Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Faja » wt paź 29, 2013 12:24 am

Stosowałem przerobiony siłownik z podciśnieniowego na nadciśnieniowy. Ostatnio bez mbc-poprostu regulując długość cięgna zmienia się naprężenie sprężyny w siłowniku. Pisząc o elektrozaworze miałem na myśli N-75. Poprostu nie każdy może znać symbol tego urządzenia (grupa vag). A czy sterujesz nad czy podciśnieniem czy też silnikiem krokowym nie ma większego znaczenia jeżeli jest to dobrze przemyślane. Zastosowanie podciśnienia do sterowania turbiną podyktowane jest ochroną turbiny-w razie uszkodzenia jakiegoś podzespołu powodującego brak podciśnienia turbo nie pompuje gdyż w fazie spoczynku kierownice spalin ustawione są w położeniu min. ciśnienia doładowania. Natomiast w przypadku sterowania nadciśnieniem pobieranym z dolotu turbo vnt działa jak turbo z wastegate. W pozycji spoczynkowej kierownice spalin są ustawione w położenie max. doładowania i dopiero wzrost ciśnienia w dolocie uchyla kierownice zbijając ciśnienie. I w razie pęknięcia wężyka lub innego uszkodzenia nie będzie możliwości zmniejszenia ciśnienia doładowania. Ja się tym nie przejmuję gdyż sterownik silnika wychwyci nadmierne doładowanie i po chwili ograniczy dawkę. Natomiast w starszych silnikach pozostaje kontrola manometrem i zawór upustowy w dolocie którego otwarcie zabezpieczy silnik przed przeładowaniem. Silnik-ale nie turbinę...
Różne diesle teraz vitara tdi.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » wt paź 29, 2013 11:32 am

Faja pisze:Stosowałem przerobiony siłownik z podciśnieniowego na nadciśnieniowy. Ostatnio bez mbc-poprostu regulując długość cięgna zmienia się naprężenie sprężyny w siłowniku. Pisząc o elektrozaworze miałem na myśli N-75. Poprostu nie każdy może znać symbol tego urządzenia (grupa vag). A czy sterujesz nad czy podciśnieniem czy też silnikiem krokowym nie ma większego znaczenia jeżeli jest to dobrze przemyślane. Zastosowanie podciśnienia do sterowania turbiną podyktowane jest ochroną turbiny-w razie uszkodzenia jakiegoś podzespołu powodującego brak podciśnienia turbo nie pompuje gdyż w fazie spoczynku kierownice spalin ustawione są w położeniu min. ciśnienia doładowania. Natomiast w przypadku sterowania nadciśnieniem pobieranym z dolotu turbo vnt działa jak turbo z wastegate. W pozycji spoczynkowej kierownice spalin są ustawione w położenie max. doładowania i dopiero wzrost ciśnienia w dolocie uchyla kierownice zbijając ciśnienie. I w razie pęknięcia wężyka lub innego uszkodzenia nie będzie możliwości zmniejszenia ciśnienia doładowania. Ja się tym nie przejmuję gdyż sterownik silnika wychwyci nadmierne doładowanie i po chwili ograniczy dawkę. Natomiast w starszych silnikach pozostaje kontrola manometrem i zawór upustowy w dolocie którego otwarcie zabezpieczy silnik przed przeładowaniem. Silnik-ale nie turbinę...
A może wiesz jak wysterować to podciśnieniem ? zamiast ciśnieniem ?
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Faja » śr paź 30, 2013 11:14 pm

Teoretyczne pomysły mam dwa- układ elektroniczny lub pneumatyczny. Elektronika to czujnik ciśnienia (map sensor), elektrozawór (n-75) jako element wykonawczy i układ elektroniczny odczytujący ciśnienie i sterujący elektrozaworem przez zmienne wypełnienie impulsów sterujących (nie zero-jedynkowo). Układ elektroniczny musiałby zaprojektować elektronik oczywiście. To taka najprostsza namiastka ecu silnika nie biorąca pod uwagę obciążenia silnika, ciśnienia atmosferycznego itp. Natomiast układ pneumatyczny to zawór o podwójnej budowie-tłoczek na który działałoby ciśnienie z dolotu przesuwając się przymykał by zaworek podający podciśnienie na gruszkę turbiny. Im wyższe ciśnienie w dolocie tym głębiej przesuwał by się tłoczek i tym samym mniej podciśnienia kierowane by było do wyssania cięgna turbiny. Tutaj potrzebny byłby jeszcze mikrokanalik łączący przestrzeń podciśnienia za tym zaworkiem z atmosferą.
Ja wypróbowałem jeszcze jeden sposób-oryginalny sterownik silnika sterował zaworem n-75 jednak zamiast oryginalnego n-75 nadciśnieniowego podłączyłem podciśnieniowy, podciśnienie z pompki do serwa i oryginalny garrett vnt-15. Jednak doładowanie było bardzo niestabilne, sterownik silnika zaprogramowany do uchylania wastegate nie radzaił sobie z dość precyzyjnym sterowaniem vnt.
Różne diesle teraz vitara tdi.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw paź 31, 2013 8:44 am

A u Siebie w aucie co masz zrobione ? masz mechaniczną pompę ?
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » czw paź 31, 2013 3:40 pm

pgpl pisze:A u Siebie w aucie co masz zrobione ? masz mechaniczną pompę ?
Faja pisze:Stosowałem przerobiony siłownik z podciśnieniowego na nadciśnieniowy.
Daj to lepiej do zrobienia komus, kto sie na tym zna.

U mnie doladowuje na zasadzie ze im wieksze obciazenie i gaz w podlodze tym wieksze doladowanie daje turbina.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Faja » czw paź 31, 2013 4:14 pm

U mnie doladowuje na zasadzie ze im wieksze obciazenie i gaz w podlodze tym wieksze doladowanie daje turbina.
Czyli jak w każdym samochodzie.

Ja stosowałem turbiny vnt w konfiguracjach:

- silnik JR vw golf II + garrett vnt 15 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, MBC, pompa mechaniczna
- silnik 1z vw golf II + garrett vnt 15 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, N-75 i oryginalne ECU silnika, pompa VP 37
- silnik 4d55 mitsubishi pajero + garrett vnt 22 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, MBC, pompa mechaniczna
- silnik 1z suzuki vitara + garrett vnt 15 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, N-75 i oryginalne ECU silnika, pompa VP 37
- silnik 1z suzuki vitara + garrett vnt 15 sterowane nadciśnieniowo przez przerobiony siłownik bezpośrednio z dolotu, pompa VP 37.

Przymierzałem się ostatnio do terrano 2,7 tdi ale tu nie widzę większego sensu takiej modyfikacji.
Różne diesle teraz vitara tdi.

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » czw paź 31, 2013 11:06 pm

Faja pisze: Przymierzałem się ostatnio do terrano 2,7 tdi ale tu nie widzę większego sensu takiej modyfikacji.

Nie wiem czy jest sens w TDi, ale w TD jest.

Wczoraj startowalem z bocznej i niechacy dalem w palnik, dzis sa dalej czarne slady 2 czarne paski spalonej gumy, az mi szkoda nowych gum. :)11

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: piotr e38 » pt lis 01, 2013 8:42 am

Moim zdaniem krajowy produkt z Krakowa ''ECU MASTER 3'' z wbudowanym map sensorem + N75 załatwi sprawę sterowania, łatwo można w nim zrobić mapkę do sterowania wypełnieniem sygnału w funkcji obrotów i obciążenia dla N75.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Tatuś » pt lis 01, 2013 11:44 am

piotr e38 pisze:Moim zdaniem krajowy produkt z Krakowa ''ECU MASTER 3'' z wbudowanym map sensorem + N75 załatwi sprawę sterowania, łatwo można w nim zrobić mapkę do sterowania wypełnieniem sygnału w funkcji obrotów i obciążenia dla N75.
Potwierdzam,a nawet powiem więcej:
Można sobie zrobić kilka mapek w zależności od potrzeb :)21
W stage 3 już można dość sporo,a koszta niewielkie.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: ernil » pt lis 01, 2013 12:21 pm

A i owszem.
Carlos nam na DET stoi właśnie. Spoko rzecz. Twórcę poznałem osobiście, fajne rzeczy robi. :)2
XTZ 750
Outback EJ25 MT

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » pn lis 25, 2013 8:30 am

Dzięki wszystkim za Pomoc auto już zrobiłem a w szczególności rokfor32 za podpowiedzi turbo założone od nissana 3.0di
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :

http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: miastek » pn lis 25, 2013 12:47 pm

Czyżby zakręt za Lednikiem? :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Wowos » pn lis 25, 2013 1:44 pm

pgpl pisze:Dzięki wszystkim za Pomoc auto już zrobiłem a w szczególności rokfor32 za podpowiedzi turbo założone od nissana 3.0di
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :

http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE
Zegary i 0-100 proszę nakręcić, bo takie loty na zakręcie to się uskutecznia czymkolwiek :wink: :)21
Fajnie brzmi.
Co to za ICek ?
y60 autobus, czerwony.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » pn lis 25, 2013 4:05 pm

Wowos pisze:
pgpl pisze:Dzięki wszystkim za Pomoc auto już zrobiłem a w szczególności rokfor32 za podpowiedzi turbo założone od nissana 3.0di
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :

http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE
Zegary i 0-100 proszę nakręcić, bo takie loty na zakręcie to się uskutecznia czymkolwiek :wink: :)21
Fajnie brzmi.
Co to za ICek ?

Fakt nakręce licznik to bedzie widać lepiej bo tak to kiepsko widać.
A zakręt lednik :)
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Stefan » wt lis 26, 2013 3:38 pm

co z kolektorem wydechowym?
!! FOR FUN !!

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » wt lis 26, 2013 7:03 pm

Stefan pisze:co z kolektorem wydechowym?
Tu przyspieszenie od 30km/h czyli bieg 3 obroty 1300 i gaz w podłoge i do 100km/h można zauważyć że ciągnie od razu bez turbo dziury

https://www.youtube.com/watch?v=8_1RU1WvMuQ

A co z kolektorem wydechowym chodzi Ci że otówr w y60 jest prostokąt a w y61 3.0 kołnierz to trójkąt? trzeba kolektor zmienić na ten z y61 2.8tdi on ma z trójkątną flanszą wyjście chociaż otwory nie pasują i trzeba dorobić flanszę roboty w pip a do tego jeszcze trzeba zrobić zagłębienie w ramie bo oczywiście nowa turbina jest za duża i chaczy o ramę
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Stefan » wt lis 26, 2013 7:27 pm

pgpl pisze: A co z kolektorem wydechowym chodzi Ci że otówr w y60 jest prostokąt a w y61 3.0 kołnierz to trójkąt? trzeba kolektor zmienić na ten z y61 2.8tdi on ma z trójkątną flanszą wyjście chociaż otwory nie pasują i trzeba dorobić flanszę roboty w pip a do tego jeszcze trzeba zrobić zagłębienie w ramie bo oczywiście nowa turbina jest za duża i chaczy o ramę
o toto mi chodziło
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Peepuck! » wt lis 26, 2013 7:50 pm

Stefan pisze:
o toto mi chodziło
Będziesz rzeźbił? Co, jadu Ci mało na podnoszenie kółek na asfalcie? :)21 Teraz to go już na bank wykopyrtasz... :)23
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » śr lis 27, 2013 12:31 pm

Rzeźbienia jest co nie miara z tymi flanszami osobiście jak bym teraz miał to robić to bym dobrze sprawdził flansze turbiny z kolektorem od y60 2.8 lub y61 2.8tdi bo jest inne wyjście trójkątne ale jak widać na filmie warto to zrobić bo patrol śmiga od samego dołu mocy nie brakuje na 35 calowych kołach na 3 biegu po lesie trzeba uważać z gazem na samym tyle żeby gdzieś za bardzo bokiem nie postawiło
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » śr lis 27, 2013 12:53 pm

Zdaje się że da się kupić dość duże turbo VNT z flanszą T25.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » śr lis 27, 2013 1:38 pm

pgpl pisze:Rzeźbienia jest co nie miara z tymi flanszami osobiście jak bym teraz miał to robić to bym dobrze sprawdził flansze turbiny z kolektorem od y60 2.8 lub y61 2.8tdi bo jest inne wyjście trójkątne ale jak widać na filmie warto to zrobić bo patrol śmiga od samego dołu mocy nie brakuje na 35 calowych kołach na 3 biegu po lesie trzeba uważać z gazem na samym tyle żeby gdzieś za bardzo bokiem nie postawiło
Nie ciesz sie za bardzo, u mnie wlasnie chyba zaczelo sprzeglo slizgac ( 3 i 4 bieg przy bucie), nie wytrzymuje momentu, a sprzeglo swierze exedy (roczne). :-?

Awatar użytkownika
Thespian
Posty: 347
Rejestracja: śr maja 11, 2011 11:36 am
Lokalizacja: Katowice

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Thespian » śr lis 27, 2013 1:45 pm

a to nie lepiej pomyśleć o jakimś "customowym", w sensie czy customowe nie lepsze będzie niż z tdi...

kolesie od driftu mają to opanowane, są firmy co robią to w normalnych pieniądzach, dopasują docisk do momentu, tarczę nabiją jakimś spiekiem i ponoć to jeździ...

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » śr lis 27, 2013 1:47 pm

Thespian pisze:a to nie lepiej pomyśleć o jakimś "customowym", w sensie czy customowe nie lepsze będzie niż z tdi...

kolesie od driftu mają to opanowane, są firmy co robią to w normalnych pieniądzach, dopasują docisk do momentu, tarczę nabiją jakimś spiekiem i ponoć to jeździ...
Jakbys mi dal namiary, to bede wdzieczny.

Awatar użytkownika
Thespian
Posty: 347
Rejestracja: śr maja 11, 2011 11:36 am
Lokalizacja: Katowice

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Thespian » śr lis 27, 2013 1:54 pm

kiedyś tego szukałem

Marek Radzikowski
ul. Burdzińskiego 5
03-480 Warszawa
022 838 60 68

tego polecali właśnie drifterzy... ponoć robi cuda na miarę...

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » śr lis 27, 2013 2:17 pm

redzik pisze:
pgpl pisze:Rzeźbienia jest co nie miara z tymi flanszami osobiście jak bym teraz miał to robić to bym dobrze sprawdził flansze turbiny z kolektorem od y60 2.8 lub y61 2.8tdi bo jest inne wyjście trójkątne ale jak widać na filmie warto to zrobić bo patrol śmiga od samego dołu mocy nie brakuje na 35 calowych kołach na 3 biegu po lesie trzeba uważać z gazem na samym tyle żeby gdzieś za bardzo bokiem nie postawiło
Nie ciesz sie za bardzo, u mnie wlasnie chyba zaczelo sprzeglo slizgac ( 3 i 4 bieg przy bucie), nie wytrzymuje momentu, a sprzeglo swierze exedy (roczne). :-?

Spokojnie mi sprzegło skończyło sie już na pierwszej przeróbce bez turbiny po zmianie pompy rotor 10 na 12mm i dołożeniu intercoolera podkręceniu oryg. turbo do 1,5 bara standardowe sprzegło kończyło sie przy 3 biegu na zmiennej geometri to pewnie z 1 by siadał więc zamówiłem sprzęgło
OUTBACK HD CLUTCH KIT KNI24004-1AX
wzmocnione o 60% procent od oryginału i daje rade jak narazie z mocą więc odrazu mówie przeróbka turbo wiąże sie ze zmianą sprzęgła :)
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość