Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: LSD » pt paź 30, 2009 9:22 am

Igor909 pisze:.... a teraz Panom powiem ciekawostkę
Dzisiaj do TD42 z 2007 ( fabryczny ) wrzucałem kółeczka 35
Wrzucamy przód ... standardowo wycinam gówniane plastyczki pod przednimi chlapaczami ... jest ok
Zdejmujemy tylne fabryczne 31 cali i ..... karawa most na bębnach :o :o :o

Wolnossący czuje różnicę zmiany wielkości kół z 31 na 35 przełożenia 4.11
W turbinie nie odczuwalna jest różnica między 31 a 37 cali ( sprawdzane ) przełożenia 4.625
Jeździsz już nim pół roku i dopiero teraz zobaczyłeś, że masz bębny?

Są takie wersje i były też w Y60. Sam posiadam tekie mosty z bębnami z rozbiórki i chyba je na złom wywiozę, bo nikt ich nie chce :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: LSD » pt paź 30, 2009 11:17 am

Wolnossący czuje różnicę zmiany wielkości kół z 31 na 35 przełożenia 4.11
W turbinie nie odczuwalna jest różnica między 31 a 37 cali ( sprawdzane ) przełożenia 4.625
Wrzuć też 4.625. Ja tak mam (35") i np. prędkościomierz wreszczie pokazuje rzeczywistą wartość :)
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 11:28 am przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: montero » pt paź 30, 2009 11:25 am

Igor909 pisze:.... a teraz Panom powiem ciekawostkę
Dzisiaj do TD42 z 2007 ( fabryczny ) wrzucałem kółeczka 35
Wrzucamy przód ... standardowo wycinam gówniane plastyczki pod przednimi chlapaczami ... jest ok
Zdejmujemy tylne fabryczne 31 cali i ..... karawa most na bębnach :o :o :o

Wolnossący czuje różnicę zmiany wielkości kół z 31 na 35 przełożenia 4.11
W turbinie nie odczuwalna jest różnica między 31 a 37 cali ( sprawdzane ) przełożenia 4.625
No to jaja że na bębnach...nie podobuje mi to się.
Igor kiedyś pisałeś że to td42 wolnossący nie czuje róźnicy jakia jest średnica kół ,a że w turbie jest to bardziej odczuwalne.To jak w końcu jest?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Igor V8 » pt paź 30, 2009 12:45 pm

montero pisze: Igor kiedyś pisałeś że to td42 wolnossący nie czuje róźnicy jakia jest średnica kół ,a że w turbie jest to bardziej odczuwalne.To jak w końcu jest?
Tak pisałem ale o .... TD42Ti :wink:
TD42 odczuł wyraźnie ... główki 5.44 gotowe , po świętach wrzucam
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: montero » pt paź 30, 2009 12:52 pm

Aha.Za dużo masz tych samochodów :)3 :) .To o jakim turbo piszesz, że zmiana średnicy koła go nie rusza?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Ba » pt paź 30, 2009 1:24 pm

Pod jakie laczki te 5.44?
Automat zmotany? lata?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Igor V8 » pt paź 30, 2009 1:57 pm

Oki ... to od początku

TD42Ti lata na 37-kach ( przełożenia 4.625 ) i to on nie czuje różnicy zmiany kół z 33 na 37


Obrazek

Obrazek




TD42 wrzucone 35-ki ... znacznie odczuł różnicę przy zmianie z 31 na 35 ( mam już do niego gotowe główki 5.44 ) wrzucę po świętach


Obrazek
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Wiechu » pt paź 30, 2009 2:05 pm

Igor, w tylnych drzwiach te małe szybki się otwierają ( w sensie opuszczają ) ?
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Igor V8 » pt paź 30, 2009 2:08 pm

Wracając merytorycznie do sprawy automatu ...

Wczoraj spieliśmy skrzynię z motorkiem 4.2 ... akurat był na podorędziu używany

Wszystko przypasowało , sprzęgło hydrokinetyczne , wieniec , mamy już patent jak podejść kluczem od strony silnika żeby przykręcić koło
Rozrusznik zostaje z 4.2

Obrazek

Obrazek

Reasumując ....

- mechanicznie skrzynie mam dograną
- wiązkę mam pod automat fabrycznie
- komputer skrzyni mam

Brakuje mi pedałów
Dźwigni zmiany biegów
Części tapicerki tunelu pod automat
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Igor V8 » pt paź 30, 2009 2:09 pm

Wiechu pisze:Igor, w tylnych drzwiach te małe szybki się otwierają ( w sensie opuszczają ) ?
Tak ...
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: mik » pn lis 02, 2009 12:30 pm

Igor909 pisze: Obrazek

Czy ten Patrol ma stałe zabieraki z przodu ??

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Igor V8 » pn lis 02, 2009 12:41 pm

mik pisze: Czy ten Patrol ma stałe zabieraki z przodu ??
Tak ... muszę wrzucić manualne sprzęgiełka
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: apede » pn lis 02, 2009 12:54 pm

Ee, warto? Przy tych masach i momentach obrotowych...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: grzes » pn lis 02, 2009 1:51 pm

Igor909 pisze:
mik pisze: Czy ten Patrol ma stałe zabieraki z przodu ??
Tak ... muszę wrzucić manualne sprzęgiełka
nie wrzucaj, w terrano tez tak jest i jest super, nie ma sie co zepsuc :)

Igor na tej fotce gdzie sa wsadzone dwa rozne kola:
z przodu jest 37 cali a z tylu ? (to na czarnej feldze)

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: wojtek_kom » pn lis 02, 2009 2:09 pm

Ja bym dał manuale - opcja rozłączania jest fajna, trzeba coś pociągnać/szarpnąć mocno, szkoda męczyć cały układ.
Szczególnie przydatne przy ciężkiej przyczepie, wyciąganiu kogoś itp.
Nissan-y

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: mike133 » pn lis 02, 2009 2:22 pm

wojtek_kom pisze:Ja bym dał manuale - opcja rozłączania jest fajna, trzeba coś pociągnać/szarpnąć mocno, szkoda męczyć cały układ.
Szczególnie przydatne przy ciężkiej przyczepie, wyciąganiu kogoś itp.
Właśnie w opcji 4x4 układ będzie mniej skatowany.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Wiechu » pn lis 02, 2009 2:32 pm

jakiej 4x4 :roll:

przecież dopóki wajchą nie zepniesz, przy zabierakach też masz 4x2. Z tą tylko różnicą, że swobodnie kręcisz układem. Bez żadnych obciązeń.

Ja bym też zabieraki zostawił.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Igor V8 » pn lis 02, 2009 2:36 pm

grzes pisze: z przodu jest 37 cali a z tylu ? (to na czarnej feldze)
33 cale ... felga -30
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: pyntront » pn lis 02, 2009 3:12 pm

wojtek_kom pisze:Ja bym dał manuale - opcja rozłączania jest fajna, trzeba coś pociągnać/szarpnąć mocno, szkoda męczyć cały układ.
Szczególnie przydatne przy ciężkiej przyczepie, wyciąganiu kogoś itp.
Wojtek, nie masz racji. Doświadczenie z przyczepą, która ściągnęła mnie w dół drogi oraz nauka burzenia domu Patrolem bezwzględnie udowadniają, że w takich sytuacjach tylko 4x4.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: mike133 » pn lis 02, 2009 3:24 pm

Wiechu pisze:jakiej 4x4 :roll:

przecież dopóki wajchą nie zepniesz, przy zabierakach też masz 4x2. Z tą tylko różnicą, że swobodnie kręcisz układem. Bez żadnych obciązeń.

Ja bym też zabieraki zostawił.
No jasne, że wajcha musi być na 4WD, żeby było 4x4, ale chodzi mi o to, że do szarpania, to własnie taka opcja jest najkorzystniejsza.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: wojtek_kom » pn lis 02, 2009 6:26 pm

Reduktor się przydaje przy cofaniu przyczepą do góry... 4x4 nie wjadę - bo mi skrętu zaczyna brakować :)21, hamulec w przyczepie zablokwany i na reduktorze 1,5 tony naprawdę idzie szybciej, prościej i bez katowania sprzętu. Jak jest lód to zapinam wyciągarkę i się wciągam do garażu :)21.

Są różne sytuacje, manual mogę manualnie zablokować i rozpiąć ... dla mnie ok. Do cofania jest dobry automat, ale dostaje przy szarpaniu. Można jeździć z zablokwanymi manualami ... u mnie nic się nie dzieje. W moim przypadku manulane są OK.

@Pyntront - co nawywijałeś?
Nissan-y

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: pyntront » wt lis 03, 2009 9:57 am

wojtek_kom pisze:
@Pyntront - co nawywijałeś?
Z tą przyczepą - a nic, po prostu w połowie górki grawitacja uznała, że dość wygłupów i pociągnęła mnie w dół, pomimo dzielnie zapiętego reduktora i 1 biegu, ale z rozpiętym przodem. Wysprzęgliłem, zjechałem z drogi na pole i zatrzymałem się na stodole sąsiada. Jakby było więcej miejsca, to bym ocalił skórę i zatrzymał się w poprzek zbocza, ale i tak lepiej w stodołę niż przez ogródek do chałupy. Z zapiętym 4x4 popycił do góry aż miło. A z burzeniem - nie mogli ciągnikiem wydrzeć bali z narożnika chałupy, żeby ja powalić na ziemię, to je pociągnąłem Parchem :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: pyntront » śr lis 11, 2009 9:15 pm

Pany, kurna, odebrałem od Punksów samochód - wymiany olejów i regulacje. Inny wóz. Regulacja zaworów, podniesienie ciśnienia w turbinie, zmiana na inny oleju w skrzyni i auto jest bajer. Zniknęły problemy z zapinaniem biegów na zimno, problem z nierównym oddawaniem mocy około 2500 obrotów uleczony, 130 km/h wóz jedzie z taką lekkością, jak RD28ETi jechał 90 km/h, 150 km/h robi lekką nogą, poleciałby więcej, ale strasznie u nas leje i widoczność za słaba na takie testy. A co się będzie działo jak dawka zostanie precyzyjnie wyregulowana - to ja nawet nie chce myśleć 8) A przy okazji jest dużo ciszej. 100 punktów dla Punków, mam teraz MEGA JOCKERA, gdybym nie musiał położyć córy do spania, to do tej pory bym się bujał, tak jest lux :D :)2 :)2 :)2 Kurna, zajebiście.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: N2O » śr lis 11, 2009 11:22 pm

Znaczy się ile masz teraz doładowania?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: pyntront » czw lis 12, 2009 12:09 am

0,8
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość