SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Moderator: Kosiarz
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
zakładając , że robię to pierwszy raz i nie mam doświadczenia , gdzie to komuś zlecić , bo kurw...a budując zmotę mam tyle tematów do ogarnięcia (nie chcąc czekać 5 lat jak warsztat skończy sam to ogarniać) , że nie chcę wszystkiego wymyślać.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
to może zapytac tych co juz cos takiego robili, ktos na forum tu sie chwalił ze gdzieś to robił
Czwarte serce 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
pixel ma do sprzedania , udeż do niego , po co kombinować masz gotowca po blacharce i swieżo zmotany , jeszcze nie katowany .
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
u mnie rurka się spawa , z patrola to nic tam nie będzie , tak tylko się pod temat podpiąłem
bo ten sam piecyk zaszczepiłem + manual 6 i sprzęgło właśnie muszę zamówić. Rozdzieliłem stadko i do błota buduję glebogryzarkę , szkoda mi seryjne auta tak kaleczyć. Nawet pierwszego uaza sobie w pełny oryginał przywracam
(nie zajebliwy był skur...wysyn)


Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
jak zgłebiałem temat na forum bmw, to trafiłem na zdjęcia dwumasa "przestrzelonego" śrubami i skręcony na sztywno.
ale wydaje mi się że wtedy trzeba zrobic tarczę z tłumikem drgań skrętnych - jak w jednomasowych kołach.
ale wydaje mi się że wtedy trzeba zrobic tarczę z tłumikem drgań skrętnych - jak w jednomasowych kołach.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Czesc,pilmar pisze:jak zgłebiałem temat na forum bmw, to trafiłem na zdjęcia dwumasa "przestrzelonego" śrubami i skręcony na sztywno.
ale wydaje mi się że wtedy trzeba zrobic tarczę z tłumikem drgań skrętnych - jak w jednomasowych kołach.
mozna tak:
jezeli komplet silnik skrzynia BMW to moze poszukac kolo + docisk+ tarcza od jakiejs manualnej mocnej serii 5.
Nie wiem czy rozstaw otworow bedzie pasowal ale mozna sie zainteresowac, BMW jest w pewnych kwestiach dosc uniwersalne.
Do M60 w kompletach chyba byly tylko automaty.
jezeli silnik BMW i skrzynia Nissan to motac koronke od Beemki i kolo zamachowe Nissan + komplet sprzegla tez od Nissana.
Tak mam i dziala juz od wielu dziesiatek kkm.
Nie mam spieku, a i warto dolozyc druga sprezyne w docisku.
Pozdr.
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Czy jak mam silnik 4.0 i jest skrzynia automat
;/ chce kupić skrzynie manułal ale sa tylko od 3.0 litrówek czy taka skrzynia podejdzie do 4.0
?? Od czego wtedy koło i sprzęgło założyć ?
pzdr



pzdr

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
od 3.0 podejdzie pod warunkiem że to będzie 3.0 V8.
Rzędowa odpada.
Rzędowa odpada.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Mam kolegę w Olzie, który właśnie mota Y60 z BMW (stare, dobre 4,0 z 740-stki). Efekt końcowy jest nie do przewidzenia
, ale o ile pamietam to zrezygnował z prób pożenienia tego silnika z innymi skrzyniami niż BMW....
Jak już koledzy podpowiadali w trzeciej odpowiedzi temat był rozwijany na początku roku, ale zapraszam na prywata to sobie zadzwonisz i może posuniesz sprawę dalej.
A tak na marginesie: już kupiłeś tą bejcę czy dopiero planujesz? Mam wrażenie, że jak sobie zrobisz bilans to Ci się odechce.
Spróbuj z V8 dieslem 6,5 z turbiną. Jest teraz tego złomu w GMC i innych amerykanach z 80-90-tych.
Wystarczy zamówić flanszę z całym kitem za jakieś 2-3 tys złotych. Silnik wchodzi bez przerówbek komory. Masz 280 KM i 550 niutonków. Skrzynka żeliwna z 4,2TD zostaje - masz oryginalny napęd bez kombinacji z transmisją, PTO itp.
firma MARKSADAPTERS ma dilerów w EU i możesz wszystko załatwić bez wydzwaniania po nocach na antypody.
Podaję stronkę:http://www.marks4wd.com/projects/6_5_GQ_project.htm
może ktoś skorzysta.
pozdrawiam patrolowców

Jak już koledzy podpowiadali w trzeciej odpowiedzi temat był rozwijany na początku roku, ale zapraszam na prywata to sobie zadzwonisz i może posuniesz sprawę dalej.

A tak na marginesie: już kupiłeś tą bejcę czy dopiero planujesz? Mam wrażenie, że jak sobie zrobisz bilans to Ci się odechce.
Spróbuj z V8 dieslem 6,5 z turbiną. Jest teraz tego złomu w GMC i innych amerykanach z 80-90-tych.
Wystarczy zamówić flanszę z całym kitem za jakieś 2-3 tys złotych. Silnik wchodzi bez przerówbek komory. Masz 280 KM i 550 niutonków. Skrzynka żeliwna z 4,2TD zostaje - masz oryginalny napęd bez kombinacji z transmisją, PTO itp.

firma MARKSADAPTERS ma dilerów w EU i możesz wszystko załatwić bez wydzwaniania po nocach na antypody.
Podaję stronkę:http://www.marks4wd.com/projects/6_5_GQ_project.htm
może ktoś skorzysta.

pozdrawiam patrolowców
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Jak finanse Cię zbytnio nie ograniczają to zamów cały zestawik sprzęgła w stanach. Będziesz miał problem "z głowy". Te przeróbki dwumasu były przerabiane 2-3 lata temu w 2 najlepszych zakładach robiących sprzęgła w Polsce i kiepsko to wyszło.9mm pisze:u mnie rurka się spawa , z patrola to nic tam nie będzie , tak tylko się pod temat podpiąłembo ten sam piecyk zaszczepiłem + manual 6 i sprzęgło właśnie muszę zamówić. Rozdzieliłem stadko i do błota buduję glebogryzarkę , szkoda mi seryjne auta tak kaleczyć. Nawet pierwszego uaza sobie w pełny oryginał przywracam
(nie zajebliwy był skur...wysyn)
Poczytaj temat o aucie Kufla i jak będziesz miał pytania to wal na priva bo nie zawsze czytam wszystkie wypociny z forum.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
z Dominikiem kuflowym gadałem , i na razie do testów założyłem oryginalne sprzęgło od bmw (240 mm średnicy). Oni też jeszcze szukają optymalnego rozwiązania.Mam wolne mosty (1:7,55) może będzie robić. Zimą będziemy testować , żeby przed sezonem coś opracować. Jest pomysł , który Dominik rzeźbi (może zadziała) , ale to z nim trzeba gadać , ja tam tajników obcej kuchni sprzedawał nie będę
. Zestawy z hameryki chętnie bym też obejrzał. Przepraszam jeśli coś popiredoli.łem ,ale po drugim tygodniu spędzonym w garażu , testuję właśnie w celach relaksacyjnych własnejrobotybimberek , który zaskoczył mnie swą mocą
.


Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a i będą cztery części z patrola ,dwa wahacze , przekładnia i tylna nagrzewnica z longa , tak , że mogę temat w dziale nissana utrzymać 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
To mnie teraz podłamaliście bo buduję właśnie zmotę 4,0 BMW z dwumasem ale skzynię daję sprinterowską bo wolniejsza.
Boję się o ten dwumas. Aż tak bardzo nawala?
Boję się o ten dwumas. Aż tak bardzo nawala?
- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Rozmawiałem z gościem co upakował do silnika 4.0 BMW skrzynie od forda transita podobno robi kozacko jeszcze się nic nie psuje a senon już minął i nawet z reduktora nie musi zapinać 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
potwierdzam , skrzynka z LR sprzęgło transit (podobno pasi) i chłopaki dobrze pedałują a zestaw trzymie
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a orientuję się ktoś, czy pompa olejowa z BMW M62B44 ( 4,4) podejdzie do M60 (4,0) ?
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
pilmar pisze:a orientuję się ktoś, czy pompa olejowa z BMW M62B44 ( 4,4) podejdzie do M60 (4,0) ?
M60
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=30
M62 z ostatniej produkcji
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=30
Wygląda, że podejdzie w M60 lubiła się pompa odkręcić. Do M60 polecam manual 6 biegowy dobra skrzynia
y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
wczoraj zdjąłem miskę w M60, w której leżało 3 śruby skręcające pompę, oraz dwie mocujące....
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
A czy przerobienie na suchą miskę wymaga dużych nakładów finansowo czasowych? Co trzeba przerobić? Czy to jest kwestia jedynie dodania pompy oleju czy jak? Ktoś w ogóle u nas tego próbował? .... koncepcja brzmi kusząco i ma same zalety w offroadzie.
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
na przykład przechyły
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Sucha miska to se może i do góry nogami pracować ... poza tym .. nic od spodu nie wystaje 

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
U mnie wyglądało to tak jak na fotkach, wykonawca Paweł Majka ( żeby nie było że japilmar pisze:wczoraj zdjąłem miskę w M60, w której leżało 3 śruby skręcające pompę, oraz dwie mocujące....
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?

obecnie jest trochę inaczej ale nie mam zdjęć.
To że pompa się odkręca i rozkręca to "normalne" że tak powiem.
lekiem jest skręcenie na coś typu loctite w momencie jeszcze przed jak pompa całkiem się odkręci

Pozdr.
Andrzej


Patrol Y60 V8 long 1990r.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Loctite załatwi sprawę ze śrubami w pompie, sprawdziłem patent i sprawdzam przy każdej wymianie oleju jak narazie 

y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
dzięki za zdjęcia.Grzywacki pisze:U mnie wyglądało to tak jak na fotkach, wykonawca Paweł Majka ( żeby nie było że japilmar pisze:wczoraj zdjąłem miskę w M60, w której leżało 3 śruby skręcające pompę, oraz dwie mocujące....
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?)
obecnie jest trochę inaczej ale nie mam zdjęć.
To że pompa się odkręca i rozkręca to "normalne" że tak powiem.
lekiem jest skręcenie na coś typu loctite w momencie jeszcze przed jak pompa całkiem się odkręci
Pozdr.
Andrzej
A wiesz może które piny we wtyczce od skrzyni automatycznej trzewa zmostkowac, aby ECU silnika miał sygnał pracy skrzyni w pozycji "N" lub "P" ?
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Może w czymś pomoże.
Pin kompa skrzyni/Pin elementu z którym jest połączony
Pin 2 - Kickdown/ Komp EML Pin 20
Pin 4 - Tryb S / Komp EML Pin 52
Pin 5 - masa
Pin 10 - Tryb E / Przełącznik trybu pracy Pin 6
Pin 12 - Diagnostyka
Pin 13 - Diagnostyka
Pin 14 tryb E / Zegary Pin 8 biała wtyczka
Pin 15 - Tryb M / Przełącznik trybu pracy Pin 2, Zegary Pin 9 biała wtyczka
Pin 18 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 8 (sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,R,1,2), zegary Pin 5 biała wtyczka
Pin 19 - masa
Pin 24 - Informacja o obciążeniu silnika/ Motronic x2 Pin 64
Pin 25 - Lockup/ Motronic x2 Pin 63
Pin 28 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 3 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,N ) zegary Pin 4 biała wtyczka
Pin 29 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 2 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji N,1,3 ) zegary Pin 6 biała wtyczka
Pin 30 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 4 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji R,D ) zegary Pin 1 biała wtyczka
Pin 32 - Położenie przepustnicy/ Komp EML Pin 23, Komp ABS Pin 14
Pin 1 Pozycjonera - zasilanie.
Zapożyczone z forum BMW kiedyś z tym walczyłem.
Pin kompa skrzyni/Pin elementu z którym jest połączony
Pin 2 - Kickdown/ Komp EML Pin 20
Pin 4 - Tryb S / Komp EML Pin 52
Pin 5 - masa
Pin 10 - Tryb E / Przełącznik trybu pracy Pin 6
Pin 12 - Diagnostyka
Pin 13 - Diagnostyka
Pin 14 tryb E / Zegary Pin 8 biała wtyczka
Pin 15 - Tryb M / Przełącznik trybu pracy Pin 2, Zegary Pin 9 biała wtyczka
Pin 18 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 8 (sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,R,1,2), zegary Pin 5 biała wtyczka
Pin 19 - masa
Pin 24 - Informacja o obciążeniu silnika/ Motronic x2 Pin 64
Pin 25 - Lockup/ Motronic x2 Pin 63
Pin 28 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 3 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,N ) zegary Pin 4 biała wtyczka
Pin 29 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 2 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji N,1,3 ) zegary Pin 6 biała wtyczka
Pin 30 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 4 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji R,D ) zegary Pin 1 biała wtyczka
Pin 32 - Położenie przepustnicy/ Komp EML Pin 23, Komp ABS Pin 14
Pin 1 Pozycjonera - zasilanie.
Zapożyczone z forum BMW kiedyś z tym walczyłem.
y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości