silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » pn sty 30, 2012 10:32 pm

Wolne akurat są ok-650... dzięki-pobawię się na urlopie :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pn sty 30, 2012 10:38 pm

Jak pokręcisz śrubką od dawki to będziesz musiał wyregulować wolne. Ja mam u siebie wolne na poziomie 800.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » pn sty 30, 2012 10:43 pm

Nie kręć śrubką od dawki(to ostateczność), tylko pobaw się bączkiem najpierw.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 30, 2012 10:54 pm

No to sie zacznie :)21 Teraz bedzie palil 18 i kopcil jak smok :)21 Za 3 miechy splyna tloki i apiac od nowa :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pn sty 30, 2012 11:06 pm

Pali normalnie ... kopci jak mu się da buta z niskich obrotów.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
bartce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 24, 2010 1:16 pm
Lokalizacja: EL

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: bartce » pn sty 30, 2012 11:15 pm

Maqlinka pisze:Pali normalnie ... kopci jak mu się da buta z niskich obrotów.
... i tak ma być niestety 8) dałeś więcej paliwa, z niskich dajesz jeszcze mało powietrza - nie dopala całej dawki i kopci. Obroty rosną, wstaje turbina, spręża, daje więcej powietrza - przestaje kopcić. Norma, mam to samo :)21
przy dobrym bucie w trasie i mordowaniem w terenie 18tu nie udało się spalić :)13 wyszło 14,7.
Wolne jak najbardziej +/-650rpm, 130km/h z rusztowaniem na dachu na 33" to żaden problem :)2
Pozdro!
Bart.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » pn sty 30, 2012 11:16 pm

Można tak ustawić co by nie kopcił z dołu, a moc miał taką samą jak przy kręceniu śrubką - kwestia zabawy w regulację.
Śrubka to tylko gdy regulacja grzybka nie wystarcza.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
bartce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 24, 2010 1:16 pm
Lokalizacja: EL

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: bartce » pn sty 30, 2012 11:23 pm

... można, kwestia cierpliwości i czasu spędzonego na hamowni - a ta prawdę Ci powie 8) ... niestety na oko to się tylko wydaje... pokręcisz, wydaje Ci się że już jest dobrze, przestał właśnie kopcić, a krzywa momentu leci na dole na łeb na szyję :lol: to niestety pół dnia na rolkach i sztuka kompromisu :wink:
Pozdro!
Bart.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » pn sty 30, 2012 11:28 pm

Nikt nie mówił, że będzie lekko.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » pn sty 30, 2012 11:30 pm

N2O pisze: pobaw się bączkiem najpierw.:)21
Dooobre :)21 :)21 :)21 A na poważnie-wychodzi mi na to, że dawka paliwa za mała jest-nie widzę innej przyczyny dla nagłego wstrzymywania auta przy 130-jakby paliwa za mało dostawał-no i ta temp. spalin przy max. obciążeniu....jakby powietrza deko za dużo...
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » wt sty 31, 2012 12:09 am

N2O pisze:Można tak ustawić co by nie kopcił z dołu, a moc miał taką samą jak przy kręceniu śrubką - kwestia zabawy w regulację.
Śrubka to tylko gdy regulacja grzybka nie wystarcza.
:)21
Jak mu wstawie tak konkretnie to przy 4 tysiącach wylata mu jeden cylinder na jakiś czas .... pompa nie wydala. Turbo pompuje do 1,4 bara (przy bucie w podłodze) dawkę podkręciłem o jakieś ćwierć obrotu ale chyba faktycznie trzeba pobawić się boostpinem.

:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » wt sty 31, 2012 12:31 am

Jesteś pewien, że to pompa nie wydala, a nie czasem zawór się któryś nie domyka?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » wt sty 31, 2012 12:43 am

yyy zawory też typowałem :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: mopar » wt sty 31, 2012 3:13 pm

Na jakim oleju jeżdzisz?
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » wt sty 31, 2012 3:15 pm

10 W40 ... przechodzę na 10 W60
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » wt sty 31, 2012 3:19 pm

Nie lepiej jakiś 5W50 na obecne warunki?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » wt sty 31, 2012 3:40 pm

eee ..... ma się ocieplić :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Marcin-Kraków » wt sty 31, 2012 8:28 pm

To szklaneczki niestety. Pompa do tego nic nie ma.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: janusz k160 » wt sty 31, 2012 9:44 pm

Tylicz -22st. za zimno na zabawy z pompą :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: axe_xa » wt mar 27, 2012 8:54 am

moze to głupie i nie poparte przezemnie serią testów ale czemu wszyscy montuja intercoolery od y61 ? są bardzo drogie ceny widzialem od 400zl w gore(moze tak szukałem) skoro można wsadzić intercooler od passata b5 1.9tdi 130? Jest przynajmniej 350zl tanszy od srednich cen z y61 i w dodatku mozna kupic w zamienniku nowy z gwarancja.Z wyglądu są podobnej wielkosci i pojemnosci rury wchodzą tak samo jak do y61?
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » wt mar 27, 2012 9:05 am

nie wszyscy :lol:
ja mam w FMICa w jednym od omegi, a w drugim od probe
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » wt mar 27, 2012 9:19 am

axe_xa pisze:moze to głupie i nie poparte przezemnie serią testów ale czemu wszyscy montuja intercoolery od y61 ? są bardzo drogie ceny widzialem od 400zl w gore(moze tak szukałem) skoro można wsadzić intercooler od passata b5 1.9tdi 130? Jest przynajmniej 350zl tanszy od srednich cen z y61 i w dodatku mozna kupic w zamienniku nowy z gwarancja.Z wyglądu są podobnej wielkosci i pojemnosci rury wchodzą tak samo jak do y61?
Intercooler z Y61 jest z wentylatorem i czujnikiem a taki od paska tylko sama chłodnica . Teraz kombinuj wiatrak i całe mocowanie a tu masz gotowca praktycznie bez przeróbek .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Wowos » wt mar 27, 2012 11:31 am

axe_xa pisze:moze to głupie i nie poparte przezemnie serią testów ale czemu wszyscy montuja intercoolery od y61 ? są bardzo drogie ceny widzialem od 400zl w gore(moze tak szukałem) skoro można wsadzić intercooler od passata b5 1.9tdi 130? Jest przynajmniej 350zl tanszy od srednich cen z y61 i w dodatku mozna kupic w zamienniku nowy z gwarancja.Z wyglądu są podobnej wielkosci i pojemnosci rury wchodzą tak samo jak do y61?
można też wsadzić intercooler od miśka pajero, albo gallopera - za stówkę kupisz :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Ba » wt mar 27, 2012 8:37 pm

Na chwilę obecną tez bym miał w dupie kulernie od y61 - drogo i jest szał na ich wkładanie.
Potem zawsze te silniki są dłubane przez nas po założeniu icka, więc teraz bym dał coś większego.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: krzychooxxx » wt mar 27, 2012 9:20 pm

ja zrobilem sobie dwa icki dwukrotnie wieksze od y61, jeden mial byc dla mnie drugi dla kolegi, potem zmadrzalem i wstawiam benzyne :)21
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości