silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: ernil » czw sty 30, 2014 11:33 am

A sądzisz, że regenerowacz założy Ci oryginalne, niedostępne zdaje się, bebechy "gareta" w stare muszle?
Buahahaha.
Chińskie gówno założy.
I tyle.
5 razy zadziała, raz nie.
Niestety.
Wszystko zależy od stanu Twojej turbiny.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Wowos » czw sty 30, 2014 12:00 pm

O ile w ogóle coś założy - niektórzy czyszczą z oleju i odsyłają :)9
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » czw sty 30, 2014 12:52 pm

na początek to sprawdź ile Ci pompuje, bo pewnie sprężyna w WG już ma takie odleżyny, ze puszcza już przy 0,6-0,7 :D

na początek bez żadnych kosztów to możesz zrobić sobie nowy otworek w sztandze od WG ok 10mm bliżej baczka - powinno Ci wtedy trzymać 0,9b

pozniej to juz dolozyc IC, ruszyc pompe i dociagnac do 1,1-1,3b
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » czw sty 30, 2014 1:20 pm

Pod obciążeniem tak w okolicach 3 tyś obrotów zawór upuszcza powietrze ze sprężarki ,od czego zacząć . Jakieś pomysły im rady ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » czw sty 30, 2014 1:33 pm

Zawór w kolektorze tak? Możesz go zaślepić lub zmniejszyć doładowanie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » czw sty 30, 2014 2:28 pm

miastek pisze:Zawór w kolektorze tak? Możesz go zaślepić lub zmniejszyć doładowanie.
Ale ja zaślepię to powietrze i tak gdzieś musi ujść skoro ładowanie za duże ale nigdy nie było takiego problemu . Może tam się coś zacina przy turbinie bo nie zawsze tak jest nieraz obroty 5 tys i zawór nie upuszcza a nieraz przekroczy 3 tys i upuszcza tylko pod obciążeniem . Zaglądnął bym tylko nie wiem czy od tego bączka przy turbinie zacząć ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » czw sty 30, 2014 3:11 pm

Może się właśnie zawór WG zacina lub samo cięgno w turbinie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » czw sty 30, 2014 3:15 pm

miastek pisze:Może się właśnie zawór WG zacina lub samo cięgno w turbinie.
Tak trochę podejrzewałem , ze coś się zacina , da się to ustrojstwo rozebrać i przeczyścić czy coś w tym stylu ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » czw sty 30, 2014 6:59 pm

Zdjąć cięgno, popsikać odrdzewiaczem ośkę klapki i rozruszać.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » czw sty 30, 2014 7:18 pm

N2O pisze:Zdjąć cięgno, popsikać odrdzewiaczem ośkę klapki i rozruszać.

O.K Dzięki
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » pt sty 31, 2014 8:49 am

to ze raz przy 3krpm raz przy 5krpm nie ma znaczenia jak masz rożne obciążenia, masz różne ciśnienia w dolocie

masz zegar wpiety?

Wg tak jak N20 napisal, zamiast zaworu na kolektorze pasuje zaslepka hydrauliczna z castoramy czy jakiegos tam innego szopa za 3-5PLN - chyba calowa
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » pt sty 31, 2014 9:05 am

Nie mam zegara a jak zawór zaślepię i tak zostawię to będzie O.K . Turbina przeładowuje bo się zacina ośka czy coś innego (jak pisze N2O )póki co może zaworu nie ruszać , bo przecież on tam po to jest żeby upuścił nadmiar powietrza . Zielony jestem w tych sprawach stąd może niespójne pytania .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » pt sty 31, 2014 2:09 pm

najlepiej byłoby wpiąć się zegarem, czy manometrem żeby wiedzieć przy ilu puszcza
jakiś zegar z AG to coś kolo stówki, montaż z 15min
http://allegro.pl/cisnienie-doladowania ... 60982.html

bo może puszczać ci zawór na kolektorze
mam 2 Y60 z 89' i w jednym zawór utworzył mi się z raz dopiero powyżej 1,1b
w drugim puszcza przy 0,9b ale tak jakby cykając - opuszczając kilkadziesiąt razy na sekundę i otrzymując zadane 0,9b
u Miastka jak dobrze pamiętam jak się zawór otworzył, to zamknął się dopiero jak spadło doładowanie prawie do zera

dlatego warto mieć zegar, bo będziesz tez wiedział przy ilu puszcza Ci WG - po 20 latach pewnie trzyma z 0,6-0,7b - o ile cięgno nie przerobione


teoretycznie przeładowanie w dieslu jest niegroźne, tym bardziej ze ta mała pierdziawka za dużo tez nie jest w stanie nadmuchać - 1,1-1,3 w zależności od stanu, a nawet jak Ci nadmucha więcej to silnik i tak nie dostanie więcej mocy, żeby się zwybuchować bo zabraknie mu paliwa - po to rusza się pompę i boostpina

edit

tak se właśnie wymyśliłem - załóż na zawór kondona, lub innego balonika, lub rękawiczkę - jak sie nadmucha albo zwybuchuje i spuści na czarno to będzie wiadomo gdzie puszcza
zawór - czy WG - co nie zmienia faktu ze zegar i tak potrzebny :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Fiba » pt sty 31, 2014 3:43 pm

Puszcza na zaworze upustowym w kolektorze widać bo okopcone .Jak mi zakładali inrecooler to też pod tego bączka przy turbie zakładali podkładki jakoś tak .
Jeżdżę już z tym 5 lat i dopiero teraz to się dzieje .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » sob lut 01, 2014 3:37 pm

Panowie zamierzam motac IC z Pajero, daszek na maskę mam z Y61 i pytanie czy można tak ustawić IC żeby daszek wyszedł na jednej części maski tzn. żeby nie zachodził na to wgłębienie w masce? Możecie jakieś zdjęcia umiejscowienia waszych daszków / wlotów na masce wkleić? Czy jest np. różnica w umiejscowieniu IC od Y61 i od Pajero? Czy nie ma znaczenia który wsadzę?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » ndz lut 02, 2014 3:40 pm

Aha Panowie i jeszcze jedno, czy ten IC z Pajero to z silnika 2.5 czy 2.8, czy generalnie jeden kij? Jest jakieś za i przeciw za każdym z nich?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Stefan » ndz lut 02, 2014 5:19 pm

jedno i to samo
to samo jest w galloperze... bierz co Ci bardziej pasuje (cena, ilość węży w zestawie, wiatrak)
!! FOR FUN !!

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » ndz lut 02, 2014 5:25 pm

ok, ten od 2.8 ma takie metalowe przedłużenie, które i tak trzeba potem ciąć, w 2.5 tego nie ma czyli bardziej podchodzi ten od 2.5.....skoro nie ma różnicy

mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli.. :)21

dzięki
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kornik21 » pn lut 03, 2014 7:15 pm

hej. gdzie się najlepiej wpiąć coby wskaźnik doładowania podświetlić? Jak nie ma napięcia to jest czarny i nic nie widać ;)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Wowos » pn lut 03, 2014 7:25 pm

Do zapalniczki. :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: BENGI » pn lut 03, 2014 7:34 pm

boban22 pisze:ok, ten od 2.8 ma takie metalowe przedłużenie, które i tak trzeba potem ciąć, w 2.5 tego nie ma czyli bardziej podchodzi ten od 2.5.....skoro nie ma różnicy

mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli.. :)21

dzięki
myślisz że ten od y61 to taki mega lepszy jest... ??
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » pn lut 03, 2014 9:46 pm

BENGI pisze:
boban22 pisze:ok, ten od 2.8 ma takie metalowe przedłużenie, które i tak trzeba potem ciąć, w 2.5 tego nie ma czyli bardziej podchodzi ten od 2.5.....skoro nie ma różnicy

mam tylko nadzieję, że nie bede za chwile zakładał od Y61, bo ten z pajero nie wydoli.. :)21

dzięki
myślisz że ten od y61 to taki mega lepszy jest... ??
o taką odpowiedź mi chodziło :), nie będę przepłacał biorę z misiubusiu :)21
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Tatuś » wt lut 04, 2014 12:27 pm

Błąd :)16
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » wt lut 04, 2014 12:40 pm

co znowu? coś szerzej naskrob :)21

Ależ Ty oszczędny w słowach jesteś... :(
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Tatuś » wt lut 04, 2014 4:14 pm

ICek z Pajero,Gallopera jest mniejszej pojemności,jest przeznaczony do silnika o mniejszym doładowaniu,wiatrak jest mniejszy i wolniejszy.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość