Nissan Pathfinder R51

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Janusz2000 » wt lut 09, 2010 11:20 am

A to git :)2 myślałem że też jest przekazywane przez to sprzęgło wielopłytkowe tyłko włączone na stałe.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
camoo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:26 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: camoo » wt mar 16, 2010 3:03 pm

w instrukcji pisza tylko, ze nie wskazane jest jezdzenie 4H powyzej 100km/h.
R51 V6

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Shelter_kc » wt kwie 06, 2010 4:47 pm

Camoo,
widziałem na innym forum, że zakupiłeś KM2 do Patha. Oceń ten zakup, proszę.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Marta&Marek » śr paź 20, 2010 9:41 am

Ja mam nieco inne pytanko - kumpel chce kupić R51 z 2006 roku i grzebię w necie w poszukiwaniu informacji, co najczęściej pada itp. Jakoś nie za bardzo mogę trafić na konkrety. Czy ktoś mógłby doradzić, gdzie zaglądać żeby ocenić, czy warto auto dokładniej sprawdzić w serwisie ??

Z góry dzięki
M&Ms
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: mike133 » śr paź 20, 2010 10:32 am

Marta&Marek pisze:Ja mam nieco inne pytanko - kumpel chce kupić R51 z 2006 roku i grzebię w necie w poszukiwaniu informacji, co najczęściej pada itp.
U mnie przy 90kkm padło koło dwumasowe. Podobno i tak długo wytrzymało. Szczęśliwie serwis wymienił na gwarancji. 15kkm wcześniej wymienili wahacze przednie - nie czułem luzów, ale im wyszło, że są do wymiany.

Poza tym bez problemów.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Sawa GR » śr paź 20, 2010 2:28 pm

slayer17 pisze:I zapewne za chwilę pojawią się pytania: A na kiego ci 4x4 na asfalcie? :)21
Kurcze przesiadłem się z ruskiej katiuszy (Nivka) na Patrola i jakoś przy zbliżającej się zimie będę tęsknił za stałym napędem na 4 koła. Również sprzęgiełka w piastach chciałem wymienić na manuale ale jak pomyślę że przed każdym wjechaniem w trawę mam wysiadać z auta... A jazda na samym tyle przypomina drift... :D
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: ramzes » śr paź 20, 2010 3:21 pm

oko_demona pisze:
slayer17 pisze:I zapewne za chwilę pojawią się pytania: A na kiego ci 4x4 na asfalcie? :)21
Kurcze przesiadłem się z ruskiej katiuszy (Nivka) na Patrola i jakoś przy zbliżającej się zimie będę tęsknił za stałym napędem na 4 koła. Również sprzęgiełka w piastach chciałem wymienić na manuale ale jak pomyślę że przed każdym wjechaniem w trawę mam wysiadać z auta... A jazda na samym tyle przypomina drift... :D

czyli masz samochód do wszystkiego :)21
czym sie przejmować ?? nie musisz dodatkowo kupować jakiejś bmki zeby w zimie boczkiem polatać :wink:
jak zaczniesz tracic przyczepność hukniesz wajhę na 4H i po problemie .
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Sawa GR » śr paź 20, 2010 3:52 pm

Mogiem w czasie jazdy? Np jadę w łuku (powoli ale ślisko) zaczyna mnie tyłek wyprzedzać wtedy mogę włączyć czy muszę stanąć? Co na to sprzęgiełka piast, i reduktor?
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: ramzes » śr paź 20, 2010 3:54 pm

z tego co pamiętam to do 40/h można zapiąc w czasie jazdy :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: zagaj1 » śr paź 20, 2010 7:59 pm

Można ale trza jechać na wprost (nie skręcone koła ) i trza z wyczuciem (ale jak miałeś nive to wiesz co to znaczy z wyczuciem) :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Sawa GR » czw paź 21, 2010 6:34 am

W nivie napęd na 4 był stały, do włączenia reduktora raczej stawałem lub zwalniałem do 3-5km/h, blokadę międzymostową zapinałem tylko jak ugrzęzłem, gorzej było z jej wyłączeniem :D
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: gebels » czw paź 21, 2010 8:40 pm

Adamo pisze:
Shelter_kc pisze: To, ze zastosował Jeep nie oznacza, że ma to sens. W ten sposób całe przeniesienie napędu działa non stop dając większe opory i zużycie.
Chyba, że się mylę.
Nie tylko Jeep. Ma tak też np. Galenda...
Zapewne minimalnie wzrasta zużycie paliwa ale z jakimś szybszym zużywaniem się nie ma problemu. W Grandzie wymiana łożysk w moście co około 200tys.km wiec tragedii nie ma.
Nawet przy takim rozwiązaniu jest wyraźnie wyczuwalna chwila zwłoki w dopięciu przodu, a jak by jeszcze musiały się zapiać sprzęgiełka to już by było za późno :)21
Zresztą zapinanie sprzęgiełek przy prędkości ok. 100km/h raczej skończyło by się spektakularnym wybuchem :roll:
w nissanie nie, sam testowałem :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Mroczny » czw paź 21, 2010 8:44 pm

zagaj1 pisze:Można ale trza jechać na wprost (nie skręcone koła ) i trza z wyczuciem (ale jak miałeś nive to wiesz co to znaczy z wyczuciem) :)21
po kij się męczyć
lepiej kupić manuale, jesienią zapiąć na lock i nie trzeba wysiadać z kabiny

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: vexx » sob paź 23, 2010 3:26 pm

Mroczny pisze:
zagaj1 pisze:Można ale trza jechać na wprost (nie skręcone koła ) i trza z wyczuciem (ale jak miałeś nive to wiesz co to znaczy z wyczuciem) :)21
po kij się męczyć
lepiej kupić manuale, jesienią zapiąć na lock i nie trzeba wysiadać z kabiny
Po kij wydawać na manuale? przełączyć w automatach na lock i nie trzeba wysiadać z kabiny :D ani wydawać :D
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: iskra69 » sob paź 23, 2010 8:58 pm

Mroczny pisze:
zagaj1 pisze:Można ale trza jechać na wprost (nie skręcone koła ) i trza z wyczuciem (ale jak miałeś nive to wiesz co to znaczy z wyczuciem) :)21
po kij się męczyć
lepiej kupić manuale, jesienią zapiąć na lock i nie trzeba wysiadać z kabiny
no tak , ale spalanie nam wzrośnie o 0,5L :)17 .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: Raymund » sob paź 23, 2010 11:29 pm

i tak wzrosnie-zima idzie :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: zagaj1 » ndz paź 24, 2010 9:16 am

A to w końcu jak się zapnie na LOCK automaty to można latać po czarnym bo nigdy jakoś nie mogę tego rozkminić :-? Powiedzcie tylko czy dobrze myślę: jak mam na Auto przedni wał się nie obraca, po włączeniu w kabinie 4H powiedzmy, wał się zaczyna obracać i po obrocie załapują sprzęgi i mam 4x4, teraz zapinam na LOCK i wał obraca się cały czas ale nie mam jeszcze 4x4 dopiero jak przełączę wajchę wewnątrz na 4H to mam napęd 4x4 tak to działa ??
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: vexx » ndz paź 24, 2010 10:25 am

Auto przy wypietych sprzęgiełkach i 2H wał jest można powiedzieć rozpiety z 2 stron - od strony kół przez sprzęgiełka i w skrzyni. Nie kręci się. Lock i 2h - zapięte są sprzęgi w kolach przednich i wał się kręci napędzany kołami, ale odpięty od skrzyni - czyli możesz jechać po czarnym. Jeśli jedziesz na wprost na lock, możesz zmienić w trakcie jazdy 2h->4h. Wyłączyć podobnie. Bez uszczerbku dla sprzęgiełek.
PS. Odiegliśmy od tematu to raz, dwa - kwestia lock/auto się przewija cyklicznie - może warto zrobić przyklejony post FAQ z powtarzającymi się pytaniami, na które są proste odpowiedzi?
Ostatnio zmieniony ndz paź 24, 2010 10:39 am przez vexx, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Nissan Pathfinder R51

Post autor: zagaj1 » ndz paź 24, 2010 10:39 am

:) :)2
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości