Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Moderator: Kosiarz
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Stosowałem przerobiony siłownik z podciśnieniowego na nadciśnieniowy. Ostatnio bez mbc-poprostu regulując długość cięgna zmienia się naprężenie sprężyny w siłowniku. Pisząc o elektrozaworze miałem na myśli N-75. Poprostu nie każdy może znać symbol tego urządzenia (grupa vag). A czy sterujesz nad czy podciśnieniem czy też silnikiem krokowym nie ma większego znaczenia jeżeli jest to dobrze przemyślane. Zastosowanie podciśnienia do sterowania turbiną podyktowane jest ochroną turbiny-w razie uszkodzenia jakiegoś podzespołu powodującego brak podciśnienia turbo nie pompuje gdyż w fazie spoczynku kierownice spalin ustawione są w położeniu min. ciśnienia doładowania. Natomiast w przypadku sterowania nadciśnieniem pobieranym z dolotu turbo vnt działa jak turbo z wastegate. W pozycji spoczynkowej kierownice spalin są ustawione w położenie max. doładowania i dopiero wzrost ciśnienia w dolocie uchyla kierownice zbijając ciśnienie. I w razie pęknięcia wężyka lub innego uszkodzenia nie będzie możliwości zmniejszenia ciśnienia doładowania. Ja się tym nie przejmuję gdyż sterownik silnika wychwyci nadmierne doładowanie i po chwili ograniczy dawkę. Natomiast w starszych silnikach pozostaje kontrola manometrem i zawór upustowy w dolocie którego otwarcie zabezpieczy silnik przed przeładowaniem. Silnik-ale nie turbinę...
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
A może wiesz jak wysterować to podciśnieniem ? zamiast ciśnieniem ?Faja pisze:Stosowałem przerobiony siłownik z podciśnieniowego na nadciśnieniowy. Ostatnio bez mbc-poprostu regulując długość cięgna zmienia się naprężenie sprężyny w siłowniku. Pisząc o elektrozaworze miałem na myśli N-75. Poprostu nie każdy może znać symbol tego urządzenia (grupa vag). A czy sterujesz nad czy podciśnieniem czy też silnikiem krokowym nie ma większego znaczenia jeżeli jest to dobrze przemyślane. Zastosowanie podciśnienia do sterowania turbiną podyktowane jest ochroną turbiny-w razie uszkodzenia jakiegoś podzespołu powodującego brak podciśnienia turbo nie pompuje gdyż w fazie spoczynku kierownice spalin ustawione są w położeniu min. ciśnienia doładowania. Natomiast w przypadku sterowania nadciśnieniem pobieranym z dolotu turbo vnt działa jak turbo z wastegate. W pozycji spoczynkowej kierownice spalin są ustawione w położenie max. doładowania i dopiero wzrost ciśnienia w dolocie uchyla kierownice zbijając ciśnienie. I w razie pęknięcia wężyka lub innego uszkodzenia nie będzie możliwości zmniejszenia ciśnienia doładowania. Ja się tym nie przejmuję gdyż sterownik silnika wychwyci nadmierne doładowanie i po chwili ograniczy dawkę. Natomiast w starszych silnikach pozostaje kontrola manometrem i zawór upustowy w dolocie którego otwarcie zabezpieczy silnik przed przeładowaniem. Silnik-ale nie turbinę...
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Teoretyczne pomysły mam dwa- układ elektroniczny lub pneumatyczny. Elektronika to czujnik ciśnienia (map sensor), elektrozawór (n-75) jako element wykonawczy i układ elektroniczny odczytujący ciśnienie i sterujący elektrozaworem przez zmienne wypełnienie impulsów sterujących (nie zero-jedynkowo). Układ elektroniczny musiałby zaprojektować elektronik oczywiście. To taka najprostsza namiastka ecu silnika nie biorąca pod uwagę obciążenia silnika, ciśnienia atmosferycznego itp. Natomiast układ pneumatyczny to zawór o podwójnej budowie-tłoczek na który działałoby ciśnienie z dolotu przesuwając się przymykał by zaworek podający podciśnienie na gruszkę turbiny. Im wyższe ciśnienie w dolocie tym głębiej przesuwał by się tłoczek i tym samym mniej podciśnienia kierowane by było do wyssania cięgna turbiny. Tutaj potrzebny byłby jeszcze mikrokanalik łączący przestrzeń podciśnienia za tym zaworkiem z atmosferą.
Ja wypróbowałem jeszcze jeden sposób-oryginalny sterownik silnika sterował zaworem n-75 jednak zamiast oryginalnego n-75 nadciśnieniowego podłączyłem podciśnieniowy, podciśnienie z pompki do serwa i oryginalny garrett vnt-15. Jednak doładowanie było bardzo niestabilne, sterownik silnika zaprogramowany do uchylania wastegate nie radzaił sobie z dość precyzyjnym sterowaniem vnt.
Ja wypróbowałem jeszcze jeden sposób-oryginalny sterownik silnika sterował zaworem n-75 jednak zamiast oryginalnego n-75 nadciśnieniowego podłączyłem podciśnieniowy, podciśnienie z pompki do serwa i oryginalny garrett vnt-15. Jednak doładowanie było bardzo niestabilne, sterownik silnika zaprogramowany do uchylania wastegate nie radzaił sobie z dość precyzyjnym sterowaniem vnt.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
A u Siebie w aucie co masz zrobione ? masz mechaniczną pompę ?
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
pgpl pisze:A u Siebie w aucie co masz zrobione ? masz mechaniczną pompę ?
Daj to lepiej do zrobienia komus, kto sie na tym zna.Faja pisze:Stosowałem przerobiony siłownik z podciśnieniowego na nadciśnieniowy.
U mnie doladowuje na zasadzie ze im wieksze obciazenie i gaz w podlodze tym wieksze doladowanie daje turbina.
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Czyli jak w każdym samochodzie.U mnie doladowuje na zasadzie ze im wieksze obciazenie i gaz w podlodze tym wieksze doladowanie daje turbina.
Ja stosowałem turbiny vnt w konfiguracjach:
- silnik JR vw golf II + garrett vnt 15 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, MBC, pompa mechaniczna
- silnik 1z vw golf II + garrett vnt 15 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, N-75 i oryginalne ECU silnika, pompa VP 37
- silnik 4d55 mitsubishi pajero + garrett vnt 22 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, MBC, pompa mechaniczna
- silnik 1z suzuki vitara + garrett vnt 15 sterowanie nadciśnieniowe przez przerobiony siłownik, N-75 i oryginalne ECU silnika, pompa VP 37
- silnik 1z suzuki vitara + garrett vnt 15 sterowane nadciśnieniowo przez przerobiony siłownik bezpośrednio z dolotu, pompa VP 37.
Przymierzałem się ostatnio do terrano 2,7 tdi ale tu nie widzę większego sensu takiej modyfikacji.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Faja pisze: Przymierzałem się ostatnio do terrano 2,7 tdi ale tu nie widzę większego sensu takiej modyfikacji.
Nie wiem czy jest sens w TDi, ale w TD jest.
Wczoraj startowalem z bocznej i niechacy dalem w palnik, dzis sa dalej czarne slady 2 czarne paski spalonej gumy, az mi szkoda nowych gum.

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Moim zdaniem krajowy produkt z Krakowa ''ECU MASTER 3'' z wbudowanym map sensorem + N75 załatwi sprawę sterowania, łatwo można w nim zrobić mapkę do sterowania wypełnieniem sygnału w funkcji obrotów i obciążenia dla N75.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Potwierdzam,a nawet powiem więcej:piotr e38 pisze:Moim zdaniem krajowy produkt z Krakowa ''ECU MASTER 3'' z wbudowanym map sensorem + N75 załatwi sprawę sterowania, łatwo można w nim zrobić mapkę do sterowania wypełnieniem sygnału w funkcji obrotów i obciążenia dla N75.
Można sobie zrobić kilka mapek w zależności od potrzeb

W stage 3 już można dość sporo,a koszta niewielkie.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
A i owszem.
Carlos nam na DET stoi właśnie. Spoko rzecz. Twórcę poznałem osobiście, fajne rzeczy robi.
Carlos nam na DET stoi właśnie. Spoko rzecz. Twórcę poznałem osobiście, fajne rzeczy robi.

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Dzięki wszystkim za Pomoc auto już zrobiłem a w szczególności rokfor32 za podpowiedzi turbo założone od nissana 3.0di
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :
http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :
http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Czyżby zakręt za Lednikiem? 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Zegary i 0-100 proszę nakręcić, bo takie loty na zakręcie to się uskutecznia czymkolwiekpgpl pisze:Dzięki wszystkim za Pomoc auto już zrobiłem a w szczególności rokfor32 za podpowiedzi turbo założone od nissana 3.0di
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :
http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE


Fajnie brzmi.
Co to za ICek ?
y60 autobus, czerwony.
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Wowos pisze:Zegary i 0-100 proszę nakręcić, bo takie loty na zakręcie to się uskutecznia czymkolwiekpgpl pisze:Dzięki wszystkim za Pomoc auto już zrobiłem a w szczególności rokfor32 za podpowiedzi turbo założone od nissana 3.0di
zero turbo dziury wkońcu patrol ciągnie od samego dołu tu małe testy :
http://www.youtube.com/watch?v=TOygxpZtOYE![]()
Fajnie brzmi.
Co to za ICek ?
Fakt nakręce licznik to bedzie widać lepiej bo tak to kiepsko widać.
A zakręt lednik

Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Tu przyspieszenie od 30km/h czyli bieg 3 obroty 1300 i gaz w podłoge i do 100km/h można zauważyć że ciągnie od razu bez turbo dziuryStefan pisze:co z kolektorem wydechowym?
https://www.youtube.com/watch?v=8_1RU1WvMuQ
A co z kolektorem wydechowym chodzi Ci że otówr w y60 jest prostokąt a w y61 3.0 kołnierz to trójkąt? trzeba kolektor zmienić na ten z y61 2.8tdi on ma z trójkątną flanszą wyjście chociaż otwory nie pasują i trzeba dorobić flanszę roboty w pip a do tego jeszcze trzeba zrobić zagłębienie w ramie bo oczywiście nowa turbina jest za duża i chaczy o ramę
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
o toto mi chodziłopgpl pisze: A co z kolektorem wydechowym chodzi Ci że otówr w y60 jest prostokąt a w y61 3.0 kołnierz to trójkąt? trzeba kolektor zmienić na ten z y61 2.8tdi on ma z trójkątną flanszą wyjście chociaż otwory nie pasują i trzeba dorobić flanszę roboty w pip a do tego jeszcze trzeba zrobić zagłębienie w ramie bo oczywiście nowa turbina jest za duża i chaczy o ramę


- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Będziesz rzeźbił? Co, jadu Ci mało na podnoszenie kółek na asfalcie?Stefan pisze:
o toto mi chodziło


Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Rzeźbienia jest co nie miara z tymi flanszami osobiście jak bym teraz miał to robić to bym dobrze sprawdził flansze turbiny z kolektorem od y60 2.8 lub y61 2.8tdi bo jest inne wyjście trójkątne ale jak widać na filmie warto to zrobić bo patrol śmiga od samego dołu mocy nie brakuje na 35 calowych kołach na 3 biegu po lesie trzeba uważać z gazem na samym tyle żeby gdzieś za bardzo bokiem nie postawiło
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Zdaje się że da się kupić dość duże turbo VNT z flanszą T25.
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Nie ciesz sie za bardzo, u mnie wlasnie chyba zaczelo sprzeglo slizgac ( 3 i 4 bieg przy bucie), nie wytrzymuje momentu, a sprzeglo swierze exedy (roczne).pgpl pisze:Rzeźbienia jest co nie miara z tymi flanszami osobiście jak bym teraz miał to robić to bym dobrze sprawdził flansze turbiny z kolektorem od y60 2.8 lub y61 2.8tdi bo jest inne wyjście trójkątne ale jak widać na filmie warto to zrobić bo patrol śmiga od samego dołu mocy nie brakuje na 35 calowych kołach na 3 biegu po lesie trzeba uważać z gazem na samym tyle żeby gdzieś za bardzo bokiem nie postawiło

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
a to nie lepiej pomyśleć o jakimś "customowym", w sensie czy customowe nie lepsze będzie niż z tdi...
kolesie od driftu mają to opanowane, są firmy co robią to w normalnych pieniądzach, dopasują docisk do momentu, tarczę nabiją jakimś spiekiem i ponoć to jeździ...
kolesie od driftu mają to opanowane, są firmy co robią to w normalnych pieniądzach, dopasują docisk do momentu, tarczę nabiją jakimś spiekiem i ponoć to jeździ...
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
Jakbys mi dal namiary, to bede wdzieczny.Thespian pisze:a to nie lepiej pomyśleć o jakimś "customowym", w sensie czy customowe nie lepsze będzie niż z tdi...
kolesie od driftu mają to opanowane, są firmy co robią to w normalnych pieniądzach, dopasują docisk do momentu, tarczę nabiją jakimś spiekiem i ponoć to jeździ...
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
kiedyś tego szukałem
Marek Radzikowski
ul. Burdzińskiego 5
03-480 Warszawa
022 838 60 68
tego polecali właśnie drifterzy... ponoć robi cuda na miarę...
Marek Radzikowski
ul. Burdzińskiego 5
03-480 Warszawa
022 838 60 68
tego polecali właśnie drifterzy... ponoć robi cuda na miarę...
Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią
redzik pisze:Nie ciesz sie za bardzo, u mnie wlasnie chyba zaczelo sprzeglo slizgac ( 3 i 4 bieg przy bucie), nie wytrzymuje momentu, a sprzeglo swierze exedy (roczne).pgpl pisze:Rzeźbienia jest co nie miara z tymi flanszami osobiście jak bym teraz miał to robić to bym dobrze sprawdził flansze turbiny z kolektorem od y60 2.8 lub y61 2.8tdi bo jest inne wyjście trójkątne ale jak widać na filmie warto to zrobić bo patrol śmiga od samego dołu mocy nie brakuje na 35 calowych kołach na 3 biegu po lesie trzeba uważać z gazem na samym tyle żeby gdzieś za bardzo bokiem nie postawiło
Spokojnie mi sprzegło skończyło sie już na pierwszej przeróbce bez turbiny po zmianie pompy rotor 10 na 12mm i dołożeniu intercoolera podkręceniu oryg. turbo do 1,5 bara standardowe sprzegło kończyło sie przy 3 biegu na zmiennej geometri to pewnie z 1 by siadał więc zamówiłem sprzęgło
OUTBACK HD CLUTCH KIT KNI24004-1AX
wzmocnione o 60% procent od oryginału i daje rade jak narazie z mocą więc odrazu mówie przeróbka turbo wiąże sie ze zmianą sprzęgła

Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość