silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:50 am

Sprawdzić pompką ile się cięgno wysuwa na poskładanej całości.
Można też zmierzyć ciśnienie w kolektorze wydechowym.
Idealnie to coś około 1:1 w stosunku do ciśnienia w kolektorze dolotowym.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:17 pm

tak na marginesie to sprawdzaliście kompresję w swoich silnikach przed podciąganiem turbo?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: BENGI » śr lut 05, 2014 9:20 pm

ale po co ?? :)21
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: tomek 79 » śr lut 05, 2014 9:25 pm

w 2.8 to normalna kolejnosc rzeczy :)21

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:33 pm

BENGI pisze:ale po co ?? :)21
że jak już będzie słaba kompresja i silnik rozjechany do modyfikacje turbo dobiją go od razu?
Generalnie jak też nie sprawdzałem, ale pali na mrozie idealnie nawet po tygodniowym postoju, nie telepie mimo, że przez chwile ma niskie obroty,
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: BENGI » śr lut 05, 2014 9:38 pm

to jeszcze zajrzyj np. do odmy :)21

a jak ma go dobić to i tak go dobije prędzej czy później :)21
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:44 pm

co do odmy, przedmuchy? Przecież z każdej odmy dmucha. Tylko ile to dużo, a ile ok w tych silnikach? ;)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: BENGI » śr lut 05, 2014 9:49 pm

jak mocno i ile jest w tym dmuchaniu powietrza, a ile oleju :)21
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr lut 05, 2014 9:52 pm

Tyle ile trzeba.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:54 pm

u mnie coś tam dmucha, ale oleju nie chlapie. Dolot nie jest mokry. Jak zatkam na 4-5 sekund paluchem to cichacza przy puszczeniu usłyszę.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: pojara90 » śr lut 05, 2014 10:08 pm

Lepiej tak nie rób, mogą puścić uszczelniacze w turbinie.
Ostatnio zmieniony śr lut 05, 2014 10:09 pm przez pojara90, łącznie zmieniany 1 raz.
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:09 pm

Prędzej bagnet wystrzeli.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: pojara90 » śr lut 05, 2014 10:09 pm

a jakby przywarł :)21

edit. miałem taką akcję, olej wylał się rurą wydechową.

:)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:17 pm

Ja pamiętam kiedyś jedno pajero 2,5td - 3 paski od alternatora się zjarały, a ten na zgaszonym silniku kręcił się normalnie bez oporów. Przedmuchy były tak duże że wakupompa stawała na dębowo.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: BENGI » śr lut 05, 2014 10:19 pm

N2O pisze:Ja pamiętam kiedyś jedno pajero 2,5td - 3 paski od alternatora się zjarały, a ten na zgaszonym silniku kręcił się normalnie bez oporów. Przedmuchy były tak duże że wakupompa stawała na dębowo.
:)21 :)21
:o :o :o :)9 :)9 :)9
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:22 pm

No powrotem oleju tak dmuchało ze skrzyni korbowej do wakupompy.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: BENGI » śr lut 05, 2014 10:26 pm

takiego czegoś jeszcze nie widziałem :wink: ale w mitsubisi wszytko jest możliwe :lol:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:28 pm

Zatkanie palcem odmy powodowało natychmiastowy wystrzał bagnetu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » czw lut 06, 2014 12:16 pm

N2O pisze:Przy regulacji uważajcie na to aby klapka się swobodnie otwierała - tzn czy wystarcza zakresu bączka do otwarcia klapki. Jak będzie się za mało uchylać, to wóz zmułowacieje na wyższych obrotach, ze względu na duże ciśnienie w kolektorze wydechowy i może wydmuchiwać uszczelki pod owym.
O wzroście spalania nie wspominając.
:)21
Właśnie u kumpla wypierdziało uszczelkę :)3 , tylko ciekawy jestem czy już ze starości czy jednak ciśnienie zrobiło swoje ??
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » czw lut 06, 2014 12:18 pm

Ciężko powiedzieć, trzeba by zmierzyć.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » czw lut 06, 2014 12:43 pm

doładowanie ma ustawione na ok. 1.3, zawór upustowy zaślepiony ..., niektórzy piszą że mają po 1.5 i latają spokojnie ...hm...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Stefan » czw lut 06, 2014 3:44 pm

ja też robiłem uszczelkę na początku roku :)21
i miałem wypiętego WG przez dłuuuugi czas... :)21
i doładowanie 1.6 ....... :)21
koksił :)21 :)21
wątpię aby przez doładowanie :)21
u mnie bączył do wody i ogólnie głowica była lekko pęknięta :)21
!! FOR FUN !!

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: boban22 » czw lut 06, 2014 4:31 pm

:)21 , też tak myślę uszczelka juz pewnie swoje lata miała... u mnie po wymianie jest i zero przedmuchów na tę chwilę... Z drugiej strony jakby nawet raz na rok musiał uszczelkę wymienić do bidy nie ma ....oby innych strat nie było...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » pt lut 07, 2014 9:30 am

to zobacz jaki ma te 1,1 - czy nawet 1,6b w stosunku do ciśnienia w cylindrze - szybciej węże pozrywa niż wywali uszczelkę - tym bardziej, ze w RD jest stalowa

tyle, ze jeżeli już wychodzimy znacznie powyżej serii przydałoby się mieć zegar EGT i na 100% sprawny układ wtryskowy i pewnosc, ze silnik trzyma rowna kompresje - coby silnika nie upłynnić :D

do OM603-606 pakuja 2,2-2,5b
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw
http://www.youtube.com/watch?v=ORPWDn2UD6s
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: gr9192 » pt lut 07, 2014 5:35 pm

Tatuś pisze:ICek z Pajero,Gallopera jest mniejszej pojemności,jest przeznaczony do silnika o mniejszym doładowaniu,wiatrak jest mniejszy i wolniejszy.
W jednym gr-mam IC z pajero a w drugim był tak około 30 % wiekszy.Różnica była.
4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość