4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
Moderator: Kosiarz
4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
witam
interesuje mnie przekładka silnika z y60 4,2 benzyna do y61 2,8 jeżeli ktoś ma doświadczenie z taką przekładką to może by się podzielił informacjami
-na co zwrócić uwagę przy wymianie silnika
-elektryka czy są jakieś problemy
-jak sprawuje się w trudnym terenie i na szosie
interesuje mnie przekładka silnika z y60 4,2 benzyna do y61 2,8 jeżeli ktoś ma doświadczenie z taką przekładką to może by się podzielił informacjami
-na co zwrócić uwagę przy wymianie silnika
-elektryka czy są jakieś problemy
-jak sprawuje się w trudnym terenie i na szosie
- tkocy20
- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
kiedyś kawał drogi jechałem najarany na ten silnik w długim Y60. Na miejscu okazało się, że silnik owszem jedzie lepiej ale ..... ledwo lepiej. Albo te konie w benzynie szybciej zdychają albo stara skrzynia automatyczna zabiera ich ze 30%. Wróciłem i zapomniałem o temacie. Jeśli już się nastawiać na benzynę to trzeba się posiłkować konkretną beemką.
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
znaczy zajeżdżony silnik był
w Kuwejcie jeździłem dużo benzynami i 4,2 i 4,5 i 4,8 nowsze oczywiście dużo mocniejsze, ale stare poczciwe 4,2 w porównaniu do diesla to niebo a ziemia
zależy też czy na gaźniku czy na szprycy i czy gaźnik w ogóle kiedykolwiek był regulowany/serwisowany
a z tym jest ostatnimi czasy problem
w Kuwejcie jeździłem dużo benzynami i 4,2 i 4,5 i 4,8 nowsze oczywiście dużo mocniejsze, ale stare poczciwe 4,2 w porównaniu do diesla to niebo a ziemia


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
Tylko powiedz po co, efekt mizerny. Pomyśl nad innym rozwiązaniem.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
To wiec skad te wszystkie zachwyty w tym temacie
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=klub

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=klub
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
witam
dzięki za odpowiedzi na moje pytanie ale udało mi się znaleźć 4,5 benzynę w y61 long
i bryka już stoi przed domem i czeka na przekładkę do krótkiego y61 silnik skrzynia mosty i elektryka, prawdopodobnie wyjadę nim około 15.09.14
jak narazie jazda 4,5 jest nieporównywalna z 2,8 a w terenie sprawdzę i dam znać jak to chodzi myślę że nie będzie źle bo moment jest na poziomie 348 NM a kucyków ma 200.
dzięki za odpowiedzi na moje pytanie ale udało mi się znaleźć 4,5 benzynę w y61 long

jak narazie jazda 4,5 jest nieporównywalna z 2,8 a w terenie sprawdzę i dam znać jak to chodzi myślę że nie będzie źle bo moment jest na poziomie 348 NM a kucyków ma 200.
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
ja uważam że do zabawy w terenie lepszy jest diesel, w benzynie za wysoko jest moment, trzeba kombinować ze sprzęgłem żeby ciągle nie upalało się, no chyba że teren nie wymagajacy albo benzyna od karłowicza gdzie pojemność robi swoje...
był NISSAN PATROL Y61 2,8 1998 r.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
Nie przesadzaj. 4.5EFI to moze nie jest V8, ale calkiem fajnie jezdzi I nie jest to wiertarka. Moment ma przyzwoity w pelnym zakresie I nie ma turbodziury jak turbodoqwiony klekot
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
nie jest to wyścigówka bo na swoje 4,5 dupy nie urywa ale znacznie lepiej się tym jeździ po drogach utwardzonych a w terenie wydaje mi się że powinno być lepiej jak w 2,8 ponieważ 1 i 2 bieg są dosyć wolne a moc jest odczuwalna od niskich obrotów dopiero 3i4 bieg dają więcej frajdy z jazdy na asfalcie. jeżeli chodzi o teren to już jeździłem ale po łagodnym i samochód na reduktorze spokojnie rusza na 3 biegu i to bez jakichkolwiek kombinacji. jak przełorze silnik do krótkiego y61 na kołach 35 i pojadę w trudny teren (bo narazie niema takiej możliwości bo samochód jest w oryginale) to napiszę czy był to dobry wybór czy zły
ale tak poza nawiasem myślę że taka firma jak nissan która tworzyła patrola raczej przewidziała ten silnik i jego konstrukcje w trudny teren by moc była przekazywana już od niskich obrotów (trudny teren)
ale tak poza nawiasem myślę że taka firma jak nissan która tworzyła patrola raczej przewidziała ten silnik i jego konstrukcje w trudny teren by moc była przekazywana już od niskich obrotów (trudny teren)
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
fakt, że nie miałem okazji jechać patrolowską benzyną wymusza na mnie niechętni przyznanie racji tobie
w sumie 4,5 to 50% wiecej od 3,0 a nie wspopnę o 2,8 co wogóle już nie jedzie (dla niektórych)
w sumie 4,5 to 50% wiecej od 3,0 a nie wspopnę o 2,8 co wogóle już nie jedzie (dla niektórych)
był NISSAN PATROL Y61 2,8 1998 r.
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
2,8 w porównaniu do 4,5 niema nawet co porównywać a dźwięk silnika coś pięknego i możesz mi wierzyć bo aktualnie mam 2,8 na 35 i powiem że w terenie na reduktorze jeszcze sobie radzi ale na asfalcie to już porażka. myślę że frajda z jazdy 4,5 w terenie będzie znacznie lepsza już nie wspominając asfalcie
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
4,5 ma większy moment w całym swoim zakresie niż dychawiczne 2,8 w dieslu więc nie ma co nawet porównywać, jeśli jest spięte jeszcze z automatem to zajebista kombinacja 
tak na przyszłość zostaw sobie przełożenie z 2,8, nie powiedziane że Ci się nie przyda jak będzie auto za szybko jeździć

tak na przyszłość zostaw sobie przełożenie z 2,8, nie powiedziane że Ci się nie przyda jak będzie auto za szybko jeździć

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
dzięki za rade czyli mam rozumieć że przełożenie z 2,8 daje więcej mocy a mniejszą prędkość to nielepiej przełożenie z 3,0 tam podobno jest najlepsze na większe motor w patrolu
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
w zależności czego oczekujesz, ale jeśli chodzi o GRa to z 2,8 było najwolniejsze przełożenie 4,62 (największa moc na kołach/najmniejsza prędkość) a w benzynie i w dużych dieslach masz szybsze 4,11 czasem 3,99
jeśli masz 35 i chcesz mieć fabryczne wskazania licznika i dynamikę podobną do opony fabrycznej to wkładasz wolniejsze przełożenie (4,62 z mostów z 2,8) jeśli chcesz wyższą max prędkość choć mniejszy moment na kole wkładasz mosty/przełożenie z benzyny
jeśli masz 35 i chcesz mieć fabryczne wskazania licznika i dynamikę podobną do opony fabrycznej to wkładasz wolniejsze przełożenie (4,62 z mostów z 2,8) jeśli chcesz wyższą max prędkość choć mniejszy moment na kole wkładasz mosty/przełożenie z benzyny
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
jeszcze raz dzięki za radę bo faktycznie zależy mi bardziej na mocy niż na prędkości. zostaję przy mostach z 2,8
a prędkość (na jaką pozwalają mosty) przy takim przełożeniu i mocy osiągnę w krótszym czasie niż na oryginalnych mostach z 4,5 przy kołach 35 ?
a prędkość (na jaką pozwalają mosty) przy takim przełożeniu i mocy osiągnę w krótszym czasie niż na oryginalnych mostach z 4,5 przy kołach 35 ?
Re: 4,2 benzyna z y60 przekładka do y61
tak
ale też rozpędzisz się o jakieś 20-30km/h mniej
ale też rozpędzisz się o jakieś 20-30km/h mniej

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość