Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » sob mar 28, 2015 8:14 pm

Witam . Mam mam na imię Maciej i jestem świeżym właścicielem Patrola Y60 1996r RD28T. Jest to mój pierwszy samochód 4x4 i oczywiście pojawiły się pierwsze pytania. W moim Patrolu wskaźnik temperatury po przejechaniu 100 km po asfalcie w temperaturze 10 C zatrzymał się 2 mm powyżej dolnej kreski. Czy jest to norma lub uszkodzeni układu chłodzenia. Zauważyłem też lekkie myszkowanie po drodze, takie uczucie dużej czułości na ruch kierownicą. jaka może być przyczyna.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » sob mar 28, 2015 8:18 pm

Raz... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » sob mar 28, 2015 9:01 pm

??

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ramzes » sob mar 28, 2015 9:06 pm

2....... :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » sob mar 28, 2015 9:43 pm

napisz o co ci chodzi zamiast robić z siebie wariata.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » sob mar 28, 2015 10:03 pm

III... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: mik » sob mar 28, 2015 10:33 pm


Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: montero » sob mar 28, 2015 11:09 pm

Hmmm... :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Marcingalloper » sob mar 28, 2015 11:26 pm

tonyhalik pisze:Witam . Mam mam na imię Maciej i jestem świeżym właścicielem Patrola Y60 1996r RD28T. Jest to mój pierwszy samochód 4x4 i oczywiście pojawiły się pierwsze pytania. W moim Patrolu wskaźnik temperatury po przejechaniu 100 km po asfalcie w temperaturze 10 C zatrzymał się 2 mm powyżej dolnej kreski. Czy jest to norma lub uszkodzeni układu chłodzenia. Zauważyłem też lekkie myszkowanie po drodze, takie uczucie dużej czułości na ruch kierownicą. jaka może być przyczyna.
O ile nie mieszkasz w jakimś Irkucku czy czymś podobnym to:

Wisko spięte na stałe, bądź jebł termostat.
Pierwsze łatwo sprawdzić, o ile odważny jesteś :)21 . Złap za śmigło, nie swoje tylko a od wiatraka - tylko nie trzymaj bardzo mocno żeby Ci paluchów nie pokaleczyło i niech druga osoba odpali silnik. Jeśli śmigło po odpaleniu stoi w ręku, nie Twoje ze szczęścia, to znaczy że wisko działa i czas wymienić termostat.
No chyba że to standard w tych silnikach i głowica poszła się.... ten tego. Nie wiem czy wiesz ale gorzej kupić nie mogłeś. 2.8 się przegrzewają i padają/pękają głowice. To i tak nie jest jeszcze źle bo czyzero to taki silnik w Y61 wybuchają całe :)21 . Są oczywiście jeszcze 4.2 wolnossące ale nie jadą, i doładowane co sporo palą więc już na wyborze auta dałeś ciała i trzeba było kupić Wranglera, którym to oprócz że poleciałbyś gdzieś na wyprawę to i nic by w nim nie wybuchało. Ale skoro masz już Patrola, popełniłeś pierwszy krok pisząc post na forum to zostaje Ci już tylko wysłuchać tego co zara chopaki powiedzą a to będzie na pewno bardzo ciekawe :)2 .

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Wowos » sob mar 28, 2015 11:41 pm

Pitolicie - nic samo z siebie się nie przegrzewa/wybucha. Padają jedynie egzemplarze zapuszczone, i bezmyślnie haratane.

Odnośnie myszkowania - ciężko przez neta wymyślić. Cza wykluczać po kolei zmienne....
y60 autobus, czerwony.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Marcingalloper » sob mar 28, 2015 11:48 pm

Jak silnika nie odpalasz tylko patrzysz na samochód to jak ma się przegrzać :)21 . Patrol jest do "bezmyślnego haratania" i ja wsiadając za jego kółko traktuję go jak coś stworzonego do haratania :)21 , dopiero u siebie w Hyundaiu pokornieję :lol: .

A te myszkowanie to może trzeba zacząć od tego czy szanowny kolega jeździł już kiedyś samochodem terenowym ?? . Ja pamiętam swój pierwszy raz w terenówce - myślałem że tam wszystko jest zepsute - samochód reaguje chwilę po skręcie kierownicy :)21 , hamulec też jest dostosowany do reszty samochodu i po jego naciśnięciu auto najpierw trochę nurkuje i dopiero zaczyna spowalniać :)2 .
Do tego trzeba się przyzwyczaić. Jak ktoś przez pół życia jeździł na oponach w profilu 50 i niżej i teraz wsiada do Patrola nawet na 31 calach to nie dziwne że samochód mu myszkuje.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Wowos » sob mar 28, 2015 11:57 pm

Marcingalloper pisze: Patrol jest do "bezmyślnego haratania" i ja wsiadając za jego kółko traktuję go jak coś stworzonego do haratania :)21
I tak właśnie powstała legenda o wybuchowości 2.8 :roll:
Marcingalloper pisze:hamulec też jest dostosowany do reszty samochodu i po jego naciśnięciu auto najpierw trochę nurkuje i dopiero zaczyna spowalniać :)2 .
Nurkowanie to akurat zaleta wozów ifsem :)21
y60 autobus, czerwony.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Marcingalloper » ndz mar 29, 2015 12:01 am

Wowos pisze:
Marcingalloper pisze: Patrol jest do "bezmyślnego haratania" i ja wsiadając za jego kółko traktuję go jak coś stworzonego do haratania :)21
I tak właśnie powstała legenda o wybuchowości 2.8 :roll:
Marcingalloper pisze:hamulec też jest dostosowany do reszty samochodu i po jego naciśnięciu auto najpierw trochę nurkuje i dopiero zaczyna spowalniać :)2 .
Nurkowanie to akurat zaleta wozów ifsem :)21
Parch do tego jest. By go katować - ten co go ujeżdżam ma czyzero, więc chociaż finał będzie widowiskowy :)21 .

Mój IFS nie nurkuje. Mam hamulce tylko na tył i podczas hamowania tył idzie w górę - wygląda to podobnie jak kot stający do walki :)21 .

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Marcingalloper » ndz mar 29, 2015 12:03 am

A może to faktycznie ten tył staje w górę bo przód idzie w dół :)21 .

Trza wleźć pod spód i trochę drążkami pokręcić.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: jradek » ndz mar 29, 2015 7:48 am

Nurkowanie jest OK, ja je lubię.
Co do prowadzenia duże ujemne ET to powoduje, nawet jak wszystko inne jest OK.
Auto się nie nagrzewa?
"Drobne awarie" to standard, można przywyknąć. Cienka czerwona linia przebiega między drutem a trytyką.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » ndz mar 29, 2015 7:45 pm

Witam.

Sprawdziłem Wisko jak radziłeś Marcingalloper . Po odpaleniu zatrzymałem je bez problemu. Być może to termostat lub jego brak. Zauważyłem, że złącze wychodzące z czujnika temperatury który jest umiejscowiony w bloku silnika poniżej wtrysków jest dziwnie luźne. Wymienię termostat i czujnik temperatury. Czy polecacie jakiś termostat szczególnie? Bo czujnik to chyba standard.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: OldAdler » pn mar 30, 2015 10:06 am

"myszkowanie" ewidentnie luzy - tylko gdzie? Przedni most, przede wszystkim, moze lozyska? Nawet slabe cisnienie w oponach potrafi rzucac na koleinach.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Cajman » pn mar 30, 2015 10:29 am

Wskaźnik temperatutry - mam ten sam rocznik - i powiem ....ten typ tak ma
sprawdzałem czujniki i zostało jeszcze wskaźnik w desce - ale nie chce mi się demontować
A temperaturę mam na pewno dobrą bo mam dodatkowy wskaźnik który wskazuje prawidłowo

Tak to jest - 85 st to jakieś ok 2 mm nad dolną kreską

Myszkowanie - na jakich oponach i felgach jeździsz?
Wystarczy że masz inne ET i inny rozmiar niż fabryczny a jedziesz po drodze z lekkimi koleinami to tak będziesz miał - głównie tu ma znaczenie ET

Mam dwa komplety - z felgami - jedne nie standardowe na 32 calach i drugie felgi nissanowskie też na 32 calach
Jeżeli jadę na nissanowskich - czyli z prawodłowym ET samochód zupełnie inaczej - lepiej, prościej - prowadzi po asfalcie
Duuuża różnica

Inna przyczyna - sprawdź zbieżność

Sprawdź dokładnie luzy w zawieszenie - drążek kierowniczy ?
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » pn mar 30, 2015 7:48 pm

U mnie chyba jest coś nie tak z układem chłodzenia. dziś po powrocie z miasta jakieś 40 minut jazdy węże były gorące ale nie na tyle abym nie mógł ich dotknąć i przytrzymać. Dodatkowo sprawdziłem wentylator i kręcił się bez oporów a chyba powinien dawać trochę oporu. zamówiłem już termostat i wymienię go jeśli jest na co. Być może poprzedni właściciel stwierdził że wisko jest zepsute i wpadł na pomysł i wywalił termostat. oby :o :) ,

jeśli chodzi o myszkowanie to auto stoi teraz na starych i łysych maxisas 31x10,50xr15. ale już zamówiłem BFGoodrich All Terrain T/A KO 31x10.50 R15 109 . dodatkowo jadę jutro do diagnosty aby przeglądną zawieszenie, zbadał amortyzatory i inne takie.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Cajman » pn mar 30, 2015 9:32 pm

Przy normalnej jeździe po mieście wcale nie bedziesz miał nie wiadomo jak gorących węży. Aby mieć naprawde gorące to musiał by dostać w dupe z przyczepą i nie przy takiej temp. zewnętrznej.

Termostat....jak juz to kup oryginał

A opony ok. Ale pytalem o felgi i ET, czyli odsadzenie

A luzy w przekładni?

A może jesteś troche nie przyzwyczajony....to nie osobowe auto
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » pn mar 30, 2015 9:48 pm

Moje się prowadzi sztywniej niż Voyager, mimo 37".
Więc nieśmiało sądzę, że coś ma zepsute.
Powiedziałbym co, ale zabronił się odzywać :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: montero » pn mar 30, 2015 10:10 pm

tonyhalik pisze:U mnie chyba jest coś nie tak z układem chłodzenia. dziś po powrocie z miasta jakieś 40 minut jazdy węże były gorące ale nie na tyle abym nie mógł ich dotknąć i przytrzymać. Dodatkowo sprawdziłem wentylator i kręcił się bez oporów a chyba powinien dawać trochę oporu. zamówiłem już termostat i wymienię go jeśli jest na co. Być może poprzedni właściciel stwierdził że wisko jest zepsute i wpadł na pomysł i wywalił termostat. oby :o :) ,

jeśli chodzi o myszkowanie to auto stoi teraz na starych i łysych maxisas 31x10,50xr15. ale już zamówiłem BFGoodrich All Terrain T/A KO 31x10.50 R15 109 . dodatkowo jadę jutro do diagnosty aby przeglądną zawieszenie, zbadał amortyzatory i inne takie.
Tak.Diagnosta wszytko zbada.Np czy progi nie pognite :)21 istotne bardzo...
Patrol myszkuje ? Moze kuny cos podgryzly :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: tonyhalik » pn mar 30, 2015 10:45 pm

no ciekawe jaki warsztat potrafi zbadać zawieszenie, rozbujać na boki i przebadać amortyzatory cwaniaku. ja takiego nie widziałem jeszcze. ja nie jadę tam na obowiązkowy przegląd tylko na sprawdzenie zawieszenia . Tak się wszyscy irytują jak zadasz pytanie nie w tym wątku lub ktoś powtórzy pytanie, ale jak piszą takie bzdety to jest OK. Nie zaśmiecaj mi wątku jak nie możesz mi pomóc. jak nie masz do kogo zagadać, to weź psa ze schroniska może umili ci życie. pozdro

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: ernil » pn mar 30, 2015 10:54 pm

Widzę, że tu długo nie zabawisz :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: vandall1 » pn mar 30, 2015 10:57 pm

Fochliwy jakiś :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość