Strona 1 z 2
K160 3.3td
: sob gru 05, 2015 9:04 pm
autor: brabus56
Już uporałem się z silnikiem i resztą elektryki w moim Patrolku

przyszedł czas na wentylatory chłodnicy , do rzeczy jak wiadomo k160 ma instalacje na 24v a ja mam dodatkowe wentylatory na 12 poleci ktoś jakiś transformator czy cuś ?
Re: K160 3.3td
: sob gru 05, 2015 9:11 pm
autor: vandall1
Jest tu guru od takich serwantek

Re: K160 3.3td
: sob gru 05, 2015 9:25 pm
autor: Patryk 160
transformator to jest na zajezdni tramwajowej
zepnij szeregowo te wiatraki
a w ogóle to załóż wisko jak ma być zamiast tworzyć na siłę, koło juz wymyślili, drugi raz nie wymyślisz .
Re: K160 3.3td
: sob gru 05, 2015 9:50 pm
autor: brabus56
mam szeregowo

Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica

a wisko mam wiatraki chce dodatkowo

Re: K160 3.3td
: sob gru 05, 2015 10:00 pm
autor: Patryk 160
brabus56 pisze:mam szeregowo

Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica

a wisko mam wiatraki chce dodatkowo

aha, to pewno m82 berret też tam masz
na sprawnym układzie wisko jest w 105% wystarczające żeby zapewnić stabilność termiczną pracy silnika
a jak masz niesprawny układ to elektryczne wiatraki go nie naprawią
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 9:21 am
autor: dziarus
brabus56 pisze:mam szeregowo

Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica

a wisko mam wiatraki chce dodatkowo

wiatrak elektryczny nic Ci nie da przerabiałem to , nie robi na tyle by było to odczuwalne dla płynu .
Zresztą mam taki do sprzedania został mi po experymentach

.
Prąd bierzesz z jednego akumulatora przekaźnik , bezpiecznik i po sprawie
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 10:20 am
autor: brabus56
Masz taki zestaw tj. przekaźnik bezpiecznik ? jestem zainteresowany

Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 12:34 pm
autor: Patryk 160
brabus56 pisze:Masz taki zestaw tj. przekaźnik bezpiecznik ? jestem zainteresowany

dziarus pisze:brabus56 pisze:mam szeregowo

Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica

a wisko mam wiatraki chce dodatkowo

wiatrak elektryczny nic Ci nie da przerabiałem to , nie robi na tyle by było to odczuwalne dla płynu .
Zresztą mam taki do sprzedania został mi po experymentach

.
Prąd bierzesz z jednego akumulatora przekaźnik , bezpiecznik i po sprawie
w pół roku śmierć tego akumulatora .
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 1:03 pm
autor: brabus56
Co ty gadasz wszyscy mają wentylatory w zmotach i nikt nie marudzi ...
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 1:04 pm
autor: dziarus
Patrykowi chodzi o wpinanie się na 12v w ten sposób co pisałem a nie o wentylatory
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy

Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 1:17 pm
autor: ernil
Istotne dość jest, żeby akumulatory były:
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone
Układ chłodzenia to nie jest tylko wentylator.
Masz mieć sprawną, odpowiednio wydajną chłodnicę, do tego odpowiedni wentylator ze sprawną wiskozą (lub odpowiedni elektryk), to wszystko odpowiednio obudowane, termostat, pompa wody, przekroje węży, bla bla bla.
Jak masz wszystko z dupy, to śmigłem cudów nie narobisz.
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 1:32 pm
autor: brabus56
Mam większą chłodnicę odpowiednio obudowane wentylatory tylko przeprowadzałem generalkę auta i robie wszystko od nowa to auto do off roadu a nie tylko na polne drogi

Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 1:39 pm
autor: ernil
Uuuu, to sorry. Jak do offroadu, to tu raczej się niewiele dowiesz.
Musisz poszukać na forach zrzeszających profesjonalistów.
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 4:51 pm
autor: Krzysiek_MM
...większą chłodnice...
Wez nam gupim pokaż albo opisz tą chłodnice
Bo seryjna jest duuuża powierzchniowo i szerkość rdzenia jak w ciężarówce...
Ale my hobbyści to wiesz...
Re: K160 3.3td
: ndz gru 06, 2015 5:45 pm
autor: Patryk 160
dziarus pisze:Patrykowi chodzi o wpinanie się na 12v w ten sposób co pisałem a nie o wentylatory
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy

Wielokrotnie się spotkałem z faktem namacalnym u ludzi, mianowicie, jeśli jeden z akumulatorów w instalacji 24V był obciążany czymkolwiek więcej niż wspólnik, dość szybko zaliczał padakę, to była praktyka a teoria mówi :
ernil pisze:Istotne dość jest, żeby akumulatory były:
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone
może z jakichś bliżej nieokreślonych przyczyn w odosobnionych przypadkach to się nie potwierdza, ale tyle ile ja spotkałem, zawsze .
Re: K160 3.3td
: pn gru 07, 2015 7:34 pm
autor: brabus56
Będę działał , jak zrobie pochwale się efektem i działaniem mojego tworu

dzięki za pomoc

!
Re: K160 3.3td
: wt gru 08, 2015 6:49 am
autor: Mroczny
Patryk ma rację. W k160 instalacja 24v jest zrobiona na dwóch akumulatorach 12v. Zamiast przetwornicy do jednego z nich mozemy sobie podpiąć cb co najwyżej.
Re: K160 3.3td
: wt gru 08, 2015 7:30 pm
autor: brabus56
To jak to robią w zmotach ?
Re: K160 3.3td
: wt gru 08, 2015 10:58 pm
autor: Takayuki
Budują auto od zera jak im wygodnie, a nie dopasowują i lepią tym co mają akurat na stanie.
Re: K160 3.3td
: śr gru 09, 2015 4:05 pm
autor: N2O
Żaden elektryk nie da rady gdy porządnie obciążysz ten silnik, szczególnie jak jeszcze dłubane w celu większej mocy.

Re: K160 3.3td
: śr gru 09, 2015 6:20 pm
autor: Didymos
W ogóle wątpliwe, żeby jeszcze jakieś zmoty używały sd33t, ani to mocne, ani lekkie, a skoro nie używają, to nie mają problemu z instalacją 24V

Z resztą sprawna 160-ka się nie grzeje i wciąga wiskozą badziewne elektryki.
Re: K160 3.3td
: śr gru 09, 2015 6:25 pm
autor: Mroczny
dokładnie - skoro japoński inżynier ulepił chłodnicę i dopasował do niej wiatrak pędzony wiskozą, sprzęt ten działał kupę lat w przeróznych warunkach - to jakoś nie wierzę w garażowe usprawnienia
Re: K160 3.3td
: czw gru 10, 2015 7:03 pm
autor: Patryk 160
dajcie gosciowi szansę
założę się, że jego następną modyfikacją będzie pompa wtryskowa typu lucas epic
elektryczne szyby
elektryczny wiatrak
elektryczny pedał gazu
elektryczny węgorz
tylko kto mu łindołs do tego wgra
Re: K160 3.3td
: czw gru 10, 2015 8:29 pm
autor: brabus56
Widze szkoda czasu, na rozmowe pozdro

Re: K160 3.3td
: pt gru 11, 2015 11:30 am
autor: Marek
brabus56 pisze:Widze szkoda czasu, na rozmowe pozdro

Toż Ci, Kolego, wszyscy wyjaśniają, że taka rzeźba nie ma technicznego sensu.
Maszynownia 160-ki jest tak zaprojektowana, że prawidłowo utrzymywana będzie działać wiecznie z ogromnymi zapasami niezawodności / wytrzymałości.
Tylko tyle.
pzdr.
