silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Moderator: Kosiarz
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
A sądzisz, że regenerowacz założy Ci oryginalne, niedostępne zdaje się, bebechy "gareta" w stare muszle?
Buahahaha.
Chińskie gówno założy.
I tyle.
5 razy zadziała, raz nie.
Niestety.
Wszystko zależy od stanu Twojej turbiny.
Buahahaha.
Chińskie gówno założy.
I tyle.
5 razy zadziała, raz nie.
Niestety.
Wszystko zależy od stanu Twojej turbiny.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
O ile w ogóle coś założy - niektórzy czyszczą z oleju i odsyłają 

y60 autobus, czerwony.
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
na początek to sprawdź ile Ci pompuje, bo pewnie sprężyna w WG już ma takie odleżyny, ze puszcza już przy 0,6-0,7
na początek bez żadnych kosztów to możesz zrobić sobie nowy otworek w sztandze od WG ok 10mm bliżej baczka - powinno Ci wtedy trzymać 0,9b
pozniej to juz dolozyc IC, ruszyc pompe i dociagnac do 1,1-1,3b

na początek bez żadnych kosztów to możesz zrobić sobie nowy otworek w sztandze od WG ok 10mm bliżej baczka - powinno Ci wtedy trzymać 0,9b
pozniej to juz dolozyc IC, ruszyc pompe i dociagnac do 1,1-1,3b
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Pod obciążeniem tak w okolicach 3 tyś obrotów zawór upuszcza powietrze ze sprężarki ,od czego zacząć . Jakieś pomysły im rady ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Zawór w kolektorze tak? Możesz go zaślepić lub zmniejszyć doładowanie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Ale ja zaślepię to powietrze i tak gdzieś musi ujść skoro ładowanie za duże ale nigdy nie było takiego problemu . Może tam się coś zacina przy turbinie bo nie zawsze tak jest nieraz obroty 5 tys i zawór nie upuszcza a nieraz przekroczy 3 tys i upuszcza tylko pod obciążeniem . Zaglądnął bym tylko nie wiem czy od tego bączka przy turbinie zacząć ?miastek pisze:Zawór w kolektorze tak? Możesz go zaślepić lub zmniejszyć doładowanie.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Może się właśnie zawór WG zacina lub samo cięgno w turbinie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Tak trochę podejrzewałem , ze coś się zacina , da się to ustrojstwo rozebrać i przeczyścić czy coś w tym stylu ?miastek pisze:Może się właśnie zawór WG zacina lub samo cięgno w turbinie.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Zdjąć cięgno, popsikać odrdzewiaczem ośkę klapki i rozruszać.
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
N2O pisze:Zdjąć cięgno, popsikać odrdzewiaczem ośkę klapki i rozruszać.
O.K Dzięki
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
to ze raz przy 3krpm raz przy 5krpm nie ma znaczenia jak masz rożne obciążenia, masz różne ciśnienia w dolocie
masz zegar wpiety?
Wg tak jak N20 napisal, zamiast zaworu na kolektorze pasuje zaslepka hydrauliczna z castoramy czy jakiegos tam innego szopa za 3-5PLN - chyba calowa
masz zegar wpiety?
Wg tak jak N20 napisal, zamiast zaworu na kolektorze pasuje zaslepka hydrauliczna z castoramy czy jakiegos tam innego szopa za 3-5PLN - chyba calowa
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Nie mam zegara a jak zawór zaślepię i tak zostawię to będzie O.K . Turbina przeładowuje bo się zacina ośka czy coś innego (jak pisze N2O )póki co może zaworu nie ruszać , bo przecież on tam po to jest żeby upuścił nadmiar powietrza . Zielony jestem w tych sprawach stąd może niespójne pytania .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
najlepiej byłoby wpiąć się zegarem, czy manometrem żeby wiedzieć przy ilu puszcza
jakiś zegar z AG to coś kolo stówki, montaż z 15min
http://allegro.pl/cisnienie-doladowania ... 60982.html
bo może puszczać ci zawór na kolektorze
mam 2 Y60 z 89' i w jednym zawór utworzył mi się z raz dopiero powyżej 1,1b
w drugim puszcza przy 0,9b ale tak jakby cykając - opuszczając kilkadziesiąt razy na sekundę i otrzymując zadane 0,9b
u Miastka jak dobrze pamiętam jak się zawór otworzył, to zamknął się dopiero jak spadło doładowanie prawie do zera
dlatego warto mieć zegar, bo będziesz tez wiedział przy ilu puszcza Ci WG - po 20 latach pewnie trzyma z 0,6-0,7b - o ile cięgno nie przerobione
teoretycznie przeładowanie w dieslu jest niegroźne, tym bardziej ze ta mała pierdziawka za dużo tez nie jest w stanie nadmuchać - 1,1-1,3 w zależności od stanu, a nawet jak Ci nadmucha więcej to silnik i tak nie dostanie więcej mocy, żeby się zwybuchować bo zabraknie mu paliwa - po to rusza się pompę i boostpina
edit
tak se właśnie wymyśliłem - załóż na zawór kondona, lub innego balonika, lub rękawiczkę - jak sie nadmucha albo zwybuchuje i spuści na czarno to będzie wiadomo gdzie puszcza
zawór - czy WG - co nie zmienia faktu ze zegar i tak potrzebny
jakiś zegar z AG to coś kolo stówki, montaż z 15min
http://allegro.pl/cisnienie-doladowania ... 60982.html
bo może puszczać ci zawór na kolektorze
mam 2 Y60 z 89' i w jednym zawór utworzył mi się z raz dopiero powyżej 1,1b
w drugim puszcza przy 0,9b ale tak jakby cykając - opuszczając kilkadziesiąt razy na sekundę i otrzymując zadane 0,9b
u Miastka jak dobrze pamiętam jak się zawór otworzył, to zamknął się dopiero jak spadło doładowanie prawie do zera
dlatego warto mieć zegar, bo będziesz tez wiedział przy ilu puszcza Ci WG - po 20 latach pewnie trzyma z 0,6-0,7b - o ile cięgno nie przerobione
teoretycznie przeładowanie w dieslu jest niegroźne, tym bardziej ze ta mała pierdziawka za dużo tez nie jest w stanie nadmuchać - 1,1-1,3 w zależności od stanu, a nawet jak Ci nadmucha więcej to silnik i tak nie dostanie więcej mocy, żeby się zwybuchować bo zabraknie mu paliwa - po to rusza się pompę i boostpina
edit
tak se właśnie wymyśliłem - załóż na zawór kondona, lub innego balonika, lub rękawiczkę - jak sie nadmucha albo zwybuchuje i spuści na czarno to będzie wiadomo gdzie puszcza
zawór - czy WG - co nie zmienia faktu ze zegar i tak potrzebny

- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Puszcza na zaworze upustowym w kolektorze widać bo okopcone .Jak mi zakładali inrecooler to też pod tego bączka przy turbie zakładali podkładki jakoś tak .
Jeżdżę już z tym 5 lat i dopiero teraz to się dzieje .
Jeżdżę już z tym 5 lat i dopiero teraz to się dzieje .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Panowie zamierzam motac IC z Pajero, daszek na maskę mam z Y61 i pytanie czy można tak ustawić IC żeby daszek wyszedł na jednej części maski tzn. żeby nie zachodził na to wgłębienie w masce? Możecie jakieś zdjęcia umiejscowienia waszych daszków / wlotów na masce wkleić? Czy jest np. różnica w umiejscowieniu IC od Y61 i od Pajero? Czy nie ma znaczenia który wsadzę?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Aha Panowie i jeszcze jedno, czy ten IC z Pajero to z silnika 2.5 czy 2.8, czy generalnie jeden kij? Jest jakieś za i przeciw za każdym z nich?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
jedno i to samo
to samo jest w galloperze... bierz co Ci bardziej pasuje (cena, ilość węży w zestawie, wiatrak)
to samo jest w galloperze... bierz co Ci bardziej pasuje (cena, ilość węży w zestawie, wiatrak)


Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
ok, ten od 2.8 ma takie metalowe przedłużenie, które i tak trzeba potem ciąć, w 2.5 tego nie ma czyli bardziej podchodzi ten od 2.5.....skoro nie ma różnicy
mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli..
dzięki
mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli..

dzięki
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
hej. gdzie się najlepiej wpiąć coby wskaźnik doładowania podświetlić? Jak nie ma napięcia to jest czarny i nic nie widać 

Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
myślisz że ten od y61 to taki mega lepszy jest...boban22 pisze:ok, ten od 2.8 ma takie metalowe przedłużenie, które i tak trzeba potem ciąć, w 2.5 tego nie ma czyli bardziej podchodzi ten od 2.5.....skoro nie ma różnicy
mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli..![]()
dzięki

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
o taką odpowiedź mi chodziłoBENGI pisze:myślisz że ten od y61 to taki mega lepszy jest...boban22 pisze:ok, ten od 2.8 ma takie metalowe przedłużenie, które i tak trzeba potem ciąć, w 2.5 tego nie ma czyli bardziej podchodzi ten od 2.5.....skoro nie ma różnicy
mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli..![]()
dzięki


GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
co znowu? coś szerzej naskrob 
Ależ Ty oszczędny w słowach jesteś...

Ależ Ty oszczędny w słowach jesteś...

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
ICek z Pajero,Gallopera jest mniejszej pojemności,jest przeznaczony do silnika o mniejszym doładowaniu,wiatrak jest mniejszy i wolniejszy.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość