Kończy się akumulator

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kończy się akumulator

Post autor: zagaj1 » sob wrz 24, 2011 12:22 pm

Ja musiał bym wziąć ten droższy, bo porostu tamten by mi się nie zmieścił :roll: 306mm a 353mm to jednak różnica, przynajmniej u mnie, za to plus nie robi różnicy z której strony będzie :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Kończy się akumulator

Post autor: fotokora » sob wrz 24, 2011 1:28 pm

skoro potrafisz czytać to poswięć chwilke wejdź na oba linki o sprawdź PRZECZYTAJ jakie długości aku są podane bo ja widze 306 i 353mm czyli np.koledze zagajowi1 nie wejdzie

a odnośnie błyszczenia to jak kto woli jesli coś jest dobre pasuje do wozu a przy okazjii sie błyszczy to czemu nie :)2
ale pewnie długo sie nie pobłyszczy bo tyran tyra na codzień w pracy w lesie :)2

i nie chce sie tu sprzeczać bo nie po to, tu jestem tylko wkurza mnie jak ktoś mówi że 306mm to to samo co 353mm
Nissan Terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Fiba » sob wrz 24, 2011 5:24 pm

Fakt wkleiłem zły link ale tu jest taki sam o dł 306
http://moto.allegro.pl/akumulator-varta ... 52063.html
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Kończy się akumulator

Post autor: drygol » sob wrz 24, 2011 7:35 pm

dużo większa odporność na wibracje i wstrząsy
praca w dowolnej pozycji
szczelność
No i wlasnie tu jest pare sztuczek marketingowych.
Z ta odpornoscia na wstrzasy to nie mam pojecia wiec sie nie udzielam , w sensie nie mam doswiadczenia
....aleeeeee :D

Pseudo szczelnosc to praktycznie wiekszosc zwyklych 'bezobslugowych' akumulatorow posiada. Zelowki i agm tez sa 'dziurawe' i tez z nich woda odparowuje przez zawory cisnieniowe.
Ja tam wiem ze tu sporo wariatow jest ale pytanie czy wyprawowka jezdzi do gory kolami , bo podobnie jak ze szczelnoscia to wydaje mnie sie tak na chlopski rozum ze tyle przechylu co jest w wyprawowce to spokojnie taki bezobslugowy na zaworkach cisnieniowych da rade.

btw. chyba nie kupujecie tych aku z allegro co ? :D
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Kończy się akumulator

Post autor: pinc6x6 » sob wrz 24, 2011 7:54 pm

drygol pisze:.

btw. chyba nie kupujecie tych aku z allegro co ? :D
co jest złego w Allegro ??

btw. do przeprawówko-wyprawówki :)21

zawór ciśnieniowy to chyba zapewnia szczelność nieprawdaż :)23

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Starck » sob wrz 24, 2011 8:12 pm

Miałem dosłać co tam u mnie jeździ: dwa bosze S6 75Ah AGM. Powtórzę, że już je kiedyś rozladowałem do zera :)21 i potem stały kilka tygodni. Nic im się nie stało.

Na temat wstrząsów mogę podać drobny fakt a autopsji :)9 Na łajbie wożę Optimę niebieską. Zasila V8 MerCruisera więc ma co kręcić. Trzyma 3-4 miesiące bez doładowywania i odpala silnik bez problemu - a motór gaźnikowy, nie odpala od pierwszego kopa :)11

Tak czy inaczej raz mi się zdarzyło że "niebieski" zdechł. Przywiozłem jakiś śmietnik podładowany do pełna, taki tam samochodowy zwykły acu-mulator. Łódka trochę podskakuje przy 100 km/h. Po jednym pływaniu - jakieś 3 motogodziny - ten samochodowy akumularot puścił farbę :o A dodam, że był profesjonalnie zamontowany na swoim miejscu bez możliwości podskakiwania.

Jak to się ma do jazdy w terenie? Myślę, że tak, iż Patrol podskakuje i podrzuca ten akumulator kilka, kilkanaście godzin bez przerwy. I acu musi to wytrzymać. Dlatego polecam AGM lub żelówki dedykowane do wstrząsów i przechyłów - w tym nie ma żadnej bajki.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Fiba » sob wrz 24, 2011 8:43 pm

Może to przypadek że ten zwykły akumulator padł .

Przecież masę terenówek jeździ po niezłych wyjebach i te zwykłe baterie bez AGM powinny padać jak muchy a jednak jakoś dają radę .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Kończy się akumulator

Post autor: N2O » sob wrz 24, 2011 8:48 pm

Zwykłe aku w technologii Ca-Ca dają radę.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Starck » sob wrz 24, 2011 8:50 pm

Fiba przecież wszyscy wiedzą jak i gdzie Ty jeździsz. :)2

Zaliczysz Mongolię albo inny Kazachstan to będziesz miał tarkę przez (dajmy na to ) 1500 km. Wiesz, że to nie przesada. Całe auto drży i podskakuje przez kilka dni z rzędu. Po prostu są terenówki i terenówki :)21

Ci co się wieszają pod pieczątkę trzy razu w roku to mogą sobie nawet Energizery założyć i też dojadą - co innego wyprawówka.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kończy się akumulator

Post autor: alfik » sob wrz 24, 2011 8:51 pm

Te optimy, to strasznie małe są. 55, 66 ah. A fabryka mi 90 dała. I co? Olać to, bo cyferki to nie wszystko?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Kończy się akumulator

Post autor: drygol » sob wrz 24, 2011 8:58 pm

co jest złego w Allegro

btw. do przeprawówko-wyprawówki

zawór ciśnieniowy to chyba zapewnia szczelność nieprawdaż
Z allegro nic , ale z aku z allegro to to ze masz juz wytrzepany i wytrzesiony na maxa przed samym zakupem :D
Inaczej mowiac - firmy przewozowe daja rade.

Co do zaworu , to wlasnie beczka z tego ze zwykly gumowy kapturek nazywa sie zaworem cisnieniowym - marketing
No i zgadza sie , zapewnia szczelnosc ale w jedna strone :D

Ogolnie z tymi akumulatorami to poprostu sie zastanawiam nad sensem ladowania fury siana w meha-ultra zajebiaszcze zelowe na matach bateryjki tylko po to zeby podniesc poziom samopoczucia.
Fakt ze jak jest konkretne zastosowanie ze do lodzi czy do przeprawowki to ma to swoje uzasadnienie , ale na dosyc normalne uzytkowanie to imo lepiej dac dwa lub trzy zwykle aku w roli backup`u.
Jak akumulator jest naladowany to wstrzasy mu tak nie groza bo nie ma sie co obsypywac z niego - w sensie chodzi mi o Siarczan Olowiu. W skrocie , wystarczy dbac i nie robic dachow :D
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Fiba » sob wrz 24, 2011 9:00 pm

Starck pisze:Fiba przecież wszyscy wiedzą jak i gdzie Ty jeździsz. :)2

Zaliczysz Mongolię albo inny Kazachstan to będziesz miał tarkę przez (dajmy na to ) 1500 km. Wiesz, że to nie przesada. Całe auto drży i podskakuje przez kilka dni z rzędu. Po prostu są terenówki i terenówki :)21

Ci co się wieszają pod pieczątkę trzy razu w roku to mogą sobie nawet Energizery założyć i też dojadą - co innego wyprawówka.
Poniekąd masz rację zawsze lepiej mieć coś co jest bardziej niezawodne zwłaszcza na wyprawach gdzie do jakiejś cywilizacji daleko .

Zwłaszcza że mam w niedalekich planach "odwiedzić " Kazachstan i Mongolię .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Starck » sob wrz 24, 2011 9:21 pm

O tym właśnie .... itd.
Na jednym wyjeździe w moim aucie przetarł się wąż ciśnieniowy wspomagania :o a w innym wypadł (slownie WYPADŁ) wziernik bagnetu oleju w RD28T. Wszystko przez jeden odcinej ok 400km totalnej tarki.

A jak Kazachstan to zapraszam do BEZDROŻA4X4 w przyszłym roku - też się szykuję.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Kończy się akumulator

Post autor: pinc6x6 » sob wrz 24, 2011 9:24 pm

N2O pisze:Zwykłe aku w technologii Ca-Ca dają radę.
no właśnie z mojej Yuasy wylałem granatowy płyn :)21

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Kończy się akumulator

Post autor: fotokora » sob wrz 24, 2011 10:10 pm

Fiba pisze:Fakt wkleiłem zły link ale tu jest taki sam o dł 306
http://moto.allegro.pl/akumulator-varta ... 52063.html
no i stanęło na moim :D wiedziałem że w koncu przyznasz się że nie doczytałeś uważnie
ceny są różne tża szukać,
powodzenia na bezdrożach
Nissan Terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kończy się akumulator

Post autor: zagaj1 » czw gru 22, 2011 4:10 pm

Trochę odgrzeję temat :lol: jak że dziś w końcu zadobyłem nowy akumulator do Parcha- BOSCH Silver S4 95Ah 830A. Chciałem na początku Varte ale w mojej mieścinie nie było można dostać w rozsądnej cenie a z internetu nie chciałem zamawiać żeby łatwiej było w razie zwrotów i gwarancji :wink: Zobaczymy jak się będzie spisywać :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Kończy się akumulator

Post autor: tomek 79 » czw gru 22, 2011 4:38 pm

po nowym roku padnie :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kończy się akumulator

Post autor: zagaj1 » czw gru 22, 2011 7:25 pm

Dzięki za życzenia :)21 już wole padnięty aku niż 3,0 :)23 :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

grujer
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt maja 21, 2010 9:41 pm

Re: Kończy się akumulator

Post autor: grujer » czw gru 22, 2011 7:27 pm

zagaj1 pisze:Dzięki za życzenia :)21 już wole padnięty aku niż 3,0 :)23 :)21
coby nie mówić wymiana aku to mniejsza rozpierducha niż wymiana cyzero :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Kończy się akumulator

Post autor: tomek 79 » czw gru 22, 2011 8:09 pm

zagaj1 pisze:Dzięki za życzenia :)21 już wole padnięty aku niż 3,0 :)23 :)21

nie no nie bede ci aku nowego zyczyl :)21 ,jak juz to Igorowego wiejta :)23

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kończy się akumulator

Post autor: Starck » czw gru 22, 2011 8:10 pm

zagaj1 pisze:Trochę odgrzeję temat :lol: jak że dziś w końcu zadobyłem nowy akumulator do Parcha- BOSCH Silver S4 95Ah 830A. Chciałem na początku Varte ale w mojej mieścinie nie było można dostać w rozsądnej cenie a z internetu nie chciałem zamawiać żeby łatwiej było w razie zwrotów i gwarancji :wink: Zobaczymy jak się będzie spisywać :)21

Dobry wybór !!
Ja zażynam dualnie dwie S6 BOSCH'a od 4 lat. Wiele razy już rozładowałem obie do zera elektronarzędziami z przetwornicy.
Nie do zabicia.

Wesołych Świąt
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kończy się akumulator

Post autor: zagaj1 » czw gru 22, 2011 9:53 pm

tomek 79 pisze:
zagaj1 pisze:Dzięki za życzenia :)21 już wole padnięty aku niż 3,0 :)23 :)21

nie no nie bede ci aku nowego zyczyl :)21 ,jak juz to Igorowego wiejta :)23
A takie życzenia to z chęcią przyjmę :)2 :)21 też życzę dużooo mocy :)21 :)21 :)21
Starck pisze: Dobry wybór !!
Ja zażynam dualnie dwie S6 BOSCH'a od 4 lat. Wiele razy już rozładowałem obie do zera elektronarzędziami z przetwornicy.
Nie do zabicia.

Wesołych Świąt
Dzięki za wsparcie :)21 i życzenia, także życzę wesołych i dużo wszystkiego :)2 :)21 :)21 :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Kończy się akumulator

Post autor: selim » czw gru 22, 2011 10:00 pm

Zibi pisze: w zakładach Iskry w Słowenii.

to, oni jeszcze robią takie rzeczy ? :o
dawno,dawno temu to produkowali świece żarowe i zaworki do pomp wtryskowych
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

kzh

Re: Kończy się akumulator

Post autor: kzh » pt gru 23, 2011 5:26 am

Starck pisze: Zaliczysz Mongolię albo inny Kazachstan to będziesz miał tarkę przez (dajmy na to ) 1500 km. Wiesz, że to nie przesada. Całe auto drży i podskakuje przez kilka dni z rzędu. Po prostu są terenówki i terenówki :)21
zaliczam taka trase 3 razy w roku od 3 lat i nigdy nie padl mi aku.
i w dodatku - o zgrozo!! nie mam w "wyprawowce to przede wszystkim 2 lub 3 aku podpiete przez separatory z jakas sensowna logika ladowania"

:)21

mam varte g8 95ah
http://allegro.pl/akumulator-varta-blue ... 46361.html

z czystym sumieniem moge polecic.
2 razy wyladowana do zera przez lampke w bagazniku i nadal dziala.
w krakowie moge zalatwic za 450zeta

Awatar użytkownika
adu81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 27, 2011 3:59 pm

Re: Kończy się akumulator

Post autor: adu81 » czw gru 29, 2011 1:01 am

Zibi pisze:Chylę czoła, człowiek całe życie się uczy.

Jaka jest różnica pomiędzy akumulatorem żelowym a AGM



Oba są akumulatorami rekombinacyjnymi ( tzn. w normalnych warunkach pracy zachodzi w nich rekombinacja gazów wydzielanych podczas ładowania tworząc wodę ) i oba rodzaje są zaliczane do akumulatorów szczelnych.

Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. Zaletą akumulatorów AGM w stosunku do żelowych jest to, że zastosowane maty szklane umożliwiają pracę akumulatora pod zwiększonym ciśnieniem , co zwiększa trwałość przy pracy cyklicznej. Przypadku akumulatorów żelowych nie można stosować takiego ciśnienia,więc trwałość jest zazwyczaj zwiększana przez zwiększoną gęstość pasty, co wydłuża okres życia akumulatora, ale nie zapewnia wydajności prądu rozruchowego, jaka jest wymagana do zastosowań np. w samochodach.
A własnymi słowami....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość