Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: wojtek_kom » sob maja 15, 2010 10:41 pm

LSD pisze:1. O jaki rezystor pytasz?
2. Mam linkę i tylko na przepustnicy jest potencjometr "sprawdzający" jej położenie.
3. Po odłączeniu TCM działa jescze gorzej...

Właśnie nie jestem pewien podłączenia tego potencjometru od przepustnicy, ale zakładam, że nie teo jest problemem. Przy przełączeniu na D lub R bez dodawania gazu powienien od razu ruszyć. U mnie tak nie jest. Reaguje po ok 2 sekundach. Jest to bardzo uciążliwe podczas jazdy po mieście. Zielone światło, ja mu w gaz, a on stoi, więc ja mu więcej gazu... i nagle skrzynia łapie i na asfalcie zostawiam sporo gumy. Może to i efektowne, ale męczące ;)
Rezystor decyduje o ciśnienu z pompy, brak daje maksymalnie ciśnienie - i błąd na szkrzyni. Jest na schemacie - na 100% jest Y60/Y61. Powinień być jeszcze przełącznik na "pedale" - info że dajesz w gaz, drugi o maksymalnym wciśnięciu pedału. Myślę że tego brakuje...

Z innego wątku twój schemat jest mało czytelny - mała rozdzielczość.

Tu masz schemat z innego:
http://terranoirk.ru/man/WD21/AT.pdf - strona 36. Praktycznie wszędzie jest to samo- lata 80, 90 do 2006.
Nissan-y

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » sob maja 15, 2010 11:03 pm

Tylko, że jedziłem anglikiem, z którego pochodziła skrzynia i reagował momentalnie. Wręcz trzeba było dobrze hamulec trzymać, bo się rwał do przodu :)

Chyba też nie do końca dobrze opisałem problem. Nie tylko ma opóźnienie przy przełączaniu biegów, ale też jak jedziesz, zatrzymasz się i chcesz ponownie ruszyć (bez przełączania dźwigni). Jak chcesz szybko ruszyć to nie raguje od razu. Łapie po chwili (1-3 sekundy) co kończy się paleniem gumy :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: wojtek_kom » ndz maja 16, 2010 9:39 am

LSD pisze:Tylko, że jedziłem anglikiem, z którego pochodziła skrzynia i reagował momentalnie. Wręcz trzeba było dobrze hamulec trzymać, bo się rwał do przodu :)

Chyba też nie do końca dobrze opisałem problem. Nie tylko ma opóźnienie przy przełączaniu biegów, ale też jak jedziesz, zatrzymasz się i chcesz ponownie ruszyć (bez przełączania dźwigni). Jak chcesz szybko ruszyć to nie raguje od razu. Łapie po chwili (1-3 sekundy) co kończy się paleniem gumy :)
Do sprawdzenia cewka A i B - tak pisze w manualu. Do B musi być wspomniany rezystor - zapiąć nawet na próbę coś z zakresu 1-5kohm - kangury tak robią zwiększając ciśnienie. Oryginał to coś koło 12 ohm, najlepiej drutowy, 10W, przykręcony do blachy - radiator.
Nissan-y

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » ndz maja 16, 2010 10:45 am

Mam taki rezystor pod maską na nadkolu. Drutowy w ceramicznej obudowie. Pomierzę go, jaki ma opór. Może coś z nim nie tak.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: wojtek_kom » ndz maja 16, 2010 12:10 pm

LSD pisze:Mam taki rezystor pod maską na nadkolu. Drutowy w ceramicznej obudowie. Pomierzę go, jaki ma opór. Może coś z nim nie tak.
Kilka-kilkanaście omów... zależy czym się mierzy :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » ndz maja 16, 2010 12:47 pm

Czy "revolution sensor" to po prostu standardowy czyjnik obrotów w silniku (ten sam co do obrotomierza)??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: wojtek_kom » ndz maja 16, 2010 2:36 pm

LSD pisze:Czy "revolution sensor" to po prostu standardowy czyjnik obrotów w silniku (ten sam co do obrotomierza)??
Tak, czujnik obrotów... ten sam - z rozrządu, czy gdzie tam on jest w Y60...
Nissan-y

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: Harley » ndz gru 12, 2010 10:07 am

LSD i jak rozwiązałeś swój problem?? Doszedłeś o co biegało ??

Wojtek, mam do Ciebie pytanie z trochę innej beczki: jaką masz tam zmieszczoną butlę LPG pod autem?? Jak chodzi automat na takim zestawieniu z BIO i LPG??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » ndz gru 12, 2010 12:09 pm

Problem sam się rozwiązał - zajeździłem niezjebliwego automata :)

Po wycieczce na Bałkany (gdzie się widzieliśmy) skrzynia powiedziała PaPa :) Prawdopodobną przyczyną był jakiś mój błąd przy montażu lub jakiś defekt skrzyni, którą kupiłem.
Objawiało się to tym, że konwerter (sprzęgło) pracowało cały czas w lekkim uślizgu. Tylko pod pełnym obciążeniem "zapinało" się do końca. Efekt taki, że po 8000 km olej jest jak smoła, śmierdzi spalenizną, a skrzynia wrzuca biegi jak chce...

W tej chwili mam już w aucie manuala + pto i oryginalna winda.
Zamiast komfortu mam wachlowanie biegami i pewność, ze się wyciągenę z każdego błotka :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: Harley » ndz gru 12, 2010 1:56 pm

no , niekoniecznie z tą pewnością. Zapas bezpieczników rozumiem wozisz ze sobą :wink:
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: wojtek_kom » ndz gru 12, 2010 1:56 pm

Harley pisze: Wojtek, mam do Ciebie pytanie z trochę innej beczki: jaką masz tam zmieszczoną butlę LPG pod
autem?? Jak chodzi automat na takim zestawieniu z BIO i LPG??
http://picasaweb.google.com/wojtekterra ... 6802429026
Fotki 5, 6, 9... daje to jakiś obraz.
LPG będzie już w trzecim, czekam aż gwarancja na silnik dobiegnie końca.
LSD pisze:Problem sam się rozwiązał - zajeździłem niezjebliwego automata :)
:)
Zbyt małe ciśnienie lub już wcześniej zużyte tarczki.
Będziesz tę skrzynię naprawiał? W celach naukowych bym ją przytulił, możemy się wymienić za manuala z Y61 - też zepsuty :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » ndz gru 12, 2010 2:42 pm

Harley pisze:no , niekoniecznie z tą pewnością. Zapas bezpieczników rozumiem wozisz ze sobą :wink:
Po co bezpieczniki?

Mam pompę rzędąwą, więc nawet zupełnie bez prądu auto jedzie :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: Harley » ndz gru 12, 2010 4:31 pm

ja pisałem o bezpiecznikach do wyciągarki :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » ndz gru 12, 2010 4:50 pm

Harley pisze:ja pisałem o bezpiecznikach do wyciągarki :)21
Na bezpieczniki od wyciągarki też mam sposób. Fabryczne są stanowczo zbyt słabe w porównaniu do jej możliwości.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja manual -> automat DT27 TerranoGR

Post autor: LSD » ndz gru 12, 2010 4:58 pm

wojtek_kom pisze:Będziesz tę skrzynię naprawiał? W celach naukowych bym ją przytulił, możemy się wymienić za manuala z Y61 - też zepsuty :)21
Na razie leży w garażu. Jak Ci na niej zależy to możeny pomyśleć o jakiejś wymienie...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości