Dzięki tego szukałem,Marci pisze:na podszybiu obok kija od kierownicy masz przykrecone 2 przetwornice z 24v na 12v i tam na kabelkach są bezpieczniki szklane topikowe spr je bo zegary są zasilane z 12V oprócz woltomierza
problem rozwiązany


Moderator: Kosiarz
Witamkrzysdl pisze:Dzięki tego szukałem,Marci pisze:na podszybiu obok kija od kierownicy masz przykrecone 2 przetwornice z 24v na 12v i tam na kabelkach są bezpieczniki szklane topikowe spr je bo zegary są zasilane z 12V oprócz woltomierza
problem rozwiązany- zaśniedziały bezpiecznik i urwany 1 kabelek
Tak właśnie było u mnie. Rozepnij kostkę łączącą wiązkę przewodów z przetwornicami. Sprawdź miernikiem napęcie IN (na żrółtym przewodzie , u mnie były to wartośćo 0 lub 8 lub 16V) powinno być 24 V. To ono jest później zmniejszane do 12V. Można też sprawdzić nie rozpinająć kostki. Sprawdź napięcia pomiedzy przewodami: czarny (masa) i pozostałymi.MaciekK pisze:u mnie problem powrócił jak bumerang po 3 miesiacach spokoju
te przetwornice są cale, nic w nich nie popalone, kostki laczace tez wygladaja ok, i dalej nie wiem czemu raz jest a raz nie ma wskazan
czary z prądem
Znalazłem ostatecznie przyczynę dziwnego napięcia. Zródło problemu tkwiło w przekaźniku (u mnie ) zlokalizowanym w komorze silnika.marekw72 pisze:Tak właśnie było u mnie. Rozepnij kostkę łączącą wiązkę przewodów z przetwornicami. Sprawdź miernikiem napęcie IN (na żrółtym przewodzie , u mnie były to wartośćo 0 lub 8 lub 16V) powinno być 24 V. To ono jest później zmniejszane do 12V. Można też sprawdzić nie rozpinająć kostki. Sprawdź napięcia pomiedzy przewodami: czarny (masa) i pozostałymi.MaciekK pisze:u mnie problem powrócił jak bumerang po 3 miesiacach spokoju
te przetwornice są cale, nic w nich nie popalone, kostki laczace tez wygladaja ok, i dalej nie wiem czemu raz jest a raz nie ma wskazan
czary z prądem
Powinno być co najmniej jedno 24V(IN) i dwa razy 12V(OUT). Testy wykonujemy przy włączonej stacyjce. Moja k160 jest trochę kombinowana, ponieważ buda jest od 260 i nie które elementy są dorabiane. szczególnie w zakresie instalacji elektrycznej
.
Przed połączeniem nowego przewodu miałem takie właśnie objawy.
Raz działało, częściej nie.
W najbliższym czasie będę starał sie usunąć inną ciekawą przypadłość
instalacji mojej 160-ki. tzn :
Jak włączam swiatła "długie" to gaśnie podświetlenie zegarów.
ale to już nie takie męczące jak brak wskazań temperatury silnika.
pzr
marekw
U mnie ( piszę z pamięci)Talib pisze:a może ktoś ma pomysł co może być przyczyną bardzo powolnej reakcji wskaźników?
chodzi o wskaźnik paliwa, tmp, i ciśnienia. Dajmy na to po przekręceniu kluczyka, na wskazówkę od paliwa trzeba poczekać ok 7-10 sekund aż osiągnie oczekiwane położenie. (przy połowie baku paliwa)
Wstaje może i szybciej ale stabilizuje swoje wskazanie na wartości 28-30V po około 10SN2O pisze:voltomierz 10 s ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość