problem - wskaźniki k160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Post autor: krzysdl » czw lut 21, 2008 7:49 pm

Marci pisze:na podszybiu obok kija od kierownicy masz przykrecone 2 przetwornice z 24v na 12v i tam na kabelkach są bezpieczniki szklane topikowe spr je bo zegary są zasilane z 12V oprócz woltomierza
Dzięki tego szukałem,

problem rozwiązany :)2 - zaśniedziały bezpiecznik i urwany 1 kabelek :D

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Post autor: marekw72 » pn kwie 21, 2008 4:11 pm

krzysdl pisze:
Marci pisze:na podszybiu obok kija od kierownicy masz przykrecone 2 przetwornice z 24v na 12v i tam na kabelkach są bezpieczniki szklane topikowe spr je bo zegary są zasilane z 12V oprócz woltomierza
Dzięki tego szukałem,

problem rozwiązany :)2 - zaśniedziały bezpiecznik i urwany 1 kabelek :D
Witam
Miałem bardzo podobny problem. Zgodnie z sugestiami wcześniejszych postów obejrzałem bezpieczniki i przewody dochodzące do przetwornic 24/12V.
W moim przypadku w tych miejscach było wszystko w porządku. Natomiast
na kostce przed przetwornicami brakowało 24V.
Dokładnie było jakieś 16 V - bez podłączenia zegarów
Kiedy podłączyłem zegary - miernik wskazywał 0V albo coś koło 8 V.
Po prostu cuda.
Tymczasowo przeciągnąłem przewód z nowym napięciem
24V stary wypiąłem z kostki. To rozwiązanie nie podoba mi się ale nie mogłem ze schematu odczytać skąd to "STARE' 24V się bierze :).
Rozwiązanie na razie działa !

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » pn kwie 21, 2008 9:34 pm

u mnie problem powrócił jak bumerang po 3 miesiacach spokoju

te przetwornice sa cale, nic w nich nie popalone, kostki laczace tez wygladaja ok, i dalej nie wiem czemu raz jest a raz nie ma wskazan
czary z prądem
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Post autor: marekw72 » wt kwie 22, 2008 5:29 am

MaciekK pisze:u mnie problem powrócił jak bumerang po 3 miesiacach spokoju

te przetwornice są cale, nic w nich nie popalone, kostki laczace tez wygladaja ok, i dalej nie wiem czemu raz jest a raz nie ma wskazan
czary z prądem
Tak właśnie było u mnie. Rozepnij kostkę łączącą wiązkę przewodów z przetwornicami. Sprawdź miernikiem napęcie IN (na żrółtym przewodzie , u mnie były to wartośćo 0 lub 8 lub 16V) powinno być 24 V. To ono jest później zmniejszane do 12V. Można też sprawdzić nie rozpinająć kostki. Sprawdź napięcia pomiedzy przewodami: czarny (masa) i pozostałymi.
Powinno być co najmniej jedno 24V(IN) i dwa razy 12V(OUT). Testy wykonujemy przy włączonej stacyjce :). Moja k160 jest trochę kombinowana, ponieważ buda jest od 260 i nie które elementy są dorabiane. szczególnie w zakresie instalacji elektrycznej :).
Przed połączeniem nowego przewodu miałem takie właśnie objawy.
Raz działało, częściej nie.
W najbliższym czasie będę starał sie usunąć inną ciekawą przypadłość
instalacji mojej 160-ki. tzn :
Jak włączam swiatła "długie" to gaśnie podświetlenie zegarów :).
ale to już nie takie męczące jak brak wskazań temperatury silnika.

pzr
marekw

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Post autor: marekw72 » pn maja 05, 2008 7:38 pm

marekw72 pisze:
MaciekK pisze:u mnie problem powrócił jak bumerang po 3 miesiacach spokoju

te przetwornice są cale, nic w nich nie popalone, kostki laczace tez wygladaja ok, i dalej nie wiem czemu raz jest a raz nie ma wskazan
czary z prądem
Tak właśnie było u mnie. Rozepnij kostkę łączącą wiązkę przewodów z przetwornicami. Sprawdź miernikiem napęcie IN (na żrółtym przewodzie , u mnie były to wartośćo 0 lub 8 lub 16V) powinno być 24 V. To ono jest później zmniejszane do 12V. Można też sprawdzić nie rozpinająć kostki. Sprawdź napięcia pomiedzy przewodami: czarny (masa) i pozostałymi.
Powinno być co najmniej jedno 24V(IN) i dwa razy 12V(OUT). Testy wykonujemy przy włączonej stacyjce :). Moja k160 jest trochę kombinowana, ponieważ buda jest od 260 i nie które elementy są dorabiane. szczególnie w zakresie instalacji elektrycznej :).
Przed połączeniem nowego przewodu miałem takie właśnie objawy.
Raz działało, częściej nie.
W najbliższym czasie będę starał sie usunąć inną ciekawą przypadłość
instalacji mojej 160-ki. tzn :
Jak włączam swiatła "długie" to gaśnie podświetlenie zegarów :).
ale to już nie takie męczące jak brak wskazań temperatury silnika.

pzr
marekw
Znalazłem ostatecznie przyczynę dziwnego napięcia. Zródło problemu tkwiło w przekaźniku (u mnie ) zlokalizowanym w komorze silnika.
marekw

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: Talib » wt lut 10, 2009 10:01 pm

a może ktoś ma pomysł co może być przyczyną bardzo powolnej reakcji wskaźników?
chodzi o wskaźnik paliwa, tmp, i ciśnienia. Dajmy na to po przekręceniu kluczyka, na wskazówkę od paliwa trzeba poczekać ok 7-10 sekund aż osiągnie oczekiwane położenie. (przy połowie baku paliwa)
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: Didymos » wt lut 10, 2009 10:13 pm

U mnie jest podobnie, może nie 10s, ale szczególnie paliwo wolno się budzi, muszę sprawdzić jak jest w autobusie braciaka.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: Talib » wt lut 10, 2009 10:24 pm

jeśli możesz to zaglądnij do barciaka :)2
ja jutro zadzwonię do kumpla i sprawdzimy czy w tym wieku to norma :)21
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: marekw72 » wt lut 10, 2009 11:05 pm

Talib pisze:a może ktoś ma pomysł co może być przyczyną bardzo powolnej reakcji wskaźników?
chodzi o wskaźnik paliwa, tmp, i ciśnienia. Dajmy na to po przekręceniu kluczyka, na wskazówkę od paliwa trzeba poczekać ok 7-10 sekund aż osiągnie oczekiwane położenie. (przy połowie baku paliwa)
U mnie ( piszę z pamięci)
- temp. baardzo wolno :) przy zimnym silniku w miarę nagrzewania wskazówka "wstaje"
potem od załączenia zapłonu około 1-2 s
- ciśnienie 1-2 s
- Voltomierz około 10 s - taka jego budowa
- paliwo - uszkodzone :"stoi" cały czas w jednej pozycji :)
- wskaźnik czasu (RTC) normalnie: mała wskazówka rusza się wolno
duża szybciej.:)
- prędkościomierz : jak z górki to szybciej jak pod górkę to wolniej :)

I poważnie : gdyby będę przy swoim aucie to sprawdzę i napiszę "czasy wstawania" co do sekundy
ale to za jakieś 2 tygodnie. Chyba, że pilna sprawa to mogę zadzwonić do kolegi to sprawdzi (jak aku
nie padły :))

marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: N2O » wt lut 10, 2009 11:17 pm

voltomierz 10 s ?
u mnie wstaje w ułamku sekundy jak tylko stacyjkę przekręcę :)21
paliwo nie działa(urwał się kabelek przy zbiorniku), zegar ciśnienia oleju nie działa, temperatura silnika obecnie nie działa - poprzedni właściciel zmotał swoją instalację na dwóch alternatorach 24V i 12V, i ten na 12V czasami działa :lol:
Prędkościomierz działa do 120km/h :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: marekw72 » śr lut 11, 2009 7:22 am

N2O pisze:voltomierz 10 s ?
Wstaje może i szybciej ale stabilizuje swoje wskazanie na wartości 28-30V po około 10S
Ten wskaźnik ma nietypową (jak dla mnie) budowę.



marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: Didymos » śr lut 11, 2009 7:21 pm

U mnie voltomierz idzie od razu, paliwo i olej wyraźnie wolniej, na temp. nie zwróciłem uwagi. Do wskaźnika oleju mam podpięty czujnik od kontrolki, czyli max na zgaszonym zero podczas pracy :)21 U braciaka wskaźniki wstają dużo szybciej, ale jego autobus jest sporo młodszy i mniej zmęczony :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: janusz k160 » śr lut 11, 2009 8:27 pm

U mnie padał wskaźnik paliwa-co jakiś czas wskazywał 0-powód był prozaiczny-buda dotykała ramy-po włożeniu dystansów z erthalonu jak ręką odjął-może większość problemów bierze się z braku gum pod budą-sprawdźcie :)2 :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: N2O » śr lut 11, 2009 8:45 pm

Niemożliwe - prędzej kable przy zbiorniku gdzieś dotykały - masa dla budy i ramy jest wspólna :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: janusz k160 » śr lut 11, 2009 8:50 pm

W każym razie problem zniknął :)2
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość