Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » pn mar 09, 2009 10:38 pm

seburaj pisze:z takimi kątami na zwrotnicy to on najwyżej do najbliższego rowa zajedzie, a nie do warsiawy :)21
Wy o kątach tak jak o skrzyniach :roll:
Bez urazy ....
... ale przestańcie pierdzielić :o

Jak założycie +4 to dajcie znać :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn mar 09, 2009 10:51 pm

Igor909 pisze:Dzisiaj wyjechałem swoim dzieckiem ....
Ach ... łezka w oku się zakręciła :wink:
Dostał nowe serduszko , zawiechę ....

Obrazek

Też się wzruszyłem.... :wink:

:)21 :)21

Najważniejsze pytanie... Jak jeżdzi z tym silnikiem ??
Czy dużo mocniejszy od TD42...??

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn mar 09, 2009 10:54 pm

bigos pisze:
Igor909 pisze:Tył ....

Obrazek
jakieś kółka małe :)23
:o

Rzeczywiście teraz wydają sie trochę przymaławe.... :-?
Ale jak założysz 42" to przenośna drabinka do wsiadania się przyda...

:)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Mroczny » wt mar 10, 2009 7:09 am

Igor909 pisze:
Jak założycie +4 to dajcie znać :wink:
Igor, nie będe auta obniżał
:)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Klub TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Maqlinka » wt mar 10, 2009 10:29 am

lbl78 pisze: jeśli masz dobinsona i ammory z kompletu to nie potrzebujesz zmieniać odboju tam sprężyna robi za odbój :)2
(przynajmniej tak twierdzi producent :)21 )
Ja w kwestii formalnej :)21

Odboje należy wydłużyć - koniec kropka. To, że Dobinson twierdzi, że sprężyna w jego zestawach robi za odbój to jakiś mit i szczerze mówiąc nie wiem skąd się wziął.

@Igor - Twoje amory są dłuższe o 3 cm z przodu i 5 z tyłu - odbój należy wydłużyć o 2 do 3 cm i z tyłu i z przodu ( tylne amory pod kątem). Zresztą rozmawiałem o tym z panem Andrzejem wczoraj.

Staby - odkręcić i jeździć bez - jeśli dojdziesz do wniosku, że jest coś nie halo ( w co wątpię )
założyć przedłużone. Na pewno nie jeździć na tym co jest w tej chwili.


Prywatnie :

Super fura :)2
Na żywca robi DUUUUŻE.....wrażenie :)17
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: mopar » wt mar 10, 2009 11:20 pm

Igor909 pisze:
Mroczny pisze:a cyknij fotę zawiasu..
Obrazek
Na fotce jest na maxa rozciągnięty na podnosniku-jak siądzie na koła to mu sie trochę poprawi.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: jezzz » śr mar 11, 2009 12:44 pm

wyglada to mega zajefajnie jak tak jezdzi jak wyglada to poklony bije
NO PAIN NO GAME!

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » pt mar 13, 2009 12:01 am

Panowie ...

Dzisiaj została zamontowana linka gazu i pedał .... jestem po wyczerpującej jeździe testowej :)22

Nie będę się rozpisywał na temat zasadności włożenia 4.2 w miejsce 3.0
Moja jazda jest delikatna i subtelna ... ma na celu ułożenie motorku :wink:
Nie mogę przyzwyczaić się do zakresu obrotów pracy silniczka ....
... nawet podejrzewamy że może lekko zaniżać ale to się okaże po pomiarze względem oryginalnego 4.2 i gps-u
Dam znać jakie są wyniki :wink:
Drążki stabilizatora są .... nawet dzisiaj udało się ich nie urwać :)21
Autko jeździ stabilnie , fajnie miękko i ... o dziwo .... zajebiście cicho :o
Znacznie ciszej niż oryginał 4.2 i 3.0

Jutro postaram się zrobić zbieżność ... autko jeździ fajnie , kierownica jest równo ... nie widzę różnicy w jeździe przy tym lifcie

Na ogół forumowym chciałem wypowiedzieć się na temat wrzucających ten silnik ....
Nie jest to reklama bo .... takie przekładki zrobili dwie .... pierwsza i ostatnia :-?
3 tygodnie męczarni , testów , prób ....
Opłacało się ... Ci faceci spełnili moje marzenie :)2

Chciałem bardzo serdecznie podziękować ... ANDRZEJOWI KARŁOWICZOWI :)2 :)2 :)2 ... jest Wam znany z wielu rajdów i imprez
offroadowych ...
MICHAŁOWI ... zięciowi Andrzeja :)2 :)2 :)2
ARTUROWI ... elektro - elektronikowi , który walczył z elektryką i komputerem z 3.0 :)2 :)2 :)2


Cała trójka w 3 tygodnie spełniła moje marzenia , których nie jestem w stanie opisać słowami 8)

Również chciałem serdecznie podziękować kolegą z forum :)2 ... którzy udzielili mi cennych i trafnych uwag na temat pracy związanej z przekładką ....
SZARY ... KUBA ... CHERMOL ... i inni koledzy których nie wymieniłem :)2 :)2 :)2

Wspólna praca i przepływ istotnych informacji doprowadziła do spełnienia tak naprawdę nieistotnego w moim życiu marzenia a za razem jak ważnego .... :D

DZIĘKUJĘ :)2 :)2 :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
bulas
Posty: 781
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: bulas » pt mar 13, 2009 8:21 am

:)2

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Mroczny » pt mar 13, 2009 9:25 am

gratulacje i miłej eksploatacji :)2

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: mike133 » pt mar 13, 2009 9:28 am

Igor909 pisze:.......
DZIĘKUJĘ :)2 :)2 :)2
:)2 To może jakiś wspólny wypad pod Warszawę? 8)
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Maqlinka » pt mar 13, 2009 10:58 am

:)2 Gratulacje

To jak już ochłoniesz z pierwszych wrażeń to może wrzucisz jakiś filmik z tym autem w akcji. Ciekaw jestem jak ta cala konfiguracja pracuje.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Peecet
 
 
Posty: 205
Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Wawa/Józefosław

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Peecet » pt mar 13, 2009 4:15 pm

Igor, jestem pełen uznania za konsekwencje.

Ale powiedz, bo nie mogę się doczytać, jakie założenia ma spełniać to auto, wysokie jak pomnik, ciężkie jak czołg. Do czego ma słuzyć to auto?

Nie drwie, tylko z ciekawości pytam
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 5:16 pm przez Peecet, łącznie zmieniany 1 raz.
-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pt mar 13, 2009 6:30 pm

Peecet pisze: Do czego ma słuzyć to auto?
Moim zdaniem limitowana seria Patroli TD4.2Ti ma poprostu cieszyć faktem, że takie auta istnieją... 8)
Ma słuzyć do wypraw, do bezstresowego użytkowania bez ciagłego spoglądania na kontrolkę oleju, melomani mogą przy okazji posłuchać niepowtarzalnego dzwięku silnika... :)21
Przy okazji ma być dowodem na to, że można jak tylko sie czegoś chce... :)21 i solą w oku niedowiarków....
Niedawno rozmawiając z właścielem ASO zajmującego się tylko terenowymi Nissanami zapytałem go o silnik lub Patrola TD42Ti. Pokręcił glową i powiedział żebym do Japoni po to jechał bo on takiego auta nigdy nie widział.....
Chyba po przekładce wpadnę do niego na przegląd.... :)21
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 7:48 pm przez chera, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Harley » pt mar 13, 2009 8:06 pm

No dobra dobra Panowie. Jak na razie to rozumiem,że odpowiedzi dążą do tego by powiedzieć ,że taki Parch ma być robiony dla lansu. Jeśli ktoś ma pasję jedynie posiadania, to i do tego wystarczy, natomiast myślę ,że poza pasją słuchania motoru jest w Was coś do czego to auto ma także służyć. Liczę ,że ma ono zrobić wiele tysięcy kilosów sławiąc poza Japońską także i Polską myśl techniczną (wciąż mam przed oczyma tego elektronika z górą kabli - mam nadzieję ,że nie walnąłeś tam Igor specjalnie 3 kilo drutu ,żeby fajnie wyglądało ;-)??).

Ja dorzucę tylko swoje 3 grosze.
Mój Patrolek 4,2 - co prawda nie Ti , ale zwykły wolnossący TD42 ma wg licznika 330 tys. , właśnie rozebrany jest do podstawowych elementów i powiem jedno - sprzęgło orginał,łożysko oporowe bez żadnych luzów, w środku wszystko Super Patrolo Super, po wymieceniu i oczyszczeniu zostanie spowrotem założone i będzie robić dalsze tysiące. Jest to niesamowity motor. Do tego ma pompę rzędową , która jak mniemam może przerobić wszystko i pojedzie jak trzeba na oleju po frytach.
Pasja odrestaurowania tego sprzętu , tak jak pasja jego wmontowania choćby i do kosiarki od trawy usprawiedliwia godziny spędzone w warsztacie i wydanie kasy a potem cieszenie się choćby z tego jak to to pracuje. Ja w każdym razie pieszczę tę swoją lalkę , która na początku wyglądała bidnie, ale powolutku doprowadzam do stanu prawie postfabrycznego. Jak wyjedzie na drogę to pewnie żal mi będzie ją jakkolwiek upaprać, ale najgorszy pierwszy raz... potem to już z górki i ... w górki !!

Ten motor jest stworzony do takiej pracy i szkoda ,że jego sprzedaży w Europie zaprzestano, ale może to właśnie to rajcuje ,że staje się on powoli taki wyjątkowy.
Rozumiem,że przed nami zloty Patroli 4,2 ?? to taki klubik nie "utruskawionych" facetów z trochę większymi silnikami ( nie koniecznie leczących jakiekolwiek inne kompleksy) ;-)
Pozdrawiam maniaków 4,2

P.S. Dodano później : oczywiście Panie za kierą 4,2 bardzo , bardzo mile widziane. :)2
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 8:31 pm przez Harley, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » sob mar 14, 2009 3:25 pm

Dzisiaj trochę pojeździłem ....

Zawieszenie ....
Pracuje fajnie , jest zdecydowanie twardsze od OME :)2
Dużo lepiej wybiera większe hopki , na tarce nie lata jak żyd po pustym sklepie
Koniecznie muszę wrzucić regulowany przedni panhard i ustawić zbieżność ... ściąga w lewo

W autku wszystko się układa ...
W poniedziałek jadę na dogłębną diagnostykę motorku .... :wink:
W czasie jazdy przy stałym obciążeniu dymi lekko na czarno
Może zawiesza się wtrysk ... pracuje równo ale z jakimś świerszczem , jakby żaba kumkała ...
Może to konsekwencja wyrzucenia EGR-u .... zobaczymy po diagnostyce
W drugim TD42 takiego cykania nie ma ... cholera wie co mu jest

Przyspiesza sympatycznie ... tak naprawdę nie mogę się połapać kiedy rusza turbina [ cisza jak cholera ] :-?

Obrotomierz faktycznie chyba lekko zaniża ... nie sprawdzałem ale mam takie odczucie .....
Chyba będzie trzeba pokombinować z inną opcją podłączenia

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: wojtek_kom » sob mar 14, 2009 6:12 pm

Igor909 pisze: W czasie jazdy przy stałym obciążeniu dymi lekko na czarno
Może zawiesza się wtrysk ... pracuje równo ale z jakimś świerszczem , jakby żaba kumkała ...
Może to konsekwencja wyrzucenia EGR-u .... zobaczymy po diagnostyce
W drugim TD42 takiego cykania nie ma ... cholera wie co mu jest
Marzenia i rzeczywistość :)21 :)2

Nie wiem, jak podłączone to jest razem, ale nie będzie to wina EGR-a.
Nie wiem, czym steruje "komputer" z 3.0 - tutaj bym szukał problemu lub w pompie, kombinacja paliwo/powietrze/dawka. Dacie rady...

PS. Informacja o obrotach zasuwa z "zegarów" do pompy - tak jakoś pamiętam schemat.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » sob mar 14, 2009 6:38 pm

wojtek_kom pisze: Marzenia i rzeczywistość :)21 :)2
Silnik stał ponad 2 lata na palecie ...
Już ustaliłem że mógł się spierdzielić jeden wtrysk
Zastał się kołek :)21 właśnie wlałem wiadro STP i czyści się pod chałupą
Przez noc wypali zbiornik to może puści
Zobaczymy :wink:

Jeździ zajebiście 8)
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: N2O » sob mar 14, 2009 8:53 pm

Zobacz jakie turbina produkuje ciśnienie doładowania, być może wydech od 3.0 go dusi.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » sob mar 14, 2009 9:02 pm

Igor, weź wyjm wtryski, ustaw porządnie ciśnienie otwarcia (najlepiej podnieś nieco :)17 , ustaw kąt wyprzedzenia (fabrycznie bywa nie najlepszy) i zobacz jeszcze raz. A jak już je będziesz miał wyjęte, to zobaczysz, czy który się zawiesza. A jak będzie dalej dymił to podnieś ciśnienie doładowania ;-) Nie zapomnij dodac pomiaru EGT cobyś wiedział jak zaczniesz topić tłoki :)21

@wojtek Co do obrotomierza i sterowania czymkolwiek to pompa pracuje w trybie całkowicie mechanicznym - linka i szlus. A ustrojstwo do zmiany kąta wyprzedzenia będąc odpiętym od kompa nie robi nic, czyli pompa jest ustawiana statycznie i nic się w niej potem nie zmienia pod wpływem elektroniki. Więc jedno z drugim nie będzie miało związku. Natomiast niestety komp steruje klimą i masą innych pierdół, więc nie da sie go wyrugować całkowicie :-(
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: N2O » sob mar 14, 2009 9:08 pm

Podnoszenie ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy w dieslu z wtryskiem pośrednim nie ma zbyt dużego sensu - tylko pompa będzie miała więcej do roboty.
Zawieszanie się wtryskiwacza powodowałoby szarpanie silnikiem na wolnych obrotach i szaro-niebieskie kłęby dymu. Czarny dym oznacza że silnik dostaje za mało powietrza lub za dużo paliwa.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » sob mar 14, 2009 9:17 pm

Duży, nieduży, jak każdy ma inne prosto z fabryki, to tym bardziej po 2 latach stania nie zaszkodzi go ustawić. Czy podniesie czy nie to osobna sprawa. Kangurzaste ludzie twierdzą, że pomaga.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: N2O » sob mar 14, 2009 9:22 pm

A tam w tym twoim silniku EGR ma w dolocie jakaś klapkę ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » sob mar 14, 2009 9:32 pm

N2O pisze:A tam w tym twoim silniku EGR ma w dolocie jakaś klapkę ?
Miał ale wszystko jest wyrzucone
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » sob mar 14, 2009 9:33 pm

No cośtam jest.

Obrazek
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość