REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » pt gru 25, 2015 5:22 pm

miastek pisze:
trochim pisze:powinno to wyglądać tak

ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon :)2

Co za bzdury!!!
Człowieku nigdy nie ustawiałeś zapłonu w RD28T skoro takie głupoty wypisujesz.

Po pierwsze w tym silniku są osobne oznaczenia do ustawiania rozrządu i osobne do zapłonu.
Po drugie nie cofa się silnika.
Po trzecie po samym ustawieniu pompy tak aby zegar pokazał to co chcemy nie oznacza że jest ok bo ponownym przekręceniu silnikiem może się okazać że trzeba skorygować ustawienie.

Instrukcja wygląda następująco:
1. Wkręcamy czujnik zegarowy w pompę.
2. Ustawiamy silnik na znaki rozrządu.
3. Kręcimy silnikiem obserwując czujnik zegarowy do momentu aż wskazówka się zatrzyma.
4. Zerujemy czujnik zegarowy.
5. Dalej kręcimy silnikiem obserwując znak na kole pasowym aż pokryje się ze znakiem na obudowie pompy oleju (tym od zapłonu).
6. Jak znaki się pokryją sprawdzamy wskazanie czujnika zegarowego.
7. Jeśli trzeba korygujemy ustawienie pompy przestawiając ją w lewo lub prawo.
8. Powtarzamy całą procedurę od pkt. 2 w celu sprawdzenia ustawienia. Jeśli nie jest idealnie powtarzamy jeszcze raz aż do skutku.

Zazwyczaj trzeba obrócić kilka razy zanim uda się ustawić idealnie.
Powitać

Panowie rozrząd wymieniony, chciałbym teraz zrobić porządek z początkiem wtrysku. Mam dwa pytania :)

1) ktoś wie jaki jest gwint pod adaptację czujnika zegarowego w pompie parchatego. Wiem, wiem wykręcić i sprawdzić, tyle tylko że parch stoi daleko i nie mam teraz do niego dostępu.

2) Odnośnie punktu 5 o ktorym pisze @miastek. Gdzie dokladnie jest znak na kole pasowym na wale, bo za cholerę nie mogę tego namierzyć? Nie mam tam żadnych nacięć:( Rozumiem że to się tyczy GMP ? Kręciłem tą pompą trochę ale nie dam rady tego ustawić na oko, tak jaj to się niektórym udawało:) dymi na szaro- niebiesko po odpaleniu. Jak pompa przesunięta jest w stronę silnika wali bardziej dymem a jak jest przesunięta w stronę blotnika to o wiele mniej tylko podczas jazdy widać że dymi aż się nie rozgrzeje, dlatego chce to zrobić na zegar. :)

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » sob gru 26, 2015 4:27 pm

Witam

Panowie czy znaki do tego zaplonu (GMP) to ten odlew prostokątny po lewej stronie na bloku silnika obok koła pasowego walu korbowego i te małe nacięcie na kole pasowym tym od napędu pompy wspomagania zaznaczone na zdjęciu na biało ??

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: ernil » ndz gru 27, 2015 10:01 pm

Tu masz manuala, jak coś nie będzie jeszcze jasne, to będziemy dumać.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » pn gru 28, 2015 9:28 pm

Dzięki Panowie. Jutro przychodzi adaptacja do pompy pod czujnik i będę działał.

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » wt gru 29, 2015 5:07 pm

Hej

Kurde Panowie zgłupiałem już całkowicie. Czujnik wkręcony w pompę i zaczynam działać. Pierwsza próba

1) Ustawiłem rozrząd na znaki - kręcę rozrządem w prawo, po jakiś 20-30 stopniach (patrząc na wałek rozrządu) wskazówka zatrzymuje się. Gdy dalej przekręcam wał to wskazówka idzie w drugą stronę. Ok - zeruje wskaźnik i kręcę wałem aby koło pasowe ustawiło się na znak (GMP). Za pierwszym razem wyszło że jest 0,35 i musiałbym pompę cofnąć w stronę błotnika, ale tu du... pa bo skończyła się regulacja na fasolkach. Poluzowałem pompę i lekko ją przestawiłem w stronę silnika. Następnie powtórzyłem procedurę - rozrząd na znaki - wskaźnik aż się zatrzyma - zerowanie - ustawienie na kole pasowym GMP - wskaźnik -> korekta i tak za każdym razem i kuwa wychodziło że pompę muszę skorygować w stornę silnika.. Powtórzyłem procedurę 3-4 razy i skończyła się regulacja w stronę silnika. Kuwa mać co źlę robię. Robię wg. instrukcji @miastka i za cholerę nie mogę tego ustawić.

Tak teraz jeszcze rozkminiam instrukcję którą podrzucił @ernil i za bardzo nie wiem o co im chodzi :)21 Mówią coś o dolnym martwym punkcie o kole zębatym pompy wtryskowej... szlak by to :)11 Tam jest chyba przedstawiona procedura montażu pompy po jej wyjęciu. Odnośnie ustawienia kąta wtrysku piszą chyba tylko o tym żeby od GMP cofnąć się o 20-25 stopni, wyzerować czujnik, przekręcić znów do GMP i ewentualnie skorygować :)9

Zastanawiają mnie dwie sprawy :

1) czy jak ustawimy rozrząd na znaki i kręcimy kołem pasowym to za każdym razem jak koło pasowe (wał - znaki które pokazałem w poście wyżej) jest na znaku od GMP to pierwszy cylinder jest w GMP ? ? ? ? Bo coś wątpię, ale mogę się mylić... Sorry na takie pytania, ale sam już zgłupiałem

2) od czego jest ten drugi znak na kole pompy wtryskowej z numerem 4 ?? Nie powinno się coś na niego ustawiać ????

Tu kolego @mayer pisze :
mayer pisze:odkrec przewody wtryskowe z pompy z tyłu masz srubkę na samym środku pomiedzy wyjściami na wtryski. Wstaw tam czujnik zegarowy i ustaw pompe na początek tłoczenia, Rozrząd ustaw na poczatek wtrysku - masz znak., później luzujesz pompę i ustawiasz na znaki wg znaków rozrzadu i masz po herbacie.. Ustawione.
Nie kumam tego opisu. Jak ustawić pompę na początek tłoczenia (znak 4????) Jak pompę ustawiałem na znak numer 4 to za cholerę nie pokrywał się znakiem na kole pasowym (GMP) kręciłem z 7 razy rozrządem i za każdym razem znak na pompie (4) pokrywał się z znakiem na obudowie pompy ale znak na kole pasowym był zawsze w innym miejscu.
Możecie coś podpowiedzieć :)2 :)21

Znów na jakimś innym forum znalazłem opis :

Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym.
Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm]
Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj czujnik.
Teraz kręć silnikiem w prawo do znaku "0" na kole zamachowym.
Odczytaj wartość na czujniku. Jeżeli jest za mała w stosunku do dokumentacji to pchnij pompę na silnik, jeżeli za duża to odchyl pompę od silnika.
POzdrawiam


Kolega z elektory jak i manual @ernila pisze również o GMP na 1 cylindrze.. możecie coś podpowiedzieć ??? Co robię źle w dup...e dynamo :)13 :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » wt gru 29, 2015 7:21 pm

Wkładając czujnik w pompę musisz mu zapewnić naprężenie minimum 2mm, tak aby końcówka była cały czas w kontakcie z tłoczkiem pompy. gdy czujnik pokazuje najniższe wskazanie zerujesz tarczę i i tylko tarczę, ot cała filozofia. nie ma znaczenia czy pierwszy cylinder będzie na sprężaniu czy nie, silnik ma 6 cylindrów i to samo wskazanie wyjdzie Ci w jednym i drugim przypadku. Ostateczny ruch regulacyjny obudową pompy musi być zawsze w stronę większego wyprzedzenia wtrysku(większe wskazanie), w innym przypadku wprowadzasz luzy do pomiaru i wskazania będą przekłamane.
Czyli jeśli chcesz opóźnić wtrysk, to musisz przekręcić pompę dość mocno w stronę opóźnienia i potem przyśpieszać aż uzyskasz żądane wskazanie na czujniku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » wt gru 29, 2015 7:40 pm

He :) ?

Tarczę wstępnie napinam. Ale regulacje trzeba zacząć od jakiegoś punktu czy jak, bo nie kumam. Wiem że na parchach zjadłeś zęby, ale tu mów tu po ludzku :):) Mogę ustawić koło pasowe na GMP cofnąć 20-25 stopni i zbadać tą wartość, później wyregulować czy jak ? Ustawiać najpierw na znaki rozrząd czy nie trzeba :)?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » wt gru 29, 2015 7:47 pm

Ustawiasz na te 20-25 stopni przed GMP, napinasz czujnik, szukasz najniższego wskazania kręcąc wałem, zerujesz i potem jedziesz na GMP i czytasz czujnik. Jak potrzeba to korygujesz, ot cała filozofia. pamiętaj aby pokrętło przy kierownicy było w pozycji nie naprężającej linki, bo to może wpłynąć na wskazania.
Jak jest zimno to wkręcaj pokrętło dość mocno do odpalenia.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » wt gru 29, 2015 7:58 pm

Ok. Ale jak zaczynam kręcić wałem to czujnik zatrzymuje sie, i zaczyna kręcić się w druga stronę. Czy to zatrzymanie to najniższy punkt ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » wt gru 29, 2015 9:43 pm

Na czujniku masz zazwyczaj dwie wskazówki - malutka wskazujące pełne mm i duża wskazująca setne części - najniższe wskazanie jest tam gdzie ta od mm pokazuje najmniej, wtedy też w pewnym zakresie obie wskazówki zatrzymają się.
Obserwuj kierunek obrotu wskazówek.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » wt gru 29, 2015 10:06 pm

Ok. To zrozumiałe:) chciałem się tylko upewnić. Ale i tak jakaś dupa jest, właśnie wróciłem z ustawiania tego wtrysku. Zrobiłem tak pisałeś.
20-25 stopni przed GMP, czujnik ustawiony na ponad 2mm, najmniejsza wartość znaleziona (tak jak pytałem, jest w momencie jak wskazówki się zatrzymaly), zerowanie, znów GMP, przestawienie pompy, ponowne sprawdzenie kilka razy. Ustawione na równo 0,86 i jakby tu powiedzieć katastrofa :( auto odpaliło po dłuższym kręceniu ale to pewnie przez zapowietrzenie i chodzi mega kulawo, ma bardzo niskie obroty, dymi strasznie i po spalinach widać że chodzi tak jakby z przerwami. Dłuższą chwilę dymi, przez sekundę, dwie nie dymi. Jak dodaje gazu ledwo co wkręca sie na obroty. Pochodził chwile, zgasiłem dziada, ciężko go odpalić. Trzeba kręcić z 3-4 sekundy. Pompa prawie na max. przesunięta jest po regulacji w stronę silnika. Nawet podciągając gajge w kabinie n max. nic się nie zmieniało a nawet było trochę gorzej. Wczesniej pompa była ustawiona prawie na max. do błotnika i palił z 1/2 obrotu jak Chuck Norris :) tylko chodził tak twardowo, miał podwyższone obroty. Na wolnych obrotach noe dymił tylko podczas jazdy kopcił zanim się nie nagrzał. Karwa mać :(

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » wt gru 29, 2015 10:15 pm

Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu, musiałeś się gdzieś o ząbek pomylić.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » wt gru 29, 2015 11:29 pm

Nie no karwa mać, przestań :) Znaki na kole od pompy i od wałka są mega dostępne i widoczne. Znaki na pasku są, trzeba by to robić chyba po pijaku, żeby się nie wstrzelić. Koło zębate na wale wychodzi wynikowe jako 51 znak, wystarczy tylko pasek ustawić na znak na kole zębatym. Przecież tam ciężko cokolwiek spierniczyć. Tak teraz myślę, pompa była wyciągana przez poprzedniego kowala i dawana do uszczelnienia, znając życie gdzieś w stodole. Może on coś nakmiocił. Wiem że podkładka pod boostpinem jest spiłowana to może coś tą śrubką od dawki ktoś mieszał. Miało by to taki wpływ ? Na aucie tej śruby chyba się nie wyreguluje prawda ? Trza by dać do pompiarza ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » wt gru 29, 2015 11:48 pm

Żadne regulacje nie zmieniają fizycznego położenia i skoku tłoczka pompy. Jedynie wajcha do przestawiania kąta(ta do zimnego rozruchu) może mieć wpływ jeśli fizycznie przekręca kosz w pompie.

Jeśli kopci, to może być "spiernicznone" np ustawienie cienienia wewnętrznego, albo namieszane w podkładkach/sprężynach hydraulicznego przestawiacza kąta wtrysku. Znana choroba pomp wtryskowych po naszych rodzimych pompiarzach, co to nie mają danych, sprzętu i wiedzy jak to się ustawia.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » śr gru 30, 2015 6:56 am

Ok. Dzięki @N2O za pomoc. Podpowiedz tylko jak wytargać pompę wtryskową z auta ?? 8) Ustawia się na znaki rozrządu ? Odkręca się przewody wtryskowe i śruby którymi reguluje ten kąt wtrysku, koło zębate i tyle, czy coś jeszcze. Może jest jakaś specjalna procedura wyciągania/blokowania tej pompy do demontażu ?? ??

:)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » śr gru 30, 2015 10:45 am

GMP na pierwszy cylinder i tak aby klin na pompie był góry i wyciągasz.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: miastek » pn sty 04, 2016 8:51 am

kubanos pisze:Witam

Panowie czy znaki do tego zaplonu (GMP) to ten odlew prostokątny po lewej stronie na bloku silnika obok koła pasowego walu korbowego i te małe nacięcie na kole pasowym tym od napędu pompy wspomagania zaznaczone na zdjęciu na biało ??

Obrazek

Obrazek

Znak do ustawiania kąta wtrysku to ta "płetwa" z nacięciem po lewej na dolnym zdjęciu. Jeszcze musisz namierzyć nacięcie na kole pasowym tym największym po którym idą paski od pompy wody i alternatora. gdy one się pokryją to zegar powinien wskazywać prawidłową wartość czyli jakieś 0.80 chyba nie pamiętam teraz dokładnie ile.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » ndz lut 21, 2016 9:33 pm

Ja mam zagadkę bo mam dwa nacięcia na kole pasowym i nie mogę ustawić za cholerę ani na jednym ani na drugim znaku :( Czy wszyscy maja dwa znaki ? Jak tak to na który mam ustawiać ? A może ta płetwa ma być pomiędzy tymi znakami ? Już mi ręce opadają :)16 poradźcie coś

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » pn lut 22, 2016 4:41 pm

Pomoże ktoś ? Dodam tylko że te dwa znaki są od siebie ok 1 cm

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » pn lut 22, 2016 4:43 pm

wskodziana pisze:Ja mam zagadkę bo mam dwa nacięcia na kole pasowym i nie mogę ustawić za cholerę ani na jednym ani na drugim znaku :( Czy wszyscy maja dwa znaki ? Jak tak to na który mam ustawiać ? A może ta płetwa ma być pomiędzy tymi znakami ? Już mi ręce opadają :)16 poradźcie coś
Na każdym z kół powinieneś mieć nacięcie ustawione w lini prostej względem siebie. Wg. tych znaków ustawiasz do pletwy.

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » pn lut 22, 2016 4:48 pm

Chodzi oto że mam aż dwa i w tym problem . Jest jakiś inny sposób na ustawienie pompy poza tymi znakami ?

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » pn lut 22, 2016 4:51 pm

Wrzuć fote

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » pn lut 22, 2016 5:58 pm

Obrazek

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » pn lut 22, 2016 6:47 pm

Coś dziwnie to wygląda. Masz tylko 2 możliwości. Spróbuj ustawić najpierw na jeden znak a jak nie będzie dobrze na drugi. Tak naprawdę jak masz już wszystko przygotowane (czujnik w pompie, odkręcone przewody) to zajmie Ci tylko chwilę.

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » pn lut 22, 2016 6:55 pm

Poskładałem ustawiałem na 1 i 2 znak . Tak i tak źle :)16 Może jest jakiś inny sposób a może ktoś już coś takiego przerabiał?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości