Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: miastek » pn gru 19, 2016 8:37 am

Nie no jasne ale bez przesady. Chyba chłopu na hamowni tych koni nie ukradli. Skoro piszę o wyniku na kołach i na silniku też mu się ponoć nie zgadza.
Zresztą nie mój cyrk. Wczoraj pojeździłem Y61 z RB25DET i te V8 to przerost formy nad treścią, zarówno kosztowo jak i mocowo :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 19, 2016 8:49 am

Patrola nie da sie hamowac jak zwyklej osobowki. Jak jest na MTekach, to nie wyhamujesz jej na osce.

Inna sprawa, ze Patrol na sucho 4.2 tony, to rakiety z niego nie zrobisz.

300 koni, ale to sa konie z ciezarowki. Silniki GM czy inne penisullar, cummins to sa silniki HD, a nie do popierniczania.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: sebastian2357 » pn gru 19, 2016 9:27 am

miastek pisze:
KamiL200 pisze: Z mocy na silniku do mocy na kołach może nam zniknąć nawet 70 koni :)21
Czyli patrol z RD28T czy TD42 powinien dać wynik jakieś 30-40KM na hamowni?
Wy chyba sami w to nie wierzycie.

Pokazał wykres z hamowni i widać, że jest ujowo. A to czy jest zadowolony z wydanych pieniędzy to inna kwestia.
:roll:
Sprawność przekazywania mocy przez poszczególne mechanizmy, opony itd jest wyrażana w procentach. Tzn że im wiecej mocy ma silnik tym wiecej koni zniknie hamując auto na kołach.

Wiec przykładowo majac sprawność 80% i 300 KM na kołach uzyskamy jakies 240 KM
Przy 120 KM na hamowni zostanie jakieś 96 KM.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Blazej71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 12:53 pm

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Blazej71 » śr gru 21, 2016 2:48 pm

Igor V8 pisze:
Blazej71 pisze:
Misiek Cypr pisze:To masz cos nie tak z tym silnikiem. Pytalem sie co to za silnik. mierzyles doladowanie tego silnika, bo tak wyglada jakby Ci turbo stalo. A silnik uturbiony, bez turbiny nie ma szans oddychac...
Turbina dobrana przez Pennisulara dmucha od 1600 rpm aż do 1bara - działa poprawnie. Cały układ: silnik, urządzenia na silniku pompa, turbina są fabrycznie nowe. Przejechałem tym silnikiem prawie 4tyś kilometrów. Według mnie problemem jest pompa wtryskowa która może być przykręcona na dawce i przez to na hamowni silnik wypluwa tylko 192KM i 470NM zamiast 325KM i 700NM deklarowanych przez producenta. Nie rozkręcam więcej dawki na pompie gdyż sam producent twierdzi, że pompa jest ustawiona optymalnie. Na tych ustawieniach silnik pali przy bardzo spokojnej jeździe jedynie 19L/100km, aż strach pomyśleć jakie by było spalanie gdybym zaczął majstrować przy pompie szukając 100 zagubionych koni :)
Tak czy inaczej coś jest nie tak z tym silnikiem i dlatego zacząłem drążyć wątek Mercedesa OM606 jako rozwiązanie znacznie bardziej skalowalne, mające więcej koni nawet 500, mające 600-700Nm, spalające zdecydowanie mniej (12-15l) i kosztujące 4krotnie mniej.
Nie widzę sensu jeździć Patrolem (nawet wyprawowym) z silnikiem GMa który charakterystykę elastyczności ma podobną do Ursusa C330
Dawno nie wchodziłem na forum ...
Marcin :roll:
Co ty pierd.lisz bo nie rozumiem :roll:
Wklej proszę rozmowę mailową z producentem jak zamawiałeś silnik
czy Ty jesteś normalny ???? twierdzisz że ktoś Cię wydy..mał na 100 hp
Najpierw niech nauczą się je hamować :roll:
jeden z największych producentów silników 6.5 wydy...mał Pana Błaszczyka na 100 koni
Japie.dole ... podaj ich do sądu bo ja mam faktury
W czym problem ?????????????

ZŁOŻYŁEŚ PISEMNĄ GWARANCJĘ ???????? Nie , pisałeś z Mattem teraz na temat Twoich koni ????
My innych silników od lat nie instalujemy tylko Peninsularowskie
WSZYSCY MAJĄ PONAD 300 KONI TYLKO BŁASZCZYKOWI ZAJEB..LI 100 koni :roll:

Wiesz co ... Ty po montażu silnika za 18 tyś $ notabene 325 koni spodziewałeś się samolotu , nie wyszło i jesteś wkur..iony

O ile pamiętasz to zapłaciłeś dokładnie tyle ile było na fakturze z Peninsulara , jako stały klient zapłaciłeś tylko za montaż

Sam inżynier z Peninsulara Ci tłumaczył co trzeba zrobić żeby z 325 koni zrobić 340 bo karwa tak się uparłeś :roll:

Cześć Igor,
nie pierd.ol (Przepraszam, ale celowo używam Twojego słownictwa)

1. Sprawa nie dotyczy Ciebie

2. Nie mam pretensji co do jakości obsługi przez Twoją firmę - montaż itd. wszystko super

3. Tak, twierdzę, że jako zwykły użytkownik, który nie musi się na tym znać, czuję się wydymany przez producenta na 100 koni.

4. Producent w mailach zapewniał mnie, że będzie minimum 325 koni i 711Nm a jest 192 konie i 470Nm

5. Zamieściłem wykres z hamowni VTG gdzie podana jest moc na silniku czyli 192 konie i moc na kołach 150 koni. Odnoszę się tylko do pomiaru mocy na silniku, wiem że są straty na kole ale nie do nich referuje.

6. Nie musisz mnie obrażać mówiąc że mam pseudo wyprawówkę która waży 4,2 tony na pusto. Widać że coś wiesz, ale nie do końca pamiętasz. Sam ją na sucho ważyłeś i widziałeś jaki jest wynik. Waży na sucho 3,2 tony, więc nie rozumiem Twojego sarkazmu i opowieści o jakiś piaskownicach które niby wożę ze sobą. Jak na wyprawówkę mam wyposażenie następujące: zbiornik na wodę, duży zbiornik na paliwo i dodatkowy na 60 Litrów ropy, zabudowę wykonaną w Automeble (Karłowicz4x4 bardzo poleca tego producenta :)) zderzaki przód i tył plus progi i bagażnik dachowy z Fabryka4x4, wyciągarka, lodówka. Nie sądzę, że to wyposażenie odbiega bardzo od normy większości samochodów wyprawowych. Dodam tylko, że w tej konfiguracji samochód ten przejechał Azję Centralną, Bałkany, kawałek Afryki i wiele innych mniejszych wypraw typu Rumunia kilka razy, Ukraina nawet nie pamiętam ile. Nie wiem jak inni, ale mnie taka konfiguracja odpowiada i często ją wykorzystuję, a co najważniejsze nie zamierzam niczego ujmować, silnik mam taki żeby to wszystko pociągnął. Tyle w temacie czy wyprawówka jest prawdziwą wyprawówką czy też nie. Nie interesują mnie też dywagacje czy tyle koni jest potrzebne w wyprawówce czy też nie.

7. Nie rozumiem co ma do rzeczy Twoje informowanie Szanownych Forumowiczów o tym, że Ty masz jakieś faktury, że ileś tam zapłaciłem producentowi - jest to trochę nie zgodne z jakimś prawem ochrony danych osobowych (chyba?) i co najważniejsze nie ma nic wspólnego z wątkiem dyskusji, który jeszcze raz powtórzę brzmi: Zamówiłem, Zapłaciłem, Otrzymałem coś co ma mieć 325KM a ma 192KM. W związku z tym wykorzystuje to forum do poszukiwania jakieś technicznej podpowiedzi i pomocy na własną rękę. Nie ma tu ani słowa o Tobie ani o tym jak się rozliczyłem z firmą Karłowicz4x4 do której nie mam żadnych zastrzeżeń.

8. Tak, faktycznie jakiś tam podobno inżynier z Peninsulara tłumaczył mi faktycznie co trzeba zrobić żeby z 325KM mieć 340KM!!! Natomiast żaden przedstawiciel Peninsulara nie poinformował mnie, że będę miał mniej niż 320KM za które zapłaciłem. Przecież nie upierałem się (tak jak piszesz) żeby mieć mniej???

9 Tak, po wydaniu 18tys dolarów i zamontowaniu spodziewałem się, że będę miał zamawiane 325KM, a niestety ich nie mam. Nie spodziewałem się, że będę miał samolot tak jak piszesz, ale spodziewałem się, że będę miał jakieś minimum 300KM na silniku na hamowni. Niestety mam 192 potwierdzone przez VTG wykresem, i czuję się jak to piszesz wyd.many przez producenta. Biorąc dodatkowo fakt, że przed zamówieniem bardzo uczulałem Ciebie i później producenta, że to ma być na 100% 320KM na silniku, tym bardziej czuję się załadowany. Mam maile z takimi potwierdzeniami i zapewnieniami.

10. Uprzedzając Twój sposób myślenia. Nie zamierzam się sądzić z firmą ze stanów gdyż po prostu na to mnie nie stać choćby z tego powodu, że wydałem już wszystkie pieniądze na ten wspaniały silnik

11. Odnośnie jakiej pisemnej gwarancji piszesz??? Nie składałem jako klient jakichkolwiek gwarancji. Może piszesz nt gwarancji którą Ty udzielasz? Ale ona jest ustna bo żadnej pisemnej nie wydajesz na te silniki.

12. Nie musisz się, aż tak pienić i wyjeżdżać po tzw NAZWISKU bo w niczym w ten sposób sobie i mnie nie pomożesz. Co najwyżej możesz się spodziewać, że kogoś poobrażasz tylko. Fakty są takie, zgodne z tym co piszesz "WSZYSCY MAJĄ PONAD 300 KONI TYLKO BŁASZCZYKOWI ZAJEB..LI 100 koni" i pewnie tu masz rację. z tym, że guzik mnie interesują "WSZYSCY", gdyż niestety nic im do mojego problemu i moich straconych finansów.

Jeszcze raz nie mam nic do Ciebie ani do firmy Karłowicz4x4.

Wszystkie usługi montażowe były wykonane z wysoką jakością i starannością.

Nie zmienia to postaci rzeczy, że jestem oszukany przez producenta, pozostawiony bez żadnego rozwiązania. Na zasadzie gwarancja do bramy a dalej się nie znamy. Z tym, że tą bramą w tym przypadku jest brama w Chicago.

Ps1
Wyluzuj Igor trochę i nie myśl, że wszędzie do około Ciebie są sami wrogowie, których trzeba od razu "zabić". Zastanów się lepiej jak można tą sprawę załatwić, zebrać jakieś dodatkowe informacje, które mogą jakoś pomóc w rozwiązaniu problemów. Może trzeba poszukać rozwiązania w innych firmach, które posiadają wiedzę jak to zrobić. Ja nie wiem, ja jestem tylko prostym klientem, który nie ma wykształcenia wyższego w zakresie mechaniki samochodowej czy też technologii pomp i turbo doładowania. - Niestety taki jest handel i tak wygląda obsługa klienta, także ta posprzedażowa.

Ps2

Wesołych Świąt życzę Wszystkim
Błażej
Patrol Y61 V8 6,5L td

Johnny_KTM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2014 11:40 am

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Johnny_KTM » śr gru 21, 2016 9:47 pm

Bardzo fajne, merytoryczne ustosunkowanie się do wcześniejszego... emocjonalnego podejścia Igora.
Życzę powodzenia w doprowadzeniu sprawy do pomyślnego końca.
Pozdrawiam.

Wesołych Świąt!

mx123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 13, 2012 7:29 pm

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: mx123 » pn gru 26, 2016 10:02 am

tez bym sie wkur.il wywalasz kupe kasy a patrol dalej mul...mialem okazje przejechac sie 3.0 d z bmw z tym ze klijenta tez wydymano na silnik bo dostal ten 180km a nie 240 km porazka lekko dlubnieta fabryka 2.8 lepiej robi .wg mnie wsadzanie silnika od osobowki to mninmum 240-250kucy- mniej szkoda pieniedzy i zawracania dupy ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości