Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:50 am
Sprawdzić pompką ile się cięgno wysuwa na poskładanej całości.
Można też zmierzyć ciśnienie w kolektorze wydechowym.
Idealnie to coś około 1:1 w stosunku do ciśnienia w kolektorze dolotowym.

-
kornik21
-

- Posty: 955
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
- Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Post
autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:17 pm
tak na marginesie to sprawdzaliście kompresję w swoich silnikach przed podciąganiem turbo?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr lut 05, 2014 9:20 pm
ale po co

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » śr lut 05, 2014 9:25 pm
w 2.8 to normalna kolejnosc rzeczy

-
kornik21
-

- Posty: 955
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
- Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Post
autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:33 pm
BENGI pisze:ale po co

że jak już będzie słaba kompresja i silnik rozjechany do modyfikacje turbo dobiją go od razu?
Generalnie jak też nie sprawdzałem, ale pali na mrozie idealnie nawet po tygodniowym postoju, nie telepie mimo, że przez chwile ma niskie obroty,
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr lut 05, 2014 9:38 pm
to jeszcze zajrzyj np. do odmy
a jak ma go dobić to i tak go dobije prędzej czy później

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
kornik21
-

- Posty: 955
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
- Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Post
autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:44 pm
co do odmy, przedmuchy? Przecież z każdej odmy dmucha. Tylko ile to dużo, a ile ok w tych silnikach?

Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr lut 05, 2014 9:49 pm
jak mocno i ile jest w tym dmuchaniu powietrza, a ile oleju

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 05, 2014 9:52 pm
Tyle ile trzeba.

-
kornik21
-

- Posty: 955
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
- Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Post
autor: kornik21 » śr lut 05, 2014 9:54 pm
u mnie coś tam dmucha, ale oleju nie chlapie. Dolot nie jest mokry. Jak zatkam na 4-5 sekund paluchem to cichacza przy puszczeniu usłyszę.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » śr lut 05, 2014 10:08 pm
Lepiej tak nie rób, mogą puścić uszczelniacze w turbinie.
Ostatnio zmieniony śr lut 05, 2014 10:09 pm przez
pojara90, łącznie zmieniany 1 raz.
W160
PajeroLong SS
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:09 pm
Prędzej bagnet wystrzeli.

-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » śr lut 05, 2014 10:09 pm
a jakby przywarł
edit. miałem taką akcję, olej wylał się rurą wydechową.

W160
PajeroLong SS
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:17 pm
Ja pamiętam kiedyś jedno pajero 2,5td - 3 paski od alternatora się zjarały, a ten na zgaszonym silniku kręcił się normalnie bez oporów. Przedmuchy były tak duże że wakupompa stawała na dębowo.

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr lut 05, 2014 10:19 pm
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:22 pm
No powrotem oleju tak dmuchało ze skrzyni korbowej do wakupompy.

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr lut 05, 2014 10:26 pm
takiego czegoś jeszcze nie widziałem

ale w mitsubisi wszytko jest możliwe

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 05, 2014 10:28 pm
Zatkanie palcem odmy powodowało natychmiastowy wystrzał bagnetu.

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw lut 06, 2014 12:16 pm
N2O pisze:Przy regulacji uważajcie na to aby klapka się swobodnie otwierała - tzn czy wystarcza zakresu bączka do otwarcia klapki. Jak będzie się za mało uchylać, to wóz zmułowacieje na wyższych obrotach, ze względu na duże ciśnienie w kolektorze wydechowy i może wydmuchiwać uszczelki pod owym.
O wzroście spalania nie wspominając.

Właśnie u kumpla wypierdziało uszczelkę

, tylko ciekawy jestem czy już ze starości czy jednak ciśnienie zrobiło swoje

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw lut 06, 2014 12:18 pm
Ciężko powiedzieć, trzeba by zmierzyć.

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw lut 06, 2014 12:43 pm
doładowanie ma ustawione na ok. 1.3, zawór upustowy zaślepiony ..., niektórzy piszą że mają po 1.5 i latają spokojnie ...hm...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
Stefan

- Posty: 2009
- Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Stefan » czw lut 06, 2014 3:44 pm
ja też robiłem uszczelkę na początku roku
i miałem wypiętego WG przez dłuuuugi czas...
i doładowanie 1.6 .......
koksił
wątpię aby przez doładowanie
u mnie bączył do wody i ogólnie głowica była lekko pęknięta


FOR FUN

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw lut 06, 2014 4:31 pm

, też tak myślę uszczelka juz pewnie swoje lata miała... u mnie po wymianie jest i zero przedmuchów na tę chwilę... Z drugiej strony jakby nawet raz na rok musiał uszczelkę wymienić do bidy nie ma ....oby innych strat nie było...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
martii

- Posty: 1650
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: martii » pt lut 07, 2014 9:30 am
to zobacz jaki ma te 1,1 - czy nawet 1,6b w stosunku do ciśnienia w cylindrze - szybciej węże pozrywa niż wywali uszczelkę - tym bardziej, ze w RD jest stalowa
tyle, ze jeżeli już wychodzimy znacznie powyżej serii przydałoby się mieć zegar EGT i na 100% sprawny układ wtryskowy i pewnosc, ze silnik trzyma rowna kompresje - coby silnika nie upłynnić
do OM603-606 pakuja 2,2-2,5b
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw
http://www.youtube.com/watch?v=ORPWDn2UD6s
-
gr9192

- Posty: 426
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
- Lokalizacja: góry
Post
autor: gr9192 » pt lut 07, 2014 5:35 pm
Tatuś pisze:ICek z Pajero,Gallopera jest mniejszej pojemności,jest przeznaczony do silnika o mniejszym doładowaniu,wiatrak jest mniejszy i wolniejszy.
W jednym gr-mam IC z pajero a w drugim był tak około 30 % wiekszy.Różnica była.
4x4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość