Kule w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » wt lis 28, 2006 9:03 pm

Pawełek 1971 pisze:
Peepuck! pisze:A u mnie błyszcza jak psu na wiosne :wink: A auto ma lat 18 :D

Obrazek
Ale Ty po każdym blocie rozbierasz i czyścisz !!!! :D
W GR'ze kulę są gorszej jakości niż w K i dlatego Twoje wyglądają tak wspaniale :lol:
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt lis 28, 2006 9:42 pm

MANEY 81 pisze:W GR'ze kulę są gorszej jakości niż w K
Nie sa gorszej jakosci tylko maja inna powloke fabrycznie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » wt lis 28, 2006 9:58 pm

Marcin-Kraków pisze:
MANEY 81 pisze:W GR'ze kulę są gorszej jakości niż w K
Nie sa gorszej jakosci tylko maja inna powloke fabrycznie.
Czyli są gorszej jakości :)21
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt lis 28, 2006 10:45 pm

troche off-topickowo sie zrobilo, a taki przyzwoity temat byl :)
proponuje wszelkie dyskusje o 'swiecacych kulach' kontynuowac w dziale zjawisk paranormalnych (jezeli nie istnieje, mozna pomeczyc moderatorow :) ...
aaa i przydal by sie jakis watek weterynaryjny zalozyc coby jednoznacznie rostrzygnac problem 'psich jaj'... :lol:

co do regeracji (a nie estetyzacji) to napawanie jest najblizesze metodom stosowanym w procesach przemyslowych. przynajmniej uzyskuje sie w miare jednolita strukture marterialu...
tak zregerowana kula (o ile nie schrzani sie zbytnio jej kulistosci) bedzie lepszej 'jakosci' niz oryginal... chyba ze jest utwardzana powierzchniowo :roll:
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt lis 28, 2006 11:20 pm

klucz13 pisze: I wozi pudełko wykałaczek bo na postaju opony czyści
:)21
A tego sposobu nie znałem..... Ciekawe, ciekawe :wink: :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr lis 29, 2006 6:21 pm

ja zalałem wrzery mosiądzem i wypolerowałem i tak kilka razy i jest okey
narazie testuje. mosiądz dużo łatwiej się szlifuje i poleruje a i jest odporny na korozję.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr lis 29, 2006 6:35 pm

kolek pisze:ja zalałem wrzery mosiądzem i wypolerowałem i tak kilka razy i jest okey
narazie testuje. mosiądz dużo łatwiej się szlifuje i poleruje a i jest odporny na korozję.
ale te 'kilka razy' to chyba nie te same kule??? :o
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr lis 29, 2006 6:58 pm

dwa , trzy razy jedną kulę jeżeli ma być gładkie i bez wrzerów

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » śr lis 29, 2006 9:17 pm

Panowie, spokojnie, nie przesadzajmy bo zaczyna to zamieniać sie w kabarecik, może na początek spróbujcie poprostu zedrzeć odpadające kawałki rdzy i przeszlifować je na głatko papierem ściernym(wiadomo że zupełnie głatkie nigdy już nie będą)oczywiście że nie osiągniemy już przebiegów na uszczelniaczu jak na nowej kuli ale ja tak właśnie zrobiłem, mam już ponad 10.000km przebiegu kilka hardmadafucka fajnych rajdów i nie zliczoną ilośc rund w koło komina I NIC !! !! !! (czyli smar jest na swoim miejscu i to bez błota)
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr lis 29, 2006 9:21 pm

ale ja piszę całkiem poważnie.
trzeba włożyć trochę pracy ale myślę że warto, napewno jest mniej roboty niż napawanie ,a mosiądz jest znacznie twardszy od cyny już nie wówiąc o jakiejś farbie.

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr gru 13, 2006 10:43 pm

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/pikni ... _12024.jpg

na tym zdjęciu widać trochę jak zostały odnowione kule w mostach gr-a
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr gru 13, 2006 11:12 pm

mudder pisze:http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/pikni ... _12024.jpg

na tym zdjęciu widać trochę jak zostały odnowione kule w mostach gr-a
a może zdradzisz tajemnicę jak to jest zrobione ?? widziałem te kule na H-6 i wygląda na jakiś poliuretan albo teflon.

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr gru 13, 2006 11:17 pm

no właśnie nie wiem dokładnie miałem z krzyśkiem pogadać ale nie wyrobiłem się do gdowa i kicha :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr gru 13, 2006 11:42 pm

a to wielka szkoda :cry:

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » czw gru 14, 2006 1:18 am

W Łasku prawdopodobnie jest teflon taki jak na wałach napędowych na 99%
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » pn gru 18, 2006 7:42 pm

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/pikni ... _12024.jpg

I co nikt się nie odzywa, zdradzi ktoś tą tajemnice :lol:

montero2

kule ,woda,wźery

Post autor: montero2 » sob gru 30, 2006 11:45 pm

Korozja atakuje kulę przede wszystkim z przodu,dlatego że sól,kamyki,pył,woda,naparza z kierunku jazdy.
Regeneracja moim sposobem:Usunąłem rdzę,szczotka,papier ścierny .Odtłuściłem,pociągnąłem klejem epoksydowym szybkim,bo zimno.Ideał to nie jest,w paru miejscach przetarłem klej do metalu.Mam pomysła:zrobić formę silikonową, na idealnym,nowym moście,połowioną w pionie.Jednoznaczne ustabilizowanie połówek formy na regenerowanej kuli może być dużym problemem,ale da się zrobić.Zreszta lekkie przekoszenie,nie będzie tragiczne w skutkach.Kulę oczyscic z rdzy,wytrawić kwasem.Utworzy to powierzchnię rozwinietą metalu dla lepszej adhezji epoksydu.Usunąć resztki kwasu np.gorąca wodą z detergentem,przemyć benzyną ekstrakcyjną,nitro.Epoksyd z wypełniaczem,(najlepiej przebadać przemysłowe farby,kleje epoksydowe),włożyć do formy,forme skręcić na czas polimeryzacji.Istotne roboczo powierzchnie kul przednia i tylna powinny być gładkie bez dalszej obróbki,nadmiary tworzywa obrobić pilnikami i papierem.
Powierzchnię kuli można by też chronić przed urazami dokręcając do istniejących podkładek następne,półksiężycowate podkładki obrócone pod kątem 90 stopni względem istniejących,wyposażone we włosie skierowane pod kątem ostrym na powierzchię kuli w kierunku mostu,włosie musi być odpowiednio sztywne,,syntetyczne,nie wypadajace,nie podwijające się pomiędzy kule i uszczelniacz.Błocko,woda,piach nie bedzie mu robić krzywdy,a wlosie ochroni powierzchnie kuli i uszczelniacz.Nie bedzie wadzić przy maksymalnym skrecie.A jak atrakcyjnie bedzie wygladać
:)21
Kolejny pomys: to twarda pólokrągla guma , chroniąca z przodu kulę przed tym co atakuje z przodu(u mnie kule wyżarte były tylko z przodu).
Kolejny pomys :to manszeta szczelna z specjalnego silikonu,odlewana na gotowym moście.Nie wydumałem jeszcze jak to zrobić,z jakiego materiału i jak to ma nie przeszkadzać w skręcie( na razie s.f.)
Dolne łożysko zwrotnicy to czarna rozpacz,woda dostaje się tam przez uszczelniacz łożyska(bić jak się mylę) z wnętrza kuli,bo chyba nie przez dekielek z oringami czy pokrywę lożyska.Nic tu nie wdumałem,poza tym że trza po kąpielach podnieść koło, odkręcić 4 śrubki,wyjąć łoźysko,posmarować ,zakręcić 3 śrubki a w 4 wkręcić się rurką z gwintem którą napompuję smaru przegubowego,po odkręceniu jednej z górnych śrub,jak się świeży szuwaks na górze pojawi to zakręcę dwie śrubki.Czytałem o kalamitce kuli ale to za duźo szuwaksu dla kalamitki chyba.
:)23

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Re: kule ,woda,wźery

Post autor: MANEY 81 » ndz gru 31, 2006 3:24 pm

montero2 pisze:Korozja atakuje kulę przede wszystkim z przodu,dlatego że sól,kamyki,pył,woda,naparza z kierunku jazdy.
Regeneracja moim sposobem:Usunąłem rdzę,szczotka,papier ścierny .Odtłuściłem,pociągnąłem klejem epoksydowym szybkim,bo zimno.Ideał to nie jest,w paru miejscach przetarłem klej do metalu.Mam pomysła:zrobić formę silikonową, na idealnym,nowym moście,połowioną w pionie.Jednoznaczne ustabilizowanie połówek formy na regenerowanej kuli może być dużym problemem,ale da się zrobić.Zreszta lekkie przekoszenie,nie będzie tragiczne w skutkach.Kulę oczyscic z rdzy,wytrawić kwasem.Utworzy to powierzchnię rozwinietą metalu dla lepszej adhezji epoksydu.Usunąć resztki kwasu np.gorąca wodą z detergentem,przemyć benzyną ekstrakcyjną,nitro.Epoksyd z wypełniaczem,(najlepiej przebadać przemysłowe farby,kleje epoksydowe),włożyć do formy,forme skręcić na czas polimeryzacji.Istotne roboczo powierzchnie kul przednia i tylna powinny być gładkie bez dalszej obróbki,nadmiary tworzywa obrobić pilnikami i papierem.
Powierzchnię kuli można by też chronić przed urazami dokręcając do istniejących podkładek następne,półksiężycowate podkładki obrócone pod kątem 90 stopni względem istniejących,wyposażone we włosie skierowane pod kątem ostrym na powierzchię kuli w kierunku mostu,włosie musi być odpowiednio sztywne,,syntetyczne,nie wypadajace,nie podwijające się pomiędzy kule i uszczelniacz.Błocko,woda,piach nie bedzie mu robić krzywdy,a wlosie ochroni powierzchnie kuli i uszczelniacz.Nie bedzie wadzić przy maksymalnym skrecie.A jak atrakcyjnie bedzie wygladać
:)21
Kolejny pomys: to twarda pólokrągla guma , chroniąca z przodu kulę przed tym co atakuje z przodu(u mnie kule wyżarte były tylko z przodu).
Kolejny pomys :to manszeta szczelna z specjalnego silikonu,odlewana na gotowym moście.Nie wydumałem jeszcze jak to zrobić,z jakiego materiału i jak to ma nie przeszkadzać w skręcie( na razie s.f.)
Dolne łożysko zwrotnicy to czarna rozpacz,woda dostaje się tam przez uszczelniacz łożyska(bić jak się mylę) z wnętrza kuli,bo chyba nie przez dekielek z oringami czy pokrywę lożyska.Nic tu nie wdumałem,poza tym że trza po kąpielach podnieść koło, odkręcić 4 śrubki,wyjąć łoźysko,posmarować ,zakręcić 3 śrubki a w 4 wkręcić się rurką z gwintem którą napompuję smaru przegubowego,po odkręceniu jednej z górnych śrub,jak się świeży szuwaks na górze pojawi to zakręcę dwie śrubki.Czytałem o kalamitce kuli ale to za duźo szuwaksu dla kalamitki chyba.
:)23
No stary dałeś radę....
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kule ,woda,wźery

Post autor: Marcin-Kraków » ndz gru 31, 2006 5:44 pm

montero2 pisze:......
Science Fiction
Ale to chyba przez to przesilenie roku. Az mi sie nie chce komentowac pomyslow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » ndz gru 31, 2006 10:10 pm

Tak. Kule są bardzo ważne, trzeba o nie dbac. :lol:
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » pn sty 01, 2007 4:56 am

właśnie wróciłem z imprezy i jest 4:58
no i nie mogę się zaprzeczyć że kule są bardzo,bardzo,bardzo ważne

pozdrawiam wszystkich w nowym roku i życze dużo ......
sami wiecie czego. :)2 :)2 :)
napisanie tego postu sprawiło trochę kłopotu
ale tak to bywa
jeszcze raz pozdrawiam,

jarząbek
Posty: 455
Rejestracja: wt wrz 10, 2002 1:00 am

Post autor: jarząbek » pn sty 01, 2007 9:30 pm

mopar pisze:W Łasku prawdopodobnie jest teflon taki jak na wałach napędowych na 99%
To nie teflon, ale blisko.
Jesli chcecie cos wiecej na ten temat to na priva.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 01, 2007 9:31 pm

szczesław...szanuj sie troche...
:)21
#noichuj

jarząbek
Posty: 455
Rejestracja: wt wrz 10, 2002 1:00 am

Post autor: jarząbek » pn sty 01, 2007 10:07 pm

spoko chce chlopakom podac tylko numer telefonu warsztatu ktory to wykonuje

Awatar użytkownika
alo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn paź 02, 2006 11:41 am
Lokalizacja: Wawa

Post autor: alo » śr sty 10, 2007 3:01 pm

Mroczny pisze:Ale i tak najbardziej mi się podoba patent z Łasku - białe kule
Ja będę miał białe... właśnie się robią... :D
Zapomniałem z czego i jak się nazywa ten patent, ale przy odbiorze GRata popytam dokładniej 8)
AP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości