
Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Moderator: Kosiarz
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Narazie nie mam jak sprawdzić ciśnienia a na warsztat też nie dojade. Na co jeszcze zwrócić uwage ? Oprócz ciśnienia ? jest coś innego ? Jakieś sposoby na odpalanie ? Ogrzalem filtr pompowałem i nic. Teraz jeszcze spróbuje mu ognia dać przez filtr jak to nic nie da to już nie wiem.
Stoi i stoi i nawet nie ma go jak zaciągnąc do machera ;/

Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Udało mi się po długich staraniach odzyskac swoje stare konto ,tak więc chrupek6=adam242. Dalej będę już uzywał tego nick-a.
Mam kolejne pytanie dot odpalania Patrola. Mam nadzieje , ze w końcu w serwisie uporają sie z tymi swiecami i autko zacznie odpalać normalnie ale rozważam przeróbkę tego ukladu grzania świec na "ręczną". Pytanie dotyczy tego jak wygląda sprawa DOGRZEWANIA świec żarowych podczas gdy grzanie szybkie będzie załączane guzikiem. Czy ta funkcja dogrzewania jest niezbędna do rozruchu auta ? Czytałem , ze trza zmienic typ swiec , więc to już wiem ale co z dogrzewaniem
?
Sterownik świec podczas jazdy włącza przekaźnik grzania w niektórych sytuacjach , gdy zachodzi taka potrzeba. Zalezne jest to od temperatury silnika i chyba jegoobrotów bo do skrzynki sterownika dochodzi sygnał z czujnika prędkości. Jakie będą konsekwencje pomnięcia fazy dogrzewania świec załączanej okresowo ? Czy silnik moze gasnąć czasami przez to
? A może mieszanka nie bedzie do końca spalana ? Czy ktoś juz robił taką przeróbke ?
ramzes - serwis w którym mam auto mieści się w Gdyni na Wielkopolskiej. Co do drugiego pytania/sugestii to nie jestem akurat TYM mechanikiem (choć zawsze chciałem być mechanikiem samochodowym)
Mam kolejne pytanie dot odpalania Patrola. Mam nadzieje , ze w końcu w serwisie uporają sie z tymi swiecami i autko zacznie odpalać normalnie ale rozważam przeróbkę tego ukladu grzania świec na "ręczną". Pytanie dotyczy tego jak wygląda sprawa DOGRZEWANIA świec żarowych podczas gdy grzanie szybkie będzie załączane guzikiem. Czy ta funkcja dogrzewania jest niezbędna do rozruchu auta ? Czytałem , ze trza zmienic typ swiec , więc to już wiem ale co z dogrzewaniem

Sterownik świec podczas jazdy włącza przekaźnik grzania w niektórych sytuacjach , gdy zachodzi taka potrzeba. Zalezne jest to od temperatury silnika i chyba jegoobrotów bo do skrzynki sterownika dochodzi sygnał z czujnika prędkości. Jakie będą konsekwencje pomnięcia fazy dogrzewania świec załączanej okresowo ? Czy silnik moze gasnąć czasami przez to

ramzes - serwis w którym mam auto mieści się w Gdyni na Wielkopolskiej. Co do drugiego pytania/sugestii to nie jestem akurat TYM mechanikiem (choć zawsze chciałem być mechanikiem samochodowym)

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Dogrzewanie nie włącza się w czasie jazdy. (raczej
)
Działa od uruchomienia do momentu nagrzania silnika do pewnej temperatury.
Dogrzewanie możesz pominąć ale po uruchomieniu będzie trzepało silnikiem przez kilka minut szczególnie w zimę.

Działa od uruchomienia do momentu nagrzania silnika do pewnej temperatury.
Dogrzewanie możesz pominąć ale po uruchomieniu będzie trzepało silnikiem przez kilka minut szczególnie w zimę.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Ok. dzieki za odp i konkretne info.
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
kup se flaszkę samostarta, jak na tym nie odpali to znaczy ze nie masz tłoków w silniku...rybex pisze:jest coś innego ? Jakieś sposoby na odpalanie ?
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Ok odpaliło. Okazało się, że pasek na pompie przeskoczyl i to o 10 albo i więcej zębów dokładnie o pół oobrotu. Przestawiłęm i na strzała odpalił później coś znowu chrupło i zaczął dziwnie chodzić jak traktor. Z tłumika i z filtra dziwnie pukało
zgasiłęm odpaliłem i chodzi w sumie dobrze... ale jutro sprwadze czy znowu coś przeskoczyło

Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
zrobiles kilka obrotow bez odpalania?
juz lepiej zmien pasek i rolki bo jak Ci przeskoczy pomiedzy korbami a rozrzadem to dopiero sie zdziwisz
juz lepiej zmien pasek i rolki bo jak Ci przeskoczy pomiedzy korbami a rozrzadem to dopiero sie zdziwisz
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
tak robiłem...
a co do paska to są dwa rodzaje i do tych silników RD28T jaki powinien być ? trapezowaty czy półkulisty ?
a co do paska to są dwa rodzaje i do tych silników RD28T jaki powinien być ? trapezowaty czy półkulisty ?
Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
To zależy jakie masz koła.


Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Rocznikowo były różnice tych kół ?
Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Dzisiaj odebrałem auto z serwisu. W ostatecznym rozrachunku zstały wymienione 3 świece żarowe. SIlnik odpala bez problemu. Koszty spalonych przekaźników i błędnie postawionej diagnozy wzięli na siebie.
Już myslałem ze wszystko będzie ok ale jak już po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął co chwile tracić moc. Po zdjęciu nogi z pedału gazu natychmiast gasnie i bardzo trudno ponownie go uruchomić. Sytuacja ma miejsce dosłownie co chwile. Momentami kiedy obroty biegu jałowego są dobre to po zatrzymaniu się lecą powolutku w dół aż do zgasnięcia silnika. Podczas jazdy jest wyraźnie wyczuwalny spadek mocy. Auto przy 60km/hw ogóle nie przyspiesza na 4tym biegu. K... no wymiekam juz dosłownie z tym g.. Nie wiem czy mam zmienić serwis czy samochód
Masakra po prostu.
Miał ktoś podobne objawy ? Myslę , ze to jest niezalezne od swiec. Moze k.. z układem paliwowym cos sie teraz dzieje. Chyba kupie sobie małego fiata. Brak mi już sił na to pudło.
Już myslałem ze wszystko będzie ok ale jak już po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął co chwile tracić moc. Po zdjęciu nogi z pedału gazu natychmiast gasnie i bardzo trudno ponownie go uruchomić. Sytuacja ma miejsce dosłownie co chwile. Momentami kiedy obroty biegu jałowego są dobre to po zatrzymaniu się lecą powolutku w dół aż do zgasnięcia silnika. Podczas jazdy jest wyraźnie wyczuwalny spadek mocy. Auto przy 60km/hw ogóle nie przyspiesza na 4tym biegu. K... no wymiekam juz dosłownie z tym g.. Nie wiem czy mam zmienić serwis czy samochód

Miał ktoś podobne objawy ? Myslę , ze to jest niezalezne od swiec. Moze k.. z układem paliwowym cos sie teraz dzieje. Chyba kupie sobie małego fiata. Brak mi już sił na to pudło.
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Zmień warsztat.
Gówno ci zrobili, zjebali układ grzania świec potem go naprawili i skasowali a od początku był problem prawdopodobnie z paliwem i zapowietrzaniem się układu.
Gówno ci zrobili, zjebali układ grzania świec potem go naprawili i skasowali a od początku był problem prawdopodobnie z paliwem i zapowietrzaniem się układu.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Witam,
Tka jak pisałem poprzednio, po zmianie świecy i akumulatora nadal mi trochę kopcił przy rozruchu. Niedawno stało się tak, że kontrolka od świec mrugała za kazdym razem przy włączaniu. Przy zapalaniu dym taki leciał jakby kto ognisko palił
Rozręciłem większy przekaźnik i okazało się że drucik się przerwał. Złączyłem go na nowo i teraz pali bez zarzutu, bez gazu i prawie nic nie kopci
wreszcie.. aż się serce raduje 
pozdrawiam urlopowiczów
Tka jak pisałem poprzednio, po zmianie świecy i akumulatora nadal mi trochę kopcił przy rozruchu. Niedawno stało się tak, że kontrolka od świec mrugała za kazdym razem przy włączaniu. Przy zapalaniu dym taki leciał jakby kto ognisko palił



pozdrawiam urlopowiczów

Nissan Patrol K260, TD28, 1991
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Witam.adam242 pisze:Dzisiaj odebrałem auto z serwisu. W ostatecznym rozrachunku zstały wymienione 3 świece żarowe. SIlnik odpala bez problemu. Koszty spalonych przekaźników i błędnie postawionej diagnozy wzięli na siebie.
Już myslałem ze wszystko będzie ok ale jak już po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął co chwile tracić moc. Po zdjęciu nogi z pedału gazu natychmiast gasnie i bardzo trudno ponownie go uruchomić. Sytuacja ma miejsce dosłownie co chwile. Momentami kiedy obroty biegu jałowego są dobre to po zatrzymaniu się lecą powolutku w dół aż do zgasnięcia silnika. Podczas jazdy jest wyraźnie wyczuwalny spadek mocy. Auto przy 60km/hw ogóle nie przyspiesza na 4tym biegu. K... no wymiekam juz dosłownie z tym g.. Nie wiem czy mam zmienić serwis czy samochódMasakra po prostu.
Miał ktoś podobne objawy ? Myslę , ze to jest niezalezne od swiec. Moze k.. z układem paliwowym cos sie teraz dzieje. Chyba kupie sobie małego fiata. Brak mi już sił na to pudło.
Czy ktoś z Was miał taki przypadek ? Ja mam dokładnie to samo , gaśnie na wolnych , wyraźny spadek mocy jak już mu się chce jechać .Help!
Pozdrawiam
Y60 33/12,5 robi się
Y60 33/12,5 robi się

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Zdiagnozowane.Sicario pisze:Witam.adam242 pisze:Dzisiaj odebrałem auto z serwisu. W ostatecznym rozrachunku zstały wymienione 3 świece żarowe. SIlnik odpala bez problemu. Koszty spalonych przekaźników i błędnie postawionej diagnozy wzięli na siebie.
Już myslałem ze wszystko będzie ok ale jak już po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął co chwile tracić moc. Po zdjęciu nogi z pedału gazu natychmiast gasnie i bardzo trudno ponownie go uruchomić. Sytuacja ma miejsce dosłownie co chwile. Momentami kiedy obroty biegu jałowego są dobre to po zatrzymaniu się lecą powolutku w dół aż do zgasnięcia silnika. Podczas jazdy jest wyraźnie wyczuwalny spadek mocy. Auto przy 60km/hw ogóle nie przyspiesza na 4tym biegu. K... no wymiekam juz dosłownie z tym g.. Nie wiem czy mam zmienić serwis czy samochódMasakra po prostu.
Miał ktoś podobne objawy ? Myslę , ze to jest niezalezne od swiec. Moze k.. z układem paliwowym cos sie teraz dzieje. Chyba kupie sobie małego fiata. Brak mi już sił na to pudło.
Czy ktoś z Was miał taki przypadek ? Ja mam dokładnie to samo , gaśnie na wolnych , wyraźny spadek mocy jak już mu się chce jechać .Help!
Nieszczelny układ paliwowy .
Wymieniłem przewody na nowe - gumowe - problem znikł.
Pozdrawiam
Y60 33/12,5 robi się
Y60 33/12,5 robi się

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

jedna rzecz mniej do zrobienia na przyszłość
kolejne będą hamulcowe

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Cześć .Mam tak.Po włączeniu zapłonu kontrolka grzania świec świeci przez sekundę i gaśnie na zimnym silniku-auto nie do odpalenia.Stało się tak nagle.Kontrolka nie mruga,jakby nie sygnalizowała błędu w układzie.
Czy przyczyną może być czujnik temperatury (biały) w bloku za pompą wtryskową ,który to daje "sygnał" do przekażnika grzania świec czy coś innego.....
Czy przyczyną może być czujnik temperatury (biały) w bloku za pompą wtryskową ,który to daje "sygnał" do przekażnika grzania świec czy coś innego.....
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
......i jeśli to np.ten czujnik to czy są mniej inwazyjne metody odpalena jak samostart i zaciąg.......?
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Miałem tak przy uszkodzonym przekażniku świec,tym mniejszym od strony kabiny.
4x4
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
nie tworząc nowego tematu..
mam problem od pół roku z odpalaniem z moim y60. Rozruch silnika to jakieś lotto. Raz kręci jak by aku był rozładowany,a czasami tak jak powinien. Jak kręci wolno to nie idzie go odpalić(jedynie zimny jak jest ale to też tak kiepsko ).ciepłego idzie ale po dłuzszym kręceniu, zdarza sie ze coś sie zrobie że kręci jak powinien szybko i od strzała pali ciepły czy zimy. Ponadto po 4 dniach nie jeżdzenia aku jest rozładowany prawie do zera.Oczywiście nowy siedzi, ładowanie jest 14.1 v. Rozrusznik był po naprawie łożysk i tam czegoś.Po naprawie było miesiąc dobrze ale znów to samo jest.Wolno kręci - nie pali,szybko kręci -pali.
Dochodząc to chyba nowy rozrusznik trzeba skoro raz kręci szybko a raz wolno ?Z góry dzięki za podpowiedz
mam problem od pół roku z odpalaniem z moim y60. Rozruch silnika to jakieś lotto. Raz kręci jak by aku był rozładowany,a czasami tak jak powinien. Jak kręci wolno to nie idzie go odpalić(jedynie zimny jak jest ale to też tak kiepsko ).ciepłego idzie ale po dłuzszym kręceniu, zdarza sie ze coś sie zrobie że kręci jak powinien szybko i od strzała pali ciepły czy zimy. Ponadto po 4 dniach nie jeżdzenia aku jest rozładowany prawie do zera.Oczywiście nowy siedzi, ładowanie jest 14.1 v. Rozrusznik był po naprawie łożysk i tam czegoś.Po naprawie było miesiąc dobrze ale znów to samo jest.Wolno kręci - nie pali,szybko kręci -pali.
Dochodząc to chyba nowy rozrusznik trzeba skoro raz kręci szybko a raz wolno ?Z góry dzięki za podpowiedz
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Masy, klemy, aku sprawdzone?
Zacznij od najprostszych rzeczy.
Jak zamęczony rozrusznik (ew. przebicia), to też go szybko można pomierzyć.
Zacznij od najprostszych rzeczy.
Jak zamęczony rozrusznik (ew. przebicia), to też go szybko można pomierzyć.
Wujek Dobra Rada 

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
dzięki Hubert.Jadę dzisiaj po czujnik i mam nadzieję ,że to się na tym skończy.Oporność jego przy zimnym jest 0.8 kohm a powinna być w granicach 5.0 kohm,a na noc dostał ciepły garaż i zaraz dostanie do posmakowania plaka czerwonego.... tylko jak okaże się ,że to nie czujnik to nie wiem jak go odpalę po ośmiu godzinach stania w tem.o stopnigr9192 pisze:Miałem tak przy uszkodzonym przekażniku świec,tym mniejszym od strony kabiny.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
nie boj przyjade i poczciwym K szarpne 

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Jeżeli jesteś pewien że to czujnik dajesz + i - na mały przekaźnik 4 sec i kręcisz powinno zagadać, bez dogrzewania, będzie telepał ale po 3 min mu przejdzie...pawely60 pisze:dzięki Hubert.Jadę dzisiaj po czujnik i mam nadzieję ,że to się na tym skończy.Oporność jego przy zimnym jest 0.8 kohm a powinna być w granicach 5.0 kohm,a na noc dostał ciepły garaż i zaraz dostanie do posmakowania plaka czerwonego.... tylko jak okaże się ,że to nie czujnik to nie wiem jak go odpalę po ośmiu godzinach stania w tem.o stopnigr9192 pisze:Miałem tak przy uszkodzonym przekażniku świec,tym mniejszym od strony kabiny.
Możesz też manualnie śrubokrętem zapiać przekaźnik na 4 sek.
Oczywiście obie operacje musisz robić we 2, jeden kręci drugi grzeje świece...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika
Dzięki sawa
.Czujnik temp. wymieniony mimo to kontrolka gasła po sekundzie.Okazało się ,że ten przekażnik od świec co jest za aku.pod tą blachą tak na" środku "co ma trzy wtyki to na jednym nie trybił i wystarczyło dosłownie dotknąć palcem to grzały jak się puściło to lipa.zero rdzy śniedzi itp.taki urok" dziadka"
Niemniej jednak nie mogę zrozumieć jak to działoło na zesranym czujniku a przyczyną było co innego.Dzięki za dobre chęci panowie.Poza tym "serce pęka" jak odpalałem zimnego bez grzania świec przy plus 1 przy pomocy samostartu.
Dopiero za drugim kręceniem i "podlaniem samostartem się odezwał ale zaraz zgasł.
Jeśli już ktoś musi odpalać za pomocą tych syfów to polecam samostart kleen flo -nie plak czy inne gówno-nie walą tak zawory.pozdrawiam

Niemniej jednak nie mogę zrozumieć jak to działoło na zesranym czujniku a przyczyną było co innego.Dzięki za dobre chęci panowie.Poza tym "serce pęka" jak odpalałem zimnego bez grzania świec przy plus 1 przy pomocy samostartu.
Dopiero za drugim kręceniem i "podlaniem samostartem się odezwał ale zaraz zgasł.
Jeśli już ktoś musi odpalać za pomocą tych syfów to polecam samostart kleen flo -nie plak czy inne gówno-nie walą tak zawory.pozdrawiam

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość