SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » śr sie 12, 2009 2:30 pm

zakładając , że robię to pierwszy raz i nie mam doświadczenia , gdzie to komuś zlecić , bo kurw...a budując zmotę mam tyle tematów do ogarnięcia (nie chcąc czekać 5 lat jak warsztat skończy sam to ogarniać) , że nie chcę wszystkiego wymyślać.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » śr sie 12, 2009 3:21 pm

to może zapytac tych co juz cos takiego robili, ktos na forum tu sie chwalił ze gdzieś to robił
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: anatol » śr sie 12, 2009 7:15 pm

pixel ma do sprzedania , udeż do niego , po co kombinować masz gotowca po blacharce i swieżo zmotany , jeszcze nie katowany .

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » czw sie 13, 2009 12:45 am

u mnie rurka się spawa , z patrola to nic tam nie będzie , tak tylko się pod temat podpiąłem 8) bo ten sam piecyk zaszczepiłem + manual 6 i sprzęgło właśnie muszę zamówić. Rozdzieliłem stadko i do błota buduję glebogryzarkę , szkoda mi seryjne auta tak kaleczyć. Nawet pierwszego uaza sobie w pełny oryginał przywracam 8) (nie zajebliwy był skur...wysyn)

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » czw sie 13, 2009 11:17 am

jak zgłebiałem temat na forum bmw, to trafiłem na zdjęcia dwumasa "przestrzelonego" śrubami i skręcony na sztywno.
ale wydaje mi się że wtedy trzeba zrobic tarczę z tłumikem drgań skrętnych - jak w jednomasowych kołach.

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Grzywacki » czw sie 13, 2009 11:52 am

pilmar pisze:jak zgłebiałem temat na forum bmw, to trafiłem na zdjęcia dwumasa "przestrzelonego" śrubami i skręcony na sztywno.
ale wydaje mi się że wtedy trzeba zrobic tarczę z tłumikem drgań skrętnych - jak w jednomasowych kołach.
Czesc,
mozna tak:
jezeli komplet silnik skrzynia BMW to moze poszukac kolo + docisk+ tarcza od jakiejs manualnej mocnej serii 5.
Nie wiem czy rozstaw otworow bedzie pasowal ale mozna sie zainteresowac, BMW jest w pewnych kwestiach dosc uniwersalne.
Do M60 w kompletach chyba byly tylko automaty.

jezeli silnik BMW i skrzynia Nissan to motac koronke od Beemki i kolo zamachowe Nissan + komplet sprzegla tez od Nissana.
Tak mam i dziala juz od wielu dziesiatek kkm.
Nie mam spieku, a i warto dolozyc druga sprezyne w docisku.

Pozdr.
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.

kubas1994
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:02 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: kubas1994 » czw paź 15, 2009 6:35 pm

Czy jak mam silnik 4.0 i jest skrzynia automat :cry: ;/ chce kupić skrzynie manułal ale sa tylko od 3.0 litrówek czy taka skrzynia podejdzie do 4.0 :)21 ???? Od czego wtedy koło i sprzęgło założyć ?



pzdr :)21

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » czw paź 15, 2009 8:41 pm

od 3.0 podejdzie pod warunkiem że to będzie 3.0 V8.
Rzędowa odpada.

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Starck » ndz paź 18, 2009 8:15 pm

Mam kolegę w Olzie, który właśnie mota Y60 z BMW (stare, dobre 4,0 z 740-stki). Efekt końcowy jest nie do przewidzenia :wink: , ale o ile pamietam to zrezygnował z prób pożenienia tego silnika z innymi skrzyniami niż BMW....
Jak już koledzy podpowiadali w trzeciej odpowiedzi temat był rozwijany na początku roku, ale zapraszam na prywata to sobie zadzwonisz i może posuniesz sprawę dalej. :)2

A tak na marginesie: już kupiłeś tą bejcę czy dopiero planujesz? Mam wrażenie, że jak sobie zrobisz bilans to Ci się odechce.
Spróbuj z V8 dieslem 6,5 z turbiną. Jest teraz tego złomu w GMC i innych amerykanach z 80-90-tych.
Wystarczy zamówić flanszę z całym kitem za jakieś 2-3 tys złotych. Silnik wchodzi bez przerówbek komory. Masz 280 KM i 550 niutonków. Skrzynka żeliwna z 4,2TD zostaje - masz oryginalny napęd bez kombinacji z transmisją, PTO itp. :)12

firma MARKSADAPTERS ma dilerów w EU i możesz wszystko załatwić bez wydzwaniania po nocach na antypody.
Podaję stronkę:http://www.marks4wd.com/projects/6_5_GQ_project.htm
może ktoś skorzysta. :D

pozdrawiam patrolowców
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: AdAm » ndz paź 18, 2009 10:13 pm

9mm pisze:u mnie rurka się spawa , z patrola to nic tam nie będzie , tak tylko się pod temat podpiąłem 8) bo ten sam piecyk zaszczepiłem + manual 6 i sprzęgło właśnie muszę zamówić. Rozdzieliłem stadko i do błota buduję glebogryzarkę , szkoda mi seryjne auta tak kaleczyć. Nawet pierwszego uaza sobie w pełny oryginał przywracam 8) (nie zajebliwy był skur...wysyn)
Jak finanse Cię zbytnio nie ograniczają to zamów cały zestawik sprzęgła w stanach. Będziesz miał problem "z głowy". Te przeróbki dwumasu były przerabiane 2-3 lata temu w 2 najlepszych zakładach robiących sprzęgła w Polsce i kiepsko to wyszło.
Poczytaj temat o aucie Kufla i jak będziesz miał pytania to wal na priva bo nie zawsze czytam wszystkie wypociny z forum.

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » pn paź 19, 2009 12:55 am

z Dominikiem kuflowym gadałem , i na razie do testów założyłem oryginalne sprzęgło od bmw (240 mm średnicy). Oni też jeszcze szukają optymalnego rozwiązania.Mam wolne mosty (1:7,55) może będzie robić. Zimą będziemy testować , żeby przed sezonem coś opracować. Jest pomysł , który Dominik rzeźbi (może zadziała) , ale to z nim trzeba gadać , ja tam tajników obcej kuchni sprzedawał nie będę 8). Zestawy z hameryki chętnie bym też obejrzał. Przepraszam jeśli coś popiredoli.łem ,ale po drugim tygodniu spędzonym w garażu , testuję właśnie w celach relaksacyjnych własnejrobotybimberek , który zaskoczył mnie swą mocą 8).

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » pn paź 19, 2009 12:58 am

a i będą cztery części z patrola ,dwa wahacze , przekładnia i tylna nagrzewnica z longa , tak , że mogę temat w dziale nissana utrzymać :lol:

Awatar użytkownika
kamill00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 08, 2007 5:22 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: kamill00 » wt paź 20, 2009 9:06 pm

To mnie teraz podłamaliście bo buduję właśnie zmotę 4,0 BMW z dwumasem ale skzynię daję sprinterowską bo wolniejsza.
Boję się o ten dwumas. Aż tak bardzo nawala?

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: wskodziana » wt paź 20, 2009 11:24 pm

Rozmawiałem z gościem co upakował do silnika 4.0 BMW skrzynie od forda transita podobno robi kozacko jeszcze się nic nie psuje a senon już minął i nawet z reduktora nie musi zapinać :D

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » śr paź 21, 2009 8:11 am

potwierdzam , skrzynka z LR sprzęgło transit (podobno pasi) i chłopaki dobrze pedałują a zestaw trzymie

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » wt lut 01, 2011 11:24 am

a orientuję się ktoś, czy pompa olejowa z BMW M62B44 ( 4,4) podejdzie do M60 (4,0) ?

Awatar użytkownika
pio999
Posty: 358
Rejestracja: pt lis 07, 2008 4:06 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pio999 » wt lut 01, 2011 2:08 pm

pilmar pisze:a orientuję się ktoś, czy pompa olejowa z BMW M62B44 ( 4,4) podejdzie do M60 (4,0) ?

M60
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=30

M62 z ostatniej produkcji
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=30

Wygląda, że podejdzie w M60 lubiła się pompa odkręcić. Do M60 polecam manual 6 biegowy dobra skrzynia
y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » wt lut 01, 2011 2:32 pm

wczoraj zdjąłem miskę w M60, w której leżało 3 śruby skręcające pompę, oraz dwie mocujące....
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Maqlinka » wt lut 01, 2011 2:38 pm

A czy przerobienie na suchą miskę wymaga dużych nakładów finansowo czasowych? Co trzeba przerobić? Czy to jest kwestia jedynie dodania pompy oleju czy jak? Ktoś w ogóle u nas tego próbował? .... koncepcja brzmi kusząco i ma same zalety w offroadzie.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Mroczny » wt lut 01, 2011 2:46 pm

na przykład przechyły

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Maqlinka » wt lut 01, 2011 2:49 pm

Sucha miska to se może i do góry nogami pracować ... poza tym .. nic od spodu nie wystaje :)2
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Grzywacki » śr lut 02, 2011 9:28 am

pilmar pisze:wczoraj zdjąłem miskę w M60, w której leżało 3 śruby skręcające pompę, oraz dwie mocujące....
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?
U mnie wyglądało to tak jak na fotkach, wykonawca Paweł Majka ( żeby nie było że ja :D )
obecnie jest trochę inaczej ale nie mam zdjęć.
To że pompa się odkręca i rozkręca to "normalne" że tak powiem.
lekiem jest skręcenie na coś typu loctite w momencie jeszcze przed jak pompa całkiem się odkręci ;)

Pozdr.
Andrzej

Obrazek


Obrazek
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
pio999
Posty: 358
Rejestracja: pt lis 07, 2008 4:06 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pio999 » śr lut 02, 2011 10:41 am

Loctite załatwi sprawę ze śrubami w pompie, sprawdziłem patent i sprawdzam przy każdej wymianie oleju jak narazie :)2
y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » śr lut 02, 2011 11:42 am

Grzywacki pisze:
pilmar pisze:wczoraj zdjąłem miskę w M60, w której leżało 3 śruby skręcające pompę, oraz dwie mocujące....
Ma ktoś jakiś pomysł na przeróbkę smoka pod głębszą miskę?
U mnie wyglądało to tak jak na fotkach, wykonawca Paweł Majka ( żeby nie było że ja :D )
obecnie jest trochę inaczej ale nie mam zdjęć.
To że pompa się odkręca i rozkręca to "normalne" że tak powiem.
lekiem jest skręcenie na coś typu loctite w momencie jeszcze przed jak pompa całkiem się odkręci ;)

Pozdr.
Andrzej
dzięki za zdjęcia.
A wiesz może które piny we wtyczce od skrzyni automatycznej trzewa zmostkowac, aby ECU silnika miał sygnał pracy skrzyni w pozycji "N" lub "P" ?

Awatar użytkownika
pio999
Posty: 358
Rejestracja: pt lis 07, 2008 4:06 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pio999 » śr lut 02, 2011 11:56 am

Może w czymś pomoże.

Pin kompa skrzyni/Pin elementu z którym jest połączony

Pin 2 - Kickdown/ Komp EML Pin 20
Pin 4 - Tryb S / Komp EML Pin 52
Pin 5 - masa
Pin 10 - Tryb E / Przełącznik trybu pracy Pin 6
Pin 12 - Diagnostyka
Pin 13 - Diagnostyka
Pin 14 tryb E / Zegary Pin 8 biała wtyczka
Pin 15 - Tryb M / Przełącznik trybu pracy Pin 2, Zegary Pin 9 biała wtyczka
Pin 18 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 8 (sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,R,1,2), zegary Pin 5 biała wtyczka
Pin 19 - masa
Pin 24 - Informacja o obciążeniu silnika/ Motronic x2 Pin 64
Pin 25 - Lockup/ Motronic x2 Pin 63
Pin 28 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 3 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,N ) zegary Pin 4 biała wtyczka
Pin 29 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 2 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji N,1,3 ) zegary Pin 6 biała wtyczka
Pin 30 - Informacja o położeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 4 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji R,D ) zegary Pin 1 biała wtyczka
Pin 32 - Położenie przepustnicy/ Komp EML Pin 23, Komp ABS Pin 14

Pin 1 Pozycjonera - zasilanie.

Zapożyczone z forum BMW kiedyś z tym walczyłem.
y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości