
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Moderator: Kosiarz
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
widac ze z miastka 

CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
no niby masz ale przy okazji 3 metry linki i dwa bębny a jeden na krótkiej lince mocniejszy i pewniejszy a przede wszystkim nie hamujesz na kołach tylko na wale
i tyle moje zdanie lepsze , a ty w y60 gdzie masz tyż na wale
i tyle moje zdanie lepsze , a ty w y60 gdzie masz tyż na wale
Super parchatek Super y60 

- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
A jak masz załączone na 2x4 i jedno koło na śliskim, to masz du.ępawel abramczyk pisze:a widzisz ,
![]()
zastanów sie nad przeróbką żeby mieć na reduktorze zawsze to pewniejsze i w razie czego przy załączonym 4X4 masz hamulec na wszystkie koła



Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
a czemu ,
zimą jak sprawdzałem ręczny to oba blokuje przeca jak mi wał zatrzymuje to i się koła nie kręcą
no chyba że się mylę
zimą jak sprawdzałem ręczny to oba blokuje przeca jak mi wał zatrzymuje to i się koła nie kręcą
no chyba że się mylę
Super parchatek Super y60 

- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Jak nie masz mechanizmu różnicowego w mościepawel abramczyk pisze:a czemu ,
zimą jak sprawdzałem ręczny to oba blokuje przeca jak mi wał zatrzymuje to i się koła nie kręcą
no chyba że się mylę

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
160 mają LSD w tylnim moście więc wystarczy nawet na śliskim, jak sprawne oczywiście 

W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Jak prawe na śniegu a lewe na asfalcie, to pomimo sprawnego LSD prawe zaczyna się kręcić do tyłu, ale auto zwalnia (tarcie na płytkach + opory samego mechanizmu).
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Plus tarcie opony która kręci się w przeciwnym kierunku. Sprawne lsd nie powinno dopuścić do takiej sytuacji.
Rozmawiamy oczywiście o aucie które stoi w miejscu (zjazd/podjazd).
Rozmawiamy oczywiście o aucie które stoi w miejscu (zjazd/podjazd).
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Niedawno próbowałem wyciągnąć wózek widłowy na samym tyle stojąc jednym kołem na asfalcie a drugim na gliniastej ziemi - i kręciło się koło stojące na asfalcie.
Wniosek - dobra terenowa guma ma znacznie większą przyczepność w terenie niż na czarnym.

Wniosek - dobra terenowa guma ma znacznie większą przyczepność w terenie niż na czarnym.

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,
LSD mam i to sprawne , co do hamulca jak go zaciągne to oba koła stają od razu ale testy zawsze na takim samym podłożu
a takie pytanie z innej beczki czy sruby na bębnach te małe co są mają być czy nie koniecznie są potrzebne
LSD mam i to sprawne , co do hamulca jak go zaciągne to oba koła stają od razu ale testy zawsze na takim samym podłożu
a takie pytanie z innej beczki czy sruby na bębnach te małe co są mają być czy nie koniecznie są potrzebne

Super parchatek Super y60 

- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Nie są potrzebne - co prawda u mnie są tarcze, ale znając konstrukcję...
Służą do mocowania bębna do flanszy półosi, jak ich nie będzie, to bęben będzie luźny po zdjęciu koła (jeśli nie zapieczony na szpilkach) i będzie tarł o szczęki ale po złożeniu koła felga go dociśnie i będzie OK pod warunkiem, że nie najdzie w międzyczasie błota między bęben a flanszę półosi

Służą do mocowania bębna do flanszy półosi, jak ich nie będzie, to bęben będzie luźny po zdjęciu koła (jeśli nie zapieczony na szpilkach) i będzie tarł o szczęki ale po złożeniu koła felga go dociśnie i będzie OK pod warunkiem, że nie najdzie w międzyczasie błota między bęben a flanszę półosi



Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Jeżeli znasz zasadę działania dyferencjału nie rozumiem z czym masz problem? Jeżeli nie znasz to się zapoznaj. Najlepiej do tego nadają się małe modele dostępne w szkołach np na fizyce u mnie było już w podstawówce, nie mówiąc o kierunkach zawodowych związanych z mechaniką...pawel abramczyk pisze:jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,
Jeżeli masz sprawne LSD uda ci się to tylko przy dość ekstremalnym zaciągnięciu a tego lepiej nie próbować, bo może coś wystrzelić...
Mam tak w Pathfinderze wszystkie auta do tej pory jakie miałem miały małą śrubkę mocującą bęben/tarczę do piasty. Ostatnio zdjąłem koło a tarcza sobie lata, nie ma miejsca nawet na śrubkę, producent zaoszczędził kilkanaście centówWojtek pisze:Nie są potrzebne - co prawda u mnie są tarcze, ale znając konstrukcję...
Służą do mocowania bębna do flanszy półosi, jak ich nie będzie, to bęben będzie luźny po zdjęciu koła

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
To te od K... i W... tak majoSawa GR pisze:Jeżeli znasz zasadę działania dyferencjału nie rozumiem z czym masz problem? Jeżeli nie znasz to się zapoznaj. Najlepiej do tego nadają się małe modele dostępne w szkołach np na fizyce u mnie było już w podstawówce, nie mówiąc o kierunkach zawodowych związanych z mechaniką...pawel abramczyk pisze:jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,
Jeżeli masz sprawne LSD uda ci się to tylko przy dość ekstremalnym zaciągnięciu a tego lepiej nie próbować, bo może coś wystrzelić...




Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
skoro masz sprawne LSD to zrób wykrzyż tak aby jedno z kół oderwało się od ziemi i spróbuj ruszyć. Raczej tylko jedno koło będzie napędzane. LSD nie ma tyle siły żeby zblokować dwa koła w takiej sytuacji.pawel abramczyk pisze:jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,
LSD mam i to sprawne , co do hamulca jak go zaciągne to oba koła stają od razu ale testy zawsze na takim samym podłożu
a takie pytanie z innej beczki czy sruby na bębnach te małe co są mają być czy nie koniecznie są potrzebne
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
korniku ale tu mówimy o dyfrze i ręcznym a nie o LSD.
Jak chce sprawdzić niech podniesie oba koła, zaciągnie ręczny (jak ma na wale) i kręci jednym a obserwuje drugie...
ps. Im ma sprawniejsze LSD tym będzie potrzebował dłuższej wajchy aby nim pokręcić...
Jak chce sprawdzić niech podniesie oba koła, zaciągnie ręczny (jak ma na wale) i kręci jednym a obserwuje drugie...
ps. Im ma sprawniejsze LSD tym będzie potrzebował dłuższej wajchy aby nim pokręcić...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
kornik błysną
a demon jak zwykle się mądrzy
zrobiłem test i nie ma problemu oba hamują , więc nie ma tematu
na jakiej zasadzie działa lsd wiem ale przez myśl by mi nie przeszło że ma to cokolwiek wspólnego z hamowaniem
co ma się stać jak ostro zahamujesz od tego jest i myślę że japońce odpowiednio policzyli że hamulec ręczny ''awaryjny'' ma działać na żywca i nic nie zepsuć przy okazji
po za tym ma działać i koniec a jak jest na wale jest mniej podatny na jakiekolwiek uszkodzenia a przede wszystkim to jest jeden bęben a nie dwa , mowa tu o 260 ,
a demon jak zwykle się mądrzy

zrobiłem test i nie ma problemu oba hamują , więc nie ma tematu
na jakiej zasadzie działa lsd wiem ale przez myśl by mi nie przeszło że ma to cokolwiek wspólnego z hamowaniem
co ma się stać jak ostro zahamujesz od tego jest i myślę że japońce odpowiednio policzyli że hamulec ręczny ''awaryjny'' ma działać na żywca i nic nie zepsuć przy okazji
po za tym ma działać i koniec a jak jest na wale jest mniej podatny na jakiekolwiek uszkodzenia a przede wszystkim to jest jeden bęben a nie dwa , mowa tu o 260 ,
Super parchatek Super y60 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
To jest hamulec postojowy, a nie awaryjny.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
...a co się ma dziać wtedy z tym drugim kołem?Sawa GR pisze:korniku ale tu mówimy o dyfrze i ręcznym a nie o LSD.
Jak chce sprawdzić niech podniesie oba koła, zaciągnie ręczny (jak ma na wale) i kręci jednym a obserwuje drugie...
ps. Im ma sprawniejsze LSD tym będzie potrzebował dłuższej wajchy aby nim pokręcić...
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Było napisane wcześniej.
Będzie się kręcić w przeciwnym kierunku. Jak odpuścisz ręczny to w tym samym. Wał się zacznie kręcić o ile jest na luzie rzecz jasna, jak na biegu i mocno zakręcisz to go odpalisz.

Będzie się kręcić w przeciwnym kierunku. Jak odpuścisz ręczny to w tym samym. Wał się zacznie kręcić o ile jest na luzie rzecz jasna, jak na biegu i mocno zakręcisz to go odpalisz.


Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2012 6:03 pm przez pojara90, łącznie zmieniany 1 raz.
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
- Hasan_ciach
- Posty: 549
- Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
- Lokalizacja: oleśnica
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
no,słyszysz demon...
ty sie nie mądrzyj.
bo i tak pppat wie najlepiej.
jego racja jest najmoojsza.
ty sie nie mądrzyj.
bo i tak pppat wie najlepiej.
jego racja jest najmoojsza.

biały mały parch
I"II by back ! !
I"II by back ! !
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Eeeee co Wy tu pitulicie
Przecież wał napędza oba koła, to jak się wał zahamuje
to dzięki temu jednocześnie oba koła będą hamowane, no nie ? Co, logiki się nie uczyli ?


Przecież wał napędza oba koła, to jak się wał zahamuje








Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Wszystko się zgadza : ręczny na wale + LSD

W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Nooopojara90 pisze:![]()
Wszystko się zgadza : ręczny na wale + LSD


A w tramwaju jeszcze prościej


po cholerę LSD - wolę extazy
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
Widać że masz problem z logiką.Wojtek pisze:Eeeee co Wy tu pitulicie![]()
Przecież wał napędza oba koła, to jak się wał zahamujeto dzięki temu jednocześnie oba koła będą hamowane, no nie ? Co, logiki się nie uczyli ?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mówimy o skrajnej sytuacji gdy jedno koło ma przyczepność a drugie nie i wolnym dyfrze lub słabym LSD... Znając działanie mechanizmu różnicowego i hamulcu na wale który sam się dociska... na logikę wszystko proste nie będę się powtarzał...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3
LSD lepsze no chyba , że lubisz magię to łysiczka lancetowata też robi w terenie. Później ręczny na wał i jedziesz.
P.S Trochę się temat rozjechał ale @Sawa GR ma rację.

P.S Trochę się temat rozjechał ale @Sawa GR ma rację.
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość