...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: krzychooxxx » śr kwie 04, 2012 2:30 pm

widac ze z miastka :)21
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pawel abramczyk » śr kwie 04, 2012 5:24 pm

no niby masz ale przy okazji 3 metry linki i dwa bębny a jeden na krótkiej lince mocniejszy i pewniejszy a przede wszystkim nie hamujesz na kołach tylko na wale
i tyle moje zdanie lepsze , a ty w y60 gdzie masz tyż na wale
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Wojtek » śr kwie 04, 2012 5:58 pm

pawel abramczyk pisze:a widzisz ,
:wink:
zastanów sie nad przeróbką żeby mieć na reduktorze zawsze to pewniejsze i w razie czego przy załączonym 4X4 masz hamulec na wszystkie koła
A jak masz załączone na 2x4 i jedno koło na śliskim, to masz du.ę :)21 :)21 :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pawel abramczyk » śr kwie 04, 2012 6:05 pm

a czemu ,
zimą jak sprawdzałem ręczny to oba blokuje przeca jak mi wał zatrzymuje to i się koła nie kręcą
no chyba że się mylę
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Wojtek » śr kwie 04, 2012 6:25 pm

pawel abramczyk pisze:a czemu ,
zimą jak sprawdzałem ręczny to oba blokuje przeca jak mi wał zatrzymuje to i się koła nie kręcą
no chyba że się mylę
Jak nie masz mechanizmu różnicowego w moście :)21 (zaspawany)
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pojara90 » śr kwie 04, 2012 6:41 pm

160 mają LSD w tylnim moście więc wystarczy nawet na śliskim, jak sprawne oczywiście :)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » śr kwie 04, 2012 7:59 pm

Jak prawe na śniegu a lewe na asfalcie, to pomimo sprawnego LSD prawe zaczyna się kręcić do tyłu, ale auto zwalnia (tarcie na płytkach + opory samego mechanizmu).
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pojara90 » śr kwie 04, 2012 8:57 pm

Plus tarcie opony która kręci się w przeciwnym kierunku. Sprawne lsd nie powinno dopuścić do takiej sytuacji.
Rozmawiamy oczywiście o aucie które stoi w miejscu (zjazd/podjazd).
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: N2O » śr kwie 04, 2012 9:12 pm

Niedawno próbowałem wyciągnąć wózek widłowy na samym tyle stojąc jednym kołem na asfalcie a drugim na gliniastej ziemi - i kręciło się koło stojące na asfalcie.
Wniosek - dobra terenowa guma ma znacznie większą przyczepność w terenie niż na czarnym.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pawel abramczyk » śr kwie 04, 2012 10:08 pm

jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,

LSD mam i to sprawne , co do hamulca jak go zaciągne to oba koła stają od razu ale testy zawsze na takim samym podłożu


a takie pytanie z innej beczki czy sruby na bębnach te małe co są mają być czy nie koniecznie są potrzebne ??
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Wojtek » czw kwie 05, 2012 3:33 am

Nie są potrzebne - co prawda u mnie są tarcze, ale znając konstrukcję...
Służą do mocowania bębna do flanszy półosi, jak ich nie będzie, to bęben będzie luźny po zdjęciu koła (jeśli nie zapieczony na szpilkach) i będzie tarł o szczęki ale po złożeniu koła felga go dociśnie i będzie OK pod warunkiem, że nie najdzie w międzyczasie błota między bęben a flanszę półosi :)21 :)21 :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » czw kwie 05, 2012 8:08 am

pawel abramczyk pisze:jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,
Jeżeli znasz zasadę działania dyferencjału nie rozumiem z czym masz problem? Jeżeli nie znasz to się zapoznaj. Najlepiej do tego nadają się małe modele dostępne w szkołach np na fizyce u mnie było już w podstawówce, nie mówiąc o kierunkach zawodowych związanych z mechaniką...
Jeżeli masz sprawne LSD uda ci się to tylko przy dość ekstremalnym zaciągnięciu a tego lepiej nie próbować, bo może coś wystrzelić...
Wojtek pisze:Nie są potrzebne - co prawda u mnie są tarcze, ale znając konstrukcję...
Służą do mocowania bębna do flanszy półosi, jak ich nie będzie, to bęben będzie luźny po zdjęciu koła
Mam tak w Pathfinderze wszystkie auta do tej pory jakie miałem miały małą śrubkę mocującą bęben/tarczę do piasty. Ostatnio zdjąłem koło a tarcza sobie lata, nie ma miejsca nawet na śrubkę, producent zaoszczędził kilkanaście centów :)21 Z tyłu znowu dla odmiany hamulce normalne hamują na tarczy, a ręczny działa wewnątrz tarczy jako bębnowy - dziwolągi jakieś...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Wojtek » czw kwie 05, 2012 8:16 am

Sawa GR pisze:
pawel abramczyk pisze:jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,
Jeżeli znasz zasadę działania dyferencjału nie rozumiem z czym masz problem? Jeżeli nie znasz to się zapoznaj. Najlepiej do tego nadają się małe modele dostępne w szkołach np na fizyce u mnie było już w podstawówce, nie mówiąc o kierunkach zawodowych związanych z mechaniką...
Jeżeli masz sprawne LSD uda ci się to tylko przy dość ekstremalnym zaciągnięciu a tego lepiej nie próbować, bo może coś wystrzelić...
To te od K... i W... tak majo :)21 :)21 :)21 ; te z GR wiedzo :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: kornik21 » czw kwie 05, 2012 8:29 am

pawel abramczyk pisze:jutro zrobie test , bo jakoś wam nie wierze co ma wspólnego hamulec ręczny do tego na czym stoi jedno koło ,

LSD mam i to sprawne , co do hamulca jak go zaciągne to oba koła stają od razu ale testy zawsze na takim samym podłożu


a takie pytanie z innej beczki czy sruby na bębnach te małe co są mają być czy nie koniecznie są potrzebne ??
skoro masz sprawne LSD to zrób wykrzyż tak aby jedno z kół oderwało się od ziemi i spróbuj ruszyć. Raczej tylko jedno koło będzie napędzane. LSD nie ma tyle siły żeby zblokować dwa koła w takiej sytuacji.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » czw kwie 05, 2012 10:49 am

korniku ale tu mówimy o dyfrze i ręcznym a nie o LSD.
Jak chce sprawdzić niech podniesie oba koła, zaciągnie ręczny (jak ma na wale) i kręci jednym a obserwuje drugie...
ps. Im ma sprawniejsze LSD tym będzie potrzebował dłuższej wajchy aby nim pokręcić...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pawel abramczyk » czw kwie 05, 2012 5:48 pm

kornik błysną
a demon jak zwykle się mądrzy

:)25

zrobiłem test i nie ma problemu oba hamują , więc nie ma tematu
na jakiej zasadzie działa lsd wiem ale przez myśl by mi nie przeszło że ma to cokolwiek wspólnego z hamowaniem
co ma się stać jak ostro zahamujesz od tego jest i myślę że japońce odpowiednio policzyli że hamulec ręczny ''awaryjny'' ma działać na żywca i nic nie zepsuć przy okazji

po za tym ma działać i koniec a jak jest na wale jest mniej podatny na jakiekolwiek uszkodzenia a przede wszystkim to jest jeden bęben a nie dwa , mowa tu o 260 ,
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: N2O » czw kwie 05, 2012 5:50 pm

To jest hamulec postojowy, a nie awaryjny.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: kornik21 » czw kwie 05, 2012 5:53 pm

Sawa GR pisze:korniku ale tu mówimy o dyfrze i ręcznym a nie o LSD.
Jak chce sprawdzić niech podniesie oba koła, zaciągnie ręczny (jak ma na wale) i kręci jednym a obserwuje drugie...
ps. Im ma sprawniejsze LSD tym będzie potrzebował dłuższej wajchy aby nim pokręcić...
...a co się ma dziać wtedy z tym drugim kołem?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pojara90 » czw kwie 05, 2012 6:00 pm

Było napisane wcześniej.

Będzie się kręcić w przeciwnym kierunku. Jak odpuścisz ręczny to w tym samym. Wał się zacznie kręcić o ile jest na luzie rzecz jasna, jak na biegu i mocno zakręcisz to go odpalisz. :)21

:)21
Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2012 6:03 pm przez pojara90, łącznie zmieniany 1 raz.
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Hasan_ciach
Posty: 549
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: oleśnica

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Hasan_ciach » czw kwie 05, 2012 6:02 pm

no,słyszysz demon...
ty sie nie mądrzyj.
bo i tak pppat wie najlepiej.
jego racja jest najmoojsza. :)21
biały mały parch


I"II by back ! !

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Wojtek » czw kwie 05, 2012 6:27 pm

Eeeee co Wy tu pitulicie :)9
Przecież wał napędza oba koła, to jak się wał zahamuje :)23 to dzięki temu jednocześnie oba koła będą hamowane, no nie ? Co, logiki się nie uczyli ? :)24

:)20 :)20 :)20
:)21 :)21 :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pojara90 » czw kwie 05, 2012 6:31 pm

:)21

Wszystko się zgadza : ręczny na wale + LSD

:)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Wojtek » czw kwie 05, 2012 6:39 pm

pojara90 pisze::)21

Wszystko się zgadza : ręczny na wale + LSD

:)21
Nooo :P widzę , że niektórym wraca rozum na gumce :)21
A w tramwaju jeszcze prościej :)21 :)21
po cholerę LSD - wolę extazy
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » czw kwie 05, 2012 6:48 pm

Wojtek pisze:Eeeee co Wy tu pitulicie :)9
Przecież wał napędza oba koła, to jak się wał zahamuje :)23 to dzięki temu jednocześnie oba koła będą hamowane, no nie ? Co, logiki się nie uczyli ? :)24

:)20 :)20 :)20
:)21 :)21 :)21
Widać że masz problem z logiką.
Mówimy o skrajnej sytuacji gdy jedno koło ma przyczepność a drugie nie i wolnym dyfrze lub słabym LSD... Znając działanie mechanizmu różnicowego i hamulcu na wale który sam się dociska... na logikę wszystko proste nie będę się powtarzał...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pojara90 » czw kwie 05, 2012 6:57 pm

LSD lepsze no chyba , że lubisz magię to łysiczka lancetowata też robi w terenie. Później ręczny na wał i jedziesz.

:)21

P.S Trochę się temat rozjechał ale @Sawa GR ma rację.
W160
PajeroLong SS

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość