
N.Patrol Y61 6.2/6.5 Diesel, niedługo SUPERCHARGED i AUTOMAT
Moderator: Kosiarz
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów 

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
No widzisz, a w ciężarówkach robią odwrotnie - powiększają miskę co by wymieniać olej co np. 100tyś km.


Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
To bardzo dobra sugestiaN2O pisze:A tak BTW jak dobry olej(do takich silników najlepiej stosować te do ciężarówek np: Delvac) to nawet przeciągnięcie wymiany do 15tyś w szczególnym przypadku nie zaszkodzi, tylko należy ze sobą wziąć trochę na dolewki, bo po przekroczeniu tych magicznych 5tyś zaczyna ubywać oleju znacznie szybciej.

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Jest jakiś olej fiatowski do busów, wymiana jest co zylion, aż dwa razy czytałem by się upewnić. Może taki?
A co do moich wymian oleju... Czy ja Wam patrzę czym się podcieracie?
Przy czym jak mi wypadnie wymiana w trasie i nie będzie mi się chciało, to będę miał to w dupie i przeciągnę razy dwa bez mrugnięcia okiem.
No
A co do moich wymian oleju... Czy ja Wam patrzę czym się podcieracie?

Przy czym jak mi wypadnie wymiana w trasie i nie będzie mi się chciało, to będę miał to w dupie i przeciągnę razy dwa bez mrugnięcia okiem.
No

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Co do fiatowskiego oleju to jest selenia 20K co prawda do osobówek przeznaczona na 20tys. km i muszę przyznać, że jak zlewam je po takich przebiegach to całkiem przyzwoicie to wygląda. Nie pomnę teraz ceny z półki ale fakt jest droższy od np. jakiegoś Castrola czy Mobila syntetyka i to chyba było o dobre 30%. Zapewne jest również olej przeznaczony do dostawczaków na dłuższe przebiegi ale tego nie wiem na pewno. Dla zainteresowanych mogę sprawdzić jutro w firmie. Dodam że o dziwo nie jest to olej syntetyczny tylko mieszanka. Jeśli się nie mylę 2 części syntetyka na jedną część mineralnego.
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Czy nie za mała ilość oleju do pracy silnika na przechyłach?Igor909 pisze:Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Miska fabryczna od samochodów 4x4janusz k160 pisze:Czy nie za mała ilość oleju do pracy silnika na przechyłach?Igor909 pisze:Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Dzięki 

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Pewnie stary Blazer lub Suburban...Igor909 pisze:Miska fabryczna od samochodów 4x4janusz k160 pisze:Czy nie za mała ilość oleju do pracy silnika na przechyłach?Igor909 pisze:Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Witam
Czy ukald chlodzenai pochodzi z fabrycznego 3.0? Zastanawiam sie poprostu( niestety jestem laikiem po tym wzgledem ) czy klad chlodzenia fabryczny bez problemu wyrobi si z chlodzeniem tego silnika? Zwlaszcza w alto w upale? W tereni czy tz bardziej prozaiczna sprawa - w korku ?

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Oryginalna wyrabia z powodzeniem ...
Na Afrykę wymieniamy na większe o 30 %
Na Afrykę wymieniamy na większe o 30 %
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
No to mnie zaskoczyliście z tą wymianą leju...kurcza nie spodziewałem się że tak często... 

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Przecież wymiana oleju, silnie zależy od temperatury. Wysokie temperatury - częsta wymiana.
Duża ilość, duża chłodnica ... przebieg konkretny, mała ilość oleju - mały przebieg. Najlepszy będzie najtańszy, byle często.
Inne podejście, jak to w Hameryce. Ciekawe, po co na filmach się pytają czy wymienić olej, podczas tankowania
Duża ilość, duża chłodnica ... przebieg konkretny, mała ilość oleju - mały przebieg. Najlepszy będzie najtańszy, byle często.
Inne podejście, jak to w Hameryce. Ciekawe, po co na filmach się pytają czy wymienić olej, podczas tankowania

Nissan-y
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Nissan:
RD28T 5oookm
TB42E 75ookm - 15oookm
TB48DE 5oookm - 10oookm
SD33T 5oookm
TD42 5oookm
Zalecane 5W30
Mitsubishi:
6G72 5oookm - 10oookm
4d56 4oookm - 75ookm
6g74 75ookm - 15oookm
Zalecane różnie: 5W30, 10W40
Mercedes
GD300 OM603.931 5oookm - 7oookm
Zalecane 5W30
I tak dalej... Więc raz jeszcze pytam, czemu się aż tak dziwicie
Można sobie poczytać choćby tutaj...: http://www.kroon-oil.com/en/products/pr ... mendation/
Jak ktoś katuje, jeździ w gorącym klimacie itp - zmienia częściej. Warto stosować chłodnice oleju - znacznie wydłuża żywotność oleju i poprawia chłodzenie motoru.
RD28T 5oookm
TB42E 75ookm - 15oookm
TB48DE 5oookm - 10oookm
SD33T 5oookm
TD42 5oookm
Zalecane 5W30
Mitsubishi:
6G72 5oookm - 10oookm
4d56 4oookm - 75ookm
6g74 75ookm - 15oookm
Zalecane różnie: 5W30, 10W40
Mercedes
GD300 OM603.931 5oookm - 7oookm
Zalecane 5W30
I tak dalej... Więc raz jeszcze pytam, czemu się aż tak dziwicie

Można sobie poczytać choćby tutaj...: http://www.kroon-oil.com/en/products/pr ... mendation/
Jak ktoś katuje, jeździ w gorącym klimacie itp - zmienia częściej. Warto stosować chłodnice oleju - znacznie wydłuża żywotność oleju i poprawia chłodzenie motoru.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Nie wymienic tylko sprawdzic/dolac.
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
no wlasnie bo wymiana to chyba nie tak do RD28T - troche sie zszokowalem tymi danymi ;P
PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
kazdy stary medzikon co gmera w złomach od lat ci powie ze czesta wymiana oleju zwieksza zywotnosc motoru
dla mnie liqi moly z dwusiarczkiem to petega

dla mnie liqi moly z dwusiarczkiem to petega

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
dane z tej stronyernil pisze:Nissan:
RD28T 5oookm
TB42E 75ookm - 15oookm
TB48DE 5oookm - 10oookm
SD33T 5oookm
TD42 5oookm
Zalecane 5W30
Mitsubishi:
6G72 5oookm - 10oookm
4d56 4oookm - 75ookm
6g74 75ookm - 15oookm
Zalecane różnie: 5W30, 10W40
Mercedes
GD300 OM603.931 5oookm - 7oookm
Zalecane 5W30
I tak dalej... Więc raz jeszcze pytam, czemu się aż tak dziwicie
Można sobie poczytać choćby tutaj...: http://www.kroon-oil.com/en/products/pr ... mendation/
Jak ktoś katuje, jeździ w gorącym klimacie itp - zmienia częściej. Warto stosować chłodnice oleju - znacznie wydłuża żywotność oleju i poprawia chłodzenie motoru.
TD27T:Asyntho 5W30
Usage: Normal, change every 5000 km / 3 months
Emperol 10W40
Usage: Normal, change every 5000 km / 3 months
Bi-Turbo 15W40
Usage: Normal, change every 5000 km / 3 months
a to taki popularny silnik, w ktorym chyba nikt tak czesto oliwy nie zmienia

nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...
GSX 1200 F
i tak dalej...
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
z tym 2,7 Td to jakis pic, owszem w przypadku trudnych warunkow czesto a normalnie co 10kkm
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
ja tam zmieniam co 10tys.km od 70tys.km na taki sam 10w40 

nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...
GSX 1200 F
i tak dalej...
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Podsumowując... Nic się nie stanie silnikowi, nawet w starej technologii, jeśli zalejemy go 10w40, traktując olej wielosezonowo i zmieniając co 7500-10000.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Nawet gdyby to kompletny zestaw naprawczy tego silnika kosztuje 360 $ 

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
No a serwisowo w ZD30 do przebiegu 120kkm co 15 tyś.
Przynajmniej teraz wiemy dlaczego padają


Przynajmniej teraz wiemy dlaczego padają



Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
No czyli na taką wyprawę o dystansie 20-25kkm trzeba dodatkowo zabrać kufer który pomieści 6 szt pięciolitrowych baniek oleju + filtry. Karwa ciasno się na bagażniku robi 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
A nie będzie wygodniej stanąć na dobrej stacji benzynowej, napić się kawy i kupić olej na wymianę ?vivit pisze:No czyli na taką wyprawę o dystansie 20-25kkm trzeba dodatkowo zabrać kufer który pomieści 6 szt pięciolitrowych baniek oleju + filtry. Karwa ciasno się na bagażniku robi

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości