Im wiecej czytam tym mniej wiem :(((

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

CYNIG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 16, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Kraków/Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: CYNIG » ndz maja 20, 2007 9:19 am

tygrysek pisze:Zdjęcia super. Zaglądasz czasami w Bieszczady??
Czasami bywam, glownie odkrywajac i fotografujac stare zapomniane cmentarzyki (jak chcby ten w Łupkowie). W sumie do tej pory jezdzac skoda musialem sie trzymac nieco bardziej ubitych drog i cale obszary terenu byly poza moim zasiegiem.
Moze uda sie to zmienic :)

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz maja 20, 2007 9:24 am

CYNIG pisze: Niestety nie mam zadnego speca od patroli...
akurat Krakow obfituje w kompetentnych ludzi... :)2

ponadto silnik jak silnik, to jedna rzecz...
nie zapominaj o napedach, zawieszeniu ... wbrew pozorom, nie kazdy mechanik
ma o tym wieksze pojecie
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

CYNIG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 16, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Kraków/Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: CYNIG » ndz maja 20, 2007 10:47 am

reeb pisze:
CYNIG pisze: Niestety nie mam zadnego speca od patroli...
akurat Krakow obfituje w kompetentnych ludzi... :)2

ponadto silnik jak silnik, to jedna rzecz...
nie zapominaj o napedach, zawieszeniu ... wbrew pozorom, nie kazdy mechanik
ma o tym wieksze pojecie
Chwilowo jestem uziemiony w Legnicy, w najgorszym razie bede klal i przestrzegal innych naiwnych:)). A na serio oczywiscie postaram sie sprawdzic przed kupnem wszystko na maxa - wydruk z FAQ na ten temat lezy juz wydrukowany:)

A tak dodatkowo:
czy jest istotna roznica w spalaniu pomiedzy GR dlugim a krótkim??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » ndz maja 20, 2007 11:04 am

CYNIG pisze:A tak dodatkowo:
czy jest istotna roznica w spalaniu pomiedzy GR dlugim a krótkim??

Pozdrawiam
Zasadnicza, długość :)21

A tak na serio, to seryjny długas daje Ci tylko sporych rozmiarów
przestrzeń ładunkową(w porównaniu do krótkiego), po wyjęciu drugiego
rzędu siedzeń prawie 2m długości :)21

Zaś w terenie, wydogniejszy jest krótki, ponieważ nie będziesz się
tak często wieszał na wykrzyżach, lub innych ostrych i krótkich
górkach... ale jak masz długasa na oponkach np @33 lub nawet 32"
i Hilifta, ew. tirfora to z prawie każdej opresji jesteś w stanie wyjść
cało :)

Ale ja zastanawiam się nad Twoim wyborem - dlaczego Patrol,
po jakimś czasie kiedy mam długasa stwierdzam, że na dłuższe
wycieczki i sporadyczne wjazdy w teren wybrałbym coś innego.
Np. Terrano, albo Disco ... ;)

Powiem tak, Parch jest sprawny w terenie no i generalnie twardziel
(jak go dobrze traktujesz) ale dochodzę do wniosku, że na dłuższą
dojazdówkę szykałbym zdecydowanie czegoś lrzejszego i wygodniejszego:)

I tutaj dochodzimy do moich przemyśleń - ja za jakiś czas kupuje
Disco 200/300TDI (jako druga terenówka) , ponieważ nie znam lepszego/wygodniejszego
auta do tego typu zadań - a w terenie też dobrze sobie radzi... więc klamka zapadła :o

Mam nadzieje, że nie zburzyłem za bardzo Twoiego poglądu na sprawę,
ale ja juz jestem zdecydowany i wiem co mnie czeka :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

CYNIG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 16, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Kraków/Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: CYNIG » ndz maja 20, 2007 11:21 am

CYNIG pisze:A tak dodatkowo:
czy jest istotna roznica w spalaniu pomiedzy GR dlugim a krótkim??
Pozdrawiam
mephi pisze: Zasadnicza, długość :)21
Jasne :), tyle ze szukalem informacji o roznicy w spalaniu.
mephi pisze: A tak na serio, to seryjny długas daje Ci tylko sporych rozmiarów
przestrzeń ładunkową(w porównaniu do krótkiego), po wyjęciu drugiego
rzędu siedzeń prawie 2m długości :)21
I to jest dla mnie sprawa wielkiej wagi, przy wyjezdzie 3 osobowa ekipa na tydzien w teren na zdjecia samego sprzetu fotograficznego jest okolo 60 kg + 3-4 statywy no i cala reszta gratow. A dodatkowa wizja zmontowania jakiegos spania w srodku tez jest kuszaca.
mephi pisze: Zaś w terenie, wydogniejszy jest krótki, ponieważ nie będziesz się
tak często wieszał na wykrzyżach, lub innych ostrych i krótkich
górkach...
Jak pisalem wczesniej, chwilowo nie zakladam jazdy w ekstremum, ale czas pokaze :)
mephi pisze: Ale ja zastanawiam się nad Twoim wyborem - dlaczego Patrol...
Na to pytanie nie mam racjonalnej odpowiedzi. Bo cholernie mi sie podoba, bo lubie konstrukcje proste i nieco toporne, bo wsrod znajomych jeden taki juz jezdzi (160), bo ... a bo tak :) :) :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » ndz maja 20, 2007 12:22 pm

CYNIG pisze:
Jasne :), tyle ze szukalem informacji o roznicy w spalaniu.
U mnie to niepoliczalne :)21 latam tylko w terenie czasami to 25L/100
a czasami 35L/100 - lepiej liczyć na motogodziny ;)

A tak na serio to kiedys udało mi się na blisko 400 km trasie zrobić
wynik w granicach 10-11L/100km, ale musiałem ćwiczyć jogę, czyli
80/90 i wyprzedzanie w tempie ciągnika siodłowego - na dwupasmówce.
Co do krótkiego to niech się wypowiedzą użytkownicy, ja uważam
że różnica jest w okolicy 1-2 L/100km.

Myśle, że średnia zapakowanym GRem na trasie to 11-14 L/100km
a opnie w stylu 8-9L/100km to bajki :)21
CYNIG pisze: I to jest dla mnie sprawa wielkiej wagi, przy wyjezdzie 3 osobowa ekipa na tydzien w teren na zdjecia samego sprzetu fotograficznego jest okolo 60 kg + 3-4 statywy no i cala reszta gratow. A dodatkowa wizja zmontowania jakiegos spania w srodku tez jest kuszaca.
Spanie OK to rzeczywiście przewaga GRata, te 2 metry z tyłu i w miare
foremna przestrzeń daje spore możliwości. Ale nie zapominaj o bagażniku,
który zawsze można wykorzystać - czyli wszystko na dachu a spanie
w środku, ale raczej dla dwóch... nie dla trzech :)21
CYNIG pisze: Jak pisalem wczesniej, chwilowo nie zakladam jazdy w ekstremum, ale czas pokaze :)
Nie martw się, długasem na seryjnym zawieszeniu po prostu będzie
Ci trudniej, ale wystarczy mała modyfikacja (3-5K PLN żebyś miał 2"
więcej) i już Twoje możliwości się zwiększają - oczywiście musimy do tego
dodać oponki (33-35") :)
CYNIG pisze:
Na to pytanie nie mam racjonalnej odpowiedzi. Bo cholernie mi sie podoba, bo lubie konstrukcje proste i nieco toporne, bo wsrod znajomych jeden taki juz jezdzi (160), bo ... a bo tak :) :) :)
Powiem tak, ja generalnie szukałem do kupienia Disco a kupiłem Parcha,
nie żałuje. Za to mam więcej wiedzy i zdaje sobie sprawę do czego
najbardziej nadaje się Parch a czego mi w nim brakuje - wygody !!
Która oczywiście nie jest mi potrzebna na coweekendowych wypadach
w teren, ale gdybym chciał jechac nim dalej byłoby/ i jest to dla mnie
męczące, ale może gdybym miał Disco - to brakowało by mi mostów HD
i blokady 100% - któż to wie :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » ndz maja 20, 2007 12:26 pm

CYNIG pisze:
mephi pisze: Ale ja zastanawiam się nad Twoim wyborem - dlaczego Patrol...
Na to pytanie nie mam racjonalnej odpowiedzi. Bo cholernie mi sie podoba, bo lubie konstrukcje proste i nieco toporne, bo wsrod znajomych jeden taki juz jezdzi (160), bo ... a bo tak :) :) :)

Pozdrawiam
To mi się podoba :)2
Osobiście uważam, że długi GR jest wygodniejszy od Disco 8)
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz maja 20, 2007 4:50 pm

seba4x4 pisze:Osobiście uważam, że długi GR jest wygodniejszy od Disco 8)
Mam dlugiego GR i uwazam ze znacznie pakowniejsza i przestronniejsza jest Dyskoteka. W Dyskotece tez spalanie rzedu 8 l nie jest niczym dziwnym , co w GR jest mitem.
Na asfalt i w lekki terenik bralbym dyskoteke.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz maja 20, 2007 4:52 pm

pomogło coś to serwo sprzęgła? było lżej?
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz maja 20, 2007 4:58 pm

szary pisze:pomogło coś to serwo sprzęgła? było lżej?
Wstyd sie przyznac ale jeszcze nie zmotane :( Nie ma mi kto tego zamotac :( Wszyscy zarobieni nie ma jak sie na warsztat wcisnac.
Narazie pomagam sobie reka, i cwicze noge na wyciskanie :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz maja 20, 2007 5:01 pm

quarwa jeszcze? :o
było przyjechać do mnie albo zaprosić do siebie na 2 godzinki i po robocie.
z upływem czasu modyfikacja ta straci sens przecież.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

CYNIG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 16, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Kraków/Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: CYNIG » ndz maja 20, 2007 5:01 pm

Marcin-Kraków pisze:
seba4x4 pisze:Osobiście uważam, że długi GR jest wygodniejszy od Disco 8)
Mam dlugiego GR i uwazam ze znacznie pakowniejsza i przestronniejsza jest Dyskoteka. W Dyskotece tez spalanie rzedu 8 l nie jest niczym dziwnym , co w GR jest mitem.
Na asfalt i w lekki terenik bralbym dyskoteke.
Juz mialem wszystko z grubsza skrystalizowane i zowu Twoj post zburzyl moja wizje swiata :) :) :)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz maja 20, 2007 5:05 pm

szary pisze:quarwa jeszcze? :o
było przyjechać do mnie albo zaprosić do siebie na 2 godzinki i po robocie.
z upływem czasu modyfikacja ta straci sens przecież.
Wiesz ze chyba tak zrobie ? Jak skoncze obecny cykl rehabilitacji i bedzie chwila, po zabiore te fanty i sie z Toba umowie. A sens i tak jest, bo jeszcze nie jeden raz bede krojony i to sie napewno przyda.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz maja 20, 2007 5:10 pm

tak zrób
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » ndz maja 20, 2007 5:47 pm

CYNIG pisze:
Marcin-Kraków pisze:
seba4x4 pisze:Osobiście uważam, że długi GR jest wygodniejszy od Disco 8)
Mam dlugiego GR i uwazam ze znacznie pakowniejsza i przestronniejsza jest Dyskoteka. W Dyskotece tez spalanie rzedu 8 l nie jest niczym dziwnym , co w GR jest mitem.
Na asfalt i w lekki terenik bralbym dyskoteke.
Juz mialem wszystko z grubsza skrystalizowane i zowu Twoj post zburzyl moja wizje swiata :) :) :)
Widzisz CYNIG, jak Ci dwóch mówi, że jesteś pijany... to się lepiej
idź spać - chociaż jesteś trzeźwy :)21

Posłuchaj nas, ja i Marcin-Kraków mamy długasy @33", Marcin
z tego co wiem porusza się nim na codzień po mieście.
Ja do tego mam płaskiego, ale nie o tym... ta opinia o pakowności
i wyprawowej użyteczności jak i wygodzie w Disco nie wzięła się
z nikąd... To auto jest łatwiejsze w prowadzeniu od GRa i o wiele
przyjemniejsze do prowadzenia.

Fakt, że kupując Disco, można się wpakować o wiele bardziej niż
trafiając na zejechanego Parcha - po prostu trochę więcej taki wytrzyma.
I nie wiem, czy 20KPLN wystarczy na w miare zdrową Dyskotekę :(

Wiesz, te moje rozważania prowadzą do tego, że Patrol może jest
i twardziel, ale Ty też musisz być twardziel jeżdżac nim :)21
A na długie trasy naprawdę są męczące za kierownicą Parcha :(
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz maja 20, 2007 8:09 pm

mephi pisze: A na długie trasy naprawdę są męczące za kierownicą Parcha :(
przesadzasz :) ostatnio to mnie moja Octavia meczy... i na krotko i na dlugo,
ale to teraz Ziony afto :)

a tak na powznie, to racja... 500km na jeden hip patrolem rocznik 1992 to rzeczywiscie wyzwanie :)2
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » ndz maja 20, 2007 9:03 pm

To i ja się podłączę.I powiem że zaczynacie zasiewać w mym sercu wątpliwości/dylematy.
Byłem nastawiony na Patrola i takiego poszykuję. Aż tu naglę słyszę od ludzi którzy mają Patrola aby kupić Disco.
Zastanawia mnie tylko awaryjnośc Disco (myśle o latach 98-00)
Z Disco przemawia że za te same pieniądze będę miał młodszy i mniej palący na setkę samochód. Za Parchem bardziej idiotoodporny i wytrzymalszy samochód (tak mi się wydaje)

Może pytanie laika - ale w czym jest tak męcząca jazda Parchem według was?? Bo z tego co do tej pory jeździłem jakiegoś wielkiego dyskomfortu nie znalazłem

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz maja 20, 2007 9:04 pm

własnie? bo moim zdaniem gr całkiem fajnie jedzie. Jak nie wytłuczony rzecz jasna

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz maja 20, 2007 9:22 pm

Taaaaa kup dyskotekę a każda podróż będzie wielką niekończącą się przygodą :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz maja 20, 2007 9:23 pm

dla mnie "Long" jest zdecydowanie wygodniejszy od "Short" wersji, płynie bardziej, jak krążownik choć sztywny. Zapewne wpływ na to ma właśnie większy rozstaw osi - lepej pokonuje nie równości. Co do wersji o mniejszym rozstawie , jaką posiadam, no cóż, wyczuwa sie w nim sztywne mosty przy polskich drogach, efekt bujania między osiami pojawia sie na pewnych nierównościach, bardziej niż w Disko czy Cherookie, ale coś kosztem czegoś panowie, tak juz jest w przyrodzie :)21 ale absolutnie nie ma dramatu w porównaniu z konkurencją, wole pycić swoim Patrolem w daleką trasę niż Disco, a dlaczego, a dlatego, że pewniej pokonuje zakręty w nim. W Galloperze z małym rozstawem osi to dopiero bujało 8)
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » ndz maja 20, 2007 9:30 pm

Bartas pisze:dla mnie "Long" jest zdecydowanie wygodniejszy od "Short" wersji, płynie bardziej, jak krążownik choć sztywny. Zapewne wpływ na to ma właśnie większy rozstaw osi - lepej pokonuje nie równości. Co do wersji o mniejszym rozstawie , jaką posiadam, no cóż, wyczuwa sie w nim sztywne mosty przy polskich drogach, efekt bujania między osiami pojawia sie na pewnych nierównościach, bardziej niż w Disko czy Cherookie, ale coś kosztem czegoś panowie, tak juz jest w przyrodzie :)21 ale absolutnie nie ma dramatu w porównaniu z konkurencją, wole pycić swoim Patrolem w daleką trasę niż Disco, a dlaczego, a dlatego, że pewniej pokonuje zakręty w nim. W Galloperze z małym rozstawem osi to dopiero bujało 8)
Dzięki :D
Czyli utwierdziłeś mnie w tym w czym byłem przekonany - czyli nadal poszukuję z nie przegnitą ramą (a tylko takie ostatnio widziałem) i nie dymiącego jak z parowozu :D

Ostatnio rozmawiałem z jednym gościem i stwierdził że z lat 96-97 był zmieniony silnik 2,8 z powrównaniu z wcześniejszymi latami - chodzi o "górę" silnika. Czy to prawda ??

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz maja 20, 2007 9:32 pm

Cajman pisze: Ostatnio rozmawiałem z jednym gościem i stwierdził że z lat 96-97 był zmieniony silnik 2,8 z powrównaniu z wcześniejszymi latami - chodzi o "górę" silnika. Czy to prawda ??
vacupompa poszła na górę - pokrywę zaworową, którą zmieniono. Czy cos jeszcze to nie wiem.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » ndz maja 20, 2007 9:51 pm

Bartas pisze:vacupompa poszła na górę - pokrywę zaworową, którą zmieniono. Czy cos jeszcze to nie wiem.
Czyli kosmetyka, żadnych glębszych zmaina jeżeli chodzi o konstrukcję np głowicy ? Wiązało się to pewnie z przystosowaniem do intercoolera w Y61 ?

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » ndz maja 20, 2007 9:54 pm

Bartas pisze:...Zapewne wpływ na to ma właśnie większy rozstaw osi - lepej pokonuje nie równości................ ale absolutnie nie ma dramatu w porównaniu z konkurencją, wole pycić swoim Patrolem w daleką trasę niż Disco, a dlaczego, a dlatego, że pewniej pokonuje zakręty w nim.
I o to chodziło mi w moim poście. Disco jest węższe i ma trochę krótszy rozstaw międzyosiowy, co wpływa na komfort prowadzenia (pływania). I tyle mojego zdania :wink: Ekonomia nabiera mniejszego znaczenia po kilkuset kilometrach na poskich trasach......
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » ndz maja 20, 2007 10:04 pm

klucz13 pisze:Taaaaa kup dyskotekę a każda podróż będzie wielką niekończącą się przygodą :)20
Ale za to jaki będzie koszerny, no i będzie miał nalepkę na tylniej
klapie ... coś o pchaniu LRa zamiast jeżdżeniu Jeepem :)21

Pozatym chcąc nie chcąc pozna coś czego trudno dostąpić normalnemu
człowiekowi - inglisz indżiniering :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość