silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » pn wrz 13, 2010 8:02 pm

Mi w mieście (Szczecin) pali ok.13,5 litra, w trasie do 100km/h 10L do 120km/h 12L. Turbo dmucha 1,1 bar + IC, pompa nie kręcona, opony 33bfg mt. Trasa ta sama ok.500km (Szczecin-Miastko-Szczecin) sprawdzona dziesiątki razy. Zawsze tankuje na tej samej stacji z tego samego dystrybutora, zawsze do pełna :)21
Przed podniesieniem doładowania (było jakieś 0,7) i montażem IC było ok.1,5L więcej w każdych warunkach.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » wt wrz 14, 2010 12:20 am

bo seryjny 20stoletni parch mając doładowanie na poziomie 0,6-0,7 żeby jeździł normalnie potrzebuje 2 cegłówek na pedale gazu
doprowadzony do stanu używalności będzie palił mniej, bo sam proces przyspieszania będzie o wiele szybszy, a paliwo zamiast przelewać się wydechem zostanie pożyteczniej skonsumowane szczególnie jak się dołoży IC


EDIT

jako, ze Miastek objechał mnie na światłach zaglądnąłem sobie pod machę na dobranoc i delikatnie zmodyfikowałem LDA wg opisu i stronki od krzychoxxxa
spiłowana podkładka wstępnie o ok 1mm i obrócony trzpień na największe wycięcie

i.....

jak wcześniej w przedziale 3-4tys obroty rosły jak na parcha przystało - czyli dostojnie - to teraz zapie.....ja do czerwonego jak posr...ne :D
przy doładowaniu ok 0,8-0,9

wiec jutro skusze się na wypięcie WG i sprawdzę ile moja pompka jest w stanie dmuchnąć
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: AHB » czw wrz 30, 2010 7:28 pm

martii pisze:jutro skusze się na wypięcie WG i sprawdzę ile moja pompka jest w stanie dmuchnąć
dmuchnie Ci jakieś 1 - 1.1 i wtedy zawór na kolektorze puści
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » czw wrz 30, 2010 8:54 pm

po operacji na bostpinie dmucha 1-1,1b i jeszcze zawór nie puscil - narazie chwilowy brak czasu na grzebaniu w pompie
ale na mokrym asfalcie można stać w miejscu na 1-2 biegu :lol: słuchając tylko świstu MTka :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: KarolZG » czw wrz 30, 2010 9:20 pm

zaślep rurkę od WG i awaryjny zawór upustowy na kolektorze i masz 1.4 bara , ja dla testów tak zrobiłem, po kilkunastu dniach wróciłem do fabrycznego 0.9 bara bo jakiś szczególny kat na samochody to ja nie jestem , a w podróży to przetaczam się i tak z prędkościami traktorowymi, max 90 km na godzinę podziwiając okoliczności przyrody
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » czw wrz 30, 2010 10:11 pm

u mnie zostaje kwestia wyregulowania dawek na pompie, bo auto lata jakby stracilo tone na wadze
ale spalanie w trasie wzroslo z 12 do 14 srednia predkosc 80-110 doladowanie 0,3-0,6 a w miescie zmalalo z 15 do 14:lol:

zastanawiam sie nad regulacja napiecia sprezyny boostpina
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kuba500 » czw wrz 30, 2010 10:20 pm

ee to lipa że spalanie w trasie wzrosło :(

ale jeździłeś normalnie jak zawsze czy jarałeś się nową dynamiką ?? :)21

mi z ostatniego pomiaru wyszło 11,5 cykl mieszany miasto, trasa, teren ciśnienie na turbawce 0,9 bar bost pin i śrubka nie ruszane :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » czw wrz 30, 2010 10:35 pm

normalnie co weekend robie trase 250km Szczecin - Niechorze - Szczecin
wzroslo bo boostpin jest przestawiony na najwieksze wciecie i ma podpilowany ogranicznik

w miescie jezdze do 2-2,5rpm a przewaznie 1,6-1,8 co wystarcza do normalnego poruszania sie - i to dynamicznie, patrzac na reszte wiecznie zaspanych
owszem od czasu do czasu przepalam syfa, ale tez przepalalem go przed operacja

pompa ewidentnie podaje za duzo przy moim doladowaniu ok1b, a dokladniej za wczesnie, pobadam napiecie sprezyny, tak zeby boostpin wciskal sie pod wiekszym cisnieniem doladowania
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kuba500 » czw wrz 30, 2010 10:45 pm

bo tak się zastanawiam czy grzebać przy pompie , ścigać z golfami się nie zamierzam, bardziej interesuje mnie optymalizacja zużycia paliwa :lol:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: AHB » czw wrz 30, 2010 10:48 pm

martii pisze:pompa ewidentnie podaje za duzo przy moim doladowaniu ok1b, a dokladniej za wczesnie, pobadam napiecie sprezyny, tak zeby boostpin wciskal sie pod wiekszym cisnieniem doladowania
Można to załatwić zakładając zawór typu bleed na rurkę podającą ciśnienie na boost pina. Czyli reduktor, zdaje się, że w sklepach z akcesoriami do akwarium można coś takiego wyczesać. Ja jednak wsadziłbym MBC typu pressure przed westgate, będzie miał więcej tlenu już przy lekkim depnięciu i chętnie spali to paliwo. Teoretyzuję tylko, ale wierzę że sensownie.

EDIT: nonsens, łatwiej/taniej/szybciej wstawić podkładkę pod sprężynę boost pina
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kuba500 » czw wrz 30, 2010 10:51 pm

AHB pisze:
martii pisze:pompa ewidentnie podaje za duzo przy moim doladowaniu ok1b, a dokladniej za wczesnie, pobadam napiecie sprezyny, tak zeby boostpin wciskal sie pod wiekszym cisnieniem doladowania
Można to załatwić zakładając zawór typu bleed na rurkę podającą ciśnienie na boost pina. Czyli reduktor, zdaje się, że w sklepach z akcesoriami do akwarium można coś takiego wyczesać. Ja jednak wsadziłbym MBC typu pressure przed westgate, będzie miał więcej tlenu już przy lekkim depnięciu i chętnie spali to paliwo. Teoretyzuję tylko, ale wierzę że sensownie.
ale czy w takim przypadku jest sens podkręcania bost pina żeby redukować mu ciśnienie sterujące :roll: ??

edit
AHB pisze: EDIT: nonsens, łatwiej/taniej/szybciej wstawić podkładkę pod sprężynę boost pina
kolega właśnie spiłował podkładkę więc wracamy do punktu wyjścia :lol:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » czw wrz 30, 2010 11:03 pm

martii pisze:normalnie co weekend robie trase 250km Szczecin - Niechorze - Szczecin
wzroslo bo boostpin jest przestawiony na najwieksze wciecie i ma podpilowany ogranicznik

w miescie jezdze do 2-2,5rpm a przewaznie 1,6-1,8 co wystarcza do normalnego poruszania sie - i to dynamicznie, patrzac na reszte wiecznie zaspanych
owszem od czasu do czasu przepalam syfa, ale tez przepalalem go przed operacja

pompa ewidentnie podaje za duzo przy moim doladowaniu ok1b, a dokladniej za wczesnie, pobadam napiecie sprezyny, tak zeby boostpin wciskal sie pod wiekszym cisnieniem doladowania
Kopci jak depniesz na niskich obrotach?
Nie reguluj napięcia sprężyny tylko obracaj boostpina aż będzie dobrze.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: KarolZG » pt paź 01, 2010 1:33 am

Czyli obracaj aż wróci do położenia fabrycznego :)21 .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: AHB » pt paź 01, 2010 7:55 am

kuba500 pisze:kolega właśnie spiłował podkładkę więc wracamy do punktu wyjścia :lol:
nie mówiłem o podkładce ograniczającej skok bootpina tylko o podkładce, która zwiększałaby napięcie sprężyny, dla mnie to i tak bez sensu, ja podkładkę ograniczającą skok bootpina wywaliłem całkowicie i jestem bardzo zadowolony z tego manewru, po tej akcji kręciłem tylko całością tak, żeby za bardzo batorego nie robił.
Bootpin po to jest, żeby parch dostarczył spalin turbinie, samej turbiny nie kręciłem (tzn kręciłem, ale wróciłem do prawie fabrycznych ustawień)
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Stefan » pt paź 01, 2010 8:03 am

kuba500 pisze:
AHB pisze: EDIT: nonsens, łatwiej/taniej/szybciej wstawić podkładkę pod sprężynę boost pina
kolega właśnie spiłował podkładkę więc wracamy do punktu wyjścia :lol:
to są dwie różne sprawy...
podkładka, którą się piłuje, ogranicza skok boost pina, powiedzmy, że z podkładką boost pin wciska się na 1 cm, a przy zabawie z podkładką zwiększasz ten skok...

sprężyna reguluje ciśnienie, przy którym boostpin zaczyna się ruszać...(zasada jak w MBC ze sprężynką i kulką - zwiększasz nacisk sprężyny, to przy większym ciśnieniu puszcza)...

więc rzeczywiście łatwiej jest wstawić podkładkę pod sprężynę (nie pod boost pina)... zawsze wyciągając podkładkę będzie miał to samo ustawienie.
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: KarolZG » pt paź 01, 2010 3:23 pm

fabryczna podkłądka pod sprężyną jest na gwincie ( działa jak nakrętka ) , wystarczy ją nacechować markerem i zapamiętać o ile obrotów podnieśliś,my w górę lub popuściliśmy w dół
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kuba500 » pt paź 01, 2010 10:48 pm

AHB pisze:(...)
Stefan pisze:(...)
dzięki za wyjaśnienie :)2
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Wowos » ndz lis 28, 2010 7:18 pm

@krzychooxxx - zamontowałeś już ten intercooler ??
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: iskra69 » ndz lis 28, 2010 7:35 pm

Wowos pisze:@krzychooxxx - zamontowałeś już ten intercooler ??


......ale po co mial by to robic , no chyba , ze jakis olbrzymi , komu by sie chciało , najwyżej zapoda od y61 , tak proforma :lol: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Wowos » ndz lis 28, 2010 7:47 pm

bo ja wiem - podobno jak się zwiększa ciśnienie doładowania i ilość paliwa to temperatura też rośnie, ale w sumie..... - po co by miała rosnąć :wink: :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » ndz lis 28, 2010 8:15 pm

Ja mam i u mnie temperatura nie rośnie bo po co ma rosnąc. :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wskodziana » ndz lis 28, 2010 9:46 pm

Szydercy :wink:
Ja zmontowałem z Y61 ale jeszcze nie podręciłem dawki paliwa bo jakoś zawsze brakuje czasu.Idzie zima to się pobawię ale jestem ciekaw jakie będą tego skutki :wink: może tłoki nie spłyną

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: iskra69 » ndz lis 28, 2010 9:49 pm

wskodziana pisze:Szydercy :wink:
Ja zmontowałem z Y61 ale jeszcze nie podręciłem dawki paliwa bo jakoś zawsze brakuje czasu.Idzie zima to się pobawię ale jestem ciekaw jakie będą tego skutki :wink: może tłoki nie spłyną

....i nie podkręcaj broń boże - masz dobrze :)21 .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wskodziana » ndz lis 28, 2010 9:51 pm

eeeeeeeeee troszkę dygnąć trzeba bo to grzech tak zostawić :)21 jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Wowos » ndz lis 28, 2010 10:04 pm

tylko jak wybuchnie, żebyś mi tu nie narzekał.... :)21
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość