Witam,
Nie wiem pod jakim tematem pytać więc zapytam tutaj bo sprawa raczej nie jest skomplikowana.
Nissan Patrol, 1991, 2.8td, 116KM
Zaczęło się od tego, że strasznie trzęsła mi się kierownica przy prędkości 60-70 km/h. Myślałem, że może po zimie koło przednie trzeba na nowo wyważyć. Ale zauważyłem potem, że przy prawym przednim kole jest dużo smaru, na tarczy i wokoło. Rozebrałem więc koło, zamówiłem nowe łożyska zwrotnicy, bo już się kiwały (może przez to kierownica się trzęsła). Natomiast wypuszczając olej z dyfra/mostu wyleciał nie olej ale taka maź, jakby olej zmieszany ze smarem. Pewnie poszła jakaś uszczelka na wale i olej zmieszał się ze smarem i przez to smar zaczął wyciekać na tarczę hamulcową, pomyślałem. zamówiłem nową uszczelkę do piasty i na półoś, wziąłem cały zestaw (tutaj link)
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... menu/konto
a sam uszczelniacz na półoś wygląda tak
https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz- ... 8176882117
Ale widzę ze potrzeba chyba czegoś jeszcze - uszczelniacza na wał napędowy: chodzi o to miejsce zaznaczone na poniższym zdjęciu strzałką czyli tam gdzie wał napędowy wchodzący do mostu opiera się na moście a konkretnie na miejscu na początku kuli, bo jak wyciągałem wał to niczego tam nie było, a wyraźnie widać, że tam jest luz, miejsce na jakąś uszczelkę, pierścień
https://www.dropbox.com/scl/fi/54g8wfc3 ... ck0g1&dl=0
z tym że nie wiem jak się fachowo nazywa ta uszczelka. Wiecie może czy to jest to "Pierścień uszczelniający wału napędowego":
https://www.iparts.pl/czesc/pierscien-u ... tml#100062
lub to
https://www.iparts.pl/czesc/pierscien-u ... tml#100062
ciekawe czemu aż taka różnica w cenie między tym samym produktem?...
Dodam, że nie ma u mnie we wnętrzu kuli wycięcia na uszczelkę, na jej kołnierz tak jak gościu to ma na tym filmiku
https://www.dropbox.com/scl/fi/4vsj6bz0 ... tgcnh&dl=0
pozdrawiam