przeróbka patrola na sprężyny

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

ignacy99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 30, 2014 8:06 pm

przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ignacy99 » sob lut 28, 2015 9:12 pm

Witam
zastanawiam się od czego dobrać sprężyny na przód, dlatego że dotychczasowe z grand cherokiego 4.0 z obciętym i zeszlifowany jednym zwojem są burzo za twarde i patrol nie chce się na nich wogóle krzyżować. Wszystko poza spręzynami pozwalało by na duży wykrzyż, a on krzyżuje sie jak na resorach :)11

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: Mroczny » sob lut 28, 2015 9:14 pm

to bardzo dobrze - bo na dobrych resorach parch krzyżuje się lepiej niż na spręzynie i radiusach
:)21

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: jarekstryszawa » sob lut 28, 2015 9:39 pm

I po kiego grzyba było ruszać?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: Didymos » ndz mar 01, 2015 10:37 am

A radiusy od czego?
Pewnie od GR-a, na nich nawet na sprężynkach od długopisu nie będzie wykrzyżu :)3
Z resztą, jak wspomnieli przedmówcy, nie trzeba było psuć dobrego auta. Ja swojej 160-ki na pewno resorów nie pozbawię.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ignacy99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 30, 2014 8:06 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ignacy99 » ndz mar 01, 2015 7:16 pm

Wahacze mam z pajero (zamontowane nad mostami)
ale to wszystko ( oprócz sprężyn) pozwalało by na trochę większy wykrzyż :)11

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ernil » ndz mar 01, 2015 8:11 pm

ignacy99 pisze:Wahacze mam z pajero (zamontowane nad mostami)
ale to wszystko ( oprócz sprężyn) pozwalało by na trochę większy wykrzyż :)11
Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: N2O » ndz mar 01, 2015 8:24 pm

A sprawdziłeś jak się zachowuje bez sprężyn czy tylko tak gdybasz?
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ignacy99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 30, 2014 8:06 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ignacy99 » ndz mar 01, 2015 8:42 pm

sprawdzałem, ale bez gumki od strony gwintu przy ramie
ale to raczej nie popsułoby tego wykrzyża aż tak ??

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: N2O » ndz mar 01, 2015 8:44 pm

Najpierw sprawdź.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: redzik » pn mar 02, 2015 7:39 pm

wahacze z pajero Matko Bosko ... toz to jeszcze gorsze niz wahacze z GR-a. :)21

kmb1
 
 
Posty: 159
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: PIła

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: kmb1 » wt mar 03, 2015 8:50 pm

te z parcha tez są do kitu pod względem wykrzyżu, kupiłem takie do terrano i w końcu sam sobie zrobiłem a teraz tych z parcha nawet sprzedać nie mogę :-? Pokaż jakieś foty coś tam namieszał w patrolu :)21
Części terrano
tuning silników
diesel fan 669936377

ignacy99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 30, 2014 8:06 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ignacy99 » wt mar 03, 2015 10:01 pm

wahaczy z patrola i wielu innych było by ciężko zamontować na mostem, dlatego musiały być z pajero ( a właściwie takie miałem na warsztacie po wsześniejszym projekcie :)21

ale i tak narazie robimy tył a potem będziemy się zastanawiać co by tu poprawić z przodu

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: redzik » czw mar 05, 2015 11:02 am

A ze tak zapytam, po co musza byc nad mostami ? Robisz monster trucka na kolach 81" ? :)21

ignacy99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 30, 2014 8:06 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ignacy99 » czw mar 05, 2015 6:56 pm

Patrol ma być do typowej przeprawy, dlatego prześwit musi być jak największy, a takie wahacze zmniejszają go i poźniej wszystko się na nich ciągnie.

a koła to fedimy 285 75 16

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ernil » czw mar 05, 2015 6:58 pm

Załóż większe koła :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: redzik » czw mar 05, 2015 9:22 pm

ignacy99 pisze:Patrol ma być do typowej przeprawy, dlatego prześwit musi być jak największy, a takie wahacze zmniejszają go i poźniej wszystko się na nich ciągnie.

a koła to fedimy 285 75 16

To 32,8", na takim "spoa" to bedzie smiesznie wygladalo, do tego wywalisz go na wiekszym trawersie na bok.
Lepiej zaiwestowac w opony 35" jak @ernil pisze.Wahacze pod mostami wbrew pozorom robia wiecej dobrego niz zlego, po pierwsze robia za płozy jak w sankach (lepiej tak niz jak most w poprzek stanie), po drugie chronia podwozie, po trzecie nizej srodek ciezkosci.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: N2O » pt mar 06, 2015 6:56 am

Są pewne zasady:
Pod "brzuchem"(najniższym punktem ramy) ma być jakieś 5cm więcej prześwitu niż pod rurami mostów, więcej nie potrzeba.
Nawet resor pod mostem aż tak bardzo nie przeszkadza jak się jeździ na 35" simex/silverstone i napęd to wytrzymuje - to znacznie lepsze rozwiązanie niż fedima ważąca zylion kilogramów, do której rozbujania trzeba użyć dużo więcej energii(duża masa wirująca). Koło ma być lekkie!
:)21
Nawet sprawne LSD w obu mostach kosmicznie pomaga.
Prześwit jest przereklamowany - im większy, tym później trudniej wyciągnąć wóz bez zostawienia mostów pod bagnem.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ignacy99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 30, 2014 8:06 pm

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: ignacy99 » pt mar 06, 2015 7:06 pm

Koła mają 85 cm wys. i szerokie są jak bfg 35 12.5
Felgi są dosyć mocno odsadzone, dlatego na normalnych trawersach powinien się trzymać

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: przeróbka patrola na sprężyny

Post autor: Marci » sob mar 07, 2015 6:38 pm

a na końcu będzie " czy warto było, czy warto było zmieniać ....." śpiewał kiedyś kabaret Pod Egidą tu : http://kabaretos.pl/kabaret/skecz/filmi ... k/?id=3008
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość