parametry sprężyn

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

parametry sprężyn

Post autor: Abo » pn sty 05, 2015 2:04 pm

zy ktoś zna parametry sprężyn oryginalnych do Y61 ??
- wysokość bez nacisku,
- ilość zwojów,
- grubość drutu,
- nacisk na cal (lbf/in)

Czy może ktoś zna te same parametry lovelsów +3-4 cale?

OME mam, dla porównania przygarnę także parametry dobinsonów.

edyta: dołożyłem "+3-4 cale"
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2015 8:09 pm przez Abo, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Zibi » pn sty 05, 2015 2:37 pm

ale orginalnych a nie liftowanych?

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » pn sty 05, 2015 2:56 pm

Może inaczej, potrzebuję wymienić sprężyny - wszystkie.
Mają być:
- miękkie
- lift 3-4" długością sprężyny a nie grubością drutu
- najlepiej progresywne jeżeli są
- przód do Y61 + 4.2TD + zderzak i wyciagarka ok. 60kg
- tył nadmiar nie więcej niż 50-90 kg

Ktoś może doradzić co wybrać? Dobinsony odpadają, bo mam...

W grę wchodzą lovelsy, ome i nawijane.

A że lubię wiedzieć co mi proponują to potrzebuję dane :wink:
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: parametry sprężyn

Post autor: N2O » pn sty 05, 2015 10:11 pm

OME ma w ofercie takie sprężyny, ale nie przeznaczone do użytku drogowego.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Zibi » pn sty 05, 2015 10:18 pm

Lovells Springs F - przody, R - tyły. Ostatnie dwie to toyota.

Obrazek

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Wowos » pn sty 05, 2015 10:24 pm

N2O pisze:OME ma w ofercie takie sprężyny, ale nie przeznaczone do użytku drogowego.
Chyba wszyscy producenci tak piszą przy sprężynach powyżej 2".
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: miastek » pn sty 05, 2015 10:54 pm

N2O pisze:OME ma w ofercie takie sprężyny, ale nie przeznaczone do użytku drogowego.
4 cale progresywne?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: parametry sprężyn

Post autor: N2O » pn sty 05, 2015 10:57 pm

Progresywne raczej nie, bo te zazwyczaj są przeznaczone stricte do użytku drogowego, a nie do katowania w terenie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » wt sty 06, 2015 11:02 am

Jak nie ma progresywnych to z tym punktem mi się najłatwiej rozstać :D
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » wt sty 06, 2015 11:09 am

Zibi pisze:Lovells Springs F - przody, R - tyły. Ostatnie dwie to toyota.

Obrazek
Dzięki :)
Co to jest TC i czym się różni FH od FH(N/S) ?

A ma ktoś parametry takich dobinsonów? :
- przód Y61, 4.2, +150kg
- tył Y61, 4.2, +200kg

i jakie są długości oryginalnych sprężyn Y61?
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Zibi » wt sty 06, 2015 11:24 am

TC to ilośc zwojów. FH i FHn/s to masz wysokosc spręzyny kierowcy i pasażera. Progresywne sa do 2 cali dlatego nie wklejałem bo jak widze celujesz wyżej.

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » wt sty 06, 2015 11:27 am

Mam aktualnie gdzieś pomiedzy 3 a 4 cale więc tak musi zostać ;)
Czy lovelsy lift robią na pewno wysokością a nie twardością?
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Zibi » wt sty 06, 2015 11:30 am

Wiesz - nie jestem izynierem ale jesli coś dzwiga się w górę i ma to mieć skok to jesli nie wzmocnisz spręzyny to na pewno siadzie. To musiałby sie jakiś inzynier wypowiedzieć ale wg. mnie nie da się tylko poniesć samochodu popzrez wydłużenie spręzyn a nie ich wzmocnienie.

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » wt sty 06, 2015 11:40 am

No właśnie jestem "mechanik teoretyk" z zawodu :D
I wg mnie lift powinien być zrobiony długością sprężyny, a ugięcie pod naciskiem dostosowane do masy.
Czyli jeżeli robimy lift i nie zakładamy dodatkowych ciężkich elementów spring rate powinno zostać oryginalne albo nawet się zwiększyć (żeby wydłużyć skok).
Fakt że w tym wypadku sprężyna chyba będzie krócej żyła bo ma gorsze warunki ale to jakby nie jest istotne :wink: w tym rozważaniu ;)

Edit: powinno być "zmniejszyć"
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2015 12:02 pm przez Abo, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: parametry sprężyn

Post autor: mik » wt sty 06, 2015 11:58 am

Abo pisze: Czyli jeżeli robimy lift i nie zakładamy dodatkowych ciężkich elementów spring rate powinno zostać oryginalne albo nawet się zwiększyć (żeby wydłużyć skok).
większy rate = twardsza sprężyna :wink:
Abo pisze:zy ktoś zna parametry sprężyn oryginalnych do Y61 ??
- nacisk na cal (lbf/in)
przód 200 lbf/in
tył 300 lbf/in

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » wt sty 06, 2015 12:01 pm

mik pisze:
Abo pisze: Czyli jeżeli robimy lift i nie zakładamy dodatkowych ciężkich elementów spring rate powinno zostać oryginalne albo nawet się zwiększyć (żeby wydłużyć skok).
większy rate = twardsza sprężyna :wink:
jasne że tak, przejęzyczenie :)
mik pisze:
Abo pisze:zy ktoś zna parametry sprężyn oryginalnych do Y61 ??
- nacisk na cal (lbf/in)
przód 200 lbf/in
tył 300 lbf/in
Dzięki :)
Jeszcze oryginalne długości by się przydały :)
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: parametry sprężyn

Post autor: Abo » wt lut 03, 2015 10:02 am

Założone z przodu Lovellsy NL-F4, przy moim obciążeniu na razie jest tak jak chciałem.
Jak poupalam to się podzielę informacją.
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość