Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » pn lut 12, 2018 12:16 am
Po wymianie łożysk zwrotnicy i założeniu starych oryginalnych podkładek po około 4 tkm przebiegu mam wrażenie że jest jak było na starych.
Luzów na drążkach nie stwierdzono. Zbieżność - kiera na wprost. Możliwe to ,że tak szybko je diabli biorą?
Myślę żeby wyciągnąć podkładkę tk ciś się wyjaśni , jest jakieś zalecenie górną czy dolną pierwszą?
Łożyska od kangurów z pewnego źródła.
-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » pn lut 12, 2018 2:25 pm
Tak. Takie same. Jedna na każde łożysko. A mógłbyś coś więcej o tym wstępnym napięciu łożysk ?

-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » pn lut 12, 2018 8:23 pm
Co drugi trolem hektary orał ale tajemnica jak z tematem w tv
Ja na obcym terenie bo w uk czyli nie wykorzystam przeciw.

Pytam bo bieda. Priv , mail.
-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » wt lut 13, 2018 4:25 pm
serwis manual z 1998r do patrola y61 , dział FA strona 28 fa-28 , te podkładki masz różnej grubości , jak łożyska będą miały mały luz to się rozwali , od dołu i góry muszą mieć jednakową grubości , w uazie było to fajnie opisane , ja pamiętam że jak robiłem to po czasie dołożyłem po cieńkiej podkładce na dół i górę na stronę bo łożyska się ułożyły
Flange turning torque
Without trunnion seal
and drive shaft
Nzm (kg-m, ft-lb) siła skręcająca
1 - 3 (0.1 - 0.3, 0.7 - 2.2)
At knuckle arm ‘‘F’’
N (kg, lb)
4.9 - 14.7 (0.5 - 1.5, 1.1 - 3.3)
Adjusting shims mm (in)
Thickness Part number
grubości podkładki
0.075 (0.0030)
0.127 (0.0050)
0.254 (0.0100)
0.500 (0.0197)
0.762 (0.0300)
nr. części
40606-44000
40605-44000
40604-44000
40571-01J00
40603-44000
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » wt lut 13, 2018 5:36 pm
O kutfa

nie znam i raczej nie poznam nikogo kto to ogarnia i potrafi zmierzyć.
Z drugiej strony ,co tam się może zmienić ? Wymienia się przecież łożysko i bieżnie.
Z tego co wyczytałem to fabryka daje wszystkie 4 identyczne i ujmuje się tych podkładek w razie pojawienia się luzu. Dzięki że Ci się chciało

-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » wt lut 13, 2018 6:00 pm
tak samo jak ustawia się luz w skrzyni biegów, luz między zębny na dyfrze , zmotujk wszystko , pojeździ trochę i złap za koło na lewarku i i zobacz czy jest luz, jak będzie to trzeba dać cieńszą podkładke , mnie w domu się walają jeszcze 4 podkładki ale nie pamiętam grubości , łozyko łozysku nie równę, powodzenia , a siłe to zmierzysz wagą kuchenną wiszącą , powodzenia
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
Fiba
-

- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fiba » pt lut 16, 2018 6:44 pm
`pany czy silnik garbaty 96 rok w patrolu 2.8 ma szklanki czy już płytki ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » pt lut 16, 2018 7:22 pm
Marci pisze: ↑wt lut 13, 2018 6:00 pm
tak samo jak ustawia się luz w skrzyni biegów, luz między zębny na dyfrze , zmotujk wszystko , pojeździ trochę i złap za koło na lewarku i i zobacz czy jest luz, jak będzie to trzeba dać cieńszą podkładke , mnie w domu się walają jeszcze 4 podkładki ale nie pamiętam grubości , łozyko łozysku nie równę, powodzenia , a siłe to zmierzysz wagą kuchenną wiszącą , powodzenia
Dzięki

temat ogarnięty tak na 99.9%

Wreszcie przyjemność z jazdy

-
stevevega
- jestem tu nowy...

- Posty: 87
- Rejestracja: czw kwie 18, 2013 7:13 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: stevevega » wt lut 20, 2018 6:29 pm
Cześć. Dwa szybkie pytania
1. Gdzie w Patrolu longu 2.8 Y61 1999 jest antena od radia ? Model SE. Nie mam jej w lewym/prawym błotniku, ani nie mam tam otworu na antene rozwijaną. Na panelu nie mam przycisku, który steruje wysuwaniem/wsuwaniem anteny. Jest tam zaślepka przycisku ( przycisk nieaktywny ). Bok mógł być wymieniamy i otwór zaszpachlowany, ale nadal nie widzę tam żadnego silniczka i pozostałości po antenie. Wyczytałem w manualu, że niektóre modele miały naklejane anteny na tylnej szybie po stronie pasażera, ale również jej tam nie znalazłem. Gdzie jej szukać ?
2. Jak liczyć faktyczny przebieg kilometrów w Patrolu jeżdżąc na 33 calowych kołach ? Jaki był oryginalny rozmiar kół ? Czy wystarczy porównać o ile procent koła 33 calowe są większe od oryginalnych i pomnożyć o ten współczynnik wynik z wyświetlacza ?
Dzięki
-
comek
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: śr mar 19, 2008 5:25 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: comek » śr mar 07, 2018 10:30 am
stevevega pisze: ↑wt lut 20, 2018 6:29 pm
2. Jak liczyć faktyczny przebieg kilometrów w Patrolu jeżdżąc na 33
https://tiresize.com/comparison/
Jeden z wielu kalkulatorów o tyle fajny ze nie musisz przeliczać z calaków na metryczne i na odwrót. Po prostu wpisujesz u góry 235/80 r16 na dole 33 12,5 r 15 i sam rozpoznaje ze rożne standardy opisu opony. Ładnie przelicza pokazuje itd generalnie przyjemny jest
Generalnie trochę tych kalkulatorów na necie jest
http://www.willtheyfit.com/ tez jest fajny ale musisz przeliczyć na metryczne. Zaję do przeliczanie ET i tym podobnych.
To teraz moje pytanie.
Zanabyłem y61 ZD30 ...
Pomijając złośliwości (i rady typu wymień silnik) jaki lać olej?
Spotkałem się z opiniami że 5w40 lub 10w40 API i ACEA zgodna z producentem? Czy przy tej wadliwej konstrukcji ktoś ma jakieś lepsze pomysły na przedłużenie żywotności?
-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » śr mar 07, 2018 1:37 pm
tak , od 8lat mam zd30 , olej 10w40 , wym 1raz w roku lub 8-10 tys km. nie przekraczać 3000obr. mnie jak siadła uszczelka pod głowicą zrobiłem jeszcze 1500km , silnik 300000km , zero progów , ma mu się na kolejne 300000 km , ważne aby wtryski nie lały , poszukaj w moich potach nissan patrol zd30 reference document w pdf , umieszczałem link na forum
Ostatnio zmieniony śr mar 07, 2018 1:47 pm przez
Marci, łącznie zmieniany 1 raz.
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
comek
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: śr mar 19, 2008 5:25 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: comek » czw mar 08, 2018 8:07 am
Marci pisze: ↑śr mar 07, 2018 1:45 pm
Dzięki

-
kam
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 9:46 pm
- Lokalizacja: jastrowie
Post
autor: kam » pn mar 19, 2018 11:37 pm
Witam mam problem z y61 mianowicie wentylator nagrzewnicy cały czas pracuje nie reaguje na wypięte kostki z panela climatronika a dopiero po wyjęciu przekaznika. Wymieniłem przekaznik pod kierownicą na inny i to samo.Co mogło sie zkończyć?
-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » wt mar 20, 2018 10:29 am
zwarcie

uwalony moduł

spr po schemacie , serwis manuala mam , a po schematach nie chcę mi się szukać bo mam lenia

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » wt kwie 03, 2018 11:49 am
Pamięta może ktoś jaką grubość mają podkladki pod łożyska piasty w y61 składane w fabryce?
0.50mm czy grubsze?
-
frank_lucas
-

- Posty: 169
- Rejestracja: pn cze 02, 2014 4:05 pm
- Lokalizacja: AUGUSTÓW
Post
autor: frank_lucas » śr kwie 04, 2018 5:20 pm
Czy w Y61 wersja krótka występowała skórzana tapicerka?
-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » śr kwie 04, 2018 7:48 pm
frank_lucas pisze: ↑śr kwie 04, 2018 5:20 pm
Czy w Y61 wersja krótka występowała skórzana tapicerka?
no
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
frank_lucas
-

- Posty: 169
- Rejestracja: pn cze 02, 2014 4:05 pm
- Lokalizacja: AUGUSTÓW
Post
autor: frank_lucas » czw kwie 05, 2018 5:48 am
Marci pisze: ↑śr kwie 04, 2018 7:48 pm
frank_lucas pisze: ↑śr kwie 04, 2018 5:20 pm
Czy w Y61 wersja krótka występowała skórzana tapicerka?
no
Chyba rzadko spotykana opcja, bo cholernie mało tego.
-
Marci
-

- Posty: 3917
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » czw kwie 05, 2018 8:06 am
frank_lucas pisze: ↑czw kwie 05, 2018 5:48 am
Marci pisze: ↑śr kwie 04, 2018 7:48 pm
frank_lucas pisze: ↑śr kwie 04, 2018 5:20 pm
Czy w Y61 wersja krótka występowała skórzana tapicerka?
no
Chyba rzadko spotykana opcja, bo cholernie mało tego.
wszystko zależało od zasobności portfela
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
frank_lucas
-

- Posty: 169
- Rejestracja: pn cze 02, 2014 4:05 pm
- Lokalizacja: AUGUSTÓW
Post
autor: frank_lucas » czw kwie 05, 2018 8:26 am
Szukam właśnie czegoś do swojego. prędzej i taniej chyba będzie obszyć.
-
frank_lucas
-

- Posty: 169
- Rejestracja: pn cze 02, 2014 4:05 pm
- Lokalizacja: AUGUSTÓW
Post
autor: frank_lucas » pt kwie 06, 2018 9:10 am
Ciągnę dalej temat foteli do 3d. Mam możliwość zakupu fajnych przednich foteli z 5d. Idzie jakoś przełożyć tapicerkę na moje, żeby pozostawić możliwość wsiadania do tyłu? Ktoś rzeźbił patrolowskie fotele?
-
comek
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: śr mar 19, 2008 5:25 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: comek » pt kwie 06, 2018 11:28 am
To jeszcze raz ZD30
Koło pasowe na wale korbowym
Wg instrukcji mam zdemontować rozrusznik i zamontować "Ring gear stopper" czyli genialne urządzenie które wchodzi w jego miejsce i bezpiecznie blokuje koło zamachowe

...
OK ale Jak to zrobić w warunkach warsztatowych, żeby było łatwiej mam automata...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość