Temperatura
Moderator: Kosiarz
Pytałem w sklepie o termostat do T2 na 88 stopni, cena mnie powaliła, kosztuje całe 23 złote! Ja mam jakiś zachodni na 82 stopnie i jak jest -10 to bez tektury o wymiarach zbliżonych do chłodnicy nie da się jeździć.
Czy przy wymianie cuś się leje czy bez stresu można odkręcać, no i jak jest z odpowietrzaniem ewentualnym. Jutro zanabędę w komplecie z grzańcem i mam zamiar wymieniać.
Czy przy wymianie cuś się leje czy bez stresu można odkręcać, no i jak jest z odpowietrzaniem ewentualnym. Jutro zanabędę w komplecie z grzańcem i mam zamiar wymieniać.
R20
a ja mam jeszcze jedno pytanie pewnie gdzies juz bylo ale zaryzykuje ..... miannowicie ten wentylator wielki przy chldnicy to on odrazu tak powinien dzialac nawet przy zimnym silkniku bo przy takiej dmuchawie to faktycznie ciezko zeby sie to auto nagrzalo .... a jzu tak z ciekawoci po jakim czasie macie cieplo w TII 2,7 szybko wam grzeje ?.Pzdr.
Wow odważniak z Ciebie… nawet na 1 stronie nissan o tym pisze z 10 razykapi4u pisze:a ja mam jeszcze jedno pytanie pewnie gdzies juz bylo ale zaryzykuje ..... miannowicie ten wentylator wielki przy chldnicy to on odrazu tak powinien dzialac nawet przy zimnym silkniku bo przy takiej dmuchawie to faktycznie ciezko zeby sie to auto nagrzalo .... a jzu tak z ciekawoci po jakim czasie macie cieplo w TII 2,7 szybko wam grzeje ?.Pzdr.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
A ja mam tak:
Wiatrak nie wiem z czego znalazłem na wysypisku, oddali za 80zł

Elektronika sterująca (na razie jeszcze bez obudowy, musze ja wyspawać z plastiku)

Dodatkowy włącznik wymuszający pracę wentylatora bez względu na temperaturę (teren, wolna jazda, wspomaganie klimy), został mi z oświetlenia dachowego.

Czujnik temperatury osadzony w dotoczonej i przewierconej śrubie a następnie uszczelniony klejem.

Jak widać czujnik jest w górnym wężu czyli w tym który zasila chłodnicę, ktoś w innych postach zauważył że wentylator może się włączać po zgaszeniu silnia i miał rację, pewnie tak by było ale ja puściłem to przez stacyjkę, i problem znikł.
Wiatrak nie wiem z czego znalazłem na wysypisku, oddali za 80zł

Elektronika sterująca (na razie jeszcze bez obudowy, musze ja wyspawać z plastiku)

Dodatkowy włącznik wymuszający pracę wentylatora bez względu na temperaturę (teren, wolna jazda, wspomaganie klimy), został mi z oświetlenia dachowego.

Czujnik temperatury osadzony w dotoczonej i przewierconej śrubie a następnie uszczelniony klejem.

Jak widać czujnik jest w górnym wężu czyli w tym który zasila chłodnicę, ktoś w innych postach zauważył że wentylator może się włączać po zgaszeniu silnia i miał rację, pewnie tak by było ale ja puściłem to przez stacyjkę, i problem znikł.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
Regulator Temperatury TT-4T -15...95°C z czujnikiem !sebastian dziurdzik pisze:napisz cos wiecej o tym czujniku - z czego, jaka temperatura zapłonu itd
Dwustanowy regulator TT-4T przeznaczony jest do utrzymywania stałej temperatury w zadanym pomieszczeniu, zbiorniku czy substancji. Urządzenie posiada dwa tryby pracy mogące wysterować odbiornik grzejący lub chłodzący (tzw. regulator odwrotny). Do zestawu dołączony jest czujnik, który umieszcza się w miejscu gdzie ma być regulowana temperatura. Zakres ustawianej temperatury to -15 do 95°C, a zakres wyświetlanych wartości od -19 do 99°C z rozdzielczością 1°C. Regulator posiada jedno wyjście przekaźnikowe normalnie otwarte (NO) umożliwiające sterowanie urządzeniem wykonawczym o mocy do 1100W. Moduł jest wyposażony w funkcję monitorowania czujnika i w przypadku awarii (zwarcie czujnika, brak czujnika, przekroczenie zakresu) wyświetlany jest odpowiedni komunikat diagnostyczny. Dzięki impulsowo-prądowemu pomiarowi temperatury, gwarantowana jest dokładność przy dużym oddaleniu czujnika od układu (do 10 metrów).
Zalety: wszechstronność zastosowań; prosta obsługa i programowanie; łatwy montaż; korzystny stosunek cena/jakość/możliwości; estetyczny panel czołowy.
Zastosowanie... Za pomocą regulatora możesz: regulować temperaturę akwarium, temperature pomieszczeń, zrobić instalację przeciwoblodzeniową, awaryjne chłodzenie itp.
Obsługa: Urządzenie wyświetla temperaturę aktualną (PV). Zmiana nastaw regulacji jest możliwa z poziomu MENU ustawień. Wejście do menu możliwe jest po równoczesnym wciśnięciu klawiszy i przytrzymaniu przez minimum 1 sekundę. Przy pomocy klawiszy [+]/[-] ustawia się żądaną temperaturę (Pt), następnie dobiera się histerezę (Hy), a w ostatnim etapie wybiera tryb pracy grzanie/chłodzenie (Co). Załączenie przekaźnika sygnalizowane jest świeceniem kropki w dolnym prawym rogu wyświetlacza LED. Gdy temperatura przekracza zakres wyświetlanych wartości tj. poniżej -19 st. i powyżej 99 st., regulacja jest dalej aktywna ale wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu zakresu Er1 lub Er2.
Prosze
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
dzieki
poszukam na alledrogo
jedna uwaga - tego typu patent bylby chyba wlasciwszy do sterowania wentylatorami zabudowanymi w miejsce wiskozy jako chłodzenie główne... natomiast jako włacznik wspomagacza klimy to chyba nie bardzo, tam czujnik wskazujący na spadek wydatku klimy jest umieszczony zdaje sie gdzies w instalacji klimatyzatora
poszukam na alledrogo
jedna uwaga - tego typu patent bylby chyba wlasciwszy do sterowania wentylatorami zabudowanymi w miejsce wiskozy jako chłodzenie główne... natomiast jako włacznik wspomagacza klimy to chyba nie bardzo, tam czujnik wskazujący na spadek wydatku klimy jest umieszczony zdaje sie gdzies w instalacji klimatyzatora
robok rzępoli w harapuciu
Po co mi dawać coś zamiast wiskozy jak jest dobra i działa świetnie, dodatkowy obieg powietrza na pewno mu nie zaszkodzi podczas powolnej jazdy w terenie (nie zapominaj że dołożyłem chłodnice klimy) A co do czujników w klimie to nie mam pojęcia jakie tam są, natomiast porównując jej stopień skomplikowania z innymi to jest tam tylko to co musi być.sebastian dziurdzik pisze:dzieki
poszukam na alledrogo
jedna uwaga - tego typu patent bylby chyba wlasciwszy do sterowania wentylatorami zabudowanymi w miejsce wiskozy jako chłodzenie główne... natomiast jako włacznik wspomagacza klimy to chyba nie bardzo, tam czujnik wskazujący na spadek wydatku klimy jest umieszczony zdaje sie gdzies w instalacji klimatyzatora
PS Co masz na myśli pisząc „czujnik wskazujący na spadek wydatku klimy”
Gdzie dokładnie może być ten czujnik ?
PS 2 Jeśli by komuś nie działała wiskoza to jak najbardziej z tym że moim zdaniem wentylator elektryczny jako główny to pomyłka przynajmniej w tym oryginalnym miejscu.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
elektronika sterujaca z czujnikiem jest na alledrogo za 59 zeta
Adamur - ja nie namawiam do wywalenia wiskozy, sam przy niej zostaje (dopóki jeszcze działa)
natomiast gdzie jest wpiety czujnik wlączający dodatkowy wentylator na klimie - na pewno nie w obwód wodny chłodzenia
mam takie cos orygianlen w terrano, włącza sie dopiero podczas stania w korkach - i na pewno nie jest to zwiazane ze wzrostem temp w ukladzie chlodzenia (terrano na wolnych raczej sie wychładza)
Adamur - ja nie namawiam do wywalenia wiskozy, sam przy niej zostaje (dopóki jeszcze działa)
natomiast gdzie jest wpiety czujnik wlączający dodatkowy wentylator na klimie - na pewno nie w obwód wodny chłodzenia
mam takie cos orygianlen w terrano, włącza sie dopiero podczas stania w korkach - i na pewno nie jest to zwiazane ze wzrostem temp w ukladzie chlodzenia (terrano na wolnych raczej sie wychładza)
robok rzępoli w harapuciu
No właśnie, a ja ożeniłem 2 tematy na raz, poza tym w Y60 japonce nie przewidzieli wentylatorka na klime.sebastian dziurdzik pisze:elektronika sterujaca z czujnikiem jest na alledrogo za 59 zeta
Adamur - ja nie namawiam do wywalenia wiskozy, sam przy niej zostaje (dopóki jeszcze działa)
natomiast gdzie jest wpiety czujnik wlączający dodatkowy wentylator na klimie - na pewno nie w obwód wodny chłodzenia
mam takie cos orygianlen w terrano, włącza sie dopiero podczas stania w korkach - i na pewno nie jest to zwiazane ze wzrostem temp w ukladzie chlodzenia (terrano na wolnych raczej sie wychładza)
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
fakt, ożeniłeś dwa tematy na raz, ale to troche nie tak
klima potrzebuje dodatkowego wspomagania wtedy gdy:
- jest duzy wydatek z klimy
- nie ma przeplywu powietrza przez chlodnice klimy, tego naturalnego, wynikajacego z ruchu pojazdu
- nie ma przeplywu powietrza wymuszonego (bo auto stoi w korku, a motor robi na wolnych obrotach)
wtedy - tak na chlopski rozum powinien sie włączać wentylator wspomagajacy klime, no nie?
a w Twoim rozwiązaniu przy zachowaniu ww założen... nie będzie się włączał
bo woda w ukladzie bedzie za chłodna...
czyli w korkach i tak z palca
natomiast co do funkcji wspomagania glownego chłodzenia, hmmm... bez urazy - ale czy to nie przerost formy nad trescia
skoro nie masz zadnych problemow z temperaturą, a wiatrak tez nieco zasłania swiatło chłodnicy 
klima potrzebuje dodatkowego wspomagania wtedy gdy:
- jest duzy wydatek z klimy
- nie ma przeplywu powietrza przez chlodnice klimy, tego naturalnego, wynikajacego z ruchu pojazdu
- nie ma przeplywu powietrza wymuszonego (bo auto stoi w korku, a motor robi na wolnych obrotach)
wtedy - tak na chlopski rozum powinien sie włączać wentylator wspomagajacy klime, no nie?
a w Twoim rozwiązaniu przy zachowaniu ww założen... nie będzie się włączał

bo woda w ukladzie bedzie za chłodna...
czyli w korkach i tak z palca
natomiast co do funkcji wspomagania glownego chłodzenia, hmmm... bez urazy - ale czy to nie przerost formy nad trescia


robok rzępoli w harapuciu
Wybacz ale chyba masz problem z czytaniem z zrozumieniem… no i trochę teorii z termy tez by się przydało łyknąć ( ja akurat mam na odwrót za dożo teorii za mało praktyki) ale pisze tylko w tematach które sam przerabiałem i mam jakieś doświadczenie, czyli praktykę. Naturalnie bez urazysebastian dziurdzik pisze:fakt, ożeniłeś dwa tematy na raz, ale to troche nie tak
klima potrzebuje dodatkowego wspomagania wtedy gdy:
- jest duzy wydatek z klimy
- nie ma przeplywu powietrza przez chlodnice klimy, tego naturalnego, wynikajacego z ruchu pojazdu
- nie ma przeplywu powietrza wymuszonego (bo auto stoi w korku, a motor robi na wolnych obrotach)
wtedy - tak na chlopski rozum powinien sie włączać wentylator wspomagajacy klime, no nie?
a w Twoim rozwiązaniu przy zachowaniu ww założen... nie będzie się włączał![]()
bo woda w ukladzie bedzie za chłodna...
czyli w korkach i tak z palca
natomiast co do funkcji wspomagania glownego chłodzenia, hmmm... bez urazy - ale czy to nie przerost formy nad tresciaskoro nie masz zadnych problemow z temperaturą, a wiatrak tez nieco zasłania swiatło chłodnicy

Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
hmmm, to wskaż prosze luki w moim rozumowaniu, bo na razie skupileś sie na dowiedzeniu, że nie kumam i mam trudnosci w czytaniuAdamur4,2 pisze: Wybacz ale chyba masz problem z czytaniem z zrozumieniem… no i trochę teorii z termy tez by się przydało łyknąć ( ja akurat mam na odwrót za dożo teorii za mało praktyki) ale pisze tylko w tematach które sam przerabiałem i mam jakieś doświadczenie, czyli praktykę. Naturalnie bez urazy

robok rzępoli w harapuciu
wychodzi raczej na to, ze nie ożeniłeś żadnego tematu raczej... ponieważ:Adamur4,2 pisze:No właśnie, a ja ożeniłem 2 tematy na raz, .
wspomaganie klimy i tak bedziesz musial zapalć "z palca" (sama bedzie Ci sie włączać w nieodpowiednich momentach - moje argumenty powyzej)
a wspomaganie chłodzenia w takim wydaniu jest troche dyskusyjne, skoro sprawnie dzialajace wisko z wentylatorem nie da rady - to pchajacy wentylator pomoze w tym wypadku dodatkowo jak kadzidło pacjentowi po zgonie (a sam pisales, ze wisko masz prima sort - wentylator tez zakladam ze wszystkimi lopatkami)... w dodatku - jezeli przewidzimy błoto pochodzące z terenu - bedzie sie ono osadzalo na chłodnicy klimy
a wtedy pchanie powietrza przez dodatkowy wentylator na zaskorupiałą powierzchnie chłodnicy klimy pomoze tyle na chłodzenie chłodnicy głównej co i nic - nieprawdaż

ale wiem, wiem - terorii z termy powinienem łyknąć, bo sie nie znam

natomiast dyskutantowi zaleca sie nieco teorii z logiki ogólnej

robok rzępoli w harapuciu
Być może rzeczywiście…sebastian dziurdzik pisze:hmmm, to wskaż prosze luki w moim rozumowaniu, bo na razie skupileś sie na dowiedzeniu, że nie kumam i mam trudnosci w czytaniuAdamur4,2 pisze: Wybacz ale chyba masz problem z czytaniem z zrozumieniem… no i trochę teorii z termy tez by się przydało łyknąć ( ja akurat mam na odwrót za dożo teorii za mało praktyki) ale pisze tylko w tematach które sam przerabiałem i mam jakieś doświadczenie, czyli praktykę. Naturalnie bez urazy
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
Nie rozumie dlaczego twierdzisz że wymiana ciepła podczas stania w korkach zachodzi gorzej w chłodnicy klimy, a lepiej w chłodnicy z układu chłodzenia.sebastian dziurdzik pisze:wychodzi raczej na to, ze nie ożeniłeś żadnego tematu raczej... ponieważ:Adamur4,2 pisze:No właśnie, a ja ożeniłem 2 tematy na raz, .
wspomaganie klimy i tak bedziesz musial zapalć "z palca" (sama bedzie Ci sie włączać w nieodpowiednich momentach - moje argumenty powyzej)
a wspomaganie chłodzenia w takim wydaniu jest troche dyskusyjne, skoro sprawnie dzialajace wisko z wentylatorem nie da rady - to pchajacy wentylator pomoze w tym wypadku dodatkowo jak kadzidło pacjentowi po zgonie (a sam pisales, ze wisko masz prima sort - wentylator tez zakladam ze wszystkimi lopatkami)... w dodatku - jezeli przewidzimy błoto pochodzące z terenu - bedzie sie ono osadzalo na chłodnicy klimy
a wtedy pchanie powietrza przez dodatkowy wentylator na zaskorupiałą powierzchnie chłodnicy klimy pomoze tyle na chłodzenie chłodnicy głównej co i nic - nieprawdażwtedy bedzie bardziej istotny strumień powietrza od środka, tj. ssący od wentylatora głównego, wszak obydwie chłodnice są lekko odsunięte od siebie
ale wiem, wiem - terorii z termy powinienem łyknąć, bo sie nie znam![]()
natomiast dyskutantowi zaleca sie nieco teorii z logiki ogólnej
Moja instalacja została zrobiona na potrzeby mojego samochodu
Mój samochód podczas wolnej jazdy w korkach i w terenie grzeje się minimalnie, na oryginalnym wskaźniku tego nie zauważysz ale na tym który ja zamontowałem tak, dlaczego tak jest odpowiedziałem pośrednio w wcześniejszych postach.
Elektroniczny regulator daje mi możliwość bardzo precyzyjnego sterowania dodatkowym wiatrakiem
Czy ja gdzieś pisałem że boje się włączyć wentylator z palca, po to ten guzik sobie robiłem co by była taka możliwość
Mam taką prace że nie wiem co z nudów robić, staram się czyścić samochód po każdym wyjedzie, poza tym to wypady w teren są sporadyczne raczej lansujemy się po mieście.
Dyskusja na ile pomoże ten dodatkowy wentylator w chłodzeniu silnika mija się z celem, może nieznaczne ale na pewno nie zaszkodzi.
Nikogo nie zachęcam do naśladownictwa, ja i kilka osób od których zwaliłem poszczególne rozwiązania uważa że to ma sens i ja też tak myślę.
Na razie jeszcze nie mam 100% argumentów żeby się z Tobą nie zgodzić w niektórych kwestiach jak przyjdą cieplejsze dni to się wszystko okaże.
To jak rozmowa o rozmiarze kół albo o wyższości MT nikogo na siłę nie przekonasz.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
nie zamierzam Cie przekonywac - Twoje auto, zrobiłeś i maszAdamur4,2 pisze: To jak rozmowa o rozmiarze kół albo o wyższości MT nikogo na siłę nie przekonasz.
nie mniej jednak forum ma charakter ogólny i publiczny, czesciowo tez dydaktyczny - wiec zanim rzesze uzytkownikow rzuca sie powielać Twoje rozwiązanie usilowałem zaprezentować inny punkt widzenia
mój punkt widzenia mówi:
układ elektroniczny z czujnikiem z allegro jest b. funkcjonalny, dobry - a do tego tani (co sie rzdko zdarza) i chwała za zaprezentowanie go ludzkości w tym wątku
jednakowoz jest to uklad bardziej przydatny dla wariantu, gdzie wywalamy wiskozę i zastępujemy ja wiatrakiem (wiatrakami) elektrycznymi - moze to byc jeden dwubiegowy lub dwa obok siebie
btw mój kolega, bedący elektronikiem z zawodu i zamilowania, skonstruowal sobie taki uklad sterujacy dwoma wentylatorami na chłodnicy patrola, gdzie mozna osobno ustawiac temperature wlaczania pierwszego wentylatora i drugiego (w zaleznosci od potrzeb i widzimisie kierowcy), wszystko z tymi histerezami regulowanymi i tego typu wodotryskami, wszystko dziala jak nalezy i jest to po prostu pelen wypas (jezeli kto lubi tego typu kombinacje)
dalej bede twierdzil, ze wspomaganie wiskozy tym układem + pchajacy przez dwie chlodnice wentylator elektryczny ma umiarkowany sens
natomiast pchajacy wentylator jako wspomaganie klimy i ew. wspomaganie chlodzenia RATUNKOWE, włączane z palca - ma sens, i tak sobie zrobie
jako RATUNKOWE chodzenie rozumiem sytuacje, gdzie temperatura niebezpiecznie podchodzi po czerwone, a kierownik ma juz przed oczami tysiace zlotych wydane na spawanie glowicy, uszczelke, planowanie i te wszystkie atrakcje posiadacza rd28t

propos - kiedys chcialem podobny ratunkowy system wykonac w tojocie, wykorzystujac do niego seryjne spryskiwacze reflektorów


ale pomyslu nie wykonalem, bo po prostu... wymienilem chłodnice na nową, zrobioną pod wymiar, o mocniejszej konstrukcji i wiekszej wydajnosci - zapomnialem wtedy o jakichkolwiek sytuacjach kryzysowych związanych z temperaturą

robok rzępoli w harapuciu
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
witam , panowie z uwagą przeczytałem wasze posty i widzę, ze mam do czynienie z fachowcami jeśli chodzi o temperaturę silnika:), ja oczywiście jak połowa właścicieli GR-a i 75% jeżdżących w terenie ( z wyłączeniem tych mocno zmotanych) mam problemy z temperaturą, zastanawiam się nad patentami o których piszecie, ale i tak do końca nie jestem ich pewny, nasunęła mi się pewna myśl a mianowicie, miałem kiedyś starego mercedesa 123 bardzo wdzieczny samochód i tenże sprzęt miał tak proste, wszelkie rozwiązania, że aż strach, tam było bardzo proste rozwiązanie chłodzenia wentylatorem - na stałe - czy ktoś już tego próbował w GR-rze, jeśli tak, to prosze o jakieś informacje na ten temat, może wcale nie trzeba inwestować nawet niedużych pieniędzy, może po prostu wystarczy tą nieszczęsną wiskozę jakoś zrobić na stałe
pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość