Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » sob sie 22, 2015 7:58 pm

Witam,
Dziwna sytuacja zaistniala dzis u mnie po wymianie wylnych tarcz i klocow. Podczas jazdy probnej po kilkukrotnym nacsnieciu pedalu hamulaca hamowania zapala sie i gasnie kontrolka hamulca (wykrzyknik w kolku) kontrolka zapala sie w momencie nacisniecia pedalu po czym gasnie, dodatkowo poba hamowania na postoju - pedal wpada w podloge. Podczas jazdy hamulce sa, ale sa bardziej skuteczne podczas drugiego wcisniecia pedalu.
Generalnie gdyby nie zapalajaca sie kontrola wygladao by to na zapowietrzony uklad, ale odpowietrzylem go. Co to moze byc ?
Jeszcze jedno - podczas pierwszej proby hamowania kontrolka sie nie zapala, dopiero po kilkukrotnym nacinieciu zapala sie i gasnie w trakcie wciskania pedalu .
Mam nadzieje ze w miare czytelnie to opislam :)
Bede wdzieczny za wsparcie .
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » sob sie 22, 2015 8:50 pm

1. Nieprawidłowo odpowietrzony układ
2. Cofnięcie płynu przez pompę do zbiorniczka przy wymianie klocków zabiło pompę
3. Coś źle złożone
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » sob sie 22, 2015 8:57 pm

ernil pisze: 2. Cofnięcie płynu przez pompę do zbiorniczka przy wymianie klocków zabiło pompę
Hmm, wymienialem tarcze i klocki glownie z powodu ich bicia, a zuzycie bylo minimalne, rozumiem ze to co napisales moglo by nastapic gdyby nowe tarcze i klocki znaczaco roznily sie gruboscia od starych ?
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » sob sie 22, 2015 8:59 pm

A płyn jest? :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » sob sie 22, 2015 9:02 pm

ernil pisze:A płyn jest? :)20
Tak jest
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » sob sie 22, 2015 9:06 pm

ernil pisze:1. Nieprawidłowo odpowietrzony układ
Ale czy wtedy bylo by to sygnalizowane zapalaniem sie kontrolki ?
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » sob sie 22, 2015 9:15 pm

Kontrolka sygnalizuje też problem z vacuum.
Przelać prawidłowo litrę płynu przez układ, z uwzględnieniem korektora i ma działać.
Jak nie, to pompa z wozu.
Zakładam, że wszystko jest dobrze złożone. Bo widziałem już w swoim życiu montaż klocka od innego auta, bardzo podobny, Dało się. Dla chcącego nic trudnego. Ino że za uja psa auto nie chciało hamować.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: N2O » sob sie 22, 2015 9:19 pm

Nie zdejmowałeś czasem zacisków do naprawy?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » sob sie 22, 2015 9:19 pm

Hehe, fakt, to ważne, żeby odpowietrznik był na górze... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » sob sie 22, 2015 9:30 pm

ernil pisze:Kontrolka sygnalizuje też problem z vacuum.
Przelać prawidłowo litrę płynu przez układ, z uwzględnieniem korektora i ma działać.
.
Troche gupio ........... zapomnialem o kolektorze, ale dalej nie daje mi spokoju ze lampka swieci ........
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » ndz sie 23, 2015 4:21 am

N2O pisze:Nie zdejmowałeś czasem zacisków do naprawy?
:)21
Byly zdejmowane zaciski ale przednie 2 tygodnie temu i po ich ponownym zalozeniu sio ok bylo do wczoraj kiedy grzebalem z tylnymi ale tam zaciskow nie demontowalem
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » ndz sie 23, 2015 9:31 am

Jeszcze w kwestii kolejnosci, manual mowi :
For models with ABS, turn ignition switch OFF and disconnect
ABS actuator connectors or battery ground cable.
+ Bleed air in the following order.
1. LSV air bleeder (korektor sily hamowania)
2. Left rear brake
3. Right rear brake
4. Left front brake
5. Right front brake

TO wlasciwa kolejnosc odpowietrzania bo ja inaczej
- zapomnialem o korektorze,
LT,PT,PP,LP
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » ndz sie 23, 2015 10:39 am

Podnieś auto, rozpędź koła, depnij hebel, żeby się ABS włączył. To samo do przodu i na wstecznym.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » ndz sie 23, 2015 10:56 am

ernil pisze:Podnieś auto, rozpędź koła, depnij hebel, żeby się ABS włączył. To samo do przodu i na wstecznym.
Manuel twierdzi ze arecz trzeba odpiac zasilanie i sterowanie pompy ABS - to juz nie wiem ........
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » ndz sie 23, 2015 10:58 am

Taaa, umiem czytać.
Ale Ty już wszystko to ponoć zrobiłeś i nie zabanglało, więc możesz zrobić jak mówię :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » ndz sie 23, 2015 11:07 am

No toz wlasnie o odlaczeniu ABSu nie pomyslalem ......... a co do kolejnosci to manuel ma racje ?
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » ndz sie 23, 2015 11:11 am

Hamulce w patrolu to nie hamulce w promie kosmicznym :)21
Jak nie rozbierałeś nic koło pompy itp, to niewiele jest rzeczy, które mogłeś zjebać sam, albo które się po prostu pechowo zesrały.
Odpowietrz układ cały jeszcze raz prawidłowo, z drugą osobą do pomocy, wężykiem i najlepiej ssawką vacuum do odpowietrzania.

Jeszcze jedno - czemu wymieniałeś tamte tarcze? Bo pisałeś, że biły, a były nowe. Sprawdzałeś, czy to czasem nie błąd montażu typu zasyfiona przylgnia piasty? Albo inne niespodzianki, typu zabite łożyska? Taki wpadający hebel (podczas jazdy) może mieć związek z tym, że bijąca tarcza rozepcha tłoczki i wtedy hebel wpada w podłogę.
Niby pisałeś, że na postoju próba wypada tak samo, ale wolę dopytać...

Co do kolejności - z zasady odpowietrza się od najwyższego punktu, poprzez najdalsze od pompy w kierunku tejże. Przelewasz dotąd, aż będzie czysty płyn leciał, bez pęcherzyków powietrza i pedał będzie jednakowo twardy przy każdym naciśnięciu. Praktyki trzeba do tego trochę. Z książki wszystkiego nie wyczytasz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Radek1977
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 01, 2012 6:43 pm
Lokalizacja: Czaniec k. B-B

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: Radek1977 » ndz sie 23, 2015 1:09 pm

Tarcze jak i ich mocowanie wnikliwie obejzalem nic nie znalazlem co moglo by swiadczyc o zlym przyleganiu, nie znam historii a od momentu zakupu auta hamulce z tylu wskazywaly na bicie - ktore zreszta ustapilo po wymianie na nowe tarcz i klockow.
Proba na postoju daje taki sam efekt - hamulec powoli wpada w podloge - serwo raczej sprawne - na zgaszonym pedal twardy, i robi sie miekki po chwili od uruchomienia silnika.
Co do kolejnosci to zrobilem wg. tego co napisales - od najdalszego do najblizszego pompy, a manual mowi troch inaczej (przod chyba odwrotnie powinien byc)?:
2. Left rear brake
3. Right rear brake
4. Left front brake
5. Right front brak
I jeszcze taka teorie sobie wysnulem odnosnie zapalajacej sie kontroli hamulca : z racji (byc moze ?) zle odpowietrzonego hamulca pedal wpada nizej, pozatym w szybkim czasie wciskalem go kilkukrotnie i vacuum nie wydala - spada podcisnienie i lampka sie zapala po czym po chwili ganie jak podcisnenie wzrosnie. To tylko na postoju, podczas jazdy zapalnie kontrolki sie nie zdarza
GR 61 2,8 TDi long 99' lift DOBINSON's 3''

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: ernil » ndz sie 23, 2015 1:14 pm

Zapalanie się kontrolki po kilkukrotnym, szybkim wciśnięciu pedału jest całkowicie normalne. Ma tak być. Brakuje podciśnienia.
To, że pedał wpada POWOLI w podłogę przy wciskaniu, też jest normalne w autach z ABSem. Przynajmniej większość starych syfów tak ma (z obserwacji).
Pojedź sobie jeszcze na rolki zobacz, czy tył hamuje. Przypominam też, że chwilę mu zejdzie się ułożyć. Regulator pewnie jest już stary i zdechły, więc tył hamuje tak sobie, a co za tym idzie po zmianie klocków/tarcz zejdzie mu 5x dłużej się "dotrzeć", niż w sprawnym układzie.
Przyczyną miękkiego pedału mogą też być zdechłe węże elastyczne. Załóż sobie stalowy oplot, manualny korektor hamowania, ogarnij zaciski/tłoczki/prowadnice i będzie działał sprawnie. Niestety - tanio było przy zakupie, teraz trzeba łożyć.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Y61 problem po wymianie tylnych tarcz i klockow

Post autor: N2O » ndz sie 30, 2015 11:25 am

Często pedał będzie miękki do czasu dotarcia/ułożenia się nowych części. W 160-ce za każdym razem było to samo.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość