Strona 1 z 3
Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 8:06 pm
autor: ZbychoS
Coś trzyma Navarę.
O czasu do czasu, coraz częściej.
Ruszam, i czuję że coś trzyma samochód.
Teoretycznie, sądziłem że tylne hamulce łapią i się blokują.
Wczoraj podczas wjeżdżania do garażu, ruszam ... samochód stoi, tylne koła

koło lewe się kręcą w miejscu. Po naciśnięciu hamulca zwolniło/puściło.
Więc jakby przód łapał. Podjechałem dziś do serwisu, sprawdzili wszystkie łożyska, tłoczki, bębny, linka ? hamulca ręcznego ... według mechanika wszystko co mu mogło przyjść do głowy ... z tyłu, jak i z przodu.
I dupa, podczas jazdy próbnej było OK i w którymś momencie znów przy ruszaniu złapało by puścić ... tak ... pluuum ...
Qrde, o co biega
Hamulce

Coś z napędami

Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 8:37 pm
autor: ramzes
ręczny ty sprawdzał ? jak tam jest to rozwiazane ? może gdzieś haczy co jakiś czas

Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 8:39 pm
autor: suziXL
Zalezy jak wypasiona wersje masz, ale sprawdzanie zaczal bym od abs.
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 8:44 pm
autor: Adamo
Przy jeździe na wprost czy skręcaniu ?
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 9:02 pm
autor: ZbychoS
Adamo pisze:Przy jeździe na wprost czy skręcaniu ?
He he ... wiem o co biega

Zapomniałeś spytać czy napędy włączone
Na wprost, tylko tylny napęd 2H.
Objawy podobne.
Ręczny mechanik sprawdzał, jak twierdzi nie jest to technika jądrowa i sprawdził wszystko.
ABS

hmm ...
Ja się nie znam. Muszę polegać na fachowcach. Lecz jak oni polegli

W poniedziałek udam się do innego, może będzie znał się na technice jądrowej
Tak mnie uwiera czy TO coś z napędami nie ma wspólnego ?
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 9:11 pm
autor: Adamo
ZbychoS pisze:Adamo pisze:Przy jeździe na wprost czy skręcaniu ?
He he ... wiem o co biega

Zapomniałeś spytać czy napędy włączone
Na wprost, tylko tylny napęd 2H.
Objawy podobne.
To w zasadzie dużo odpada... Myślałem bardziej o blokadzie i mechanizmie zapinania napędów.
Jak na wprost to chyba tylko hamulce. Masz kontrole trakcji?
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 9:30 pm
autor: ZbychoS
Adamo pisze:ZbychoS pisze:Adamo pisze:Przy jeździe na wprost czy skręcaniu ?
He he ... wiem o co biega

Zapomniałeś spytać czy napędy włączone
Na wprost, tylko tylny napęd 2H.
Objawy podobne.
To w zasadzie dużo odpada... Myślałem bardziej o blokadzie i mechanizmie zapinania napędów.
Jak na wprost to chyba tylko hamulce.
Masz kontrole trakcji?
Nie, Navara takich pańskich fanaberii nie posiada(ła).
ABS jak najbardziej.
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 9:58 pm
autor: Adamo
ZbychoS pisze:Adamo pisze:
To w zasadzie dużo odpada... Myślałem bardziej o blokadzie i mechanizmie zapinania napędów.
Jak na wprost to chyba tylko hamulce. Masz kontrole trakcji?
Nie, Navara takich pańskich fanaberii nie posiada(ła).
ABS jak najbardziej.
Sam ABS raczej nie miesza... Chyba jednak hamulce...
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 10:07 pm
autor: suziXL
Adamo pisze:ZbychoS pisze:Adamo pisze:
To w zasadzie dużo odpada... Myślałem bardziej o blokadzie i mechanizmie zapinania napędów.
Jak na wprost to chyba tylko hamulce. Masz kontrole trakcji?
Nie, Navara takich pańskich fanaberii nie posiada(ła).
ABS jak najbardziej.
Sam ABS raczej nie miesza... Chyba jednak hamulce...
Jednak moze mieszac. Warto tez sprawdzic czy w plynie hamulcowym nie ma wody.
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 10:34 pm
autor: mopar
Łożysko. To typowa przypadłość. Luz robi się tak duży, że szczęki kantują się w bębnie. 1000000%
Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 11:29 pm
autor: vandall1
Zjechane szczęki-bębny potrafia przykleszczać.
Z przodu:prowadnice zacisku/bolce/ słabo chodzace,powoduja też kłopoty.
Podobną historię o której mówi mopar miałem przy hamulcach tarczowych:wyrąbane łozysko koła powodowało,ze na pierwsze depniecie nie było hamulca.Koło tak biło,ze cofało tarczą klocki

Re: Co trzyma Navarę
: pt gru 12, 2014 11:35 pm
autor: vandall_jr
Most navary to DANA "łoj dana, dana, rozjeb..." łożysko półosi i ocierające szczęki, powiedzieli Ci może że uszczelniacz się poci na półosi

częsta przypadłość tych mostów.
Re: Co trzyma Navarę
: sob gru 13, 2014 11:35 am
autor: Zibi
podobny efekt był w toyocie przy wyłamanym jednym zębie talerza atakującego ale też i przy rozsypanym łożysku koła.
Re: Co trzyma Navarę
: sob gru 13, 2014 7:01 pm
autor: vandall1
Zibi pisze:podobny efekt był w toyocie przy wyłamanym jednym zębie talerza atakującego ...
w tujocie?-to jakis hardkor

Re: Co trzyma Navarę
: sob gru 13, 2014 7:06 pm
autor: Zibi
vandall1 pisze:Zibi pisze:podobny efekt był w toyocie przy wyłamanym jednym zębie talerza atakującego ...
w tujocie?-to jakis hardkor

ee, 9 calowy talerz ataku wcale nie jest mocnym elementem bo jest identyczny we wszystkich modelach także tych z małymi silnikami, szczególnie gdy na pustyni na maksa odkrecony wykonałem skok i most dobił dośc mocno. Przynajmniej przypuszczam, ze uszkodzenie wtedy powstało bo kilka dni pózniej był miałem własnie efekt zatrzymania aż w końcu auto na asfalcie staneło dęba i po zablokowaniu rozpedem urwało jeszcze przegub.
Re: Co trzyma Navarę
: sob gru 13, 2014 10:25 pm
autor: mopar
Ale to jest łożysko i nie ma co już więcej dyskutować...

Re: Co trzyma Navarę
: sob gru 13, 2014 10:28 pm
autor: Zibi
Tiaaa, mozliwe.
Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 11:53 am
autor: A.F.
ZbychoS pisze: Podjechałem dziś do serwisu, sprawdzili wszystkie łożyska, tłoczki, bębny, linka ? hamulca ręcznego ... według mechanika wszystko co mu mogło przyjść do głowy ... z tyłu, jak i z przodu.
To niech jeszcze sprawdzi korektor hamowania tylnych kół.
Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 11:56 am
autor: Mroczny
mopar pisze:Ale to jest łożysko i nie ma co już więcej dyskutować...

na 95%
pozostałe 5% to rozwarstwienie w przewodzie hamulcowym robiące jak zastawka
Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 3:29 pm
autor: ZbychoS
Od poniedziałku z hamulcami spokój. Być może te sobotnie zdarzenie to zwykłe przeczulenie ...
Zapaliła się za to kontrolka check engine
Już mam dosyć.
Od wiosny, sprzęgło, łożysko z piastą przedniego koła, kontrolka ABS trzy wizyty w serwisie ( kabelek się napinał przy przestawianiu fotela ), hamulce teraz TO ...
W serwisie na mój widok już kawę robią
Jeszcze chwila i przestaniemy się lubić

.
Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 3:32 pm
autor: Adamo
ZbychoS pisze:Od poniedziałku z hamulcami spokój. Być może te sobotnie zdarzenie to zwykłe przeczulenie ...
Zapaliła się za to kontrolka check engine
Już mam dosyć.
Od wiosny, sprzęgło, łożysko z piastą przedniego koła, kontrolka ABS trzy wizyty w serwisie ( kabelek się napinał przy przestawianiu fotela ), hamulce teraz TO ...
W serwisie na mój widok już kawę robią
Jeszcze chwila i przestaniemy się lubić

.
Urocze
Ile ten "niezawodny" sprzęt ma przebiegu?
Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 5:25 pm
autor: ZbychoS
Adamo pisze:ZbychoS pisze:Od poniedziałku z hamulcami spokój. Być może te sobotnie zdarzenie to zwykłe przeczulenie ...
Zapaliła się za to kontrolka check engine
Już mam dosyć.
Od wiosny, sprzęgło, łożysko z piastą przedniego koła, kontrolka ABS trzy wizyty w serwisie ( kabelek się napinał przy przestawianiu fotela ), hamulce teraz TO ...
W serwisie na mój widok już kawę robią
Jeszcze chwila i przestaniemy się lubić

.
Urocze
Ile ten "niezawodny" sprzęt ma przebiegu?
111tys.km
Jak nówka qrde ... Może się obraził za Jeepa

Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 6:00 pm
autor: A.F.
O, to i resurs silnika chyba powoli się wyczerpuje ?
A może tylko tak gadają

Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 6:26 pm
autor: Wowos
w d40 coś tam poprawili, i już chyba tak nie padają...
a może tylko tak gadają

Re: Co trzyma Navarę
: wt gru 16, 2014 8:56 pm
autor: Adamo
ZbychoS pisze:Adamo pisze:ZbychoS pisze:
111tys.km
Jak nówka qrde ... Może się obraził za Jeepa

Jak na Navare... to i tak niezły wynik
