silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » pn sty 23, 2012 9:14 pm

Tego nie wiem-nie zdążyłem wszystkiego ogarnąć jeszcze-wydaje mnie się, że za... :oops: z naciskiem na wydaje mi się :)21 Na innych biegach podobnie.
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 23, 2012 9:52 pm

ernil pisze:Janusz - trzyma go opór powietrza.
I dobrze. 130 to i tak za dużo jak na auto ważące dwie tony, bez hamulców zdolnych je zatrzymać.
Jestem tego samego zdania. Opor powietrza powyzej magicznego 130 powoduje znaczne zmiany.

Zastanawia mnie jednak EGT. Deko duze przy max obciazeniu, mimo ze nie masz zwiekszonego doladowania.
W ktorym miejscu masz umieszczony czujnik ? Na kolektorze czy na downpipe ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » pn sty 23, 2012 10:13 pm

Kolektor wydechowy
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kwiatkowawies » pn sty 23, 2012 10:18 pm

wskodziana pisze:Mam pytanko - czy potocznie nazywane "przestawienie pompy " to jest nic innego jak zabawa z bostpinem i dawka paliwa czy jeszcze jest jakaś inna opcja regulacji pompy ?
Dokładnie tak. Tylko dawka :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kwiatkowawies » pn sty 23, 2012 10:36 pm

Było wcześniej wszystko napisane, ale... Zwiększona dawka = zwiększone zapotrzebowanie na powietrze. Należy wywiercić w cięgnie bączka otwór i naciągnąć sprężynę co by szybciej turbawka upuszczała... Ja u siebie wypierdzieliłem i zaślepiłem w kolektorze EGR, efekt... ciągnie jak szalony :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wskodziana » pn sty 23, 2012 10:45 pm

kwiatkowawies pisze:Było wcześniej wszystko napisane, ale... Zwiększona dawka = zwiększone zapotrzebowanie na powietrze. Należy wywiercić w cięgnie bączka otwór i naciągnąć sprężynę co by szybciej turbawka upuszczała... Ja u siebie wypierdzieliłem i zaślepiłem w kolektorze EGR, efekt... ciągnie jak szalony :)21

to to ja wiem :)21 zastanawiało mnie czy jest jeszcze jakaś inna rzeźbą z pompą

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Ba » wt sty 24, 2012 12:43 pm

Marcin-Kraków pisze:
ernil pisze:Janusz - trzyma go opór powietrza.
I dobrze. 130 to i tak za dużo jak na auto ważące dwie tony, bez hamulców zdolnych je zatrzymać.
Jestem tego samego zdania. Opor powietrza powyzej magicznego 130 powoduje znaczne zmiany.

Zastanawia mnie jednak EGT. Deko duze przy max obciazeniu, mimo ze nie masz zwiekszonego doladowania.
W ktorym miejscu masz umieszczony czujnik ? Na kolektorze czy na downpipe ?
Marcin - własnie dlatego ma duże EGT (Duuuuużo za duże), bo nie ma zwiększonego doładowania. Po prostu za duża dawka.
Wywal wszelkie trzymacze turbiny - blow off na kolektorze i odłącz bączek w ogóle. Niech turbaśka gwizda ile może. Spokojnie 1.2 - 1.4 powinno wyciągnąć.
I nagle magiczne 130 będzie przeszłością.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » wt sty 24, 2012 1:13 pm

680 w kolektorze, to nie jest jeszcze jakoś tragicznie dużo.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Ba » wt sty 24, 2012 1:27 pm

N2O pisze:680 w kolektorze, to nie jest jeszcze jakoś tragicznie dużo.
:)21
Racja. Mój błąd - nie doczytałem, że w kolektorze.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » wt sty 24, 2012 2:23 pm

bez zwiększenia dawki przy obciążeniu tez na samym powietrzu nie pojedzie

wywal wezyk od sterowania baczkiem WG i zobacz do ilu dmucha turbina
pozniej zostaje Ci zabawa z boostpinem -

bezinwazyjnie z możliwością powrotu
- wywalenie całkowite podkładki ograniczającej - dawka przy braku i niskim doładowaniu zostaje bez zmian będzie więcej podlewał przy max obciążeniu
- obracanie boostpina - zaznaczyć markerem położenie zerowe - choć na membranie zez jest wytłoczone "0" i obracając co 30'
lekko inwazyjne
powoli piłujesz podkładkę aż do zadowalającego Cie efektu
zabawa z regulacja napięcia sprężyny

boostpin jest stożkiem nie symetrycznie wytoczonym, wiec w zaleznosci od tego jak jest obrócony zmieniasz dawkę w całym zakresie

mi najbardziej odpowiadala pozycja 180' wzgledem serii bez podkladki - palil mtki do 2giego biegu :lol: , w miesie spalanie podobne do serii, a nawet delikatnie mniejsze, niestety trasa 16-18 bo juz przy 80km/h mialem 0,9b a pompa koksowala ile mogla

obecnie mam 15' w prawo bez podkladki i przesuniete mocowanie WG o 10mm pompuje 1,0 - 1,1b a pali 12-15l

ale tez nie oczekuj zamykania budzika, bo liftowanym parchem na 33' masz areodynamike kiosku
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Marcin-Kraków » wt sty 24, 2012 7:12 pm

Ba pisze:Marcin - własnie dlatego ma duże EGT (Duuuuużo za duże), bo nie ma zwiększonego doładowania. Po prostu za duża dawka.
Moze tak moze nie. Owszem raczej zwiekszylbym doladowanie do 1,2, bo widze jaki to u mnie efekt w poruszaniu sie przynioslo, ale pamietaj ze jesli wiecej tlenu to i wlasnie temp spalania bedzie rosla.

Calym klu sukcesu jest trafienie w idealna proporcje stechiometryczna. W poprawne dopasowanie paliwa i powietrza.
Wtedy i zadup... bedzie i spalac bedzie optymalnie.
Oczywiscie caly czas, w calym zakresie obrotow bedzie ciezka tak zrobi, a wlasciwie niemozliwe, ale chodzi o to by jak najbardziej zblizyc sie do optimum.
No i na koniec. Pamietajmy ze nie rozmawiamy o wyczynowym silniku a o starym klekocie :)21
Z gowna bicza nie ukrecisz :)21 , czy tez jak mowia inni wezej ch... nie podskoczysz :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » wt sty 24, 2012 8:56 pm

O to chodziło...to nie ma być rajdówka-i nie jest-ale przyjemny dupowóz na narty, nurki, UA... Dawkę uważam trochę za dużą....turbo jestem w stanie podkręcić...IC taż.. :wink:
Silnik fajnie chodzi...nie chcę go popsuć...
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: ernil » wt sty 24, 2012 9:15 pm

Janusz, intercooler się przykręca, nie podkręca :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » wt sty 24, 2012 9:19 pm

Dlatego przy krzynce spędzimy kilka upojnych dni... :)21 Czy azaliż masz coś na przeciw....? W końcu doktor rodzinny polewa :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: ernil » wt sty 24, 2012 9:26 pm

W sensie, że jedziesz z nami na wschód?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » wt sty 24, 2012 9:37 pm

Karwa-jak będziesz udawał doktora w piątek po południu w przychodni....czemu nie....jutro z kumpelą pogadam..... :)21 Dziś nie było jak :)3 :)12
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: ernil » wt sty 24, 2012 9:48 pm

A że tak zapytam - czy lekarz nie może zachorować ale tak, by nie musiał leżeć?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » wt sty 24, 2012 10:05 pm

Na samozatrudnieniu?-koleżanka by mię zabiła :)21 I tak się boczy za ten tydzień dopieszczania parchola :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: ernil » wt sty 24, 2012 10:15 pm

Stawiasz smutny onanizm w garażu nad swawolne chędożenie w igloo na połoninie? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: gkozi » ndz sty 29, 2012 9:58 pm

Jakie średnice ma podkładka pod boostpina?
Zamiast piłować oryginała przystąpił bym do pracy z gotowym 2mm zamiennikiem jakbym wiedział jakie to jest duże
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pn sty 30, 2012 6:58 pm

Nie trzeba tego piłować .... bez problemu znajdziesz podkładkę pasującą rozmiarem. Oryginalna podkładka ma fi zewnętrzne 16 mm wewnętrzne około 11mm wysoka jest na 4mm (pomiary malo precyzyjne bo pod ręką miałem jedynie miarkę budowlaną).
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: gkozi » pn sty 30, 2012 8:05 pm

dzięki , powinno mi wystraczyć,

plastik taki z solidniejszych jak rozumiem - bo działa na niego jakaś tam siła z membrany
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pn sty 30, 2012 8:20 pm

Zwykły plastik ..... ja założyłem metalową podkładkę.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » pn sty 30, 2012 10:19 pm

Po analizie przypadku, wydaje mi się ( z naciskiem na wydaje :)21 ) że jednak dawka paliwa musi być podniesiona, aby podkręcic turbawkę... Pytanie brzmi-w którą stronę tę śrubkie sie kręci aby ją zwiększyć? :wink: - w kierunku błotnika kierowcy czy pasażera? Jadę na ferie -będę miał trochę czasu dla siebie :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pn sty 30, 2012 10:29 pm

Zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak będziesz kręcił tą śrubką to podnoszą się jednocześnie wolne obroty.
Life's Too Short For A Full Time Job

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości