N.Patrol Y61 6.2/6.5 Diesel, niedługo SUPERCHARGED i AUTOMAT

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » pn gru 27, 2010 8:17 pm

Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: N2O » pn gru 27, 2010 8:19 pm

No widzisz, a w ciężarówkach robią odwrotnie - powiększają miskę co by wymieniać olej co np. 100tyś km.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » pn gru 27, 2010 8:19 pm

N2O pisze:A tak BTW jak dobry olej(do takich silników najlepiej stosować te do ciężarówek np: Delvac) to nawet przeciągnięcie wymiany do 15tyś w szczególnym przypadku nie zaszkodzi, tylko należy ze sobą wziąć trochę na dolewki, bo po przekroczeniu tych magicznych 5tyś zaczyna ubywać oleju znacznie szybciej.
:)21
To bardzo dobra sugestia :)2 , właśnie zastanawiałem się nad jakimiś long life, ale nie mogłem znaleźć punktu zaczepienia.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: ernil » pn gru 27, 2010 8:26 pm

Jest jakiś olej fiatowski do busów, wymiana jest co zylion, aż dwa razy czytałem by się upewnić. Może taki?
A co do moich wymian oleju... Czy ja Wam patrzę czym się podcieracie? :)21
Przy czym jak mi wypadnie wymiana w trasie i nie będzie mi się chciało, to będę miał to w dupie i przeciągnę razy dwa bez mrugnięcia okiem.
No :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: chavez » pn gru 27, 2010 8:46 pm

Co do fiatowskiego oleju to jest selenia 20K co prawda do osobówek przeznaczona na 20tys. km i muszę przyznać, że jak zlewam je po takich przebiegach to całkiem przyzwoicie to wygląda. Nie pomnę teraz ceny z półki ale fakt jest droższy od np. jakiegoś Castrola czy Mobila syntetyka i to chyba było o dobre 30%. Zapewne jest również olej przeznaczony do dostawczaków na dłuższe przebiegi ale tego nie wiem na pewno. Dla zainteresowanych mogę sprawdzić jutro w firmie. Dodam że o dziwo nie jest to olej syntetyczny tylko mieszanka. Jeśli się nie mylę 2 części syntetyka na jedną część mineralnego.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: janusz k160 » pn gru 27, 2010 8:53 pm

Igor909 pisze:Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów :)21
Czy nie za mała ilość oleju do pracy silnika na przechyłach?
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » pn gru 27, 2010 8:54 pm

janusz k160 pisze:
Igor909 pisze:Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów :)21
Czy nie za mała ilość oleju do pracy silnika na przechyłach?
Miska fabryczna od samochodów 4x4 :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: janusz k160 » pn gru 27, 2010 8:56 pm

Dzięki :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » pn gru 27, 2010 9:18 pm

Igor909 pisze:
janusz k160 pisze:
Igor909 pisze:Miski są specjalnie zmniejszane z 20 litrów na 6.5 litra ... względy ekonomiczne przeglądów :)21
Czy nie za mała ilość oleju do pracy silnika na przechyłach?
Miska fabryczna od samochodów 4x4 :wink:
Pewnie stary Blazer lub Suburban...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

dan179
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 3:38 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: dan179 » pn gru 27, 2010 10:01 pm

Witam :)2 Czy ukald chlodzenai pochodzi z fabrycznego 3.0? Zastanawiam sie poprostu( niestety jestem laikiem po tym wzgledem ) czy klad chlodzenia fabryczny bez problemu wyrobi si z chlodzeniem tego silnika? Zwlaszcza w alto w upale? W tereni czy tz bardziej prozaiczna sprawa - w korku ?

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » pn gru 27, 2010 10:38 pm

Oryginalna wyrabia z powodzeniem ...
Na Afrykę wymieniamy na większe o 30 %
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: vivit » pn gru 27, 2010 11:06 pm

No to mnie zaskoczyliście z tą wymianą leju...kurcza nie spodziewałem się że tak często... :-?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: wojtek_kom » pn gru 27, 2010 11:19 pm

Przecież wymiana oleju, silnie zależy od temperatury. Wysokie temperatury - częsta wymiana.
Duża ilość, duża chłodnica ... przebieg konkretny, mała ilość oleju - mały przebieg. Najlepszy będzie najtańszy, byle często.

Inne podejście, jak to w Hameryce. Ciekawe, po co na filmach się pytają czy wymienić olej, podczas tankowania :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: ernil » pn gru 27, 2010 11:22 pm

Nissan:
RD28T 5oookm
TB42E 75ookm - 15oookm
TB48DE 5oookm - 10oookm
SD33T 5oookm
TD42 5oookm
Zalecane 5W30
Mitsubishi:
6G72 5oookm - 10oookm
4d56 4oookm - 75ookm
6g74 75ookm - 15oookm
Zalecane różnie: 5W30, 10W40
Mercedes
GD300 OM603.931 5oookm - 7oookm
Zalecane 5W30

I tak dalej... Więc raz jeszcze pytam, czemu się aż tak dziwicie :)21
Można sobie poczytać choćby tutaj...: http://www.kroon-oil.com/en/products/pr ... mendation/
Jak ktoś katuje, jeździ w gorącym klimacie itp - zmienia częściej. Warto stosować chłodnice oleju - znacznie wydłuża żywotność oleju i poprawia chłodzenie motoru.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Raymund » pn gru 27, 2010 11:24 pm

Nie wymienic tylko sprawdzic/dolac.

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: sbst » pn gru 27, 2010 11:26 pm

no wlasnie bo wymiana to chyba nie tak do RD28T - troche sie zszokowalem tymi danymi ;P
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: tomek 79 » pn gru 27, 2010 11:30 pm

kazdy stary medzikon co gmera w złomach od lat ci powie ze czesta wymiana oleju zwieksza zywotnosc motoru :wink:
dla mnie liqi moly z dwusiarczkiem to petega :)2

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Łosiu » pn gru 27, 2010 11:54 pm

ernil pisze:Nissan:
RD28T 5oookm
TB42E 75ookm - 15oookm
TB48DE 5oookm - 10oookm
SD33T 5oookm
TD42 5oookm
Zalecane 5W30
Mitsubishi:
6G72 5oookm - 10oookm
4d56 4oookm - 75ookm
6g74 75ookm - 15oookm
Zalecane różnie: 5W30, 10W40
Mercedes
GD300 OM603.931 5oookm - 7oookm
Zalecane 5W30

I tak dalej... Więc raz jeszcze pytam, czemu się aż tak dziwicie :)21
Można sobie poczytać choćby tutaj...: http://www.kroon-oil.com/en/products/pr ... mendation/
Jak ktoś katuje, jeździ w gorącym klimacie itp - zmienia częściej. Warto stosować chłodnice oleju - znacznie wydłuża żywotność oleju i poprawia chłodzenie motoru.
dane z tej strony
TD27T:Asyntho 5W30
Usage: Normal, change every 5000 km / 3 months

Emperol 10W40
Usage: Normal, change every 5000 km / 3 months

Bi-Turbo 15W40
Usage: Normal, change every 5000 km / 3 months

a to taki popularny silnik, w ktorym chyba nikt tak czesto oliwy nie zmienia :)21
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: grzes » wt gru 28, 2010 12:45 am

z tym 2,7 Td to jakis pic, owszem w przypadku trudnych warunkow czesto a normalnie co 10kkm

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Łosiu » wt gru 28, 2010 1:01 am

ja tam zmieniam co 10tys.km od 70tys.km na taki sam 10w40 :)
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » wt gru 28, 2010 8:12 am

Podsumowując... Nic się nie stanie silnikowi, nawet w starej technologii, jeśli zalejemy go 10w40, traktując olej wielosezonowo i zmieniając co 7500-10000.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » wt gru 28, 2010 8:23 am

Nawet gdyby to kompletny zestaw naprawczy tego silnika kosztuje 360 $ :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: vivit » wt gru 28, 2010 8:28 am

No a serwisowo w ZD30 do przebiegu 120kkm co 15 tyś. :)21
Przynajmniej teraz wiemy dlaczego padają :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: vivit » wt gru 28, 2010 8:38 am

No czyli na taką wyprawę o dystansie 20-25kkm trzeba dodatkowo zabrać kufer który pomieści 6 szt pięciolitrowych baniek oleju + filtry. Karwa ciasno się na bagażniku robi :)16

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Piotrek M » wt gru 28, 2010 9:09 am

vivit pisze:No czyli na taką wyprawę o dystansie 20-25kkm trzeba dodatkowo zabrać kufer który pomieści 6 szt pięciolitrowych baniek oleju + filtry. Karwa ciasno się na bagażniku robi :)16
A nie będzie wygodniej stanąć na dobrej stacji benzynowej, napić się kawy i kupić olej na wymianę ?

8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości