jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: leokady » ndz kwie 12, 2015 8:48 pm

Tak się zastanawiam na temat za i przeciw jaki najrozsądniej przeszczepić silnik.
Czy v8 z BMW - ok. 33.000
Czy V8 z GMa - ok. 40.000
Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000

Najlepsza moc z BMW ale czy ten silnik jest mało awaryjny? Raczej nie.
GM - dobry, wolnossący ale mało popularny i na wyprawach może być gorzej z serwisem (w razie W).
Nissan 4,2 - sprawdzony, samochód byłby jak w serii ale ciężki i moc 160KM nie powala.

Chyba ciężko będzie jednoznacznie rozstrzygnąć...
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
Satelita
Posty: 436
Rejestracja: pn maja 23, 2011 12:30 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Satelita » ndz kwie 12, 2015 9:12 pm

Może jakąś benzyna większą od Nissana ? Jakiś RB-ek

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: rysiek2054 » ndz kwie 12, 2015 9:17 pm

gm v8 32000
6,5 v8

Awatar użytkownika
Patrik
 
 
Posty: 164
Rejestracja: czw mar 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Trzebnica

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Patrik » ndz kwie 12, 2015 9:24 pm

Też się podpinam.
GM są też turbo. Niskie obroty maxymalne. Dlatego większe koła. Fajny gang silnika- uwielbiam V8.

BMW -dynamika. dynamika i jeszcze raz dynamika, ale przy braku kontroli trakcji trzeba uważać. Piszę jako wieloletni użytkownik BMW z najmocniejszymi silnikami. Awaryjność?? Zawsze wracałem do domu bez awarii.

4.2 Turbo D- trwałość, niezawodność. Do Patrola to chyba najlepsza opcja. Nie będzie szału, wciskania w fotel i jeeeejku, ale przy gorszym paliwie chyba najpewniejszy sinik.

To moje wnioski, przemyślenia.

Też chcę zmienić silnik na "pewniejszy" i silniejszy.
GU4 TD4.2T

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: mik » ndz kwie 12, 2015 9:37 pm

leokady pisze: Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000
A skąd niby miałbybyć ten nowy motór ??

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: rysiek2054 » ndz kwie 12, 2015 9:57 pm

temat klepany masę razy
każdy coś powie dobrego o swoim

ja powiem tyle
jeżdżę 9 lat z M57 w plaskaczu
150000km
kapitalny motor
niezajebliwy dół
starsze wersje po 1kk km robią bez naprawy głównej
v8 gm tyle nie pojeździ

ale w patrolu mam v8

nie ma elektryki
jeden kabelek idzie do silnika jednożyłowy
po to żebyś mógł go zgasic
i tyle

turbo

m57 turbo zmienna geometria łopat
pada to kierownica to jakiś przewód od podciśnienia to się łopaty zapieką to jakieś błędy w kompie i auto już nie jedzie

v8 ma turbo z klapką
mocniejsza sprężyna większe ciśnienie
słabsza to na odwrót
choć i tak nie ma to różnicy można to zaspawać i będzie jeździł

temperatura

m57 ma dziwną ciepłotę silnika
większość ma dodane w serii webasto uruchamiane po włączeniu silnika
aby dogrzać motor
do tego 2 termostaty
ale za to jak się dogrzeje to go ciężko schłodzić
wiele razy miałem przypadki na górskich drogach jak przy nowej chłodnicy nowym wisko nowych termostatach temperatura skakała
wg wskażnika w aucie było max 98 stopni
ale jak podłączysz kompa to pokazuje prawie 110

a v8
nie ma tego problemu
wisko daje że wysysa błoto z chłodnicy

czujniki

w m57 są czujniki od wszystkiego
fajna sprawa
np.pokazuje ze masz za mało oleju a nie tylko jak już nie ma smarowania
ale każdy czujnik jest dedykowany
ja już kupiłem 3 używane czujniki oleju
żadnego komp nie wykrył
a oryginał kosztuje 800 zł

v8 wykorzystuje czujniki z twojego auta
właściwie tylko 3
czujnik temperatury
ciśnienia oleju
obroty wału

m57 jest zajebisty
ale nie do patrola
6,5 v8

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Wowos » ndz kwie 12, 2015 10:48 pm

Osobiście, patrząc zupełnie subiektywnie, gdybym miał wybierać wśród tej trójki -> td42t.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Misiek Cypr » pn kwie 13, 2015 6:22 am

BMW to moc I predkosc.

GM V8 jest lekki, niezajebliwy, bez turbo, tez ma cos kolo 160PS.
4,2td jest niezajebliwy, ale strasznie ciezki

Ja bym wybieral miedzy GM V8, a 4.2td I zobaczyl ktory sie wyzej kreci, bo V8 6.2 to za szybki nie jest.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Takayuki » pn kwie 13, 2015 9:35 am

mik pisze: A skąd niby miałbybyć ten nowy motór ??
Na ebayu australijskim kiedyś widziałem, kompletne jak i słupki z głowicą. Tylko cena :)16

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: leokady » pn kwie 13, 2015 9:50 am

mik pisze:
leokady pisze: Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000
A skąd niby miałbybyć ten nowy motór ??
A Igor sprowadza, chyba z Japonii
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » pn kwie 13, 2015 10:55 am

Wstaw 4,2 TD oryginał z nissana, domysł stawia tezę, że auto wyprawowe a ten układ fabryczny ma dużo zalet.
Podstawowa to oryginalność układu i konstrukcja silnika oparta na prostocie dedykowana na rynki o niskiej kulturze technicznej, z tego co pamiętam to elektronika jest tylko w sterowniku grzania świec :)
Jak ma zapier. to wstaw sobie DET-a lub mocną BMW koszty podobne
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: mik » pn kwie 13, 2015 5:49 pm

leokady pisze:
mik pisze:
leokady pisze: Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000
A skąd niby miałbybyć ten nowy motór ??
A Igor sprowadza, chyba z Japonii
Taaa, .... a świstak siedzi i zawija je w te sreberka :)21

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: rysiek2054 » pn kwie 13, 2015 6:07 pm

jedyne co nowe to można peninsular wstawic
ale to koszt ogromny bo u jankesa silnik sam 10k baksow kosztuje

a moze marine
+ sportowy wałek
+ sprężarka mechaniczna (piękny zestaw z nowym kolektorem dolotowym i wszystkimi przyłączami) za 5000 $

nowych motorków jest cała masa
ale nie 4.2 td i m57

no i niestety nie na tym kontynencie :roll:
6,5 v8

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: rysiek2054 » pn kwie 13, 2015 6:34 pm

tu masz stronke z USA
http://www.65engineparts.com/

masz tam czarno na białym

silniki refabrykowane

2795 za słupek
4795 za całość

kupujesz słupek do tego śliczna cztero tłoczkową pompe, lepsiejsze turbo, do tego jak już wolisz
swojego altka albo made in usa 200Ah za 200 $ , klima twoja jak masz, do tego pare śmieci jak jakies pompy wstepne ,vaku, odmy i masz silniczek za niecale 4000, koło zamachowe piękne 42 cm średnicy, mocne sprzęgło
znajdujesz machera co ci to za 5000 zł posklada
i się cieszysz prawie nowym silniczkiem na gwarancji
i tylko od cb zależy ile masz kasy tyle masz koni :)
6,5 v8

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: lbl78 » pn kwie 13, 2015 8:07 pm

wsio fajnie i super
ale w parchu jeśli nei ma do być duża benzyna to 4,2 będzie najlepsze, i czy z turbawką czy bez to znaczenia większego nie ma ;)
bo albo jedzie ciut lepiej ale pali albo jedzie normalnie ale pali 10 :)21
no i jeszcze jedna sprawa, z 2,8 czy z 30 bo jak z 2,8 to bez sensu :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » pn kwie 13, 2015 8:46 pm

A pytanko mam przy okazji, jak td42 to lepiej z rzędową pompą czy rotacyjną ?

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » pn kwie 13, 2015 8:55 pm

Rzędowa to już antyk, brak możliwości dostawienia turbo, rotacyjna bardziej dostępna i populara
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » pn kwie 13, 2015 9:09 pm

Ciekawe z tą rzędową że się nie nadaje... wiele źródeł podaje że właśnie ta się nadaje bez przeróbek... po przeróbkach to każda... co do antyczności, to czy to wada ? Nie wszystko co nowsze jest lepsze... Mam możliwość kupienia silnika z rzędówką, myślę o turbo, choć niekoniecznie, więc się zastanawiam... td42 to nie silniki w których można przebierać jak w ulęgałkach wybrzydzając w pompach :cry:

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » pn kwie 13, 2015 9:49 pm

Ingrid pisze:Mam możliwość kupienia silnika z rzędówką
Jesteś pewny, że to pompa od tego motura ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » pn kwie 13, 2015 9:51 pm

Nie, nie jestem.... siedzi w y60, ale nie oryginalnie.... chce go do y61. Oświeć mnie...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » pn kwie 13, 2015 9:58 pm

Częsty mod to pompa od SD33T "Diesel kiki" (nie ZEXEL) i taka pompa musi mieć wymienione sekcje, konieczne jest to do pracy przy zwiększonym wydatku. To primo, TD42 miał montowane pompy rotacyjne i dlatego pytam, czy to oryginalna pompa, bo jeśli tak to ciekawostka nigdy takowej nie widziałem, młody jestem mam prawo. Ale mogę się mylić i ktoś zmodował motor
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Wowos » pn kwie 13, 2015 10:01 pm

Wyjeżdżały z fabryki parchy z td42 z rzędową pompą.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » pn kwie 13, 2015 10:04 pm

Wowos pisze:Wyjeżdżały z fabryki parchy z td42 z rzędową pompą.
mit luft-pumpen ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Wowos » pn kwie 13, 2015 10:15 pm

vandall_jr pisze: mit luft-pumpen ??
Na pewno wolnossaki. Czy z turbiną, to nie wiem... :roll:
y60 autobus, czerwony.

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » pn kwie 13, 2015 10:16 pm

Wdzięczny byłbym za rzetelne info, muszę szybko podjąć decyzję czy w to pójść, względem ewentualnych problemów z serwisem takiej pompy, i jej przydatnością do turbo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości