SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Anulka
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 09, 2022 8:40 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Anulka » ndz lut 18, 2024 2:04 pm

Zepsuł mi się mechanizm zwalniający blokadę tylnej szyby na pace. Tzn po przekręceniu rączki trzpienie nie wychodza z bolców. Jakiś pomysł jak otworzyć to bez uszkodzenia szyby?
Tzn czym wypchnąć te bolce? Śrubokręty za grube, imbus zgięty w L tez

P.S. już nie ważne. Zdolna jestem-ogarnełam. Od spodu się udało :)21

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Marci » ndz lut 18, 2024 2:15 pm

brawo Ty :)2
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Marci » śr kwie 03, 2024 7:14 pm

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4049
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: minizbowid » czw kwie 04, 2024 7:42 pm

Marci, ale tu (chyba) nikt nie miga w ich dialekcie :)21
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Marci » pt kwie 05, 2024 12:39 pm

Wiesz mnie przeglądarka proponuje tłumaczenie z ichniejszego na nasz :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » wt kwie 23, 2024 10:11 am

Witam,

Nie wiem pod jakim tematem pytać więc zapytam tutaj bo sprawa raczej nie jest skomplikowana.
Nissan Patrol, 1991, 2.8td, 116KM
Zaczęło się od tego, że strasznie trzęsła mi się kierownica przy prędkości 60-70 km/h. Myślałem, że może po zimie koło przednie trzeba na nowo wyważyć. Ale zauważyłem potem, że przy prawym przednim kole jest dużo smaru, na tarczy i wokoło. Rozebrałem więc koło, zamówiłem nowe łożyska zwrotnicy, bo już się kiwały (może przez to kierownica się trzęsła). Natomiast wypuszczając olej z dyfra/mostu wyleciał nie olej ale taka maź, jakby olej zmieszany ze smarem. Pewnie poszła jakaś uszczelka na wale i olej zmieszał się ze smarem i przez to smar zaczął wyciekać na tarczę hamulcową, pomyślałem. zamówiłem nową uszczelkę do piasty i na półoś, wziąłem cały zestaw (tutaj link)

https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... menu/konto

a sam uszczelniacz na półoś wygląda tak
https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz- ... 8176882117

Ale widzę ze potrzeba chyba czegoś jeszcze - uszczelniacza na wał napędowy: chodzi o to miejsce zaznaczone na poniższym zdjęciu strzałką czyli tam gdzie wał napędowy wchodzący do mostu opiera się na moście a konkretnie na miejscu na początku kuli, bo jak wyciągałem wał to niczego tam nie było, a wyraźnie widać, że tam jest luz, miejsce na jakąś uszczelkę, pierścień
https://www.dropbox.com/scl/fi/54g8wfc3 ... ck0g1&dl=0

z tym że nie wiem jak się fachowo nazywa ta uszczelka. Wiecie może czy to jest to "Pierścień uszczelniający wału napędowego":
https://www.iparts.pl/czesc/pierscien-u ... tml#100062
lub to
https://www.iparts.pl/czesc/pierscien-u ... tml#100062

ciekawe czemu aż taka różnica w cenie między tym samym produktem?...

Dodam, że nie ma u mnie we wnętrzu kuli wycięcia na uszczelkę, na jej kołnierz tak jak gościu to ma na tym filmiku
https://www.dropbox.com/scl/fi/4vsj6bz0 ... tgcnh&dl=0

pozdrawiam
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Marci » wt kwie 23, 2024 11:18 am

wibracje po oglądaj to How to Fix Death Wobble potocznie drgania wibrację śmierci , wychodzą luzy w zawieszeniu , miałem je kiedyś w parchu w160 przyczyną umnie było lużne strzemię od resora ,
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10930
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: goralski » śr kwie 24, 2024 5:40 am

Albo amor skrętu umarł. Albo koła mimo wszystko. Albo luzy.
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Didymos » śr kwie 24, 2024 9:33 am

@Kodych zlituj się, piszesz wał napędowy na półoś, czy o co tu chodzi?
Jaki to w ogóle patrol - 260-ka, czy y60?
Zakładam, że ten pierwszy (skoro nie ma uszczelniacza przy kuli), a jeśli tak, to most c30 ma uszczelniacze półosi od strony dyfra i ich wymiana nie jest wcale taka banalna.
Death wobble to zawsze suma luzów, amor skrętu może co najwyżej zamaskować problem, ale sprawne auto nie będzie telepać nawet bez amora.

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » śr kwie 24, 2024 11:48 am

Tak, to jest K260.
Sprawdzę ten trop wibracji death i amortyzator. dodam że te wibracje pojawiały się tylko w okolicach prędkości 70km/h, ale poniżej 60km i powyżej 80km/h zanikały.

@Didymos - co do uszczelniacza na półoś to sugerowałem się tutaj nazwą ze strony sklepu, bo mi to rozmiarami mniej więcej pasowało (czasami nawet opisy w sklepie bywają błedne), ale to chyba zły trop - chodzi o, jak piszesz, uszczelniacz na półoś - ja myślałem, że w tym miejscu, gdzie na moim zdjęciu zaznaczyłem czerwoną strzałką też musi byc jakiś uszczelniacz - ale skoro potwierdzasz, że tam nie ma uszczelki tzn. że mam komplet uszczelek i mogę przystępować do naprawy. to cenna informacja! Wymiana tej uszczelki banalna nie bedzie, jak piszesz, bo trzeba będzie rozkręcić dyfer. mam nadzieję, że wystarczy odkręcić pokrywę dyfra z przodu. Nigdy tego nie robiłem a informacji w necie jak wymienić tę uszczelkę też jak na lekarstwo. a jeszcze pasowałoby zmienić te samą uszczelkę z lewej strony.
pozdro
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » śr kwie 24, 2024 1:42 pm

Wiecie jak ten uszczelniacz półosi się trzyma? czy jest tam jakiś seger?
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » czw kwie 25, 2024 6:53 am

Czy ktoś juz kiedyś wymieniał uszczelniacz półosi w takim moście? czy da się to zrobić wyjmując bebechy z kosza od strony dekla bez wyjmowania całego kosza/głowy mostu i odkręcania wału napędowego?
A jeszcze jedna sprawa: po odkręceniu łozysk zwrotnicy okazało się że na górze były dwie podkładki, blaszki dystansujące (jedna grubsza, druga ciensza), a na dole tylko 1 grubsza. Czy nie powinna byc taka sama ilość tych blaszek na dole i na górze? tak se myślę czy różna ilość tych blaszek może mieć wpływ na nieprawidłową pracę półosi i np. wytarcie się uszczelniacza półosi...?
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Didymos » czw kwie 25, 2024 10:14 am

Blaszek pod sworzniem powinno być tyle samo na górze i na dole, inaczej zwrotnica i półoś będą nieosiowo, tj. ilości mogą być różne, ale sumaryczna grubość musi być identyczna.
Do wymiany uszczelniaczy musisz wyjąć kosz dyfra i oczywiście obie półosie, zwróć uwagę, żeby przy montażu łożyska i podkładki regulacyjne trafiły z powrotem na swoje miejsca.
Segerów żadnych nie ma uszczelniacz siedzi na wcisk, jak typowy simmer, ale do wepchnięcia uszczelniaczy pewnie będziesz musiał zmajstrować jakiś przyrząd.
Btw. popitoliłem wcześniej oznaczenie - przedni most nissana to c200.
https://www.youtube.com/watch?v=uvn73LMwZYM - to akurat most z jeepa, ale budowa główki jest zbliżona, jest tam też coś o uszczelniaczach.

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » ndz kwie 28, 2024 8:44 am

Didymos pisze:
czw kwie 25, 2024 10:14 am
Do wymiany uszczelniaczy musisz wyjąć kosz dyfra i oczywiście obie półosie, zwróć uwagę, żeby przy montażu łożyska i podkładki regulacyjne trafiły z powrotem na swoje miejsca.
Btw. popitoliłem wcześniej oznaczenie - przedni most nissana to c200.
Dzięki. Tak mi się właśnie wydawało, że to raczej jest c200, bo tak pisało w kilku instrukcjach jakie przeglądałem.
Odnośnie kosza dyfra: dekiel odręciłem i wyjąłem stabilizator żeby nie zawadzał przy wyjmowaniu mechanizmu z dyfra. Od razu poleciały łaczniki, bo takie zardzewiałe były. Ale tutaj pytanie: czy można ten mechanizm z dyfra wyjąć i włożyć swobodnie tzn. czy trzeba się trzymać jakiś oryginalnych ustawień? czy po prostu wyjmujemy i wkładamy jak leci byleby pasowało? Bo na filmiku poniżej na początku (do 3 min) gość robi jakieś zaznaczenia (w dyfrze od patrola), których nie rozumiem. Po co zaznacza markerem na łożysku? Na filmiku który podesłałeś gość niczego takiego nie robi.
https://www.youtube.com/watch?v=vRpP7SILiMs
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Didymos » ndz kwie 28, 2024 10:25 am

Składasz wszystko tak jak było, każdy element powinien trafić z powrotem na swoje miejsce - pokrywy łożysk, bieżnie, podkładki regulacyjne albo odkładasz tak, żeby nie było wątpliwości przy składaniu, albo oznaczasz. Jak tak zrobisz, to żadne ustawienia się nie zmienią.
Gość z filmiku o blokadzie dłubie przy moście h233, a oznacza nie łożysko, a położenie nakrętki regulacyjnej, jak będziesz kiedyś rozbierał tylny most, to właśnie tak to będzie wyglądało, generalnie h233 jest przyjemniejszy do grzebania, bo ma wyjmowaną główkę.
Z kolei główka w c200 jest bardziej zbliżona budową do mostu jeepa, dlatego podlinkowałem taki filmik.

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » ndz kwie 28, 2024 8:51 pm

Rozumiem. Jutro się wezmę za ten kosz. chciałbym z tym skończyć przed długim weekendem. mam nadzieję, że tylnego mostu nie będę musiał rozkręcać :)
Mam jeszcze pytanie odnośnie łożysk zwrotnicy - jak je osadzać: czy równo z górą sworznia czy z podstawą? Bo jak wbiłem łożysko równo z górą sworznia to mimo, że łożysko ma od spodu założoną uszczelkę, to do podstawy sworznia jest jeszcze jakieś 3-4 mm luzu. a może jak tak to zostawię to przy wkręcaniu sworznia do korpusu zwrotnicy łożysko samo popchnie się głębiej tyle ile trzeba będzie?...
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Marci » pn kwie 29, 2024 8:18 am

napisz mnie adres mailowy to wyśle tobie instrukcję serwisową do k260 , jakieś 25mb spakowane rarem
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Kodych » pn kwie 29, 2024 9:30 am

A czy ktoś się orientuje czy w tym moim moście c200 wchodzi coś takiego jak uszczelniacz czopu piasty
https://cm4x4.pl/uklad-napedowy/273-usz ... 01j00.html ??
Bo jak to wszystko rozkręciłem to niczego takiego tam nie ma. jest tylko jakiś dystans miedzianego koloru na półośce. gość z sklepie tez nie umiał mi na to pytanie odpowiedzieć dlatego pytam tutaj. gostek mi powiedział nawet że takich starych vinów to ich system już nie obsługuje :o :lol:
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: martin09 » sob cze 01, 2024 9:22 pm

Podnośnik szyby y60/61 czym się różni 🤔🤔
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

DEMO
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:22 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: DEMO » wt cze 04, 2024 1:17 pm

Kupiłem Pathfindera /4,0 2005 ma lift 2 cale da się włożyć bez sceN 285/70/17 ?za wielką wodą opinie podzielone...Przednie zawieszenie to samo co navara...
Disco 300 tdi 2'' aut na koszernych 235/85/16

,,Jezu nie czyń cudów!..albowiem na pieniądze gramy!

Awatar użytkownika
raftti
 
 
Posty: 100
Rejestracja: sob paź 22, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: raftti » pn mar 31, 2025 1:59 pm

Witam wszystkich

Pytanie dotyczy mostów od GRa. Chce je zapakować do sprintera celem przeróbki go na 4naped. Wiecie może jakie ciągle obciążenie są one ogarnąć. Na wyprawach raczej nie będzie całość schodziła poniżej 3,5 tony. Widziałem przeróbki krótkich sprinterów ale tam masa nie przekracza 3 ton. A mnie kusi przerobić długiego a wiadomo więcej miejsca to więcej zabierasz i masa rośnie.

Jeżeli od GRa nie dadzą rady to może coś innego? Myślałem od forda 250 albo Rama. Na pewno bardziej będą pasowały jeżeli chodzi o rozstaw miedzy kołami ale w Amerykanach mosty zrobione pod benzynę i nie wiem czy przy sprinterowym dieslu nie będzie za wolno.

Dziękuję pozdrawiam
PATROL long K-160 3.3TD 34MT

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Marci » pn mar 31, 2025 5:27 pm

nie odpowiem Ci bo nie wiem ale czy jest sens rzeźbić , nie lepiej kupić coś gotowego 4x4 np: https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-ducato ... 4IAJF.html i w razie czego mieć czyste konto :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
raftti
 
 
Posty: 100
Rejestracja: sob paź 22, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: raftti » pn mar 31, 2025 7:58 pm

Za małe na moje potrzeby czwórka małych dzieci z nami podróżuje więc odpada. Poza tym w Ducato silnik poprzecznie więc samo wyjście na tylni most jest dość skomplikowane i mega drogie w serwisie. A takiego GR można jeszcze relatywnie tanio kupić. Myślałem o Iveco daily wszystkie blokady na pokładzie ale jak tam coś pierdyknie w napędzie to trzeba mieć pierdyliard żeby to naprawić. Więc ponawiam prośbę może ktoś będzie coś wiedział
PATROL long K-160 3.3TD 34MT

Awatar użytkownika
raftti
 
 
Posty: 100
Rejestracja: sob paź 22, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: raftti » pt kwie 04, 2025 8:16 pm

Kochani kolejna sprawa

Po 20 latach od poprzedniej wymiany polibuszy w resorach przyszła pora na kolejną. Wszystko poszło gładko oprócz tulei które są od strony mocowania do ramy. Tam jest tuleja metalowo-gumowa. Podejrzewam że jest od nowości bo 20 lat temu też miałem z nią problem i olałem wtedy. No niestety tak się śruba połączyła z tą tuleją że żaden młotek nie może tego ruszyć. Jakieś pomysły po za oczywistym czyli gumowka i ogień.

Grzać?
Wd40?
Może młot udarowy ale tam słabo z miejscem żeby podejść?
PATROL long K-160 3.3TD 34MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ

Post autor: Mroczny » sob kwie 05, 2025 6:34 am

może nie gumówka ale piła szablasta...

i tak tego nie uzyjesz to po co się mordowac. Ewentualnie - zapuść penetratorem ze dwa razy, dobry klucz, odpowiednie ramie..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość