Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
sensson
- jestem tu nowy...

- Posty: 90
- Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: sensson » pn sty 09, 2017 3:16 pm
BIMBER ZOSTAJE W BIAŁYMSTOKU

Głowica okazała się cała. Żadnych pęknięć. Problemem były podparte zawory. 450 zł lżejszy ale szczęśliwy. Jutro montuję czapkę i ogień

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn sty 09, 2017 7:14 pm
Nowe śruby!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
sensson
- jestem tu nowy...

- Posty: 90
- Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: sensson » pn sty 09, 2017 10:22 pm
vandall1 pisze:Nowe śruby!
Pamiętam

-
Cajman
-

- Posty: 801
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Cajman » pn sty 09, 2017 10:25 pm
Fuksiasz

-
Sławekk
-

- Posty: 151
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 6:32 pm
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Sławekk » pn sty 09, 2017 10:29 pm
Od początku stawiałem na zawory. Nie, nie jestem jasnowidzem ale mam identyczne objawiły i wersja z zaworami jest mi najbliższa emocjonalnie...
Ja swojego oddaje do roboty w lutym. Oczywiście zdam relację.
Sławekk, Y60
-
sensson
- jestem tu nowy...

- Posty: 90
- Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: sensson » czw sty 12, 2017 5:23 pm
Czapeczka założona. Sprężanie na wszystkich cylindrach 30-31 Bar. Autko pali na pół obrotu i co najważniejsze nie dymi. Jutro mam nadzieję poskręcać auto do końca i WRESZCIE pojeździć.
-
Sławekk
-

- Posty: 151
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 6:32 pm
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Sławekk » wt lut 07, 2017 3:46 pm
Sprawdzone. Powodem kiepskiego odpalania był brak grzania 2 świec. Coś tam nie kontaktowało, więc bezkosztowo.
Przy okazji pomiar ciśnienia sprężania: 24-26. Mało?
Sławekk, Y60
-
sensson
- jestem tu nowy...

- Posty: 90
- Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: sensson » śr lut 22, 2017 11:41 am
sensson pisze:Czapeczka założona. Sprężanie na wszystkich cylindrach 30-31 Bar. Autko pali na pół obrotu i co najważniejsze nie dymi. Jutro mam nadzieję poskręcać auto do końca i WRESZCIE pojeździć.
No i się najeździł. Po pewnym czasie zaczęły się stuki w silniku. Luzy na 2 i 6 tłoku. Gładzie cylindrów jakby gwoździem porysował. Masakra.
Postanowiłem zrobić generalkę silnika. Motor juz wyjęty.
Nowe tuleje cylindrów, tłoki, pierścienie, panewki etc. Przy okazji przegląd turbiny pompy i wtrysków.

-
PIACHUMB124
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: śr gru 21, 2016 10:52 am
Post
autor: PIACHUMB124 » śr maja 10, 2017 2:56 pm
Witam
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Przeczytalem na forum co się dało odnośnie dymienia na biało oraz wszystkich rzeczach jakie w związku z tym będę musiał zrobić. Mam tylko cichą nadzieję ,że u mnie skończy się na samej uszczelce i nie będę mysial kupować drugiej głowicy,choć jestem na to psychicznie przygotowany. Mam w związku z tą operacją kilka technicznych pytań do szanownych kolegów którzy to kiedyś w swoich autkach robili.
Wypunktuje pytania to będzie łatwiej
1.czy będę musiał rozpiąć cały rozrząd? czy tylko poluzować napinacz i zdjąć pasek.zobaczyłem to na zdjęciu powyżej i stąd moje pytanie
2.czy jest jakiś haczyk przy ściąganiu glowicy o którym powinienem wiedzieć?
3.czy bedzie trzeba odkręcić te rurki do chłodzenia i smarowania turbiny które są pod turbo?żeby odsunąć kolektory?
4.czy w Y61 z 1999 roku są płytki czy popychacze hydrauliczne?(wiem,ze zobacze jak ściągne wałek ale nurtuje mnie to pytanie)
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Lub może telefonicznie 792060472(gdy nie odbiorę to napewno oddzwonie. jak mam rozładunek w trasie to nie mam przy sobie telefonu)
pozdrawiam piachu
-
sensson
- jestem tu nowy...

- Posty: 90
- Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: sensson » ndz maja 21, 2017 10:28 pm
4.czy w Y61 z 1999 roku są płytki czy popychacze hydrauliczne?(wiem,ze zobacze jak ściągne wałek ale nurtuje mnie to pytanie)
Na to Ci odpowiem. Są płytki. Na resztę nie znam odpowiedzi bo remont robił mi mechanik.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz maja 21, 2017 11:31 pm
PIACHUMB124 pisze:
1.czy będę musiał rozpiąć cały rozrząd? czy tylko poluzować napinacz i zdjąć pasek.zobaczyłem to na zdjęciu powyżej i stąd moje pytanie
2.czy jest jakiś haczyk przy ściąganiu glowicy o którym powinienem wiedzieć?
3.czy bedzie trzeba odkręcić te rurki do chłodzenia i smarowania turbiny które są pod turbo?żeby odsunąć kolektory?
4.czy w Y61 z 1999 roku są płytki czy popychacze hydrauliczne?(wiem,ze zobacze jak ściągne wałek ale nurtuje mnie to pytanie)
1/Jeżeli to 2.8,to zdejmujesz pasek przez poluzowanie napinacza,tudzież zwalasz kółko z wałka w głowicy oraz blachę osłaniajacą
2/Haczyk jest-oprócz zasadniczych śrub w głowicy masz jeszcze dwie "pomocnicze"Dobrze obejrzyj w koło zanim zawołasz dżwig
3/Tak
4/Płytki o ile pamiętam,ale jak rozbierzesz to sprawdzisz

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz maja 21, 2017 11:39 pm
sensson pisze:
No i się najeździł. Po pewnym czasie zaczęły się stuki w silniku. Luzy na 2 i 6 tłoku. Gładzie cylindrów jakby gwoździem porysował. Masakra.
Postanowiłem zrobić generalkę silnika. Motor juz wyjęty.
Nowe tuleje cylindrów, tłoki, pierścienie, panewki etc. Przy okazji przegląd turbiny pompy i wtrysków.
Widzisz chopie jak druciarstwo się kłania-sam pisałeś że Ci sie "nie chce".A cza było zrobić przynajmniej honowanie cylindrów i nowe pierscienie zapodać.Teraz masz multum kosztów.On nie ma tulei,wiec albo zapodasz nadwymiarowe tłoki plus szlif,albo tulejowanie bloku jesli tłoki sa ok.
Jesli wstawiliscie nowe pierscienie bez honowania cylindrów-to ich popekanie jest zrozumiałe.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » pn maja 22, 2017 12:02 am
vandall1 pisze:
4/Płytki o ile pamiętam,ale jak rozbierzesz to sprawdzisz

Tak - 61 ma płytki

y60 autobus, czerwony.
-
sensson
- jestem tu nowy...

- Posty: 90
- Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: sensson » wt cze 06, 2017 11:32 am
vandall1 pisze:sensson pisze:
No i się najeździł. Po pewnym czasie zaczęły się stuki w silniku. Luzy na 2 i 6 tłoku. Gładzie cylindrów jakby gwoździem porysował. Masakra.
Postanowiłem zrobić generalkę silnika. Motor juz wyjęty.
Nowe tuleje cylindrów, tłoki, pierścienie, panewki etc. Przy okazji przegląd turbiny pompy i wtrysków.
Widzisz chopie jak druciarstwo się kłania-sam pisałeś że Ci sie "nie chce".A cza było zrobić przynajmniej honowanie cylindrów i nowe pierscienie zapodać.Teraz masz multum kosztów.
On nie ma tulei,wiec albo zapodasz nadwymiarowe tłoki plus szlif,albo tulejowanie bloku jesli tłoki sa ok.
Jesli wstawiliscie nowe pierscienie bez honowania cylindrów-to ich popekanie jest zrozumiałe.
Co ty wygadujesz ? 2.8 ma tuleje. Normalnie zabiłem nowe tuleje w blok i jest fabryka. Wymieniłem też tłoki na wszelki wypadek. Co do pierścieni to chyba zrozumiałe.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » wt cze 06, 2017 11:44 pm
Sorry,sam sobie zaprzeczyłem pisząc w tym samym zdaniu o tulejowaniu
Moze dlatego,że "wymienna tuleja"kojarzy mi się z tuleja mokrą,z kołnierzem.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
PIACHUMB124
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: śr gru 21, 2016 10:52 am
Post
autor: PIACHUMB124 » sob cze 24, 2017 8:27 am
Witam
Nie raz człek nie ma czasu wejśc na forum i poczytać. Czapeczkę ściągnąłem no i ..... głowica pęknieta na 5 cylindrze. Narazie złozyłem wszystkie części w bagażniku i pomyślę co robić dalej. Chodzi mi po głowie SWAP silnika z BMW ale musze jeszcze się z tym przespać,policzyć,popytać,podzwonić itd. Mechaniki się nie boję ale gorzej z elektryka.
Gdyby któryś z kolegów miał jakieś sugestie,podpowiedzi na temat SWAP-u to poproszę lub pod 792060472
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość