodzić.

Dziękuję za uwagę... Leszczu.
:)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Adamek » wt mar 31, 2015 5:42 pm

Adrian, nie prosciej napisac - Remont kapitalny ? :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » wt mar 31, 2015 5:49 pm

Prościej.
Ale wiesz, że ludzie rozumieją przez to zazwyczaj użycie tego, co poniżej :)21
Obrazek

Obrazek

Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Adamek » wt mar 31, 2015 6:36 pm

A gdzie drut ? :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Marcingalloper » wt mar 31, 2015 7:23 pm

tonyhalik pisze:
tonyhalik pisze:Witam.

Sprawdziłem Wisko jak radziłeś Marcingalloper . Po odpaleniu zatrzymałem je bez problemu. Być może to termostat lub jego brak. Zauważyłem, że złącze wychodzące z czujnika temperatury który jest umiejscowiony w bloku silnika poniżej wtrysków jest dziwnie luźne. Wymienię termostat i czujnik temperatury. Czy polecacie jakiś termostat szczególnie? Bo czujnik to chyba standard.

zapytałem się pare postów wyżej jaki termostat powinieneom kupić, ale koledzy wolą zasypywać forum śmieciami niż odpowiedzieć. Niestety ale nie znam pożądnego serwisu w mojej okolicy, a z opinie o tych które są (tylko 1) są lekko mówiąc nie przychylne. Diagnosta do którego się wybieram, jest wyposażony w różne mechanizmy ( nie wiem jak to się nazywa) między innymi płyta kontroli ustawienia kół jezdnych, urządzenie do kontroli amortyzatorów oraz urządzenie do szarpnania kołami. gdy pojadę do mechanika chcę wymienić za jednym razem wszystkie zużyte elementy zawieszenia za jednym razem. Pozdrawiam pomocnych kolegów (śmieciarzy na forum). Bo sami chyba uznacie że piszecie nie w tym wątku.
Ale chłopaki dobrze Ci radzą. Co innego ich styl przekazu i albo przywykniesz, albo odejdziesz pozostawiając po sobie wpis w classical foch :)21 .

Termostat kup oryginalny.

Nie jedź do diagnosty ani do żadnego mechanika nie mającego kontaktu z samochodami typu terrenufka. Taki mechanior po próbnej jeździe albo zasra majty, albo w przypadku diagnosty zawinie Ci dowód i każe wszystko naprawić.

PS: Ernil Ci dobrze pisze. W starym zawieszeniu możesz mieć kumulację małych luzów składających się na jeden wielki luz. Lub jesteś przyzwyczajony do osobówek :)21 .

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » wt mar 31, 2015 9:40 pm

dziękuje za odpowiedzi.

wyczytałem , że istnieją dwa rodzaje termostatów, które puszczają różne temperatury. Czy kupując oryginalny termostat w ASO też będę miał wybór czy nie. A jeśli tak, to jaki mam wybrać. Nie planuje na tą chwilę ciężkiego terenu. A opony mam 31 AT.

jeśli chodzi o zawieszenie to wymienić cały zestaw na przykład taki http://www.terenowysklep.pl/612-654-lar ... 128tdi.jpg. Czy może też oryginał, jeśli będzie przystępny cenowo? Czy potrzebne są do tego jakieś specjalne narzędzia, czy wystarczy porządnie wyposażony garaż pasjonata.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: miastek » wt mar 31, 2015 9:44 pm

On nie ma luzów, to przez te koła co kupił. Na 31' patrolem nie da się jechać. To tak jakbyś na dojazdówkach cisnął.
:)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Wowos » wt mar 31, 2015 9:55 pm

miastek pisze:To tak jakbyś na dojazdówkach cisnął.
:)21
Ale za to przy każdym depnięciu gazu: https://www.youtube.com/watch?v=ygBP7MtT3Ac :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » wt mar 31, 2015 10:52 pm

tonyhalik pisze:jeśli chodzi o zawieszenie to wymienić cały zestaw na przykład taki http://www.terenowysklep.pl/612-654-lar ... 128tdi.jpg. Czy może też oryginał, jeśli będzie przystępny cenowo? Czy potrzebne są do tego jakieś specjalne narzędzia, czy wystarczy porządnie wyposażony garaż pasjonata.
Nie, nie może być taki. Taki to jest chujnia wybitna.
Jeeeezu...
Nie płacą mi za porady. Nie chce mi się za darmo.
Pewnie, że oryginał. Ale już widzę, jak wydajesz zylion na tulejki.
DRM. www.polibusze.eu , jeśli już mają być elastomery.
Ale szkoda na Ciebie zupełnie czasu, serio. I tak z tego nic nie będzie z taką wiedzą i takim zapałem do jej zdobywania. Więc...
Przykro mi.
Możesz do mnie wpaść, zapłacić za przekazaną wiedzę i porady, wykonamy oględziny, testy itp. Na pewno będzie dobrze. Ale nie będzie tanio.
Ewentualnie czytaj - masz tu kopalnię wiedzy.
Za "pyskowanie" darmowych porad więcej ode mnie nie otrzymasz :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: suziXL » wt mar 31, 2015 11:36 pm

Uuuu grozą powiało :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: vandall1 » wt mar 31, 2015 11:42 pm

wqrwiony ernil robi się merytoryk :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Cajman » wt mar 31, 2015 11:57 pm

Ufff człowieku dałem Ci odpowiedź że kup oryginał i że tak naprawdę to możesz wcale nie mieć walnięty termostat tylko wskaźnik temp. - daje 90% że tak jest

Mechanik - żaden serwis Nissana czy inny mechanik od osobówek

A potem - usiądź przez weekend, święta i pomyśl do czego chcesz ten samochód mieć
1. w teren, do topienia itd
2. pojechać gdzieś dalej, na tzw wyprawę - chociaż uważam to za "szumne słowo"
3. czy chcesz po prostu mieć do codziennej jazdy

Na każdy z powyższych sposobów inaczej robisz auto
ad 1 - liczy sie dzielność terenowa a mniej komfort czy nawet niezawodność - bo jeździsz wokół komina i w razie czego kolega Cię ściągnie
ad 2 - mniej liczy się dzielność terenowa a bardziej niezawodność i wygoda i aby był jak najbardziej bez dziwnych przeróbek - w razie szukania części w zadupiu. A poza tym na ch...j Ci 35 czy 38 cali i inne tego typu rzeczy jak w 90 % i tak będziesz jechał po asfalcie. I pomyśl o ile Ci wzrośnie spalanie. A przy wyjazdach rzędu 10-15 tyś km to robi różnicę w kieszeni
ad 3. to na co Ci lift i utwardzone zawieszenie ?? będziesz miał taczki od których plomby Ci powypadają i buda zacznie pękać. Chyba że to fajnie wygląda pod TESCO albo na dyskotece

Jak odpowiesz sobie na powyższe pytanie to można przejść do kolejnych pytań i zacząć wymieniać czy modyfikować części w samochodzie

Ja na wyjazdach zrobiłem 300 tyś i wiem jedno - jakbym teraz robił od podstaw Patrola (miałem po zakupie dziewicę nie ruszaną) na dalekie wyjazdy to byłbym bogatszy o trochę kasy co by mi zostało w kieszeni
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » pt kwie 10, 2015 7:42 pm

Witam.

czy możecie mi podpowiedzieć co to za podzespół na zdjęciu http://images69.fotosik.pl/785/95a8c4bf004d97bfgen.jpg ?

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3673
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: lysy76 » pt kwie 10, 2015 8:01 pm

przewód elastyczny ,najpewniej na bazie gumy, z opaską zaciskową 18-25mm
Wujek Dobra Rada 8)

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » pn kwie 27, 2015 7:03 pm

Witam.

W sobotę postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Niestety na korku z magnesem znalazłem coś takiego
Obrazek

z oględzin laika podejrzewam, że jest są to kawałki zębów któregoś z kół zębatych. są bardzo podobne kształtem i rozmiarem. nie zauważyłem żadnych kłopotów ze skrzynią biegów, biegi wchodzą bez zgrzytów i według mnie w miarę precyzyjnie. Poza tymi kawałkami na magnesie była tylko niewielka ilość szlamu. chciałbym zapytać bardziej doświadczonych użytkowników forum czy "rozbieraj bezwzględnie i naprawiaj" a może " zostaw w spokoju co miało wypaść już wypadło" .

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: suziXL » pn kwie 27, 2015 7:20 pm

Skrzynie w używce nie takie drogie już, jeździj aż całkiem padnie :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: rysiek2054 » pn kwie 27, 2015 7:42 pm

suziXL pisze:Skrzynie w używce nie takie drogie już, jeździj aż całkiem padnie :)21

dokladnie
naprawiac nie warto
6,5 v8

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » pn kwie 27, 2015 7:49 pm

+1.
Z mojej od 4.2 wyleciały z olejem 2 przesuwki synchronizatora, palcami jeszcze wymacałem pierścień.
Wyleciały po wymianie oleju ~30kkm po zakupie auta. Wymiana była kilka dni przed wycieczką do Albanii :)21 Zrobiła skrzynia 10kkm do/po/z Albanii, kupiłem używkę od 4.2benzyny ładnie wyglądającą, a skoro leżał zapas na stanie to nie było motywacji wymieniać. Jeździło jeszcze z 10 tysięcy.
Jedyny objaw względem drugiej skrzyni, to była ciężej wchodząca 2 przy redukcji z 3... w 'nowej' o wiele lepiej. Z tym, że objaw taki miałem od kupna auta, i nie wiadomo ile to tak jeździło... i jeździłoby pewnie dalej.

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » ndz maja 03, 2015 7:18 pm

Witam, Niedziela więc postanowiłem coś pogrzebać i padło na sprzęgiełka, mam takie z pozycją auto i lock. Odkręciłem osłonę i zastanowiła mnie duża ilość smaru. wyczyściłem wszystko ze smaru, nasmarowałem. Zastanawia mnie luz na piaście góra-dół, czy luz powinien występować? Luz oceniam na jakiś 1 mm.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » ndz maja 03, 2015 8:41 pm

Nie ma prawa występować. Jak odkręcisz całe sprzęgiełko, te 6 śrub inbusowych, będziesz miał nakrętkę do dokręcania łożysk piasty.. najpierw taki pierścień zabezpieczający na 2 małe śrubki, pod nim nakrętkę właściwą którą ściskasz łożyska i kasujesz luz.
I upewnij się, że to nie luz na łożyskach zwrotnicy, tak samo lata wszystko góra-dół.

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: rysiek2054 » ndz maja 03, 2015 9:30 pm

Kasować luzy to można jak auto na sprzedaż
Ja kupuję tu
http://www.kroll.pl/
kolega z forum
tylko patrz co by mechanik dobrze uszczelniacze pozakładał
6,5 v8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości