Naprawa ramy.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

gregory137
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr cze 10, 2015 9:59 am

Naprawa ramy.

Post autor: gregory137 » śr lip 15, 2015 11:17 pm

Witam forumowiczów i proszę o pomoc.
Staję przed decyzją zakupu auta terenowego(Isuzu/Opel Monterey).
Auto ma dwie wady
1. Korozja nadkola tylnego i połączenie progu + nadkole tylne( to dla blacharza nioe jest dużym wyzwaniem)
2. Korozja ramy - za tylnymi kołami korozja z perforacją( dziurami ) od spodu na długości ok. 30cm.
Cale auto jest dośc zadbane, silnik pracuje dynamicznie, dobrze wchodzi na obroty, wnętrze b. czyste.
Co o tym sądzicie, jakie mogą być koszty naprawy ramy, w jaki sposób. Czy warto. Auto w rękach właściciela od 7lat, używane rozsądnie w lekkim terenie; żaden offroad.
Przyszłe przeznaczenie tego wozu - lekki teren + wyprawy takie krajowe.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9211
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Naprawa ramy.

Post autor: Takayuki » śr lip 15, 2015 11:21 pm

Koszta od 500 za opaćkanie konserwacją, do 15k za demontaż, ogołocenie, wyspawanie, wypiaskowanie, ocynk/farba, i montaż wszystkiego do kupy z powrotem.
Jak masz dziury na wylot to ramy już nie masz, auto się dosłownie rozpadnie. Pół biedy jak w lesie przy 15km/h, gorzej jak na drodze przy 100 wpadniesz w dziurę i odpadnie kawałek auta ;)

Dział Montereya jest trochę niżej ;)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Naprawa ramy.

Post autor: vandall1 » śr lip 15, 2015 11:52 pm

Ostatnio odbudowywalismy Montka-tam również była rekonstrukcja tylnej części ramy.
Żeby dobrze zrobić-zrzut budy konieczny,Ponieważ przy okazji wychodzą różne inne rzeczy,które trzeba zrobić,to kwota wychodzi cirka to co Takayuki napisał.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

gregory137
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr cze 10, 2015 9:59 am

Re: Naprawa ramy.

Post autor: gregory137 » czw lip 16, 2015 12:03 am

Dzięki za info. Po jednak poszukać innego 4x4 ( a szkoda bo Monterey 3.1TD jakoś mi przypadl do gustu). Wariant B to będzie chyba Terrano II 2.7TDi ale zaczne szukac w Niemczech ( do granicy mam 10km), są droższe niż nasze "perełki" w komisach.
Na co zwrócić uwagę w Terrano II. (oglądałem ostatnio 2000r, blacha od spodu zdrowa, rama raczej też, tylko środek nie wyglądał na 175tyskm (raczej na 375km- mocno sfatygowany, +szyba przednia zmieniona+mokry reflektor+dziwne stuki przy ruszaniu na pełnym skręcie kół.)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9211
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Naprawa ramy.

Post autor: Takayuki » czw lip 16, 2015 6:13 am

Wszystkie auta tego typu nie będą się jakoś strasznie różnić parametrami, zwłaszcza na pierwsze auto nie ma co się przejmować.
Terrano też może być zgnite totalnie... a Niemiecki komis przecież musi być w 100% uczciwy, tam się nie oszukuje, nie picuje i nie kręci liczników w autach na eksport :)21
Rama 'raczej' - musisz być pewien, 'normalnym' zjawiskiem handlarzy jest pomalowanie ramy czymś po wierzchu żeby wyglądała, wypełniając wcześniej dziury pianką do okien...
Szybę ja np. będę wymieniać [tylko się drugi rok zabieram bo nie ma kiedy :oops: ], taka 25-letnia jest porysowana, uszczelka sparciała i cieknie, spod ramki wychodzi rdza... normalny proces, nie musi od razu dachowania oznaczać. Reflektor wymienisz za stówę albo dwie, stuki to tulejki w zawieszeniu [i tak wszystko do wymiany będziesz mieć po jakimś czasie], albo przegub. Co jest prostsze do zrobienia niż zabezpieczenia ramy-sitka.
Jak masz budżet i czas szukaj spokojnie bez napalania się, w dziale inne co drugi temat masz z pytaniem 'jakie autor kupić', pouczająca lektura, poczytaj.

Awatar użytkownika
nissterr
 
 
Posty: 1130
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 9:52 pm
Lokalizacja: WN:)

Re: Naprawa ramy.

Post autor: nissterr » czw lip 16, 2015 7:55 am

gregory137 pisze: Na co zwrócić uwagę w Terrano II. (oglądałem ostatnio 2000r, blacha od spodu zdrowa, rama raczej też, tylko środek nie wyglądał na 175tyskm (raczej na 375km- mocno sfatygowany, +szyba przednia zmieniona+mokry reflektor+dziwne stuki przy ruszaniu na pełnym skręcie kół.)
T2:
- ramy raczej nie gniją - ale sprawdzić i tak musisz
- rdza: tylne nadkola i podłoga pod siedzeniem; nadkola przód i wszystko pod plastikami; tylna klapa dół; tylny pas pod klapą i zderzakiem; praw światło stop - odprowadzenie wody; pod nogami kierowcy i pasażera; przedni pas pod zderzakiem (mocowanie chłodnicy)
- sprzęgiełka przód (automaty czy nie padnięte od nieużywania)
- drążki skrętne przód (jak przód siedzi na ziemi (prawie na oponie) to padnięte
- turbina - wycieki
- czy skrzynia nie wyje na poszczególnych biegach

To co oglądałeś:
- zawsze będzie skręcony ;)
- szyba przednia - zdarza się - ja już dwa razy zmieniałem (kamienie)
- mokry reflektor - prawdopodobnie jakiś strzał
- stuki na skręconych kołach - normalne - ograniczniki skrętu
WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości