Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » czw mar 26, 2015 11:05 am
Jest problem. W ciągu pół roku połamało mi już drugi wentylator od chłodnicy. Za każdym razem po wjechaniu w głębszą wodę (tak że przelała się maską). Za pierwszym razem nie miałem tej listewki z dołu i myślałem że to może przez to. Ale teraz listewka już była a wentylator stracił dwie łopaty łamiąc przy tym obudowę i rzekomą listewkę której nie idzie kupić używki a nowa to 350pln
W dodatku przy pierwszym razie łopata pękła na pierwszym brodzie a przez cały dzień zrobiłem ich jeszcze ze trzy i już żadna więcej nie odpadła
W Y60 nigdy nie połamałem żadnego wentylatora przez 5 lat a tu już drugi w kilka miechów.
O co kaman?
-
bzibziak
-

- Posty: 822
- Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
- Lokalizacja: Szczecinek
Post
autor: bzibziak » czw mar 26, 2015 12:12 pm
Wywal i załóż elektryka z czujnikiem VW + sterowanie z kabiny, spalanie spadnie i nie będzie się łamał.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw mar 26, 2015 6:50 pm
Prawdopodobnie masz popsutą wiskozę, która spina mocno cały czas.
-
ssslavo

- Posty: 712
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
- Lokalizacja: małopolska
Post
autor: ssslavo » czw mar 26, 2015 6:58 pm
Potwierdzam.Visko.
PATROL
SAMURAI
GEKON
-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pt mar 27, 2015 10:35 am
Wisko nowe. Po odpaleniu rano trzyma z 10-20s i puszcza. Wentylator obraca się luźno.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt mar 27, 2015 10:40 am
A jak często się załącza, np w ruchu miejskim?

-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pt mar 27, 2015 11:48 am
Wcale. Dopiero jak w terenie dobrze spałuje.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt mar 27, 2015 11:53 am
To zanim wjedziesz w głęboką wodę, potrzymaj chwilę silnik na wyższych obrotach tak aby wisko go schłodziło i się rozłączyło.
W 160-ce nie mam tunelu od wentylatora i do tej pory prze kilka lat nie udało mi się go połamać.

-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pt mar 27, 2015 2:18 pm
No właśnie tak kojarzę, że w obu przypadkach auto stało dłuższą chwilę zgaszone lub na wolnych obrotach, a wtedy też czasem potrafi złapać wisko na chwilę.
No właśnie znam kilku takich co bez tuneli jeżdżą i śmigła mają całe.
-
Dziadzia
- jestem tu nowy...

- Posty: 38
- Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm
Post
autor: Dziadzia » czw kwie 09, 2015 3:29 pm
bzibziak pisze:Wywal i załóż elektryka z czujnikiem VW + sterowanie z kabiny, spalanie spadnie i nie będzie się łamał.
a masz jakiś konkretny zestaw wentylatorów pasujący do chłodnicy patrola? Bo przydało by się pewnie mieć dwa wentylatory nie jeden.
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania
-
bzibziak
-

- Posty: 822
- Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
- Lokalizacja: Szczecinek
Post
autor: bzibziak » pt kwie 10, 2015 7:36 am
Nie mam, kolega tak zrobił i śmigało tylko auto już sprzedane, chyba z jakiegoś VW. Zmierz chłodnicę i heja na szrot, większość wentylatorów od aut z klimą jest podwójna.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » pt kwie 10, 2015 9:46 pm
weź se od 6.5 wentylator
ma metalowe łopaty
i dmucha porządnie

6,5 v8
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » pn kwie 20, 2015 9:12 pm
A ja myślę nad czymś podobnym
http://allegro.pl/nissan-patrol-y-61-ch ... 20076.html ..... Wywalam wtedy wisko, pompa wody nie cierpi i robi się jeszcze miejsce co by jakoś alternator zabezpieczyć przed uderzeniem wody przy większych topieniach... A takie mnie naszły refleksje po powrocie z Bieszczad, gdzie poszły 3 alternatory, jedna chłodnica i trzeba było pilnować temperatury przy dłuuuugich podjazdach...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » pn kwie 20, 2015 9:30 pm
no ale pod wodą elektryczne wentylatory chyba troche mniej odporne od wiska
6,5 v8
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » pn kwie 20, 2015 9:34 pm
Nie mówię tutaj o pływaniu w wodzie przez dłuższy czas, bardziej chodzi mi o mocne przejazdy i wpadanie w glęboką wodę gdzie wisko dostaje duży opór gwałtownie, elektryczne wentylatory zawsze można przed wjazdem w wodę wylączyć...tak sobie gdybam...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » pn kwie 20, 2015 9:46 pm
w praniu wyjdzie
ale jak nie masz fajnego śmigła do wiska to czemu nie
a taka duża chodnica nawet bez wentylatorów odda więcej ciepła niż ori z wiskiem
6,5 v8
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » pn kwie 20, 2015 9:51 pm
Dlatego tak dumam, bo ori chłodnica lekko się zalepi i już trzeba temperatury pilnować przy mocniejszym pałowaniu czy długotrwałym podjeździe....
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » pn kwie 20, 2015 9:56 pm
tylko koszt jak zwykle
jak nie masz u siebie to polecam chłodnice oleju silnikowego
sa na alle ... takie przystawki pod filtr oleju
przy okazji możesz tam czujnik temperatury lub ciśnienia podczepić
w zime tylko jak na mineralnym jeździsz to wolniej sie olej nagrzewa
ale to można zaworek jakiś wstawić
6,5 v8
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn kwie 20, 2015 10:02 pm
2,8 i mineralny to kiepskie kung-fu...
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » pn kwie 20, 2015 10:08 pm
no ja tam nie wiem jak w 2.8
u mnie tylko mineralny
kiedyś lałem Castrol Tection Global
jest tak gęsty że na -20 cięzko wałem obrócić
teraz leje Castro High Mileage i jest gitara
jak ma pół syntetyk to nawet lepiej
6,5 v8
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn kwie 20, 2015 10:12 pm
2,8 ma hydraulikę w czapce, turbinę itp. Półsyntetyk to minimum.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » pn kwie 20, 2015 10:16 pm
to fakt
na sucho by rabotał
ja mam wszystko na dole to mi to wisi
2 sek po odpaleniu hydro się układa
6,5 v8
-
rysiek2054

- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Post
autor: rysiek2054 » ndz kwie 26, 2015 8:42 pm
rysiek2054 pisze:weź se od 6.5 wentylator
ma metalowe łopaty
i dmucha porządnie

obiecany wyntylator

6,5 v8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość